ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
עסקת החטופים על הפרק

סיכום חדשות השבת: מתקפה אמריקנית בסוריה ועיראק

ארה"ב תקפה 85 מטרות שקשורות למליציות איראניות בסוריה ועיראק | הביקור הצפוי של משלחת חמאס בראשות אסמאעיל הנייה, בקהיר - יידחה | הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש אמ"ן מתלבטים מתי להתפטר | סיכום חדשות השבת

סיכום חדשות השבת: מתקפה אמריקנית בסוריה ועיראק
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

ארה"ב תקפה 85 מטרות שקשורות למליציות איראניות בסוריה ועיראק בתגובה להרג החיילים האמריקנים בתחילת השבוע. הנשיא ביידן: "התגובה שלנו החלה היום. היא תימשך במועדים ובמקומות שעליהם נחליט".

מקורות במצרים ובחמאס לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד": הביקור הצפוי של משלחת חמאס בראשות אסמאעיל הנייה בקהיר ידחה, מה שיוביל לדחיה בתשובה של חמאס בנוגע לעסקת חטופים.

דיווח בסעודיה: חמאס רוצה לבצע תיקונים במתווה העסקה - אך נוטה בכל זאת לקבל אותו למרות שאינו כולל הפסקה כוללת של המלחמה. גורם הבקיא בפרטים: "ההתייעצויות בין הנהגת חמאס בחו"ל לבין הנהגתו בעזה קשות ומצריכות זמן".

משרד החוץ האמריקני הודיע כי שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן יבקר בשבוע הבא במזרח התיכון. בלינקן יבקר בסעודיה, מצרים, קטר, ישראל ושטחי הרשות הפלסטינית.

מנהיגי חמאס וג'יהאד אסלאמי הוציאו הודעה משותפת על עסקת החטופים בה נאמר כי הם ילמדו את "מסמך פריז", תוך התמקדות במשא ומתן שיוביל לסיום מוחלט של הלחימה ונסיגה של כוחות צה"ל מהרצועה.

בשיחה עם חיילים בחרמון אמר שר הביטחון גלנט: "אם חיזבאללה חושב שכאשר תהיה הפסקת אש בדרום, הוא יחדל את האש ואנחנו נעצור – הוא עושה טעות גדולה. אני אומר כאן בצורה מפורשת - כל עוד לא נגיע למצב שניתן להחזיר בביטחון את תושבי הצפון, אנחנו לא נחדל. כאשר נגיע לזה, או באמצעות הסדרה או בדרך צבאית – אנחנו נוכל להיות רגועים".

דיווח: הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש אמ"ן מתלבטים מתי להתפטר. כל עוד הלחימה בדרום ובצפון נמשכת, הם מתכוונים להישאר בתפקידם.

מטוסי קרב תקפו והשמידו מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון, בהם שתי עמדות תצפית במרחבים מרווחין ועיתא א-שעב, מפקדה צבאית, שבה פעלו מחבלי חיזבאללה במרחב יארון, ועמדת שיגור שממנה בוצעו שיגורים לשטח הארץ.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת המילואים 5 בשיתוף פעולה עם חיל האוויר ויחידת יהל"ם, השמידו פיר מנהרה שהובילה לדירת מסתור של ארגון הטרור חמאס ובה מעלית תת קרקעית.

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי חשף כי חמושים של חמאס מונעים מעבר של אזרחים למקלטים וגם מונעים מעבר סיוע לבית החולים.

דובר צה"ל: "כוחות הביטחון עצרו הלילה שישה מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז. במהלך הפעילות בשכם, נעצר חשוד שנשא אקדח ואותר והושמד מטען נפץ. בכפר טובאס, נעצר מבוקש עם ציוד צבאי. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו".

לוחמי חטיבת הנח"ל וחטיבה 401 חיסלו במהלך פשיטות יזומות עשרות מחבלים בצפון ובמרכז הרצועה והשמידו משגרים של טילי נ"ט. בחאן יונס, לוחמי חטיבות גבעתי וצנחנים חיסלו מעל ל-20 מחבלים.

3 תושבי היישוב ביר אדאג' ופזורת נאות חובב חדרו הלילה לקיבוץ כפר רתמים שבמרכז הנגב ונעצרו על ידי כוח כיתת הכוננות של היישוב. במהלך תחקור המעורבים, אחד החשודים נורה לאחר שקרע את האזיקון שהוצמד לידיו ושלף סכין מכיסו. ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, גיבה את כיתת הכוננות: "אחרי ה-7 באוקטובר כל גנב ופושע שבא לגנוב שיידע שדמו בראשו".

בתקיפה ישראלית בדרום לבנון נהרגו שני פעילי מליצית "אמל" - בעלת ברית של חיזבאללה.

מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד