ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
שימוש ראשון בנשק המתקדם

הטיל החות'י היה שניות מלפגוע בספינת מלחמה אמריקנית

תוך כדי שטיל חות'י תקף ספינת קרב אמריקנית והיה שניות ספורות מלפגוע בה - נעשה השימוש הראשון במערכת נשק מתקדמת שכונתה "קו ההגנה האחרון" של חיל הים האמריקני

הטיל החות'י היה שניות מלפגוע בספינת מלחמה אמריקנית
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

במערכת נשק אמריקנית ייחודית נעשה בשבוע החולף שימוש לראשונה על ידי משחתת הצי USS Gravely ביום שלישי בלילה, כנגד מה שגורמים אמריקאים אמרו שהוא "טיל שיוט שהגיע קרוב למרחק של מייל אחד לספינה האמריקנית - והיה מרחק שניות מפגיעה בה", כך לפי דיווח ברשת CNN.

מערכת הפאלנקס האוטומטית כוללת רובים שיכולים לירות עד 4,500 כדורים של 20 מילימטר בדקה. היצרן של מערכת הנשק Phalanx אמר כי "היא תותח מהיר, נשלט במחשב, מונחה מכ"ם, שיכול להביס טילים נגד ספינות ואיומים אחרים קרובים ביבשה ובים".

יחד עם זאת, טום קראקו, מנהל פרויקט הגנת טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים, אמר שזה "מדאיג" שהטיל החות'י התקרב כל כך לספינת מלחמה אמריקנית.

קרל שוסטר, קפטן חיל הים האמריקני לשעבר, אמר כי הטיל החות'י, שנסע במהירות של כ-1000 קמ"ש היה ככל הנראה כ-4 שניות מפגיעה בספינת המלחמה האמריקנית כאשר הוא הושמד.

"הטילים לא מתאדים כשהם מושמדים, הם שולחים אלפי רסיסים וחלקי מסגרת של טילים", אמר שוסטר. "החדשות הטובות הן שהחלקים הקלים יותר מאטים במהירות, אבל נתחים גדולים יכולים לעוף עד 500 מטר".

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד