א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
קורא לאחדות בעם

פעיל המחאה: "המונח ביביסט לא קיים יותר"

"אני לא "מנרמל" את נתניהו - אני מנרמל את האנשים, האחים שלי, שתומכים בו ובדרכו. די עם הפילוג. די עם היהירות הזו שמאפיינת את השיח הנוכחי. די עם החרמות. נמאס מזה". כך פעיל 'אחים לנשק' ישי גרין שמשנה כיוון וגישה כלפי הימין 

פעיל המחאה: "המונח ביביסט לא קיים יותר"
ישי גרין צילום: פרופיל ברשת X

ישי גרין מתנועת 'אחים לנשק', שהיה לפעיל בולט במחאה נגד הרפורמה המשפטית, שינה כיוון מאז השבעה באוקטובר ובסדרת ראיונות וציוצים ברשת פרס את משנתו החדשה בניגוד לרבים מחבריו שנשארו עדיין עם אותם מסרים של לפני המלחמה.

"בתפיסת העולם החדשה שאימצתי לא קיים המונח ביביסט יותר", כותב גרין בשעות האחרונות ברשת החברתית X. "מונח הגנאי הזה, שנולד בשנים האחרונות, הגיע לעולם כדי לבטל את דעתו של אחר. זה לא מקובל עלי יותר. מבחינתי יש רק תומכי נתניהו. חייב לציין שאני לא תומך נתניהו. אני חושב שהיה צריך לבקש סליחה מהעם בכל פעם שעולה לדבר".

לדבריו, "אני חושב שצריך להגדיר תאריך, גם אם בעוד שנה, שנצא לבחירות. אבל במקביל לאמונה הזה, אני חושב, שזכותך להחזיק בדעה שנתניהו טוב, מקצועי ושיש לו תוכנית. זכותך לחשוב כך מבלי שאחרים יבטלו אותך. מבלי שיקראו לך אידיוט גמור".

מחאה נגד נתניהו תוך כדי מלחמה. צילום: איתי רון, פלאש 90.

"לחברי מהמחנה", אומר ישי גרין, "אני לא "מנרמל" את נתניהו - אני מנרמל את האנשים, האחים שלי, שתומכים בו ובדרכו. די עם הפילוג. די עם היהירות הזו שמאפיינת את השיח הנוכחי. די עם החרמות. נמאס מזה. חייבים לייצר לגיטימציה לאחר ולדעותיו. במיוחד אם הן נשמעות לנו כמו קשקוש גמור וסכנת נפשות. אם נלמד להקשיב, נגלה, שרב הדומה על המפריד. גם בנושא הטעון כל כך שנקרא, נתניהו".

עוד כתב, "מדברים על אחדות מבוקר עד לילה. אבל מה זה אומר? איך עושים את זה? עבורי בראש ובראשונה זה להפסיק לזלזל באחר. לא משנה מה דעתו - אני מוכן להקשיב ולעקוב אחרי מסלול ההגיון שמניע אותו. זה חוויה מאוד כואבת. גם צריך לוותר על האגו. צריך לוותר על המחנה שלך, כי אתה לא שייך יותר לימין או לשמאל - אתה מסתכל על המציאות מכיוון חדש".

"כשאתה מתקשר עם יהודי אחר ששונה בדעותיך, תזכור שהוא מיוצג על ידי לוחם שנמצא בחזית. לוחם שנותן שם את חייו ובריאותו כדי שאנחנו פה נחיה. מתוך כבוד ללוחם - אני שוקל הכל מחדש".

צילום: Tomer Appelbaum/POOL.

"ככל שיותר אנשים יעשו כמוני, כך יקרב היום שאנשים ראויים ינהיגו אותנו. כאלה שנסכים עליהם - כי חזרנו לדבר. כבר לא נצטרך לריב יותר - כי המנהיגים יהיו גורם מאחד ולא מפלג. כי נבין למה הוא משרת את אחי היהודי מהצד השני. הוא יבין למה המנהיג שלי משרת אותי. ביחד נבנה את המדינה הזו באופן של שיתוף פעולה ולא תסכול ושנאה". כך איש 'אחים לנשק' שעשה חשבון נפש ושינה גישה כלפי הימין ותומכי נתניהו.

בנימין נתניהו קואליצית הימין אחים לנשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד