ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
נקודת המחלוקת בין הצדדים

חמאס דורש לשחרר אלפי מחבלים כולל את מרואן ברגותי

חמאס דורש מישראל לשחרר אלפי מחבלים פלסטינים שנמצאים בכלא בישראל בתמורה ליותר מ-100 חטופים ישראלים המוחזקים בשבי בעזה כולל את הארכי טרוריסט מרואן ברגותי

חמאס דורש לשחרר אלפי מחבלים כולל את מרואן ברגותי
פלאש 90 צילום: פלאש 90

פערים מהותיים נותרו בין ישראל לחמאס בנוגע להסכם שחרור חטופים, כך אמר גורם בחמאס ל'ניו יורק טיימס'.

"הצעה שהונחה בפריז בשבוע שעבר נבדקת על ידי הנהגת התנועה וסיעות התנגדות אחרות", כך אמר אוסמה חמדאן, מנהיג בזרוע הפוליטית של חמאס בלבנון. "אבל אנחנו לא יכולים לומר שהגענו לסיכום".

ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי בחדרי המשא ומתן, ישראל עדיין מתעקשת שהמבצע הצבאי בעזה יימשך לאחר הפסקת האש, בכיר חמאס חמדאן, אמר שזה סותר את התנאי של חמאס להפוגה קבועה. דרישה ישראלית להקים אזור חיץ בגבול עם עזה, היא נקודת מחלוקת נוספת בין הצדדים.

בכירים בישראל אמרו שהם לא יתפשרו על הפלת שלטון חמאס בעזה. העיתון דיווח כי כוחות צה"ל הרסו מבנים רבים באזורי ביטחון שנים בתוך עזה, בניסיון למנוע מתקפת פתע נוספת בדומה לתקיפה בהנהגת חמאס ב-7 באוקטובר שהובילה למלחמה, כך אמרו גורמים ישראלים ל'ניו יורק טיימס'.

אסמאעיל הנייה, מנהיג הלשכה המדינית של חמאס, שוחח ביום שישי עם מנהיגי שתי קבוצות טרור פלסטינים, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית לשחרור פלסטין על העסקה הפוטנציאלית, כך נמסר ממשרדו בהצהרה.

בהצהרה הדגיש הנייה בפני עמיתיו כי השיחות נועדו "להפסיק לחלוטין את התוקפנות ואת נסיגת צבא הכיבוש מחוץ לעזה".

כחלק מכל הסכם הפסקת אש, חמאס דרש מישראל לשחרר את אלפי הפלסטינים בכלא בתמורה ליותר מ-100 חטופים ישראלים המוחזקים בשבי בעזה. חמדאן אמר כי זה יכלול פלסטינים המרצים מאסרי עולם על רציחת ישראלים, כולל מרואן ברגותי, המרצה חמישה מאסרי עולם בכלא בגין רציחות שהיה אחראי להם במהלך האינתיפאדה השנייה בתחילת שנות ה-2000.

"הדרישה שלנו היא לשחרור כל האסירים הפלסטינים, במיוחד בגלל שיש לנו מספיק חיילים ישראלים ברשותנו כדי לאפשר לנו לעשות זאת", אמר חמדאן, והזכיר את ברגותי בשמו.

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד