ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מאיימת על חיי אמריקאים

ארה"ב שיבשה פריצת סייבר סינית "מסכנת חיים"

פקידים אמריקאים אומרים כי בייג'ין מתכוננת להתחיל בהתקפות סייבר שעלולות להזיק בכל סכסוך עתידי, כולל על טאיוואן. הפעילות שהתגלתה עד כה המיוחסת לסין, היא "כנראה רק קצה הקרחון". הסינים ניסו לפרוץ לרשת החשמל, צינורות הנפט והגז הטבעי

ארה"ב שיבשה פריצת סייבר סינית "מסכנת חיים"
מלחמת סייבר צילום: freepik

ארה"ב הודיעה כי הצליחה לשבש פריצת סייבר סינית מסוכנת שעלולה הייתה לסכן חיים. הסינים פרצו לרשתות תשתית קריטיות אמריקאיות ובעלות בריתה.

גורמים בכירים תיארו את המבצע במונחים בוטים בצורה יוצאת דופן כחלק מניסיון של של בייג'ין להשיג דריסת רגל ברשתות המחשבים בארה"ב האחראיות לכל דבר, החל ממי שתייה ועד לתעבורה ותעופה, כך שסין תוכל לפוצץ בהתראה של רגע את המתקנים דרך מתקפות סייבר בכל סכסוך עתידי, כולל על טייוואן.

"זהו עולם שבו משבר גדול באמצע כדור הארץ עלול לסכן את חייהם של האמריקנים כאן בבית באמצעות שיבוש הצינורות שלנו, ניתוק הטלקומוניקציה שלנו, זיהום מתקני המים שלנו, הרס של אמצעי התחבורה שלנו - הכול כד לעורר פאניקה וכאוס חברתי וכדי להרתיע את יכולתנו לגבש כוח צבאי ורצון אזרחי", אמרה ג'ן אסטרלי , מנהלת הסוכנות האמריקאית לאבטחת סייבר ותשתיות, במהלך עדות בקונגרס על איומי סייבר סיניים.

הפעילות שהתגלתה עד כה המיוחסת לסין היא "כנראה רק קצה הקרחון" הדגישה.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי גורמי ביטחון בכירים אחרים פרסמו אזהרות חריפות על האיום הנשקף מחדירת סייבר סינית לרשתות תשתית קריטיות בארה"ב, בעדות בפני הוועדה של בית הנבחרים על המפלגה הקומוניסטית הסינית.

למרות שגורמים רשמיים לא ציינו את סוגי התשתיות הקריטיות הממוקדות, מנהל ה-FBI כריסטופר ריי אמר שהאקרים סינים התגלו לאחרונה כשהם מנסים לפגוע ב"מפעלי טיהור המים, רשת החשמל, צינורות הנפט והגז הטבעי והתחבורה שלנו".

ארצות הברית סין פריצת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד