בית פורומים עצור כאן חושבים

פלא שהכישוף מושרש כה עמוק אצל הדתיים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-26/8/2004 23:17 לינק ישיר 
פלא שהכישוף מושרש כה עמוק אצל הדתיים

אין יותר מתורת ישראל שהזהירה חזור והזהר ובחומרה הגדולה ביותר להתרחק מכך תוך שהיא מפרטת את כל הצורות: העלאה באוב, לדרוש אל המתים, מכשפה לא תחיון, לא תנחשו ולא תעוננו וכו', והנה כמה מפתיע שדוקא אצל שומרי התורה האדוקים ביותר דבר זה קיים בצורה מוחשית ומעשית ביותר (לא לתפור בגד כשלובשים אותו, ללעוס חוט וכד', חוט אדום על היד, אמונות תפלות בלי סוף בספר טעמי המנהגים שנמצא בכל בית).
ספרי כישוף רבים נכתבו לאורך כל הדורות והיו מהפופולרים ביותר בכל בית. כשהם מוסווים תחת השם התמים 'סגולות' ואף 'מנהגים'.

בנערותי עשיתי מחקר סודי בנושא והגעתי לספרים שונים(כולם 'תורניים' שנכתבו ע"י רבנים ומעורבים בפסוקים) המציעים החל מאיך לעוף ועד איך להרוג אנשים, לא קשור למלאכים והשבעות, פשוט כישופים, למשל לעשות משהו בבית קברות וכך ההוא ימות (לא ארחיב על נסיונותיי בתחום זה..), עם תפוח, עם אבן שנמצאת בתרנגולת, זנב שור מעורב בכוסברא, צואת סוס מטוגנת באבטיח.

מה נזכרתי בזה? אני קורא עכשיו ספר שנכתב לפני כ-500 שנה, ואני נזכר איך הייתי שובר את הראש איך בדיוק מבצעים: 'תחבשנו בפרשיל מבושל עם שעווה בתולה', ומאיפה למען השם משיגים 'אפר של קרן או נוצה של תרנגולת שמנה', והבטן שלי כואבת מצחוק, להלן מבחר פנינים:

איך לרפא סרטן: ע"י זרע האדם כשהוא יוצא חם.

חיזוי עתידות
לידע מהחולה אם יחיה אם לאו ישים בשתן שלו חלב אשה אם ישקע החלב ימות ואם יצוף יחיה. או יירוק בכלי שיש בו מים חמין אם יצוף ימות (איך הרוק יודע בשביל איזה חולה אני יורק?). או תמשח רגליו בחלב חזירה ושאריתו השלך לכלב אם יאכלנו יחיה. או תשים שורש חזרת בשתן שלו ג' ימים אם יבש השורש ההוא ימות ואם לאו ירפא או תקח כנה מראשו ותשימנה על אסקופית הבית אם תכנס הכנה לפנים ירפא ואם יצא לחוץ ימות (כינים לא יכולות ללכת). או בכניסתך לבית אמור גלמי ראו עיניך ועל ספרך כלם יכתבו ימים יוצרו ולא א' בהם ותישב לפניו מיד כשתכנס אם יחזיר פניו וידבר עמך ירפא ואם לאו שלום על ישראל (אז כאן מקור הביטוי שלום על ישראל!).

קריאה בדם
לראות בדם הקזה עתידות תנקה כלי מכל טנוף ותעמידנו בשוה ותקיז בו ותניחהו עד שישקע הדם ואל תניעהו עד שיקרוש ותבט בו ואם שפת הדם סביב גבוה ובאמצע נמוך ידאג מהפסד. ואם הוא סביב גבוה ויבש ריוח גדול וחיי' יהיה לו. ואם באמצע גבוה ומשופע ירויח ואם אבעבועו' סביב לדופן יריב עם בני אדם לאלתר מריבה גדולה. ואם יהיה באמצע יצפה לרוגז אבל לא לאלתר. ואם סביב הקרוש מים סימן חיים לו. ואם יהיה באמצע שרטוט מקצה אל קצה עמוק בלא שבוש דרך מזומנת לו. ואם משובש לא יוכל לילך ואם השרטוט נפסק מאליו ישוב מדרכו ואם אפר בדם סמוך לתחתית הדם בקערה דאגה יהיה לו. ואם תחתית הדם בקערה נקי בלא אפר חיים יגיע לו. ביום השני תעשה לו חתיכה קטנה והפוך תחתיה למעלה ושים עליו מעט מלח אם הדם יצבע וילבן סביב המלח והמלח ישקע ולא יצבע ימות בשנה ההיא ואם יצבע המלח וישקע יחיה כל השנה.

נגד עכברים - לא צריך את התמונה של הרב
ולהבריח העכברים יעשן הבית בעור של זאב.
אם תסרס העכבר ימית העכברים שימצא.

הסוף ליתושים
הדבורים והפשפשין והצרעין והיתושין יעשן המקום בתאנה וצפיעי בקר או זאגה. לאסוף הפרעושים במקום אחד הכניס בגומ' חלב של עז לבן או עשב אניס הוא שבת מעורב בחלב המורה והם יתקבצו ויכנסו שם. או ימשח עין אל בלוט בחלב שועל וישימהו באמצע הבית ויתקבצו שם (מזכיר את המשחה נגד קרחת של פארוק).

ויאגרה מהפכנית
כשאינו תאב לתשמיש יקח שערה אחת מזנב החמור בשעה שמשמש ויתלהו עליו ויאכל שומשמין קלוים עם זרע כשאבאיש וישתה אפר קרן צבי או אפר צבי ביין לבן בבקר אליבא ריקנא ובלילה כשירצה לשמש ימשח האמה בשומן ארנבת או במוח עורב שחור או ירחצנה בשתן הכלב או באפר מאבר שור מעורב עם יין ישן או יבלול מררת השור עם דבש שהוסר קצפו וימשחנה. או ידוק היטב בורק ויערבנו בדבש שהוסר קצפו וימשח בו האמה והירכים והזקן התחתון והביצים וזה יוליד הקשוי והתאוה למשגל ואם הוא מכושף יתעשן בעשן עצם של מת.

אם תמשח דדי הנערה בחלב חזיר קודם שתדע זכר או בלבונה ובצל הימני מעורבים בחומץ חזק לא יגדלו.

לנכפה ישתה ט' פעמים אפר של שליא מולד ראשון מזכר לזכר ומנקבה לנקבה בלול ביין לבן ויאכל כסף חי או אפר מכבד של זאב או יקח המוח הנמצא בזרוע הימין מן החמור וישימהו בתוך ככר לחם חמוצ' בשעה שתצא מן התנור ויאכלנה החולה והוא לא ידע ולא ישתה עליו. ואם גבר עליו הצמאון ישתה מעט יין טוב זך או יטיף בתוך פיו בשעת נפלו מררת כלב זכר לזכר ונקבה לנקבה. או הראה לו אז בכפך שלשה גרעיני רודא ושים לפניו בענין שיראם ואחר שיקום תתלה אותם בצוארו. או תקח עוף הנקרא בלשון ערב פרך ובלע"ז פלומינו לבן כשלג כלו ולא יהיה בו אפילו נוצה אחת ממראה אחרת וירעיבהו יום ולילה שלא יאכל שום דבר העוף ההוא ולמחרתו תאכילנו פלפל לבד כל היום ההוא עד ג' ימים ואותם הג' ימים יאכל הנכפה יציאה של העוף ההוא.

גרגרי ארמודקטיל או גרגרי קכסיא או גרגרי אסקומטיאון או גרגרי אל צבאעי או גרגרות תודריטון.

פטנט לאהבה
אם תיתןג' טפין אחרונים מהשתנתך או ג' ביצים שנולדו ביום החמישי או אפר צפרנך בלא ידיעתו או אם תרחץ דדיך ביין ותתן לו לשתות יאהב אותך אהבה רבה.

והכל מעורב עם פסוקים
בקומך ממטתך אמור ט' פעמים מיכאל השר הגדול בשבתך ללמוד אמור חלקי ה' אמרה נפשי וגומר ה' פעמים. בבואך לדין זכור אוריאל ותצליח.

אם תשים לב ארנבת או לב הכלב באבנטך לא יזיקך כשוף.

בחלב ארנבת שנילוש בפרח של פולין (לא ידעתי שלארנבת יש חלב?)







דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/8/2004 23:44 לינק ישיר 

היום אני יכול לספר.
הייתי כבן 12, בספר שמצאתי באוצר הספרים של אחת הישיבות בבני ברק (וזה בדיוק העניין שאני תמה, במקום לשרוף ספרים כאלה זה חלק מהתורה, וזה חרדים שישרפו ש"ס של שטיינזלץ) היה 'סגולה' מה לעשות אם רוצים שמישהו יאהב אותך. רציתי אז שמישהו יאהב אותי והאמנתי בזה באמת ובתמים ושזה תורה מסיני. הייתי בטוח שגיליתי את ספר הקסמים של הארי פוטר. היה כתוב שם לשרוף את הציפורניים שלי ולתת לאכול לזה שרוצים שיאהב. יצא לי להיות בארוחת ליל שבת עם ההוא. גזרתי כמה ציפורניים ושמרתי, לפני שבת שמתי על הפח של הצ'ולנט שעל הגז וזה נהיה בשניה לנקודת אפר. עשיתי מזה אפר ושמתי בפינה. אחרי שחילקו את הדגים, עשיתי את עצמי עורך את השולחן וכשהלכו ליטול ידים פיזרתי מהאפר ישר על הגפילטע-פיש שלו. התחילו לאכול, אני יושב לידו ומתרכז במנה. הוא עושה ביס אחד ואומר לאמא שלו (שבישלה): משהו לא בסדר עם הדגים.. יש לזה איזה טעם משונה.. היא מסתכלת עליו ולא מבינה... בקיצור, אני חושב שמאז הוא שונא אותי...

לאחר מכן היה מישהו ששנאתי אותו. היה משהו לעשות עם קבר פתוח שיש בו מת (אמיתי). הלכתי לבית הקברות בסוף חזון-איש הסמוך לביתינו. אם יש כאן בני-ברקים ותיקים. הם בטח זוכרים שהיה שם לפני כ-15 שנה אחד מבוגר חסיד גור, כמדומני שהיה גלמוד ונפטר ערירי, היה צדיק נפטר ואדם עדין ומיוחד בצורה מופלאה והוא היה שם האחראי והמטהר. הגעתי אליו ואמרתי לו שיש לי ענין לדבר איתו. סיפרתי לו שכתוב בספר קדוש שזה סגולה (אמרתי סגולה למשהו אחר) שצריך כך וכך והוא הסכים לשתף איתי פעולה. הוא אמר לי לחזור בעוד יומיים-שלוש שתהיה לוויה והוא יעשה את זה ויביא לי ואכן כך היה



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/8/2004 00:03 לינק ישיר 

אלימאיר



כל הכבוד שיש לך את האומץ לצחוק על עצמך ככה, ולספר לכולנו באיזה שטויות האמנת.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/8/2004 00:12 לינק ישיר 

אלי מאיר



רב צעיר לא יודע עד כמה האמונות [שחלקן הזכרת] רווחו וחלקן עדין רווחות בציבור זה.


שתי הערות:

1] חוט התפירה אינו בגלל כישוף אלא שהוא קשה לשיכחה.
או איך שסבתי היתה אומרת "די תורה וועט ארויס פליען"
[ התורה תפרח לה.]

2] מה אם מקורות ? מדין אל תמנע טוב מבעליו!




הוי,עם השפנים עד מתי תהיו לשפנים?!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/8/2004 00:21 לינק ישיר 

אתה מילא לא תגלה מי אני...

זהו שזה לא מה שאני האמנתי אלא להראות מה מחנכים להאמין. למה שיהיה מבחינתי הבדל בין זה לגמרא ולשולחן ערוך במדף הסמוך? הכל היה (ועוד עכשיו) ספרי קודש כמיקשה אחת ועל כך אתמהה. וכי הש"ס לא מלא בלשים תרנגולת על הקרחת בשביל הקדחת וכגון דא? אז אם זה לא נכון גם שאר התורה לא נכונה?

