א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
על רקע הפסקת המימון

בישראל מתנגדים לפירוק אונר"א באמצע המלחמה

בכיר ישראלי אומר על רקע הפסקת המימון העולמי לארגון אונר"א כי הארגון צריך לצאת מעזה לאחר המלחמה, אך טוען כי קריסתו כעת עשויה להוביל למשבר הומניטרי שייאלץ את צה"ל להפסיק את המתקפה נגד חמאס

בישראל מתנגדים לפירוק אונר"א באמצע המלחמה
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונרא צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ישראל אינה תומכת בהפסקה המיידית של אונר"א, כך אמר גורם ישראלי בכיר, כאשר שורה של מדינות מערביות השעו את המימון לסוכנות הסיוע של האו"ם לפלסטינים על רקע האשמות כי 12 מעובדיה השתתפו בפועל במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר ומאות נוספים הם פעילים או שיש להם קשרים הדוקים עם מחבלים.

"אם אונר"א תפסיק לפעול בשטח, הדבר עלול לגרום לאסון הומניטרי שייאלץ את ישראל להפסיק את הלחימה נגד חמאס", אמר הבכיר הישראלי ל"טיימס אוף ישראל" בעילום שם. "זה לא יהיה האינטרס של ישראל וגם לא יהיה האינטרס של בעלות הברית של ישראל".

זו הפעם הראשונה שבכיר ישראלי רשמי קורא להמשך פעולתה של אונר"א מאז הודיעה ביום שישי סוכנות האו"ם כי היא הפסיקה את החוזים של מספר עובדים לאחר שקיבלה עדויות מישראל כי השתתפו בפיגועי ה-7 באוקטובר.

אונר"א מסרה כי היא פותחת בחקירה עצמאית בנושא. אבל זה לא מנע מארצות הברית התורמת המובילה של הסוכנות להודיע ​​שהיא משעה את כל המימון הנוסף לארגון עד לחקירה. למעלה מתריסר מדינות ברחבי העולם הלכו בעקבותיה, כולל גרמניה, איטליה, צרפת, בריטניה, אוסטרליה, יפן וקנדה, מה שהוביל את אונר"א להכריז ביום שני האחרון כי הארגון נמצא בסיכון להפסיק את פעילותו בעזה עד סוף פברואר אם המימון לא יתחדש.

הבכיר הישראלי טען כי ההאשמות האחרונות מעניקות נדבך נוסף בחוסר האמון של ישראל באונר"א לאחר טענות ארוכות כי היא "מנציחה את בעיית הפליטים", מסיתה נגד ישראל במערכת בתי הספר שלה ומאפשרת שימוש במתקניה לפעילי חמאס.

"לאחר שאמרתי את כל זה, אונר"א היא כיום הארגון הבינלאומי שממלא את התפקיד הדומיננטי ביותר בסיוע הומניטרי בעזה, ומכיוון שכרגע אין אלטרנטיבה, ישראל לא דוחפת לסגור את אונר"א" הסביר.

 

 

אונר"א חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד