י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
ברוך דיין האמת

הרבנית הצדקת ממושב אשבול הלכה לעולמה

הרבנית הצדקת מרת ימנה כהן ע"ה אלמנת רב המשוב אשבול חכם חיים כהן אלחדד זצ"ל הלכה לעולמה בשיבה טובה בגיל 97. זכתה לדור ישרים מבורך. בנה הוא הגאון רבי יצחק כהן רבה של שכונת שמואל הנביא וראש ישיבת 'תורה ודעת' 

הרבנית הצדקת ממושב אשבול הלכה לעולמה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: בשבת קודש נפטרה לבית עולמה בשיבה טובה, הרבנית הצדקנית מרת ימנה כהן ע"ה, אלמנת הגאון חכם חיים כהן אלחדד זצ"ל רבה של מושב אשבול והיא בת 97 בפטירתה. 

המנוחה ע"ה נולדה במרוקו בכ"ג תשרי תרפ"ז לאביה הרב החכם יהודה עמר ז"ל ולאמה מרת אסתר ע"ה. 

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה חכם חיים כהן אלחדד זצ"ל שהיה מלמד תינוקות במרוקו ומאוחר יותר בישראל שימש כרב המושב אשבול. הוא נפטר בדיוק בתאריך כ"ח שבט בשנת תשנ"ג. 

לקראת העלייה לארץ ישראל, עבר עם משפחתו לקזבלנקה, שם שהה במשך כשנתיים. לאחר עלייתם התגוררו במחנה 'שער עליה' ליד חיפה. בשנת תשי"ג היה ממייסדי מושב זרועה, סמוך לרצועת עזה, שנוסד ע"י עולים ממרוקו. בשנת תשי"ד היה ממייסדי מושב קלחים. לבסוף עבר למושב אשבול, ושימש כרב המושב.

חכם חיים כהן אלחדד יחד עם רעייתו הרבנית ע"ה חיזקו את החיים הרוחניים במושב. בעלה, היה מקבץ נערים ומבוגרים ללמוד הלכה ופרשת שבוע. הנהיג לקרוא עם הציבור בספר הזוהר בכל מוצאי שבת, ועסק בכל מקצועות הקודש. שוחט ובודק, מוהל וסופר סת"ם.

ביתם שהיה קטן היה פתוח לכל שואל ומבקש הכנסת אורחים בצורה מופלאה, הרב ורעייתו הרבנית היו שולחים לכל נזקק די מחסורו. ביוזמת הרב הוקם בית הספר הדתי האזורי. 

הרבנית הייתה מוכתרת בכל מידה נכונה, הייתה ידועה בברכותיה שהתקיימו ורבים היו משחרים לביתה. 

זכתה והעמידה דורות של תלמידי חכמים בעלי הוראה ובראשם את בנה הגאון רבי יצחק כהן ראש ישיבת 'תורה ודעת' ורבה של שכונת שמואל הנביא בירושלים.

אמש (מוצאי שבת קודש, פרשת יתרו) נערכה מסע הלוויה בהר המנוחות בירושלים שם נטמנה. 

יושבים שבעה בבית המשפחה ברחוב פנחס קהתי 14 בשכונת גבעת שאול בירושלים. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

רחוב שמואל הנביא הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד