כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
עשוי לגורם לתביעות נוספות

בית המשפט בקליפורניה: היתכנות לכך שישראל מבצעת רצח עם בעזה

בית משפט בקליפורניה, פסק כי קיימת היתכנות שהמעשים שמבצעת ישראל ברצועת עזה הם רצח עם. אחת משותפות הגשת התביעה: "ביהמ"ש אישר שמה שהאוכלוסייה הפלסטינית עוברת הוא מהלך למיגור עם שלם"

בית המשפט בקליפורניה: היתכנות לכך שישראל מבצעת רצח עם בעזה
פינוי פצועים בעזה צילום: דובר צה"ל

בית משפט הפדרלי בקליפורניה, פסק אתמול כי ייתכן שישראל מבצעת ברצועת עזה רצח עם, כך דווח ב"הארץ". מומחים בינלאומיים למשפט טוענים כי פסיקה זו עלולה לפתוח פתח לתביעות נוספות נגד ישראל.

יחד עם זאת השופט ג'פרי ווייט, אמנם דחה את העתירה נגד הנשיא ג'ו ביידן בדרישה ש"ימלאה את חובתו ולא יאפשרה את רצח העם הפלסטיני".

עו"ד קתרין גלאגר מאתר "המרכז לזכויות חוקתיות", שהיה בין היתר שותף להגשת התביעה אמרה: "ביהמ"ש אישר שמה שהאוכלוסייה הפלסטינית עוברת הוא מהלך למיגור עם שלם. אנו קוראים לממשל ביידן להיענות לקריאת השופט לבחון ולסיים את דרך הפעולה הקטלנית שלו. נפעל בכל הדרכים החוקיות כדי לעצור את רצח העם ולהציל את חיי הפלסטינים".

פרופ' אליאב ליבליך, מומחה למשפט בינלאומי באוניברסיטת תל אביב, אמר ל"הארץ" על פסק הדין כי "אם ישראל לא תקיים בנפש חפצה את הצווים שהוצאו נגדה בבית המשפט בהאג, בעיקר בהיבט של הגברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, פסק הדין הזה יהיה סנונית ראשונה להרבה תביעות דומות ברחבי העולם. פסיקה מעין זו גם עלולה להקשות על ממשל ביידן להמשיך לסייע לישראל".

מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד