ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"אגרוף בבטן"

אוסטין התייצב לראשונה מול המצלמות מאז הסערה: "זה טלטל אותי"

שר ההגנה האמריקני אוסטין דיבר למצלמות לראשונה מאז נמצא בגופו סרטן הערמונית, וסיפר כי התנצל בפני הנשיא אחרי שהסתיר את המחלה ממנו: "הוא הגיב בחמלה ולבביות שכל מי שמכיר אותו מצפה להן"

אוסטין התייצב לראשונה מול המצלמות מאז הסערה: "זה טלטל אותי"
לויד אוסטין צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר ההגנה האמריקני אוסטין התייצב לתדרוך מול המצלמות לראשונה מאז אושפז בשל גילוי סרטן הערמונית בגופו, ועל רקע הסערה שנוצרה עקב כך שהסתיר את הניתוח במשך ימים מהנשיא ביידן ושאר הגורמים הרלוונטיים.

במסיבת העיתונאים שערך סיפר אוסטין על התנצלותו בפני ביידן: "הוא הגיב בחמלה ובלבביות שכל מי שמכיר את הנשיא ביידן היה מצפה להן ממנו, ואני אסיר תודה לו על האמון המלא שלו בי".

שר ההגנה הודה שטעה: "לא ניהלנו את זה נכון ואני לא ניהלתי את זה נכון. הייתי צריך לעדכן את הנשיא באבחנה שיש לי סרטן. אני מקבל אחריות מלאה על זה. הידיעה שקיבלתי טלטלה אותי. בכנות, האינסטינקט הראשוני שלי היה לשמור את זה פרטי".

נזכיר כי אוסטין אושפז בטיפול נמרץ, אך הנשיא ביידן לא ידע על כך במשך מספר ימים. אוסטין אמר בהצהרה שנשא לאחר מכן שהוא "במגמת שיפור" ומצפה לחזור לפנטגון בקרוב. "אני מכיר בכך שיכולתי לעשות עבודה טובה יותר כדי להבטיח שהציבור יקבל מידע מתאים. אני מתחייב לעשות טוב יותר", אמר אוסטין. "אבל זה חשוב לומר: זה היה ההליך הרפואי שלי, ואני לוקח אחריות מלאה על ההחלטות שלי לגבי החשיפה".

בנוסף, כשסגנית שר ההגנה לקחה חלק מהאחריות של שר ההגנה לויד אוסטין ב-2 בינואר מאחר והוא אושפז בסוד, אפילו היא לא ידעה שזה בגלל שאוסטין אושפז בבית חולים.

לפני כשלושה שבועות עידכן הפנטגון כי השר אוסטין יעבוד מרחוק "תקופה מסוימת" ויחזור למשרד בהמשך ויש לו "גישה מלאה" לתקשורת מאובטחת. "סרטן הערמונית של מזכיר אוסטין טופל מוקדם ויעיל, והפרוגנוזה שלו מצוינת", מסרו רופאיו של אוסטין במרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד בהצהרה.

ארצות הברית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד