י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
המלחמה בתימן

החות'ים נשבעו להגיב: ארה"ב שוב פגעה במטרות בתימן

ארצות הברית השמידה טיל שיוט נגד ספינות השייך למיליציה החות'ית בתימן: "התקיפה בוצעה בגין איום מיידי על ספינות הצי האמריקני וכלי שיט סוחר באזור"

החות'ים נשבעו להגיב: ארה"ב שוב פגעה במטרות בתימן
אימוני החות'ים צילום: דוברות החות'ים

ארצות הברית הודיעה כי תקפה ארגונים חמושים הנתמכים על ידי איראן ביום השלישי ברציפות, והשמידה טיל שיוט נגד ספינות השייך למיליציה החות'ית בתימן, אשר נשבעה להגיב לתקיפות קודמות של ארה"ב ובעלות בריתה.

התקיפה הגיעה יממה לאחר שארצות הברית, בריטניה ומספר בעלות ברית תקפו עשרות מטרות חות'יות ב-13 מקומות בצפון תימן. דובר הצבא החות'י, יחיא סריה, אמר היום כי לפחות שישה יעדים באזורים שונים בתימן נפגעו, אם כי בהצהרה שלו לא נאמר כמה נזק גרמו התקיפות.

זמן קצר לאחר פרסום ההצהרה, הודיע ​​צבא ארה"ב על התקיפה האחרונה שלו, ומסר שהושמד טיל שיוט נגד ספינות שהיווה "איום מיידי על ספינות הצי האמריקני וכלי שיט סוחר באזור".

החות'ים, מיליציה השולטת בשטחים גדולים בתימן, תקפו בחודשים האחרונים ספינות שחצו את הים האדום. ההתקפות שלהם הפריעו וסיכנו את תעשיית הספנות המסחרית, ואילצו ספינות רבות לעשות מעקפים ארוכים סביב הקצה הדרומי של אפריקה.

העימות המתגבר בין ארצות הברית לחות'ים העלה חשש שהמלחמה בין ישראל לחמאס בעזה עלולה להתפשט לאזורים אחרים במזרח התיכון. ביום שישי ביצעה ארצות הברית שורה של תקיפות צבאיות נגד הכוחות האיראניים והמיליציות בהן הם תומכים בשבעה אתרים בסוריה ובעיראק. אלה היו בתגובה על מתקפת מל"ט בירדן שבה נהרגו שלושה חיילים אמריקאים.

אבל ארה"ב נמנעה מלתקוף את איראן עצמה, כדי להימנע מלעורר מלחמה רחבה יותר.

 

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד