ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
התגובה האמריקנית החלה

ארצות הברית תקפה 85 מטרות טרור

ארה"ב תקפה 85 מטרות שקשורות למליציות איראניות בסוריה ועיראק בתגובה להרג החיילים האמריקנים בתחילת השבוע. הנשיא ביידן: "התגובה שלנו החלה היום. היא תימשך במועדים ובמקומות שעליהם נחליט"

ארצות הברית תקפה 85 מטרות טרור
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

צבא ארה"ב הכריז על התגובה הראשונית להרג שלושת החיילים האמריקנים בירדן, שהיוותה הסלמה משמעותית בפעילות מיליציות פרו-איראניות נגד צבא ארה"ב במזרח התיכון מאז פרוץ המלחמה.

צבא ארה"ב עדכן כי כוחות הפיקוד המרכזי של ארה"ב ביצעו תקיפות אוויריות בעיראק ובסוריה נגד כוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמיות של איראן וקבוצות מיליציות קשורות. כוחות צבא ארה"ב תקפו יותר מ-85 מטרות, עם מטוסים רבים הכוללים מפציצים ארוכי טווח שהוטסו מארצות הברית.

בתקיפות האוויריות הופעלו יותר מ-125 אמצעי לחימה מדויקים. המתקנים שנפגעו כללו מרכזי מבצעי פיקוד ובקרה, מרכזי מודיעין, רקטות וטילים, מחסני כלי טיס בלתי מאוישים, ומתקני שרשרת אספקת לוגיסטיקה ותחמושת של קבוצות מיליציות ונותני משמרות המהפכה שלהן, אשר סייעו בהתקפות נגד כוחות ארה"ב והקואליציה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לאחר המתקפה: "התגובה שלנו למתקפת הכטב"ם בירדן החלה היום. היא תימשך בתזמונים ובמקומות שאנחנו נבחר". גורם בצבא ארה"ב אמר לתקשורת כי "אנחנו בטוחים שבמקומות שבהם תקפנו ישנה פגיעה משמעותית ביכולות".

בסוריה מסרו לאחר המתקפה בשטחם כי "ארה"ב פתחה בתקיפות בוטות נגד יעדים במזרח סוריה ובגבול סוריה-עיראק, שהובילו למותם של אזרחים וחיילים וגרימת נזק משמעותי לרכוש ציבורי ופרטי".

לאחר המתקפה האמריקנית מיליציות פרו-איראניות תקפו בסיסים אמריקניים בעיראק ובסוריה.

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל גם מטוסים של חיל האוויר הירדני הצטרפו לתקיפה האמריקנית כהבעת סולידריות על פגיעת הכטב"ם בחיילים האמריקנים בשטח ירדן.

איראן סוריה עיראק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד