כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
כך הגיבה הח"כית

תביעת הענק של שקמה ברסלר נגד טלי גוטליב

אחרי שח"כ טלי גוטליב הפיצה תאוריית קונספירציה לכאורה על יצירת קשר של איש שב"כ, בעלה של פרופ' שקמה ברסלר עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר, והדהוד הדברים על ידי ששה פעילי רשת ימניים, ברסלר מגישה היום תביעת ענק נגד הח"כית ונגד אותם פעילים | המכתב המלא ותגובת גוטליב

תביעת הענק של שקמה ברסלר נגד טלי גוטליב
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

פרופ' שקמה ברסלר, מפעילי המחאה הבולטים נגד הרפורמה המשפטית הגישה היום (חמישי) באמצעות עורכי הדין עידן סגר ואוהד רוזן, תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקלים נגד חברת הכנסת טלי גוטליב ו-6 פעילי רשת נוספים אשר שיתפו את השקרים החמורים של גוטליב, וביניהם מני אסייג וסמדר הילה שמואלי.

וכך נכתב במכתב התביעה:

"...תובענה זו מוגשת נוכח אסופת שקרים בוטה, קונספירטיבית ומעוררת חלחלה שהופצה בעניינם של התובעת ובן זוגה (שהינו עובד ציבור). בלב הפרסומים, עלילת דם כנגד התובעת והאשמתה בבגידה במולדת, בקשר עם ארגון הטרור חמאס, ובאחריות לטבח הנורא שביצעו מחבליו ביום 7.10.

הנתבעים פרסמו שקר בדבר שיחה שגופי המודיעין בארה"ב יירטו כביכול בין בן זוגה של התובעת לבין רב המרצחים יחיא סינוואר; פרסמו שקר בדבר פגישה כביכול של התובעת עם ראש המוסד שהתקיימה עקב כך, עובר לטבח יום 10.7, וחוסה כביכול תחת צו איסור פרסום; פרסמו שקר בדבר קשרים כביכול של התובעת עם בכירים בגופי המודיעין והביטחון, שהובילו כביכול לטבח יום 10.7; פרסמו שקר בדבר בריחה כביכול של התובעת מהארץ לאחר טבח יום 10.7; פרסמו שקר בדבר מחיקה כביכול של פרסומים של התובעת ברשתות החברתיות, בניסיונה כביכול להעלים או לטשטש "ראיות"; ועוד בדיות והשמצות.

באמצעות הנתבעת 1, חה"כ רויטל גוטליב ויתר הנתבעים, השקרים מעוררי הפלצות, שאף הוכחשו על ידי משרד ראש הממשלה במספר הזדמנויות, עשו את דרכם ממעבה המרשתת, עד ללב השיח הציבורי ולנייר המכתבים של הכנסת. הם הגיעו כמעט לכל בית.

אפילו בעידן שבו הציבור נאלץ, בעל כורחו, לנווט את דרכו כמעט מדי יום בין מפיצי "פייק ניוז", הסולדים מאמת וממומחיות – הפרסומים מושא התובענה דנן בולטים בשקריותם, בחולניותם ובהפניית גבם למציאות.

מעבר לפגיעה הקשה והברורה מאליה שהפרסומים השקריים מסבים לשמה הטוב של התובעת, הרי שהמשך הפצתם על ידי הנתבעים, ומתן הבמה לתיאוריות הקונספירציה הרעילות שהם מכילים, מהווים סכנה של ממש לשיח הציבורי הדמוקרטי התקין במדינת ישראל. מכאן אף נובעת החשיבות הרבה לדון בהליך בלא דיחוי".

לפני מס' ימים פנו עורכי דינה של פרופ׳ ברסלר לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה וליועצת המשפטית לממשלה בדרישה בהולה שיורו על פתיחת חקירה נגד חברת הכנסת, בגין שורה של עבירות חמורות ובהן: סיוע לאויב במלחמה, גילוי מידע חסוי בניגוד לחוק שירות הביטחון הכללי, תעמולה תבוסנית, שימוש לרעה בכוח המשרה, הפרת אמונים ולשון הרע.

נזכיר, כי לחברת הכנסת גוטליב לא עומדת חסינות על הפצה שיטתית של תיאוריות קונספירציה שקריות - מעשה שאינו במילוי תפקידה כחברת כנסת.

בעניין זה נכתב בכתב התביעה: "לשון הרע שהפיצה גוטליב בעניין התובעת לא פורסמה באופן ספונטני או אגבי לעבודתה הפרלמנטרית, תוך גלישה מנאום פוליטי או מדיני שנשאה. קל להיווכח כי מדובר במסע צלב שיטתי ומתוכנן של חברת פרלמנט נגד אזרחית: שורה של פרסומים שקריים שפורסמו בזמנים שונים ובפלטפורמות שונות.

מצב בו חברת כנסת שהפיצה באופן חוזר ומכוון שקרים בוטים נגד אזרחית, לכאורה בנושאים קרדינליים לביטחון המדינה, מסרבת לקיים עליהם דיון ומבקשת להסתתר תחת חסינותה – הוא בלתי נסבל. מדובר בניסיון לניצול ציני ומניפולטיבי של מוסד החסינות, שאל לבית המשפט הנכבד לתת לו יד". לשון המכתב.

ח"כ טלי גוטליב הגיבה וכתב בחשבון ה-X שלה: "הגב' ברסלר התגעגעה לאור הזרקורים ופרסמה שהיא הגישה תביעה נגדי. אני שבה ומבהירה כי החסינות שלי היא מהותית ומעוגנת בחוק ואין לי כוונה להסיר אותה. צר לי לאכזב את הגב׳ שאחראית עם חבריה בין השאר לתופת שהתרחשה עלינו (ברסלר את מחוייבת במסירה אישית ויש לך את הקשרים שלך להשיג את כתובתי)".

תקציר הפרקים הקודמים

חברת הכנסת טלי גוטליב, צייצה ב-3 באוקטובר (4 ימים לפני מתקפת הפתע של חמאס) כי ראש המוסד דוד ברנע, נפגש עם שקמה ברסלר, ממובילות המחאה. משרד ראש הממשלה, שהעומד בראשו הוא ראש מפלגתה של גוטליב, בנימין נתניהו, פרסם הודעת הכחשה גורפת וקרא לדבריה של גוטליב "פייק ניוז מוחלט".

בהודעה מטעם ממשרד ראש הממשלה ובשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, נכתב: "פייק ניוז מוחלט. ראש המוסד לא נפגש עם שקמה ברסלר". לעומת זאת, גוטליב טענה בחשבון הטוויטר שלה כי "ברסלר, זאת שחשבה שנבחרי ציבורי מהימין הם נאצים, ניפגשה, בפגישה אישית עם ראש המוסד".

לפני כשבוע, חברת הכנסת מהליכוד טלי גוטליב פרסמה קונספירציה המתבססת על האתר "עדנה קרנבל", לפיה בעלה של הפעילה החברתית שקמה ברסלר עמד בקשר עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר לפני 7 באוקטובר ונעצר על בגידה. במערכת האתר ציינו שהמידע אודות תיאוריית הקשר הגיע מפי גורם עם "חסינות פרלמנטרית".

המוסד התנער מדבריה של גוטליב בהודעה רשמית שיצאה מטעם הארגון: "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם השנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".

לאחר תגובת המוסד, טלי גוטליב המשיכה לעמוד על האשמותיה על בימת המליאה בכנסת. "שראש המוסד יתקשר אליי ויגיד לי שלא שהייתה פגישה בינו לבין שקמה ברסלר. עד סוף המלחמה, בשקט דממה, היזהרו לכם בשמי הטוב וביושרי", אמרה והוסיפה: "מישהו פה אשם שגבולות בישראל היו פרוצים".

שקמה ברסלר גוטליב תביעת לשון הרע תביעת דיבה תביעת מיליונים תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד