כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
"יחייב את החברות"

מהפכה בעולם הסלולר: זה השירות החדש שכולנו נרוויח ממנו

שירות ה-eSIM - הסים הווירטואלי, מאפשר למכשירי סלולר התומכים בכך להתחבר בקלות לרשתות סלולריות חדשות גם בלי הצורך בכרטיס סים פיזי | הטכנולוגיה הזו מאפשרת לחברות סלולריות להתחרות על לקוחות בכל מקום בישראל (ובעולם) ולספק להם שירותים במחירים נמוכים יותר

מהפכה בעולם הסלולר: זה השירות החדש שכולנו נרוויח ממנו
אילוסטרציה צילום: unsplash

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש, חתמה היום (ראשון) על מכתב שנשלח לחברות הסלולר, בו הן נדרשו לפרט על מוכנותן להפעלת שירות eSIM בישראל. 

שירות eSIM הינו שירות של SIM וירטואלי (שאינו פיזי), המאוחסן בטלפון, בדומה לקובץ. כך מכשיר הסלולר יכול להכיל מספר זהויות ומנוי יכול להחליף זהות בהתאם לצורך.

שירות ה-eSIM - הסים הווירטואלי, מאפשר למכשירי סלולר התומכים בכך להתחבר בקלות לרשתות סלולריות חדשות גם בלי הצורך בכרטיס סים פיזי. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לחברות סלולריות להתחרות על לקוחות בכל מקום בישראל (ובעולם) ולספק להם שירותים במחירים נמוכים יותר. 

במהלך המלחמה התקבלו פניות ממפונים וחיילי מילואים שסבלו ממחסור בקליטה סלולרית מכיוון שהחברה שבה היו מנויים, לא סיפקה שירות מיטבי באזור בו שהו. שימוש בתכונת eSIM יאפשר מעבר קל ומהיר בין חברות במקרים כאלו וקבלת שירות מחברה שמספקת שירות באזור זה.

עד כה העדיפו חברות הסלולר להימנע מהצעת הטכנולוגיה החדשה. שר התקשורת הקודם יועז הנדל התכוון לקדם את מעורבות המשרד, אולם לא הספיק לקדם את יוזמתו.

כעת החליט משרד התקשורת, תחת שר התקשורת שלמה קרעי והמנכ"לית החדשה ענבל משש, לחייב את חברות הסלולר להציע את השירות. המהלך צפוי להוזיל את החבילות בארץ ובחו"ל לכל משפחה, תוך מתן אפשרות לעבור בקלות לספק אחר ולחבילה משתלמת המותאמת ליכולתם. מהלך זה מחזק את התחרותיות גם באיכות השירות, ובשיפור הכיסוי והקליטה בכל רחבי הארץ.

חשוב לציין כי שירות eSIM קיים ברוב מכשירי הסלולר ומתאפשר ברוב המדינות המפותחות. בכוונת משרד התקשורת לפעול לשם חיוב מתן השירות על ידי החברות בחודשים הקרובים. במכתב שנשלח כאמור, החברות נדרשו לפרט האם קיימים חסמים כלכליים, שירותיים או הנדסיים, לאספקת השירות במועד שנקב המשרד.

 

סמארטפון חדש תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד