י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
זו הסיבה

אחרי המהפך המיוחל: המחנה הממלכתי שבה ומובילה על הליכוד

מפלגת המחנה הממלכתי שבה להוביל אחרי הסקר של מכון 'דיירקט פולס' בשבוע שעבר שבישר על חזרת ההובלה לליכוד. עורך הסקר: "התרחשו אירועים שמשנים את הסנטימנט וחלוקת המנדטים בתוך כל אחד מהגושים"

אחרי המהפך המיוחל: המחנה הממלכתי שבה ומובילה על הליכוד
בנימין נתניהו / בנימין גנץ צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בשבוע שעבר פורסם על ידי מכון הסקרים 'דיירקט פולס' סקר מנדטים ולפיו בפעם הראשונה מפרוץ המלחמה מפלגת הליכוד חוזרת להוביל על מפלגת המחנה הממלכתי, אך מנגד השבוע, בסקר חדש של המכון שפורסם הערב, גנץ חוזר להוביל על הליכוד בפער ניכר.

על פי הסקר שנערך עבוד מפלגת ישראל ביתנו, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ עם 30 מנדטים, בעוד הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 23 בלבד.

המפלגה השלישית בגודלה היא עוצמה יהודית שזוכה ל-11 מנדטים, ולאחריה ישראל ביתנו עם 11 מנדטים. יש עתיד יורדת לנתון חד ספרתי עם 9 מנדטים בלבד, כך גם ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 8 מנדטים.

בתחתית, הציונות הדתית בראשותו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עם 5 מנדטים בלבד , חד"ש תע"ל עם 5 מנדטים, ומרצ עם 4 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה, העבודה עם 1.6%, ומפלגת בל"ד עם 1.2% בלבד.

שלמה פילבר, מבעלי המכון מסביר את השינוי ולטענתו, "מאז סקר המנדטים הקודם שפורסם שבוע שעבר התרחשו אירועים שמשנים את הסנטימנט וחלוקת המנדטים בתוך כל אחד מהגושים, אך כמעט ולא את גודלם".

לדבריו, "המחאה כנגד הכנסת הסיוע ההומניטרי התעצמה וקיבלה חשיפה תקשורתית וציבורית גדולה. בנוסף התפרסם מתווה שחרור חטופים הכולל הפוגה ארוכה ושחרור מחבלים רוצחים.

שני האירועים הללו יצרו בגוש הימין ביקורת כלפי נתניהו, וגרמו להתחזקות בן גביר וסמוטריץ, והחלשות הליכוד (שחלק מהמצביעים הפכו מתלבטים)".

פילבר הוסיף: "מנגד בגוש המרכז שמאל מתחזק הקמפיין ארגוני השמאל לבחירות עכשיו שמייצר לחץ על גנץ ואייזנקוט לפרוש מממשלת החירום עכשיו. הלחץ הזה בתוספת הציפיה כי לקראת הבחירות תקום מפלגת שמאל חדשה גורם לאפקט כפול בגוש - הימניים שעוד נותרו ביש עתיד עוברים לישראל ביתנו ולמחנה הממלכתי, והנוטים שמאלה עברו להיות מתלבטים וממתינים למפלגה חדשה.

תנועת מלקחיים זו שוחקת אל לפיד לתוצאה הנמוכה ביותר השנה - לראשונה יש עתיד על חד ספרתי. בס"ה כיום יש כ 20% מתלבטים בשני המחנות", כך פילבר.

בנימין נתניהו הליכוד בני גנץ מלחמת חרבות ברזל סקר מנדטים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד