י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בדרך לפוליטיקה

הממשלה תאמץ? ההצעה של יוסי כהן לשחרור חטופים

יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר מסתמן כדמות מפתיעה במערכת הפוליטית אולי כבר בבחירות הבאות, אולם בעוד הסוקרים אומדים את כוחו, הוא טוען שעדיין לא החליט, לא עוסק בזה, ואינו שבע רצון מהסקרים והדיווחים אודות עתידו בפוליטיקה

הממשלה תאמץ? ההצעה של יוסי כהן לשחרור חטופים
יוסי כהן צילום: מתוך שידורי כאן 11

האם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן בדרך לפוליטיקה? בינתיים, אלו רק הפרשנים שמנתחים את הופעותיו לעיתים קרובות לראיונות בטלוויזיה. כהן עצמו אומר בראיון לאילה חסון ב'כאן 11', כי הוא לא עוסק בזה, איש לא פנה אליו בנושא לחבירה פוליטית כלשהי וכי הסקרים שמשרבבים את שמו אינם על דעתו.

"פניך לפוליטיקה?", שאלה חסון. "עדיין לא", השיב. "לא החלטתי להיכנס לפוליטיקה. מכיר את כל הדיבורים ורואה את כל הסקרים שנעשים שלא על דעתי ולא ביוזמתי מכיר את העיסוק בפוליטיקה עוד לא החלטתי להיכנס. אף אחד לא בא להציע לי שותפות. האם מדינת ישראל חשובה לי יותר מכל דבר אחר, התשובה היא כן".

אם אתם מנסים לנחש מהן עמדותיו הפוליטיות ולאן הוא נוטה יותר? אז באשר לשאלת הדחתו של ח"כ עופר כסיף, אמר כהן בראיון: "הדחתו ראויה מאוד. צריך להדיח אדם כזה שהולך נגד כל עקרונות הישראלים והציוניים במיוחד בעידן הנוכחי. אני בציפייה להדחתו".

יוסי כהן. (מתוך כאן 11)

על עסקת חטופים ככל שתהיה, אומר הרמס"ד לשעבר כי היא תהיה כואבת ויהיו לה מחירים כבדים, אם זאת הוא קובע כי על ישראל להתעקש שהעסקה תתבצע בפעימה אחת בלבד. "צריכה להיות פעימה אחת בלבד שבה משוחררים כל החטופות והחטופים. זו הבשורה שאני רוצה לטעון ולהציע", אמר והסביר, "למה זה חשוב, כי אנחנו נכנסים למצב שבו ישראל תהיה יצפו עלינו אומות העולם האם אנחנו עומדים בתנאים של העסקה שזה עתה בוצעה או לא עומדים".

כהן צייר סיטואציה שבה ישראל תהיה בדילמה, בין פעימה לפעימה: "שחררנו רק חלק מהחטופים והחטופות ואנחנו רואים התארגנות לירי רקטות לכיוון מדינת ישראל, הורגים אותם או לא, מחסלים אותם או לא?". לכן לדעתו השחרור צריך להתבצע בפעימה אחת בלבד. "אפשר לבצע הפוגה כדי להוציא חטופים, לא הפסקת מלחמה", הוסיף.

 

יוסי כהן ראש המוסד כאן 11 מלחמת חרבות ברזל שחרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד