ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
נותרו כ-2,000 מחבלים

צה"ל נלחם בניסיונות של חמאס לשקם את עצמו

המבצע האוגדתי של אוגדה 162 בצפון הרצועה - נמשך: כך צה"ל נלחם בניסיונות של חמאס לשקם את עצמו. עד כה חוסלו במסגרת המבצע יותר מ-200 מחבלים סה"כ, ועשרות נעצרו ונלקחו בשבי

צה"ל נלחם בניסיונות של חמאס לשקם את עצמו
פינוי פצועים בעזה צילום: דובר צה"ל

המבצע בצפון הרצועה, שנמשך כבר מיום ראשון באמצעות שתי חטיבות מתקדם בקצב טוב מאוד, בשילוב יחידות מיוחדות. המשימה: להגיע ליעדי חמאס באזור שאטי, שאליהם לא הספיקו הכוחות להגיע בשלב הקודם של התמרון הקרקעי העצים. יש עוד מספר יעדים מרכזיים כאלה בצפון הרצועה, שלא הגיעו אליהם עדיין, וזה עוד יקרה בהמשך.

על פי הדיווח של דורון קדוש בגלי צה"ל, הסיבה שלא הגיעו אליהם עד עכשיו: בעיקר ענייני תעדוף - היו משימות חשובות יותר, ומתוך הבנה שהמלחמה תימשך עוד חודשים ארוכים קדימה - היו מקומות שצה"ל השאיר לזמן אחר, כי העדיף לטפל במקומות ערכיים יותר.

עד כה חוסלו במסגרת המבצע יותר מ-200 מחבלים סה"כ, ועשרות נעצרו ונלקחו בשבי. המרחב שבו הכוחות פועלים - מרחב שאטי - הוא אזור שבו חמאס מנסה לשקם את עצמו צבאית, ולכן המשימה של כוחות אוגדה 162: לייצר קצב מבצעים גבוה יותר מקצב ההתאוששות של האויב. רק כך צה"ל יצליח לפגוע באופן אפקטיבי בכיסי ההתנגדות של חמאס שנותרו בצפון הרצועה.

ההערכה בצה"ל: בצפון הרצועה נותרו כ-2,000 מחבלים מתוך 14,000 שהיו שם לפני 7.10, כל היתר חוסלו, נשבו או נמלטו.

חטיבה 401 הגיעה ליעד ההתקפה באזור שאטי תוך שעה וחצי בלבד, ותוך 6 שעות סה"כ השתלטה על המרחב והתייצבה בעמדות ההתקפה.

דורן קדוש מציין כי מזיקים עד שאטי - מרחק של 11 ק"מ בשעה וחצי זה נתון שמלמד לא מעט על חופש הפעולה המבצעי שצה"ל הצליח לייצר בצפון הרצועה. בשלב הקודם של התמרון, כדי להגיע למקומות האלה - היה צריך להניע שתי אוגדות כבדות וזה נמשך ימים שלמים. בדרך ליעד ההתקפה - הלוחמים כמעט לא חוו התנגדות למעט היתקלות אחת של RPG מול חוליית מחבלים שהצליחה לפצוע 3 לוחמים.

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד