כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
במנהג סעודת יתרו

חכם ניסים בן שמעון בכסא רחמים: "תענוג לראות בחורים נבחנים מסכתות"

הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון נשא דברים ב'סעודת יתרו' שנערכה בישיבות 'כסא רחמים' בראשות ראש הישיבה הגר"מ מאזוז בשילוב מבחן בעל פה על מסכתות הש"ס על ידי תלמידי הישיבות לצעירים והישיבה גדולה. צפו בתמונות 

חכם ניסים בן שמעון בכסא רחמים: "תענוג לראות בחורים נבחנים מסכתות"
חכם ניסים בן שמעון בכסא רחמים צילום: באדיבות המצלם

בישיבת 'כסא רחמים' בבני ברק מקיימים כמידי שנה את המנהג המפורסם של יהדות תוניס וג'רבא לערוך 'סעודת יתרו', סעודה זו נוסדה מכמה טעמים, ובישיבת כסא רחמים נוהגים לקיים את המנהג בהשתתפות כל תלמידי הישיבה.

הסעודה שמתקיימת ביום חמישי בערב פרשת יתרו, היא זכר לסעודה שעשה משה לחותנו יתרו, יש אומרים שהיא נוסדה בג'רבא כעצירה למגיפה נוראה שהתחוללה בעיר. בכל שנה בזמן סעודת יתרו בישיבה גם מחלקים בישיבה מלגות ותעודות לבחורי הישיבה שנבחנו על מסכתות שלימות אצל הרבנים הבוחנים בישיבה.

השנה הגיע למעמד ולסעודה הגאון הצדיק חכם נסים בן שמעון שלו ידידות עמוקה וארוכת שנים עם ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז, לאחר שדנו ביניהם בדברי תורה, נשא חכם ניסים בן שמעון דברים בפני בחורי הישיבה גדולה והישיבה לצעירים כשהוא מציין בדבריו כי תענוג לראות את מאות בחורי הישיבה, את סגנון הלימוד הייחודי שעוד זכור לו מקדמת דנא, וכל שכן וקל וחומר לראות את בחורי הישיבה נבחנים על מסכתות שלימות בעל פה.

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז ששש ושמח על ביקורו של חכם ניסים בירכו בחום וחיזק את בחורי הישיבה להמשיך בשמירת המנהגים והמסורת, ולהמשיך בייחוד בתקופה זו לשקוד על התורה להצלחת המערכה ולהצלחת עם ישראל.  

חכם ניסים בן שמעון הרב מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד