כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
חזרו על חשבונם

התאילנדים ששבים לעבוד בישראל למרות הטבח

אחרי מתקפת ה-7 באוקטובר במהלכה הותקפו אף התאילנדים שעבדו בקיבוץ נחל עוז, חזרו בובי סוראפוט וחבריו לתאילנד. אחרי חודשיים וחצי הם קנו כרטיסי טיסה על חשבונם וחזרו לישראל

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ב-7 באוקטובר הותקפו בובי סוראפוט וחבריו פעמיים על ידי המחבלים שפשטו על קיבוץ נחל עוז. חבורת העובדים התאילנדים חזרה לתאילנד בעקבות המצב, אך לאחר חודשיים וחצי קנו חבריה כרטיסי טיסה על חשבונם וחזרו לעבוד בקיבוץ, כך לפי פרסום "ווינט".

בובי סוראפוט סיפר ל"ווינט": "ב-7 באוקטובר, בשבת, מישהו ממושב שדה ניצן היה צריך לקחת אותי אליו, לעבוד אצלו, עבודה נוספת. בבוקר היה צבע אדום ורקטות. אני יודע מה זה צבע אדום ורקטות. הפעם הרגשתי שזה שונה. נכנסנו למיגונית. לאחר כמה דקות עברנו לחדר שלנו: יש שם ממ"ד. התחיל ירי. חשבתי שהירי הוא שלנו, של הצבא שלנו. ואז ראינו אנשים אחרים, בבגדים אזרחיים, מסתובבים בקיבוץ. טילפנתי לרבש"צ. לא הצלחתי להגיע אליו. הוא נהרג".

"הם ניסו לפרוץ לתוך הממ"ד. שברו חלון. 40 דקות, אולי 50, היו בדירה. שברו כל מה שהיה, ועזבו. אחר כך באו הבוזזים: גנבו כל מה שיכלו למצוא, והלכו. ביקשתי בטלפון, תעזרו לנו, תצילו אותנו. בחמש אחר הצהריים הגיע הצבא", סיפר.

עוד המשיך: "נסענו הביתה. חודשיים וחצי הייתי בבית. כל הזמן שמרתי על קשר טלפוני עם חברי הקיבוץ. בסוף קניתי כרטיס באמירייטס, חברת התעופה של האמירויות, וחזרתי. גם האחרים חזרו. מנמל התעופה נסעתי ישר לקיבוץ".

חמאס תאילנד מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד