י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
אם ל-7 ילדים

מתמודדת לבית הנבחרים: ישראלית שומרת שבת ומתנגדת להפסקת אש

מזי מלסה פיליפ ילידת אתיופיה וישראלית לשעבר, מתמודדת מטעם המפלגה הרפובליקנית על מושב בסנאט במטרה להחליף את ג'ורג' סנטוס שהודח, הרפובליקנים הציגו את פיליפ, בבחירות המיוחדות שיערכו ב-13 בפברואר בניו יורק  

מתמודדת לבית הנבחרים: ישראלית שומרת שבת ומתנגדת להפסקת אש
הקונגרס האמריקני צילום: דוברות נשיא אוקראינה

מזי מלסה פיליפ בת ה-44 שנולדה באתיופיה ועלתה לישראל בגיל 12 במצבע משה, מתמודדת למושב בסנאט האמריקאי. פיליפ שירתה בחטיבת הצנחנים ונישאה ליהודי אמריקני ממוצא אוקראיני. השניים עברו לארצות הברית, פיליפ היא אם ל-7 ילדים וחברה במועצת מחוז נסאו שבלונג איילנד מדינת ניו יורק.

ב-13 בפברואר יתקיימו בחירות נפרדות למחוז שלה, לאחר שבתחילת החודש הודח מבית הנבחרים ג'ורג' סנטוס הרפובליקני שהתגלה כשקרן סדרתי בנוגע למקום לימודיו ומקומות העבודה שלו טרם כניסתו לפוליטיקה, כולל פיברוק שהוא ממשפחה ניצולת שואה. סנטוס צפוי לעמוד למשפט ובמדינת ניו יורק ייערכו בחירות מיוחדות על המושב שהתפנה לאחר שהודח בבושת פנים. המפלגה הרפובליקנית החליטה להריץ את הישראלית לשעבר.

ב-7 באוקטובר ששמועות החלו להגיע לביתה בלונג איילנד על כך שישראל מותקפת, אבל עד שהשבת לא יצאה, היא לא יכלה לדעת בוודאות מה התרחש, "אני שומרת שבת" סיפרה לדניאל אדלסון, ב-Ynet. "עברו לי כל כך הרבה מחשבות בראש. אני שומעת שישראל תחת מתקפה והדמיון מתחיל לעבוד שעות נוספות. המשפחה הקרובה שלי בנתניה, ההורים, האחיות, הדודים. זה היה פשוט עינוי", כשהתבררו ממדי האסון היא הצהירה מיד בפני בעלה ושבעת ילדיה שהיא חוזרת לארץ והולכת להתנדב בצבא.

אך היא נשארה בארצות הברית לאחר שאחיות שלה בארץ אמרו לה "אנחנו צריכות אותך שם, איפה שאת, בארצות הברית. אנחנו צריכות אותך להסברה. את תסבירי לעם האמריקני עם מה אנחנו מתמודדים כאן וכמה המתקפה הזאת קשה. המקום שלך שם חשוב יותר. אז נפל לי האסימון. הבנתי איזה כוחות יש לי כאן כפוליטיקאית ואיזה יכולת לתרום. נכון, לא שמתי את המדים הירוקים אבל מאותו יום אני על מדים, אני במשימה".

כשזה מגיע למלחמת ישראל-חמאס, פיליפ, המועמדת הרפובליקנית בבחירות לא מתבלבלת. "אוקטובר. 7 שינתה אותי לנצח", אמרה לפני כמה ימים, בקול סדוק "את המתקפה האכזרית של חמאס על עמי, על אחיי ואחיותיי, ועל אדמתנו היהודית התקפה מרושעת לעולם לא נשכח", אמרה בפני קהל מקומי, דבריה צוטטו ב'ניו יורק טיימס'.

היא מתמודדת מול טום סואצי הדמוקרטי. חשוב להדגיש כי אין כמעט הבדל בין המדיניות של המועמדים לגבי ישראל, ושניהם מתנגדים להצבת תנאים לסיוע צבאי אמריקאי לישראל כמו גם ההתנגדות המשותפת שלהם להפסקת אש בעזה.

 

 

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד