ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פגע בביטחון הלאומי

40 שנות מאסר למדליף הגדול בהיסטוריה

ג'ושוע שולטה, המדליף הגדול ביותר בהיסטוריה של חומר מסווג מה-CIA נידון ל-40 שנות מאסר. שולטה הדליף המון מידע לוויקיליקס. נקבע כי הוא עסק ב"אחד ממעשי הריגול החצופים והמזיקים ביותר שהיו בהיסטוריה האמריקנית"

40 שנות מאסר למדליף הגדול בהיסטוריה
מעצר. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

ג'ושוע שולטה, שהורשע בהדלפה הגדולה ביותר של חומר מסווג בתולדות ה-CIA, נידון אתמול (חמישי) ל-40 שנות מאסר.

שולטה, בן 35, העביר לוויקיליקס חומר מסווג של ה-CIA. התובעים הפדרליים כינו את ההדלפה "ההפרה הנועזת והחוצפה ביותר של היסטוריית הריגול בארצות הברית". ב-7 במרץ 2017, ויקיליקס החלה לפרסם נתונים מסווגים מקבצי ה-CIA הגנובים.

במכתב לבית המשפט, סגן מנהל ה-CIA דיוויד כהן כינה את ההדלפה "אחת הגילויים הלא מורשים של מידע מסווג בהיסטוריה של ארצות הברית" ואמר כי היא גרמה ל"פגיעה חמורה במיוחד בביטחון הלאומי של ארה"ב". לדבריו, ההדלפה "סיכנה ישירות את אנשי ה-CIA, התוכניות והנכסים".

לאחר שנתפס, טענו התובעים, שולטה הכריז על "מלחמת המידע שלי", ו"ניסה לחשוף מידע מסווג עוד יותר מהכלא תוך התרסה בוטה של ​​אזהרות רבות וצו בית משפט".

שולטה נעצר לאחר הדלפת מסמכים מהמרכז למודיעין בתחום הסייבר של ה-CIA, הוא חשף כיצד ארה"ב מפעילה תוכנות המסוגלות להשתלט על מכשירים אלקטרוניים, ובין היתר לחדור לרשתות מחשבים של ממשלות זרות.

 

 

 

 

 

ארצות הברית CIA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד