ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מחלקת המדינה הודיעה

בפעם החמישית: בלינקן יגיע למזרח התיכון כדי לקדם עסקה עם חמאס

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ממשיך במאמצים להגיע להסכם לשחרור החטופים בידי חמאס וליישם הפסקת אש בלחימה. "אני חוזר למזרח התיכון בשבוע הקרוב כדי להמשיך לעבוד עם השותפים שלנו להשיג שלום בר קיימא באזור" כתב

בפעם החמישית: בלינקן יגיע למזרח התיכון כדי לקדם עסקה עם חמאס
נתניהו ובלינקן צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, ייצא מחר למסע בן חמישה ימים בסעודיה, מצרים, קטאר, ישראל והרשות הפלסטינית, כך מסרה מחלקת המדינה בהודעה לעיתונות.

הביקור באזור יהיה החמישי שלו מאז מתקפת חמאס נגד ישראל ב-7 באוקטובר, שבה נטבחו 1,200 ישראלים ועובדים זרים. בלינקן ימשיך במאמצים להגיע להסכם לשחרור החטופים בידי חמאס וליישם הפסקת אש בלחימה כדי "לאפשר אספקה ​​מתמשכת ומוגברת של סיוע הומניטרי" לאזרחי עזה, כך מסרה מחלקת המדינה.

"אני חוזר למזרח התיכון בשבוע הקרוב כדי להמשיך לעבוד עם השותפים שלנו להשיג שלום בר קיימא באזור, עם ביטחון לישראלים ולפלסטינים כאחד", כתב בלינקן בהודעה לתקשורת.

הביקור מגיע על רקע משבר הומניטרי בעזה, יותר מתריסר מדינות, כולל ארה"ב, השעו את המימון לאונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים, לאחר ש-12 מחברי הארגון בהשתתפות בפיגועים ב-7 באוקטובר.

בלינקן תיאר את ההאשמות מצד ישראל כ"אמינות ביותר", אם כי גורמים בבית הלבן ציינו כי ההאשמות מתייחסות רק לחלק קטן מתוך יותר מ-13,000 האנשים שמעסיקה אונר"א בעזה. סוכנות האו"ם, בינתיים, דחקה במדינות לחדש את המימון, בטענה שיותר מ-2 מיליון עזתים תלויים בה, וכי היא ביטלה לאלתר את החוזים של הצוות שלקח חלק בטבח.

חמאס ארצות הברית אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד