בית פורומים עצור כאן חושבים

הייתם מגלים כשפוטנציאל הסיכון קטנטן?!

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-3/4/2008 22:57 לינק ישיר 
הייתם מגלים כשפוטנציאל הסיכון קטנטן?!

אתמול בצהריים סמרה פתאום שערת בשרי, פחד קראני ורעדה אחזתני, כששמעתי שרופא השיניים שלי איבד עצמו לדעת לפני שעה קלה.

ולא סתם התאבד, אלא במיתה משונה ר"ל: השליך עצמו מתחת לגלגלי מערבל בטון נוסע, ומייד נפצע אנושות ולאחר זמן קצר מת מפצעיו!!!

רופא זה החזיק בעיר שתי קליניקות, אחת באזור חרדי ואחת באזור חילוני, ובין מטופליו מאות ואלפי חרדים.

רק לפני כמה שבועות ראיתי את האיש הטוב והשליו המחייך תמיד, קורן כולו באהבת-אדם, ולא הצלחתי לתפוס מה הביאו לכך פתאום!!!

במשך היום נתברר, שהוא היה הרופא עליו שודר בטלוויזיה, כי טיפל באישה נשאית איידס ומייד לאחריה בנערה בת 17, מבלי לעקר כליו כנדרש. וכשנודע הדבר למשרד הבריאות דרשו ממנו ליידע הורי הנערה, והוא לא יכל לעמוד בכך.

אתמול בבוקר באה אשתו למשטרה במגרש הרוסים ואמרה שהיא חוששת שבעלה עומד להתאבד, ועוד הם מדברים שם הגיעתם הבשורה המחרידה.

כך נגדעו פתאום חיי אדם עשיר ומצליח, שהחזיק שתי קליניקות גדולות עם עשרות רופאים ועובדים, וברגע אחד התנדף הכל כלא היה!!!

לאחר בירור העניין הסתברו פרטים אלו:

הסיכון להדבקה הינו 0.3 אחוז, היינו פחות מאחד חלקי 300.

ההוראה המיוחדת לרופאי שיניים המטפלים  בנשאי איידס היא לא להסתפק בחיטוי המכשירים שמבצעים ממילא בין מטופל למטופל, אלא לעשות גם עיקור.

לגבי נגיף האיידס ידוע שאינו מסוגל להתקיים מחוץ למצע שלו, היינו דם אדם (או חלב אם/ זרע הגבר/ הפרשות הנרתיק של האישה), והוא מת באוויר בתוך זמן קצר.

מאחר וחיטוי ממילא היה, הרי דם לא נשאר על המכשירים, והעיקור נדרש רק מפני החשש הקטן שמא ישרוד הנגיף עד המטופל שאח"כ, ויותר מאותו המטופל הבא אחרי הנשא מייד, אין חשש אף לשיטתם.

ולמעשה מאז שנתגלה האיידס בשנת 1983 לא נדבק אפילו אחד דרך מרפאת שיניים, וכל העניין הינו תיאורטי בלבד.

רופא זה שאני מכירו שנים רבות, הינו מקצועי ביותר, ומעולם לא יצאה תקלה מתחת ידיו. ומה שהיה כאן הוא, שנשאית האיידס אכן מילאה דבר מחלתה בטופס כנדרש, אלא שהוא לא שם לב לזה, והרי נשאי האיידס בישראל מועטים מאד יחסית. רק אחר כמה ימים הרגיש בדבר ואז פנה להתייעץ עם אנשי מקצוע, ומשם דלף הדבר למשרד הבריאות, והסוף ידוע.

ואף שבלא ספק בפעם הזו הרופא התרשל, הרי היה זה עניין יוצא דופן מאד בעבודתו, וגם עתה נודע הדבר לבסוף רק מפני תומת-ליבו ויושרו, שהרי יכל לשתוק, ובמקרה הגרוע ביותר (שהסיכוי לכך הינו כאמור אפסי ממש), אף אחד לא היה יכול להוכיח שהוא לא עיקר כליו ביום פלוני לפני כמה שנים, ובכלל לא היה עולה על דעת שום אדם שהרופא הזה שייך לזה באיזה אופן.

אמנם מבחינה משפטית, הנערה זכאית לפיצויים על עצם הפרת הנהלים אפילו לא נדבקה, אבל זוהי כבר שאלה של כסף בלבד.

אין עניין פורום זה לחדשות ורכילות גרידא, אך בעקבות מעשה נורא הנ"ל יש לשאול גם שאלה אתית: האם אתם, לו נתגלגל לידכם עניין כזה, הייתם מודיעים לניזוק הפוטנציאלי על הסיכון, כשמצד אחד לגבי הניזוק מדובר בסיכון קטן ביותר, ומצד שני - ההודעה מצידכם עשויה לגרום לכם נזק אדיר, בלא שום יחס לסיכוי הסיכון לניזוק?!

ואם יביא מישהו מן המידיינים כאן איזו ראיה ע"ז מן התורה או מדברי חז"ל, יהי זה לעילוי נשמת רופאי הטוב והמסכן.



דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/4/2008 01:28 לינק ישיר 

השאלה מה המוזק יפסיד, אם לא יוודע לו, אם הוא יפסיד ממון, זה נידון אחד,
שכנראה אין חיוב להוציא ממון יותר מפי שנים כדי למנוע היזק או לפרוע חוב (ב"ק קח.)
אבל אם המוזק הוא בסכנת חיים מחמתי, והידיעה תוכל להצילו, ולהציל אותי מאיסור רציחה,
ודאי חייב להצילו,
אך יש לדון אם רמת סיכון כזאת נחשבת בכלל ספק פיקו"נ (ולדעתי לא)
והאם הרופא הוא רוצח (אם הנערה תמות) בשוגג, (ולדעתי לא, מכיון שלא היה צריך להעלות את זה בדעתו)
ואם הרופא אינו רוצח גם אם הנערה תמות, אין חיוב הצלת נפשות, אם יפסיד על ידי כך ממון,




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/4/2008 03:01 לינק ישיר 

, בנידון שהיה, את הנערה לא היה מציל אפי' היה מודיעה. ההצלה היחידה ששייכת במקרה של סכנת הידבקות מאיידס היא קוקטייל תרופות מיוחד שמקבלים בתוך 72 שעות מהמקרה המחשיד בהידבקות, אבל כאן נודע לרופא העניין לאחר שעבר שיעור זה. ואפי' היה מודיע קודם, לא היו נותנים לנערה את הקוקטייל, כי יש לו תופעות לוואי קשות מאד, ואין נותנים אותו אלא למי ששכב עם נשא ידוע, וגם אלו רובם אינם מסיימים ליטלו מחמת תופעות הלוואי, ובטח לא היו נותנים אותו בשביל סיכון של אחד חלקי 300. אמנם אולי היה בהודעתו כדי להציל אחרים, שלא תשכב עימם אותה הנערה ותדביקם. ומה שהבאת מגמ' ב"ק ק"ה, לא עיינתי בפנים, אבל איני זוכר משם שיעור פי שניים, ומניין הוצאת שיעור זה? ולפי זכרוני משם אמרו בגוזל ונשבע על שקר שיוליכנו אחריו אפי' למדי משום כפרה, אע"פ שהוצאות הדרך הן פי כמה מהחוב, ומשמע אכן שעל שאר חוב א"צ להוציא כדי להשיבו, אך מניין הוצאת שיעור פי שניים דווקא?!

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/4/2008 03:15 לינק ישיר 

כפי איך שהתפרסם הסיפור, נראה שהרופא התאבד מחמת פרסום הסיפור, ולא מחמת העובדה עצמה. ומקום לבע"ד לחלוק.

אם אכן כך הוא, הרי אם לא היה מפרסם בעצמו, היה מציל את חייו שלו.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/4/2008 03:53 לינק ישיר 

על פי דבריך השאלה העומדת לדיון,
 מי שיודע שיש אפשרות של אחד חלקי שלוש מאות (לחלק לאותם הסיכויים שהיא תדביק אחרים)
 שהוא עומד לרצוח אנשים, (או שאנשים עומדים למות בלי קשר אליו, אם נתפוס שהוא לא אשם בהדבקה)
כמה הוא חייב להפסיד כדי למנוע את המיתה של אחרים,
האם (פחות מ) שליש אחוז למיתה הוא בגדר חשש?
אם כן, והוא נחשב רוצח, הוא חייב להפסיד כל ממונו,
אם הוא אינו רוצח, לכאורה אינו חייב להוציא לזה כסף כלל, רק ממידת חסידות.

(לגבי כמה חייב להוציא פורע חוב, כשלא נשבע, יש שם ברייתא שמבואר שאינו צריך להוציא יותר משווי החוב,
דהיינו שלמעשה יוציא פי שניים, א' על תשלום החוב עצמו וא' על ההוצאות לפירעון, אבל אני לא בטוח וי"ל)

לומד,
אתה פותח דיון חדש, מי שחושב שאם הוא לא יהרוג אדם אחר, הוא יתאבד,
האם  מותר לו להרוג כדי שנפשו לא תגרום לעצמו להתאבד?
(ברור שאסור, ולכאורה גם לא יפתר מתשלומי ממון מסיבה כזו,
 מאיסורי תורה אם ברור לו שהוא יאלץ להתאבד אם לא יעבור איסור, יתכן שיהיה מותר לו,)




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/4/2008 13:16 לינק ישיר 

מוזר!

איך זה שהוא לא עשה בירור מוקדם על הסיכון המעשי למטופלת והמשפטי עבורו? (לאחר בירור כזה סביר שהיה גם יכול להחליט אם ומה לגלות). קשה להאמין שעשה ובכל זאת התאבד!

יש לי קרובים שטופלו אצלו והכירו אותו כאדם חביב. יהי זכרו ברוך ותנוחם משפחתו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/4/2008 13:50 לינק ישיר 

שרקן כתב בח"ח

הרהורים בנושא קורבנות "משניים" של מעשי התאבדות
לאחרונה נחשפתי לשתי התאבדויות.

האחת, של מכר מהישוב בו אני גר והאחרת, דרך התקשורת - של רופא השיניים שהתאבד לאחר שנחשד כמי שעלול היה להדביק באיידס מטופלת - בגלל סטריליזצייה לקוייה של הכלים במרפאתו.

שני המקרים הביאו אותי להירהורים על אופיים של מתאבדים מסוגים שונים ועל הנזק / תועלת שמותם הביא למשפחתם וסביבתם.

אקדים ואומר שאני (כחילוני וליברל) לא נגד התאבדות.

אני סבור (ותאמינו לי שאין צורך שיסבירו לי מה ההלכה חושבת על כך. אני יודע את התשובה) שיש מקרים בהם אדם רשאי ליטול את חייו כש"באו מיים עד נפש" (מחלה חשוכת מרפא ורוויית סבל וכו'), אך גם אז, יש סייגים ברורים שהחשוב בהם הוא הפגיעה במשפחתו וסביבתו של האדם שמחליט לסיים את חייו.

לרבות מן ההתאבדויות אליהן אנו נחשפים יש מכנה מכנה משותף מובהק: ההתעלמות של המתאבד מהסבל שמותו יגרום לאוהביו וחבריו. 

אחרי קריאת הררי מילים על אירוע התאבדותו של הרופא הירושלמי ועל כך שמשפחתו וחבריו מאשימים את התקשורת, הטוקבקיסטים ובעצם את כל העולם במותו, אני סבור שיש דווקא שתי דמויות טראגיות אחרות הקשורות למותו של האיש, שזרק עצמו תחת גלגלי משאית.

שתי הדמויות הללו כמעט שלא לא הוזכרו בכתבות הרבות שעסקו בהתאבדות ולולא חוסר מזלם, לא היה לאותם אומללים כל קשר למקרה. יתרה מכך, לו המתאבד היה מקדיש מעט יותר מחשבה לדרך בה בחר לסיים את חייו, ייתכן ואותם שני אנשים היו יודעים מהמקרה (אם בכלל) רק מקריאה בעיתון.

ואני מתכוון לנהגת שתחת גלגלי רכבה ניסה הרופא לקפוץ וכשל, ולנהג המשאית שתחת גלגליה סיים המתאבד את חייו.

הנהגת, שחוותה את האירוע המזעזע - דיווחה עליו מיידית למשטרה (שלמרבה הצער לא הספיקה להגיע בזמן ולעצור אותו מלבצע את הנסיון השני) ונהג המשאית ש"זכה" לחוש את העצמות מתפוקקות תחת גלגלי משאיתו - ישאו עימם את האירוע לעד.

בעייני, בין הדרך בה בחר הרופא להתאבד ובין הנסיבות שהובילו להתאבדותו יש מכנה משותף ישיר וברור: חוסר התחשבות בזולת.

בדיוק כפי שהרופא לא טרח להתחשב במטופליו - כשנמנע מלחטא את כלי העבודה שלו (פעולה שהיה עליו לבצע גם ללא קשר לעברם הרפואי), הוא גם לא חשב לרגע על הצער והנזק שמותו יגרום למשפחתו, ללקוחותיו שמצויים באמצע תהליכי טיפול, לחבריו, לאוהביו והוא לא טרח להקדיש מחשבה לטראומה ולנזקים שהדרך בה בחר לסיים את חייו תגרום לאותם שני נהגים אומללים שהיו בעצם - הקורבנות האחרונים של אנוכיותו.

מהכתבות בעיתונים עולה כי ככל הנראה, דווקא למטופלת שעלה חשש כי נדבקה באמצעות כליו של הרופא - היה מזל ונראה כי היא ניצלה מההידבקות ולכן, בעיניי, אותם שני נהגים הם הקורבנות הטראגיים האמיתיים של כל האירוע.



http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2389673&forum_id=771




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/4/2008 13:58 לינק ישיר 

טעות קטנה,
הוא כותב שהרופא זילזל במטופליו,ולא חיטא את מכשיריו כנדרש בכל טיפול,
וזו טעות שכן ע"פ המפורסם הרןפא כן חיטא את המכשירים כמו שצריך בכל טיפול, רק לא עיקר אותם שזה זהירות מיוחדת מחשש אידס.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/4/2008 14:15 לינק ישיר 

הרופא עשה טעות אחת:
 הוא היה צריך לפנות קודם כל לאיש יחסי ציבור שמתמחה בטפול במשברים




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/4/2008 16:53 לינק ישיר 

מה ראה האדון "מיימוני" להעתיק כאן מדברי "שרקן" הלז, איני יודע. וכי סבור פתי זה שהרופא במצבו היה עשוי לבחור לו אופן מיתתו?! ואם היה יכול, האם מצד האגואיזם שלו גרידא לא היה בורר לו מיתה יפה מזו של ריסוק גופו מתחת לגלגלי מערבל בטון?! אין גבול לרשעותם/טיפשותם של אנשים.

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/4/2008 21:12 לינק ישיר 

.

 

 שעוד ודאי תשא את האשמה על גבה היא אותה נערה, שלא אומללה ע"י הדבקות מהנגיף, אלא ע"י מעשה ההתאבדות שנעשה "בעבורה" .



תוקן על ידי אמיר_חוזה ב- 10/04/2008 21:29:48




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/4/2019 23:28 לינק ישיר 

יש פחד קמאי ממחלות והדבקות, ע"ע החצבת היום . וזה מה שגורם להתנפלות על כל מקרה כזה. האם זה היה בידו אם לא היה צריך לגלות ? לפי התוצאה, כנראה שלא. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/5/2019 23:55 לינק ישיר 

יש פחד בריא ממחלות והידבקות



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/5/2019 13:59 לינק ישיר 

ויש רדיפת אחרים, שזה הגבול, גם להתאבד זה לא בריא. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/5/2019 19:08 לינק ישיר 

אכן רדיפה רואים כאן

האשמת חינם ברדיפה - זו היא עצמה רדיפה.

התעלמות מעובדות מוכחות בהוכחות ברורות, בתואנות כמו החשש שמא פלפול כלשהוא יצליח להוסיף הוכחות נוספות להוכחות הפשוטות - זוהי עדיין התעלמות מהעובדות המוכחות בהוכחות ברורות. פלפול שמנסה להצדיק את ההתעלמות מהעובדות - זהו פלפול שמתעלם מהאמת

תוקן על ידי אליקים7241 ב- 05/05/2019 17:17:10




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/5/2019 20:01 לינק ישיר 

ואחרי כל זה, מה רצית לומר בעצם? 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > הייתם מגלים כשפוטנציאל הסיכון קטנטן?!
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר