י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
נחשפו ב-28 מדינות

דיווח בטורקיה ובאיראן: נעצרו חשודים שעבדו עבור המוסד

הרשויות בטורקיה עצרו שבעה אנשים בחשד שמכרו מידע למוסד. גם באיראן טוענים כי מרגלים המזוהים עם המוסד נחשפו ב-28 מדינות. האיראנים ציינו "הפעולה הזאת נחשבת למבצע המודיעין הגדול ביותר נגד ארגוני ריגול וביטחון השייכים לישראל"

דיווח בטורקיה ובאיראן: נעצרו חשודים שעבדו עבור המוסד
אילוסטרציה צילום: unsplash

סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו דיווחה כי הרשויות בטורקיה עצרו שבעה אנשים החשודים בקיום קשרים עם המוסד. לפי הדיווח שאין לו אישור ממקור אחר, העצורים חשודים שמכרו מידע למוסד. על פי הדיווח המשטרה הטורקית תפסה שבעה מתוך תשעה מבוקשים בשתי פשיטות שנערכו באיסטנבול ובאיזמיר.

על פי הדיווח, בחקירה של סוכנות הביון הטורקית MIT התגלה, כי המוסד משתמש בבלשים פרטיים כדי לעקוב אחר מטרותיו בטורקיה, כך שיאספו מידע ביוגרפי ומסמכים, יצלמו תמונות, ויעקבו אחר מטרות כולל האזנות סתר.

במקביל לדיווח מטורקיה, משרד הביטחון של איראן פרסם היום הצהרה שבה טען כי מספר מרגלים המזוהים עם המוסד נחשפו ב-28 מדינות. האיראנים ציינו "הפעולה הזאת נחשבת למבצע המודיעין הגדול ביותר נגד ארגוני ריגול וביטחון השייכים לישראל. הושג מידע חסר תקדים על הארגונים האלה, וכעת הוא מנותח ונבחן כדי להפיק ממנו תועלת. הגענו למידע שקשור לחלק מהמתקנים הסודיים החשובים ביותר והתעשיות האסטרטגיות הלא-צבאיות של ישראל".

יש לציין כי בדומה לטורקיה אין אישור לטענות האיראנים מאף גורם אחר. האיראנים מפעם לפעם מדווחים כי עצרו מרגלים של המוסד, אך מעולם לא פרסמו שמות או פרטים קונקרטיים.

האיראנים טענו כי: מדובר בעשרות מרגלים שהתגלו בשלוש יבשות, אסיה, אפריקה ואירופה. חלק מהם נעצרו בטהראן וחלק במחוזות אחרים במדינה, ואחרים עדיין תחת מעקב ביטחוני.

איראן טורקיה המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד