כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"זה היה סרט אימה"

שוחררו מהכלא בתאילנד: "ישראל הצילה אותנו ועשתה את הבלתי ייאמן"

חברי להקת בי-2 נחתו בארץ אחרי ששוחררו במאמץ משרד החוץ מהמעצר בתאילנד. אחד מחברי הלהקה: "אין לתאר כמה אני גאה במדינה הזאת ומודה לה על המאמץ שצלח. העולם התגייס לטובתנו ותמך בנו, אבל מי שהצילה אותנו - זו ישראל"

שוחררו מהכלא בתאילנד: "ישראל הצילה אותנו ועשתה את הבלתי ייאמן"
מפקד המשטרה הלאומי, פול סוואט ג'אנגיודסוק צילום: משטרת תאילנד

היום הגיעו לישראל כלל חברי להקמת בי-2, אחרי ששוחרו מהמעצר בתאילנד לאחר מאמצים דיפלומטיים גדולים של משרד החוץ. לאחר נחיתתם שר החוץ ישראל כ"ץ פגש את חברי הלהקה.

השר כ"ץ אמר כי "מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שעושה את כל המאמצים לא להשאיר אף אחד מאחור. תפקידנו לדאוג להגנתם ולשלומם של אזרחי ישראל בכל מקום - והצלחנו. אמרתי לחברי הלהקה - המוזיקה תנצח".

סולן הלהקה, לובה אמר: "אני מודה לך אדוני השר כ"ץ שמדינת ישראל לא הפקירה אותנו - זה נס".

לובה אמר בריאיון ל-ynet לאחר ההגעה ארצה: "יש לנו שלושה חברי להקה עם אזרחות רוסית שהכי חששנו לגורלם, אבל הם לא יחזרו לשם, כמובן. ישראל הצילה אותנו ועשתה את הבלתי ייאמן - היא שחררה גם את האזרחים שלה וגם אנשים עם אזרחות זרה, מחשש לשלומם וחייהם. אין לתאר כמה אני גאה במדינה הזאת ומודה לה על המאמץ שצלח. העולם התגייס לטובתנו ותמך בנו, אבל מי שהצילה אותנו - זו ישראל. זה היה סרט אימה ומתח ביחד, לא נשמתי עד המטוס שלהם נחת בבן גוריון".

לובה שיחזר: "הגענו לתאילנד במסגרת סיבוב ההופעות אחרי שהופענו בהצלחה רבה ובלי שום בעיות. כשסיימנו את ההופעה והגענו למלון, פתאום התפרצו פנימה נציגי שירותים מיוחדים, שירותי הגירה ושוטרים, ואנחנו לא הבנו בכלל מה הם רוצים מאיתנו. עבדנו עם מארגן ההופעות שהכרנו בעבר ושעליו הייתה מוטלת האחריות לסדר ויזות עבודה עבור כל אחד מאיתנו. חברי הלהקה לא היו אמורים להתעסק בזה - אך התברר שהוא פישל ולא היו ויזות".

"בדיעבד התברר שהקונסוליה הרוסית רק חיפשה סיבה לעצור אותנו, אבל אין מה להגיד, הרמנו להם להנחתה", סיפר. "קודם לקחו אותנו לתחנת המשטרה בפוקט, ישנו שם לילה שלם על רצפת בלטות. לאחר מכן למתקן המעצר של שירותי ההגירה, שם הבנו שפוקט מנוהלת על ידי האנשים שככל הנראה מקבלים הוראות ישירות מהקרמלין, כי לא היה חוק שלא עברו עליו. שילמנו קנס על העבירה, אבל זה לא שינה דבר. הספקתי לצלצל לאשתי ולחברנו איגור רובינשטיין בישראל – הוא חבר נעורים וגם כתב מילים לחלק מהשירים שלנו. אמרתי לו שצריך להרים זעקה גדולה ולהפעיל לחץ בינלאומי, כי העסק מסריח ורוסיה לא תוותר – הם דרשו להסגיר את כולנו, כולל אותי ואת שורה שאינם בעלי אזרחות רוסית", המשיך.

כשנשאל לובה אם האמין שישוחרר אמר: "זה לא היה ברור עד השנייה האחרונה. אני זוכר את השיחה הראשונה שלי עם הקונסול הישראלי, אלי סנה, הוא היה די סקפטי לגבי זה, אבל בזכות האמפתיה שלו והמאמצים הכבירים בכל הרמות, המהלך צלח. באופן כללי, בתאילנד יש חוקים, אבל השחיתות שולטת. הציעו לנו 'עזרה' ו'לסדר את הכול', אבל אתה יכול לשלם מלא כסף ולא לקבל שום דבר. לתחושתי, אנשי FSB (שירותים מיוחדים של רוסיה) מסתובבים בפוקט באין מפריע, לאזרחים רוסים שלא תומכים במלחמה באוקראינה או יוצאים נגדה, הייתי ממליץ פעמיים לפני נסיעה לתאילנד במצב כזה".

נזכיר כי אתמול בעקבות פעילות מאומצת של משרד החוץ ושגרירות ישראל בתאילנד שוחררו כל העצורים שנעצרו בתאילנד לפני מספר ימים. אגף אסיה והפסיפיק והמחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ עמדו בקשר עם הגורמים הרלוונטיים בארץ ושגרירת ישראל בתאילנד אורנה שגיב וקונסול ישראל בתאילנד, אלי סנה, ליוו את חברי הקבוצה העצורים מרגע היוודע האירוע ועד לעלייתם למטוס, חזרה לישראל.

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר כי הוא "שמח שהצלחנו באמצעות עבודה דיפלומטית חכמה ומאומצת לשחרר את האזרחים הישראלים שנעצרו בתאילנד, יחד עם חבריהם ללהקה בעלי האזרחות הזרה. כולם נחתו בארץ ושלומם טוב. כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו".

נזכיר כי הארבעה נעצרו בתאילנד לפני מספר ימים. העצורים הם חברי להקת BI-2, המורכבת מאזרחי ישראל בעלי אזרחות רוסית ואזרחויות נוספות. הקבוצה נעצרה בתאילנד ביום חמישי האחרון לאחר שערכו הופעה ללא היתר ובניגוד לחוק.

בין חברי הלהקה, איגור בורטניק ואלכסנדר אולמן, בעלי אזרחות ישראלית, לצד שלושה ישראלים נוספים. לפחות חלק מהם שירתו בעברם בצה"ל, וחיו בישראל. בעבר מתחו חברי הלהקה ביקורת על הפלישה הרוסית לאוקראינה, ומאז הם מבוקשים ברוסיה בגין פעילות אופוזיציונית. על פי הדיווח איגור בורטניק הוגדר על ידי המשטר במוסקווה כ"סוכן זר".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה תאילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד