ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
ראיון מצמרר

אביה של החטופה ששוחררה: "אם המחיר לחיסול חמאס היה מותה של בתי, הייתי תומך"

תומאס הנד אביה של אמילי, ששוחררה משבי החמאס התייחס לאפשרות של הריגת בתו על ידי צה"ל בשוגג: "הבנתי שהיא עלולה להיפגע מאש כוחותינו, זה היה מחיר שהייתי מסכים לו כל עוד נחסל את חמאס"

אביה של החטופה ששוחררה: "אם המחיר לחיסול חמאס היה מותה של בתי, הייתי תומך"
רגע האיחוד בין אמילי ואביה תומס צילום: דובר צה"ל

אביה של אמילי הנד בת ה-9 ששוחררה משבי החמאס אמר בראיון לכאן 11: "הבנתי שהיא עלולה להיפגע מאש כוחותינו, זה היה מחיר שהייתי מסכים לו - כל עוד נחסל את חמאס, היה לה חלום חוזר שבו הייתה בורחת מחמאס ורצה לבארי".

אמילי הנד בת ה-9 ששוחררה מעזה לאחר 50 ימים בשבי חמאס, מנסה להסתגל לחיים החדשים שלה. בריאיון לטלי מורנו היא ואביה תומאס סיפרו על ההתמודדות עם הטראומה, ועל הדאגה לחטופים שנשארו מאחור. "היא במצב טוב, משתקמת ומחלימה - שאר האנשים שסביבה שבורים עכשיו", סיפר תומאס.

אבא של אמילי כמעט איבד תקווה שתשוחרר מהשבי. "חשבנו שהיא איננה לעד. זה נס, פשוט נס - אבל זה לווה בהרבה רגשות אשם ביחס לשאר החטופים. צריך פשוט להמשיך הלאה. אנחנו מתפללים שגם הם יצאו משם, אני יודע שזה קשה, אבל השיחרור של אמילי זו ההוכחה שזה יכול לקרות".

תומאס סיפר על מילות הקוד שאמילי נתנה למילים ועל הסיוטים שהיא חולמת בלילות. "היה לה חלום חוזר שבו הייתה בורחת מחמאס ורצה לבארי", בהתחלה צפיתי בה ישנה ואם הייתה מעקמת את פניה הייתי יודע שהיא חולמת חלום רע ומעיר אותה. "ייקח לה עוד הרבה זמן להתגבר".

רגשות האשם על כך שבתו נלקחה בשבי נעלמו ברגע האיחוד. "היא אמרה לי 'חשבתי שאתה מת, שאתה חטוף'. בגלל שבדרך החוצה היא ראתה חברי קיבוץ מתים ונלקחים לעזה". כחלק מההתמודדות עם הטראומה, אמילי מחליפה מילים שמזכירות לה את השבי: "יש לה מילות קוד לטרוריסטים. זיתים זה מחבלים. כל מאכל שהיא לא אוהבת היא מקודדת את המילה".

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד