בית פורומים עצור כאן חושבים

אשכול למשתתפים חדשים/חוקת הפורום

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-23/5/2006 21:41 לינק ישיר 
אשכול למשתתפים חדשים/חוקת הפורום

ברוכים הבאים אל הפורום!

אם עדיין לא שמעתם ולא ידעתם, הפורום שלנו, עצור חושבים, משתדל לברר את האמת עד כמה שהיא ניתנת לבירור בעולם הזה. כנאמר בחוקת הפורום, אנו מחוייבים ליושר אינטלקטואלי וליראת שמים. אנו סבורים שאין שום סתירה ביניהם. הם מובילים לאותן מסקנות. כל אחד רשאי ומוזמן - לקרוא, לחשוב, ולהגיב. כל אחד רשאי להעלות דיון מהרהורים אשר על ליבו, בהנחה שלרבים יהיה בהם ענין.

עם זאת, בגלל שהפורום שלנו צמח וגדל, אנו מבקשים מכם. בפעמים הראשונות, כל עוד איננו מכירים אתכם, לפני שאתם מבקשים לפתוח אשכול, בקשו אישור ולאחר מכן, הקפידו על כללי הכתיבה של הפורום, המופיעים בחוקת הפורום.

באופן עקרוני, הכוונה היא לכתוב לענין הדיון ובדרך ארץ. ראו בחוקת הפורום לקמן כדי לדעת מה ואיך. זה קצת ארוך, אבל חשוב מאד, וזה לטובת כולנו. אנא השתדלו לעשות זאת בשלב כלשהו. כיון שאין אנו מכירים אתכם עדיין, ואנו רוצים לוודא שהכל יעבור כשורה, אנא שלחו את האשכולות הראשונים שלכם לבדיקה לתיבה האישית של הניק עצכח לאחר שביררתם ו/או בדקתם שלא קיים עדיין אשכול זהה בו תוכלו לצרף את הודעתכם או עם נימוק משכנע לפתיחת אשכול נוסף באותו נושא. אם מאיזו סיבה משתהה התשובה תוכלו לפנות לאחד או לכמה מחברי ההנהלה: מנהלי_משנה, בןאישאחד, מבחן, מיימוני, קעלעמר, גם_וגם, (ספרן, רב_סיינפלד - פחות זמינים לכך, אך גם הם ישמחו לעזור. אפשר לשלוח בו זמנית לכמה מנהלים, ושימו לב כי אחרי כל שם שממלאים במשבצת הנמען, צריך להוסיף פסיק!).

אנו בטוחים שיש לכם מה לומר ואנו מאד רוצים לקרוא זאת. כדי להנעים לכולנו את הקריאה, אנו מבקשים לבדוק את הסגנון. בתחילת כתיבתכם בפורום.

אנא אל תהססו לעשות זאת. הפורום שלנו מיועד עבורכם, לכל מי שרוצה לחשוב ולדון עם אחרים בשאלות העומדות ברומו של עולם.

כמובן, אם תרצו בכך, תוכלו לעבור על אשכולות הפורום ולהתרשם. יש אשכול מפתחות לכלל אשכולות הפורום ובו גם רשימה של "מומלצים", אשכולות הפורום האופיינים ביותר והמענינים ביותר, לדעתנו. כל מה שצריך הוא ללחוץ שם על אחד הלינקים ולקבל רשימה של מומלצים, או את האשכול המומלץ בעצמו. אם תרצו לעבור על כל הרשימה שבמפתחות תוכלו לפתוח את האשכול המקורי של המפתחות בפורום המפתחות. כמו כן אם תרצו לעבור על רשימות לפי כותבים מסויימים או נושאים מסויימים תוכלו למצוא אותן באשכולות נוספים שבפורום המפתחות. לינקזעצער, מנהל פורום המפתחות ומנהל משנה בעצכח, ישמח על הצעות ועוד יותר על עזרתכם לפתח ולשפר את המפתחות.

נשמח אם תשקיעו בקריאה ונקווה לשמוח עוד יותר לקרוא מה שיש לכם לומר. לכל אחד מאיתנו יש משהו ייחודי לתרום. אנו מחכים לתרומתכם.


תוקן על ידי עצכח ב- 04/03/2009 16:16:07




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/11/2006 02:05 לינק ישיר 

עם הקמת הפורום, נכתבו הדברים הבאים, ואנו מציעים לעיין בהם כי הם מהוים את התשתית לפורום עד היום הזה.

"עצור! חושבים!", מיועד לעסוק בשאלות העומדות ברום המחשבה בכלל ובמחשבה היהודית והתורנית בפרט. כולם מוזמנים, כל הנושאים פתוחים לדיון. כמובן, תוך הקפדה על כללי התבטאות ודרך ארץ.

מטרתנו אינה להחזיר בתשובה (למרות שנשמח על השתתפותם של אלו שלא למדו ולא עסקו בתורה עד היום). כמובן, אין מטרתנו, ח"ו, לסייע בידיהם של אלו שמתנגדים לתורה. בעינינו, כל בירור של אמת מן השקר והטעות הוא דבר שבמצווה.

כוונתנו להעניק במה לדיונים פתוחים בנושאים העומדים ברומו של עולם המחשבה היהודי, אך בדרך כלל, מתוך חשש וזהירות יתר, נדחקים הצידה. בעינינו, אין סתירה בין יראת שמים ליושר אינטלקטואלי. אנו מצהירים כי אנו מחוייבים לשניהם כאחד.

למרבה הצער, יש כאלו שמטיחים בנו כינויים כאלו ואחרים. תשובתנו אחת: שמע האמת ממי שאמרה. חותמו של הקב"ה – אמת. (יש כאלו שמתגדרים בהצהרות דומות, ואין ליבם לשמים. לא תמיד קל להבחין בין תכלת לקלא אילן).

אנו מוכנים לדון בכל נושא תורני ומחשבתי - בעזרתכם. בתקווה להעשיר את עולם המחשבה שלנו, לפתוח אופקים, ואולי לתרום משהו ואף יותר ממשהו לשיפור הידע ולהפצתו.

עם זאת, הדעות המובעות בפורום משקפות את דעת בעליהן וכותביהן בלבד. הנהלת הפורום אינה מקבלת שום אחריות לדעות אלו. מתארחים כאן משתתפים שונים, שמציעים כאן את השקפת עולמם. אנו שמחים על כל תגובה, אך אין פירסומה כאן בגדר הסכמה או שלילה. הדברים צריכים לדבר בעד עצמם.

_________________

שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו



תוקן על ידי עצכח ב- 16/07/2008 17:53:00




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/11/2006 02:12 לינק ישיר 

חוקת הפורום

עד היום לא נקבעה לפורום חוקה. אולם במשך הזמן נוספו תקנות שונות שראינו שיש בהן מן הצורך. אנא קראו אותן בקפידה, כי הן נועדו להיטיב עם כולנו.

דרך ארץ ולשון נקיה  

א. יש לכתוב בדרך ארץ כלפי כל אדם ובמיוחד כלפי משתתפים אחרים בפורום. אין להעליב. גם אם הדעות אינן מוצאות חן בעיני, מה שאני צריך לעשות הוא להסביר מדוע לדעתי הן לא נכונות. זו גם הדרך היחידה להשפיע ולשנות, אם אני מעוניין בכך.

ב. יש להתייחס בכבוד לחז"ל ולחכמי דור ודור. יש להעניק תואר "הרב" או "ר'" לכל מי שהוסמך לכך או למי שמוכר כתלמיד חכם, או שהוא נושא במעמד ציבורי מתאים אם מהעדר התואר משתמע איזה זלזול.

ג. מותר למתוח ביקורת ומותר להסביר מדוע לדעתי פלוני טועה, גם גדול שבגדולים, אך יש לעשות זאת לגופו של נושא ולא לגופו של אדם (אד-הומינם).

ד. יש לכתוב בשפה נאותה ונקיה.

1. אין להעלות נושאים שהצניעות יפה להם ללא אישור ההנהלה.

2. לא להשתמש במילים שאינן צנועות ובמילים מעליבות. ביטויים חריגים וכן ביטויים אגרסיביים, מעליבים ומתנשאים יוחלפו בכוכביות.

3. אם אחד הכותבים מעוניין להפנות למקור שיש בו דברים לא צנועים, מוטב להסתפק בלינק ולציין שהמקור מכיל דברים בלתי צנועים.

 [הסעיפים 1 ו3 מוצעים מתוך גישה שמהווה פשרה בין רצונם של רבים ממנהלי וממשתתפי הפורום לשמור על אוירה נקיה ההולמת את הציבור הדתי והחרדי, מצד אחד, לבין הצורך של גולשים אחרים להעלות נושאים בעלי ענין באופן פתוח.]

4. מומלץ לזכור כי לא כל אחד מבין מהי ציניות, ויש כאלו שנהנים ויש כאלו שנפגעים.

5. יש להיזהר מחשיפת פרטים אישיים, אאוטינג בלשון הפורומים.


כללי הלכה

ה. כללים שיש להקפיד עליהם בהתאם להלכה.

1. אנו מבקשים מכל אורחינו שלא לכתוב בפורום בשבת ובמועדי ישראל. כדי למנוע לזות שפתים, גולש הכותב ביום חול בחו"ל, בשעה שהיא שבת בארץ ישראל, מתבקש לציין עובדה זו בסוף דבריו כל שאין הדבר מפורסם עדיין, כדי שלא יחשדו בו בחילול שבת.

2. אין להזכיר את שם השם בפורום. כלומר, אין לכתוב את אחד משבעת השמות שאין נמחקים. יש להיזהר במיוחד כאשר מעתיקים ממקור חיצוני, כגון מהתנ"ך של מכון ממרא. ראוי להשתמש בהחלפות הבאות או דומות להן: ידוד. אלקים. א-ל. ש-די. (הסיבה אינה שיש איסור מחיקה במחשב, ונא לעיין באשכול שהיה על זה, אלא מפני שיש מדפיסים את הדברים מהפורום ולא תמיד מקפידים על גניזה).

3. יש להקפיד על הלכות בין אדם לחבירו; אהבת הזולת, הימנע מרכילות וכ"ש לה"ר ומוצש"ר, אונאת דברים וכדומה. כבר הודגש למעלה נושא ה'דרך ארץ' אבל הדגשת הערך ההלכתי שבכך יכול רק לסייע לעירנות לדבר.

 
כללי כתיבה ראויה ויעילה

ו. מטרת הפורום היא לנהל דיון. יש לכך כללים.

1. הפורום נועד לדיונים ולא לחדשות ו/או לסיפורים. לכן גם דיונים הניסובים סביב נושאים שעל סדר היום הציבורי או סביב סיפורים, יש להציג את דבריהם בצורתם הדיונית, דהיינו שיתבטא הדיון כעיקר ולא הסיפור. על פותחי אשכולות להקפיד במתן מתווה דיון לנושא הנידון באשכול ולכן גם אם אינם נוקטים עמדה, עליהם להציג את העמדות האפשריות כמתווה לדיון. לשאלות ובקשות סתמיות נפתח אשכול משאלות מיוחד. שאלות ודיונים (קצרים) בהלכה ניתן לכותבם גם באשכול המיוחד לכך.

2. קורה שישנם נושאים ובעיות טכניים הנוגעים לתפעול הפורום ושראוי שיישאלו או שידעו עליהם כלל כותבי הפורום ולא רק ההנהלה. לשם כך גם קיים אשכול מיוחד בשם "הבהרה". במקרים חריגים ניתן לפתוח אשכול מיוחד ורצוי באישור ההנהלה.

3. ניתן לפתוח אשכולות לרגל שמחות וכדומה וח"ו להפך כדי לברך ולנחם משתתפים קבועים בפורום, אבל יש לשאול קודם את המשתתף אם אין הדבר מפריע לו. (למרות שזו חריגה מיעד הפורום ואשכולותיו, איננו רובוטים וגם לרגש יש להניח לתת את ביטויו ההגונים וזה מכלל ה"דרך ארץ" כמו המלה שלום בראש הודעה.) 

4. כל אדם רוצה להציג את עמדתו. אך יש הבדל גדול בין עמדה מנומקת לשאינה מנומקת. גם כשאין רוצים לנמק, כדאי לציין שאין רוצים לעשות זאת ומדוע.

5. אין שום טעם בויכוח, כאשר כל צד חוזר על עמדתו. עדיף לברר הנחות יסוד. מפני מה אתה חושב שאתה צודק? מה המקור? מקור מסמכות (לא משכנע בדרך כלל אלא אם כן יש הסכמה שזו סמכות), מקור מן החוש, מן הידע הכללי? מסתבר מאד שדיון על הנחות יסוד עשוי להוביל אחורה עד לדיונים מתודולוגיים.

6. שימו לב כי אין משתכנעים מחרפות, צעקות, עלבונות, או אפילו הומור וציניות.

7. אם מישהו טועה לדעתי, האם לא יהיה יעיל יותר לבקש ממנו להסביר את עמדתו ולציין באורך רוח כי "נדמה לי שיש כאן אי דיוק" במקום, "טיפש מטופש וחמור חמורותיים, אינך תופס שאלו שטויות?". (זה מצד היעילות חוץ מצד הדרך ארץ.)

8. מותר להביא ציטוטים כדי לנמק עמדה. אך יש לעשות זאת בקיצור ולהסביר מדוע הם מהוים ראיה.

ז. יש לבחור לכל אשכול כותרת משמעותית. למשל: לא "רעיון של האבן עזרא" ובוודאי לא "מה דעתכם (או הנה דעתי וכד') על השאלה הזו" אלא "פירוש האבן עזרא על תוהו ובוהו". אשכול הנפתח בכותרת שאינה מצביעה נקודתית על הנושא הנידון בו, תתוקן הכותרת, בהתאם לאפשרות החדשה שמציע הייד פארק לעריכת כותרות. (בעבר נאלצנו לפתוח את האשכול מחדש ושם המחבר נזכר רק בכותרת).

ח. אין להרבות בציטוטים. למעשה, אין לצטט כלל, פרט לציטוטים קצרים, שבאים:

1. כדי להמחיש רעיון בצורה תמציתית.

2. כדי להוכיח שהמקור אכן תומך ברעיון של הכותב.

3. בתור נושא לדיון.

ט. כתבות שלימות שהרעיונות שבהן עשויות לעניין את הקוראים מקומן באשכול מיוחד, אשכול הכתבות. רשימת לינקים חשובים מופיעה כאמור למעלה, באשכול המפתחות שאף הוא נמצא כעוגן בראש העמוד.

י. רצוי לסדר את הדברים ולהסתכל בהם לפני לחיצה על "שלח". (כדאי לשמור העתק שלהם לפני שמנסים לשלוח כי פעמים רבות הייד פארק עושה בעיות.)


כללי עריכה גרפית

יא. זכרו שלכל אחד טעם משלו, ועדיף לשמור על אחידות ורגיעות מבחינה גרפית, מה שמאפשר להתמקד בעיקר, בתוכן, ולא בצורה, המראה החיצוני.

לכן:

1. אין להשתמש בגופנים גדולים או קטנים מדי. או אפילו בגופן שאינו המקובל בשאר ההודעות בפורום. (למרות שהוא לא "הכי יפה").

 2. אין להשתמש בצבעים לא נוחים לקריאה. אדום ושחור כן, ורוד וצהוב לא.

 3. אין להשתמש ברגשונים (איקונים) או בשאר תוספות גרפיות מרובות מדי.

4. הדגשה, כשמה, באה להדגיש מילה או קטע קצר בלבד כאשר השאר מופיע באותיות רגילות.

5. הכלל הוא שמעט מועיל והרבה מפריע.

6. יש להימנע מתמונות לא צנועות באופציה החדשה של הייד פארק להוספת תמונה אישית.


כללי ניהול וכללי פירסום אשכולות

יב. ככל שרבו האשכולות בגפן הפורום, נאלצנו להוסיף תקנות שמגבילות את הזכות לפתוח אשכולות. אנו מדגישים: יש זכות לכל אחד לקרוא ולהגיב. אולם יש שלוש מגבלות על פירסום אשכולות (מלבד כללי הכתיבה).

1. אין לפתוח יותר מאשכול אחד לשבוע. זאת כדי למנוע לחץ של אשכולות חדשים. יש אפשרות ליוצאי דופן, אך הם טעונים אישור של ההנהלה לפני הפירסום.

 2. כותבים חדשים חייבים אישור לפני פתיחת אשכול חדש. עליהם לפנות להנהלה כדי לקבל אישור. מטרתו היא רק לוודא שהכותב עומד בכללי הכתיבה בפורום, של ניסוח עניני, בחירת כותרת ועוד. המנהלים ישמחו לעזור לכותב חדש לתקן את השגיאות הסגנוניות, אם יש לו. המטרה, בסך הכל, היא לאפשר לכל אחד להעלות את שאלותיו ומחשבותיו שעשויות לעניין את כולנו.

3. אין לפתוח אשכול כפול. זאת כדי למנוע פיזור הדיון וחיסור חלקיו מהאשכולות המקבילים, כמה שאפשר. יש אפשרות ליוצאי דופן, אך הם טעונים נימוק משכנע ואישור של ההנהלה לפני הפירסום. אם נפתח אשכול כפול-זהה גם עם אישור, לא מן הנמנע שיוטמע לאשכול הקודם [או להפך] כאשר יתם הדיון וישקע האשכול.

 


יג. במשך השנים שהפורום קיים, התווספו מספר גדול של חברי הנהלה, שטורחים לתקן את הראוי לתקן. אם משהו נעלם מעינינו, נא לכתוב לעצכח ו/או לחברי ההנהלה כדי שיתקנו.

יד. מי שעבר על חוקת הפורום והודעתו נמחקת, בכל זאת אנו משתדלים לא לפגוע ביגיע כפיו. אנו מקוים שנוכל להעתיק את הדברים, לשלוח אותם לכותב לתיבתו האישית, ולהסכים על תיקון. במקרים חריגים, תהיה מחיקה מיידית. אך גם אז נשתדל לשלוח העתק לתיבה האישית עם הסבר על מה ולמה.

טז. אאוטינג יימחק מייד. חלק מחברי הפורום עלולים להינזק קשות לפעמים אפילו מעצם נוכחותם בו. הפרה בוטה ומודעת של כללי הפורום למרות אזהרות חוזרות ונשנות יכולה להוביל לחסימה אם כי השימוש באפשרות זו אינו לרוח הפורום.

 
בעלות על המתפרסם

יז. הייד פארק מעניק לכותב שעה אחת כדי למחוק ולתקן. לאחר זמן זה, אין שום הבטחה למחוק ובפרט אם לדעתנו יש לדברים שנכתבו מקום, או שהם מזמנים דיון חשוב (כי אי אפשר לדון ברע ולהוכיח שהוא כזה בלי להזכירו... הפרדוקס של פרמנידס). עם זאת סביר שבמקרים חריגים ומוצדקים בעיני ההנהלה יימצא אחד מחברי ההנהלה שיתנדב למחוק דברי כותב לפי בקשתו, כפי שקרה לרוב מאז בוטלה אפשרות מחיקת הכותב לאחר שעה מכתיבתו.

יח. החומר המתפרסם כאן הוא ברובו ברמה גבוהה ועשוי לשמש לפירסומים בידי הבעלים. לכן, אין להשתמש בחומר מקורי מכאן ללא קבלת רשות ולכל הפחות ללא איזכור המקור.

 יט. הנהלת הפורום שומרת לעצמה זכות להשתמש במתפרסם כאן בפירסומים מודפסים שאנו מקוים לזכות ולהוציא ביום מן הימים. בפירסומים אלו יוזכר השם של כל כותב (ניק) על הדברים.

_________________

שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו



תוקן על ידי עצכח ב- 12/10/2009 10:26:21




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/11/2006 02:15 לינק ישיר 

כיצד נראית הודעה מוצלחת לפתיחת אשכול?

 
א. כותרת

1. הכותרת מסכמת את הנושא. עליה להבהיר לקורא מה יהיה נושא האשכול. כמו כן, זה מאפשר למיין את האשכול במפתחות הפורום.

2. במידת האפשר הכותרת מושכת תשומת לב, אפשר בדרך של הומור, אבל לא באופן שלא יבינו מה הנושא.

3. כדאי להימנע מכותרת ארוכה. הייד פארק אינו מאפשר לראות יותר מחמש שש מילים בכותרת.

4. אין להשתמש בעריכה גרפית בכותרות.

 ב. בנית האשכול

1. הציגו את הנושא בצורה ברורה ומסודרת ככל האפשר. עשו רווח שורה בין פסקה לפסקה.

 2. קבעו מתוה לדיון. אם יש ציטוט, הביאוהו בקצרה. אם יש לינקים, ציינו אותם בסוף. הציגו שאלות מנחות. לחילופין, העלו תזה והעמידו אותה לבדיקה. אפשר ואף מומלץ לחלק את הנושא לפסקאות ולסמן אותן במספרים או אותיות. זה מקל על העיון וגם מקל על ההתייחסות בהמשך.

 3. האם זה נשמע אקדמי מדי וקשה מדי? אין זו כלל הכוונה! המטרה היא לעזור לקוראים להבין ובכך להתייחס. כמו כן, כאשר אדם כותב מסודר, הוא מגלה פעמים רבות דברים חדשים באותו נושא שהוא רוצה להציג...

 
ג. כללי פתיחה נוספים

1. שוב אנו מזכירים: כותבים חדשים צריכים לקבל אישור לאשכול חדש (אבל אין להם שום מיגבלה להגיב באשכולות ישנים). כותב ותיק שהחליף את הניק יכול להודיע על כך להנהלה.

 
2. אין לפתוח יותר מאשכול אחד בשבוע ללא קבלת אישור ההנהלה מראש. השבוע נמדד מיום ההודעה הקודמת של אותו מחבר. כאמור, לפי הצורך ניתן לאשר פתיחה של יותר מאשכול אחד.

_________________

שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/11/2006 02:17 לינק ישיר 

כללים לכתיבת תגובה

1. נסח את התגובה בצורה ברורה ומסודרת.

2. ציין למי אתה עונה ואם יש צורך בכך, לאיזה סעיף.

3. ניתן לצטט בקצרה מדברי מי שאתה מתכנן להגיב על דבריו.

4. אם אתה חולק עליו, השתדל לנסח את הדברים בצורה אובייקטיבית ככל האפשר. הימנע מביקורת אישית ("אתה אויל ומוטב לך להחריש") והשתמש בנימוקים ("אתה לדעתי אינך מדייק כי פירוש דברי הרמב"ם בסעיף דלעיל הוא כך וכך"). אם יש צורך בביקורת, כגון אם אתה סבור שהכותב טעה, עדיף להשתמש בלשון עדינה ומסופקת. ("כמדומה שלא דייקת כל כך"). המסר הוא אותו מסר, אבל הוא נקלט הרבה יותר ברור וגם הכותב לא ייעלב.

5. קביעות גורפות, חלוקת ציונים וקביעה סתמית של דעה אינם מהוים תגובה טובה. לעתים הם פשוט יימחקו.

דוגמא:

"כל מי שכתב כאן ביקורת על החסידות/קבלה/פילוסופיה/חבד/הרב שך/הפורום עצמו טועה כי הם קדושים וטהורים וכל מי שאינו מבין זאת לא זכה לאור התורה האמיתי."

 זו אינה תגובה מתאימה והיא כנראה תימחק. ואכן, כך מוטב לה, כיון שהיא מציגה גם את הכותב וגם את הדעה שהוא רוצה לקדם באור שלילי, של אדם חסר ביקורתיות ויכולת הבחנה בין דעה לבין נימוק.

בלשון אחר: מידת האמונה שלי בצדקת דרכי אינה ראיה לשום אדם חוץ מאשר עבורי. אחרים ירצו ראיות או לפחות הצהרה שאני מציג עמדה שאיני מנמק.


_________________

שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/11/2006 02:18 לינק ישיר 

למי אין הפורום מיועד?

בכאב לב ובצער אנו נאלצים להוסיף את התזכורת הבאה. כנראה יש בני אדם שעבורם הפורום אינו מיועד. לפחות לא לכתיבה (אך אנו תמיד ממליצים לקרוא). ואלו הם:

א. מי שרוצה להגיב בלי לקרוא את ההודעה שאליה הוא מתייחס.

ב. מי שכותב בסגנון של סעיף 5 לעיל.

ג. מי שאינו מסוגל להבנת הנקרא.

אך אל דאגה. אם אתה/את מסוגלים לקרוא את הפסקאות האלו ולהבין אותן, וכל שכן לחייך, יש לכם מקום בפורום!

_________________

שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/1/2007 15:42 לינק ישיר 

ייש"כ למיימוני על טרחת עריכת הדברים בטוטו"ד, אך מאחר והניסיון מלמד שרבים אינם טורחים לקרוא, אדגיש בקצרצרה את הנקודות בהן נכשלים רבים מפותחי האשכולות.


לפתיחת אשכול חדש דרוש:
א. לכותב חדש, אישור
ב. לפותח יותר מאשכול אחד באותו שבוע, אישור
ג. מתווה דיון מסוים [לא שאלה סתמית שמקומה במשאלות וכן לא סלט נושאים]
ד. שלא קיים אשכול זהה [ניתן לבדוק במפתחות, בגוגל ואצל לינקזצר]
ה. כותרת צריכה לשקף בדיוק את תוכן האשכול [לעזרה ניתן לפנות להנהלה]

המקיים את האמור נמנע מגזל זמן/אנרגיה מחברי ההנהלה!

תוקן על ידי עצכח ב- 14/02/2007 11:38:50




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/6/2007 02:10 לינק ישיר 

נא לא לכתוב באשכול זה ללא אישור הנהלה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > אשכול למשתתפים חדשים/חוקת הפורום
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר