בית פורומים עצור כאן חושבים

אמור

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-30/4/2007 20:08 לינק ישיר 
אמור

 (אשכול זה נפתח בהתאם לנכתב כאן ובהודעה הפותחת שם)

תוקן על ידי מנהלי_משנה ב- 04/05/2008 2:55:46




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/4/2007 21:02 לינק ישיר 

ב"ה

אני מעריכה שאין הכוונה שהאשכול ישאר ריק מתוכן.

האם המטרה שהגולשים יעלו כאן כל אחד את הגיגיו וחידושיו בנוגע לפרשה?

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/4/2007 21:11 לינק ישיר 

טוב שאת חדת אבחנה.בדיוק זה מה שצויין בלינק שהבאתי.

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2007 10:38 לינק ישיר 


שאלה לכל החברים הנכבדים

מדוע חג הסוכות זוכה לאיזכור שני, לאחר שכבר התורה סיימה את כל רשימת החגים כולל סוכות,

כג,לג וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר.  כג,לד דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, לֵאמֹר:  בַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר יוֹם, לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי הַזֶּה, חַג הַסֻּכּוֹת שִׁבְעַת יָמִים, לַיהוָה.  כג,לה בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן, מִקְרָא-קֹדֶשׁ; כָּל-מְלֶאכֶת עֲבֹדָה, לֹא תַעֲשׂוּ.  כג,לו שִׁבְעַת יָמִים, תַּקְרִיבוּ אִשֶּׁה לַיהוָה; בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי מִקְרָא-קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם וְהִקְרַבְתֶּם אִשֶּׁה לַיהוָה, עֲצֶרֶת הִוא--כָּל-מְלֶאכֶת עֲבֹדָה, לֹא תַעֲשׂוּ.  כג,לז אֵלֶּה מוֹעֲדֵי יְהוָה, אֲשֶׁר-תִּקְרְאוּ אֹתָם מִקְרָאֵי קֹדֶשׁ
 אַךְ בַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי, בְּאָסְפְּכֶם אֶת-תְּבוּאַת הָאָרֶץ, תָּחֹגּוּ אֶת-חַג-יְהוָה, שִׁבְעַת יָמִים; בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן שַׁבָּתוֹן, וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי שַׁבָּתוֹן.  כג,מ וּלְקַחְתֶּם לָכֶם בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן, פְּרִי עֵץ הָדָר כַּפֹּת תְּמָרִים, וַעֲנַף עֵץ-עָבֹת, וְעַרְבֵי-נָחַל; וּשְׂמַחְתֶּם, לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם--שִׁבְעַת יָמִים.  כג,מא וְחַגֹּתֶם אֹתוֹ חַג לַיהוָה, שִׁבְעַת יָמִים בַּשָּׁנָה:  חֻקַּת עוֹלָם לְדֹרֹתֵיכֶם, בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי תָּחֹגּוּ אֹתוֹ

מה זה אך לאחר הסיום. 

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2007 10:58 לינק ישיר 

להוסיף,
החג הראשון הוא חג הסוכות, השני הוא חג ארבעת המינים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/5/2007 13:18 לינק ישיר 

בע"ב,

נראה יותר שהחג הראשון הוא חג בית-מקדשי (המצוין בקרבן), והחג השני הוא אישי או משפחתי יותר, שנחגג ע"י ריטואלים חקלאיים...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2007 13:31 לינק ישיר 

מסכים עם אמשלום.
יש לשים לב שמצות ישיבת סוכה באה גם היא רק בחלקה השני של הפרשה, בחלק הראשון החג רק נקרא בשם 'חג הסוכות'.
יתכן ששם זה אינו על שם המצוה אלא על שם האסיף, החקלאים ישבו בסוכות גם ללא המצוה, התורה הפכה את הנוהג למצוה קבועה עם זמן מוגדר, שבעה ימים.

 
 
 
-------
מאיר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2007 13:41 לינק ישיר 

נחמד מאד וגם נכון וגם יפה, אבל השאלה היא למה היא נכתבה בנפרד ולא ביחד, למה היה עלהכתוב לסיים את כל החגים, ורק אחר כך להוסיף באך את החג ההקלאי של ארבעת המינים????

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2007 13:56 לינק ישיר 

כדי להדגיש שהחג הוא חג ללא תלות במצוות.
שים לב שאמנם יש כאן חתימת המועדים אך לא פרשה חדשה, הן מבחינת צורת הכתב, פתוחה/סתומה, והן מצד הפתיח של כל מועד חדש, וידבר ה' אל משה לאמר.

 
 
 
-------
מאיר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2007 14:08 לינק ישיר 

מאיר
 יכול להיות, נניח. אבל חוזרת השאלה  למה לא גם בחגים האחרים זו לא באותה שיטה? ורק בסוכות ישנה את ההפרדה הזו בין החג למצוותיה?

אתה רוצה להגיד בקול רם שאפשר לחוג את חג הסוכות מבלי לקיים את המצוות??
בקול רם בבקשה!

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2007 14:52 לינק ישיר 


http://www.tora.us.fm/tnk1/tora/wyqra/wy-23-3344.html

________________

 

 



תוקן על ידי דרום_חוקר ב- 01/05/2007 14:51:44




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/5/2007 15:12 לינק ישיר 

ירוח"ש,

לשאלה זו שלך [כמעט אות באות] הקדשתי אשכול מיוחד ששמו שלושת משמעויות החג. עיינו נא שם.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2007 15:22 לינק ישיר 

ודאי, ירוחם, בקול גדול!

אפשר להניח תפילין בלי להתפלל!
אפשר לשמור שבת בלי לעשות קידוש!
אפשר להזהר מחמץ בלי לקיים אכילת מצה!
אפשר לצום ביום כיפור בלי לתקוע בשופר בראש השנה!
ואפשר גם לשבות ממלאכה בסוכות בלי ליטול לולב!

מה פירוש אפשר? אלו שתי מצוות נפרדות. אין עבירה מכבה מצוה.
(היא כן, אבל לצורך הענין)

 
 
 
-------
מאיר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2007 16:01 לינק ישיר 

מאיר
אתה בסדר גמור ויותר, ונחדד את השאלה שלא יהיה פתח לפילפול.

יהודי- למשל טומי לפיד- בחג הסוכות ישב בבית כל היום וקרא בספרי אשתו ועיתונים,לא ישב בסוכה
לא קידש לא נטל לולב כלום, הוא גם לא חילל את החג מתוך עצלות טבעית.
האם לפי זה הוא קיים מצוות חג???

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2007 16:20 לינק ישיר 

מה השאלה, אם הוא קיים מצות לולב? מצות סוכה? לא! מצות שביתה? כן!

 
 
 
-------
מאיר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2007 16:24 לינק ישיר 

מאיר
אתה כתבת כדי להדגיש שהחג הוא חג ללא תלות במצוות
לא שביתה האם הוא קיים מצוות חג? הרי אין תלות במצווה כדבריך.

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > אמור
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 ... 10 11 12 לדף הבא סך הכל 12 דפים.