איך יש שם בישול חזירים ובשר וחלב?

מעניין שהשילוב חזיר-ארנבת-שערות סוס בתוספת יין ישן טוב לכל דבר.

למה אין על זה פירוש רש"י?

האם אי-פעם סגולה אחת מזה עזרה? מה שלא הפריע לתעשיית ספרי הסגולות להימשך מאות שנים.

איך בכלל ינטל מהשטעטל שבשבילה זה נכתב אמורה היתה להבין בכלל שלא לדבר על להשיג את החומרים המשונים האלה כשבקושי השיגה לחם ומלח?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/8/2004 00:43 לינק ישיר 

http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=978154



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/8/2004 01:15 לינק ישיר 

מה שלא יהיו הדברים שברזיאל המלאך - הכל זה ע"י השבעות ושמות מלאכים שעדיין איכשהו אפשר לומר שזה קדוש, ועניין זה שיש מלאכים ממונים לכל דבר ופירוט שמותיהם מופיע כבר בש"ס. ראה בהודעתי הראשונה שהדגשתי שכל המובא כאן הוא בלי שום מלאך בלי שם בלי קמע או השבעה אלא כישוף מעשי נטו בלי התיימרות לאיזה מלאך או שם כמו ברזיאל המלאך שאין שם דבר בלי שם או מלאך.

וספרים כאלה המלאים בעשרות לאווין דאורייתא כמפורט לעיל, וכמבואר מהם דיני המנחש האומר אם יהיה כך זה סימן שכך, לדעת אם החולה ימות ואם יהיה עשיר לפי השתן של הארנבת - אין לאו מפורש מזה. וספרים אלה שוכנים כבוד בארון הספרים היהודי, והעמך מייחס להם חשיבות וכרוך אחריהם וזה מדבר אליו הרבה יותר מאשר הלאווים של לא תגנוב או לשון הרע.

וכך נפתחת הקדמת הספר הנ"ל, ובה הוא אומר שליקט זאת מחכמי ישראל הקדמונים:

למעו תלד בדרך טובים ואורחות צדיקים תשמור
מי זה האיש ירא י"י יורנו בדרך יבחר
אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת י"י
ידרך ענוים במשפט וילמד ענוים דרכו
רגלי עמדה במישור במקהלים אברך י"י
אודה לאל ואהללה. ושמו תמיד אגדלה. ובגודל תעצומו אמללה. ואומר בתהלה ושבח וגדולה. ועוז וממשלה. לנורא עלילה. אשר על כל מאוד נעלה. כי הוא עלה ראשונה לכל עלה. ואחרון לאחרונים בלי תכלה. שליט בכל דיירי מטה ומעלה. ולו דומיה תחלה. דביה אתאי תושבחתא כולא. והוא סליק עליהון לעילא. אשר חסדיו עמנו תמיד העלה. ובהיותינו במצרים בתוך הגולה. אותנו משם דלה דלה. והפאירנו לעטרת ולכלילה. שנאמר בך בחר י"י להיות לו לעם סגולה. ונתן לנו את התורה אשר בה כל חכמה כלולה. וצונו להגות בה יום ולילה. כדי להתבונן ממנה דרך אמונתנו המעולה. כי והמשפטים והמצות. אשר הם בתורתנו כתובות. ובהם נבדלנו מכל לשון ואומה. על אחת כמה וכמה שהזהירנו בוראנו. לשום לשביל האמונה מגמתינו.

וכאשר יראו הספר הזה לפניהם. יהגו בו ותמיד יהיה לעיניהם. ולא יקוצו בקריאתו. ובזה יסורו מדרכם הרע. ומאמונתם התועה (!!!). ותהיה אתה הסבה. להנחילם חיי העולם הבא. כי היא לתחיה עיקר תהיה. שנאמר וצדיק באמונתו יחיה. גם בה נגאלו באמונה. שנאמר וארשתיך לי באמונה. ובטח על חסדי השם ועל אבותיך. ואז תמלא משאלותיך. ובטח באל עוזר לכל דל והלך. כי ה' אלהיך מלמדך להועיל מדריכך בדרך תלך.

ואני הצעיר שבמשפחת בית אבי. מאיר בן החסיד רבי יצחק ז"ל

על איזה 'אמונה' בדיוק הוא מדבר? אמונת השדים?

ל'קעלעמר':
ואם ילעסו חוט, התורה לא 'ארויס פליען'? דערצייל צו די באבע. זה העניין, שהסבתות בכל הדורות היו בקיאות בכל הלחשים האלו והיה להם 'תוירעס' שלמות יותר מהתורה עצמה.
ובמה שונה זה מאמונות הגויים ליגוע בעץ וכדו'?

מקורות? אתה רוצה לגנוב לי את כל הפטנטים הסודיים...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/8/2004 01:21 לינק ישיר 

אלי מאיר
1)הרבה מהסגולות שהזכרת כמו עישון נגד דבורים וכדו אין ענינם כישוף אלא חשיבה מדעית ורפואית ביחס לזמנם גם בפירקי הרפואה להרמבם (גאלינוס) וכמו שאמרת גם בגמרא ישנם רפואות(סגולות) מוזרים לנו מאד (להם לא היה מוזר בגלל שהאמינו בארבע מרות)
2)ביחס לכל מיני לחשים והשבעות אין זה שונה בהרבה מכל הריצות לאדמורים ובקשת הברכות כך שלפני שאתה תוהה על סבתה יענטה אולי תשאל את הממתינים בתור ברחוב רשב"ם (ויש ביניהם אנשים רצינים) אם הם רוצים גם לקנות איזה חמסה או סרט אדום שעשה ז הקפות סביב קבר רחל



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/8/2004 01:48 לינק ישיר 

לוולוז'ין:
זהו שמעורב שם הכל, רפואות עם פסוקים, ראשית, אף יתוש או פשפש עוד לא נבהל מה'עור של זאב', 'לסרס עכבר והוא כבר יהפוך לקוטל כל עכבר שיפגוש' - תעשה לי טובה, גם בתור רפואה זה בדיוני אפילו 'לזמנם'. זה מדעי כמו התמונה של שייעלי (כשראיתי איך הוא נראה אמרתי אם אני הייתי עכבר גם אני הייתי בורח...), כבר יותר יעיל הסם של הרשל'ה שצריך לתפוס את היתוש ולהכניס לו לפה..., אבל חוץ מהתרופות שאולי יעזרו ואולי לא, התרופות זה רק כיסוי, וכי לא קראת: לטגן חזירים עם חלב של ארנבות (שאין להם בכלל) כדי לדעת עתידות? כשפים נגד שונאים? איך להזיק כמו בטקסי וודו? קסמי בלעם הרשע? קריאה בקפה, בשתן, ברוק, בדם? אם הכינה תיכנס בדלת הוא ימות? איזה הצדקה יש לזה תחת מעטה של 'תרופות'? לתת כמה שקלים לאיש עם זקן לבן זה לא איסור דאורייתא. ואתה צודק, הרבנית קנייבסקי שמוכרת תמורת כסף לשבת על הכסא של הסטייפלר (המתהפך בקברו) לא שונה בהרבה, וזה עוד ליטוואקעס משכילים, וזה הפלא הגדול.

הבדל נוסף מרזיאל המלאך ששם יש אזהרות חמורות שמי שמשביע את המלאך והוא לא בדרגה גבוהה מאד וטבל וצם ארבעים יום ולובש לבן, רוב הסיכויים שהמלאך יהרוג אותו, ודאשתמש בתגא חלף, וזה מרתיע.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/8/2004 01:53 לינק ישיר 

אלי מאיר

ראשית, אני מבקש למחות. עד כמה שידוע לי הרבנית קנייבסקי אינה מציעה למכירה ישיבה על כסאו של הסטייפלער. זה פשוט פטנט להרגעה שעובד כמו, כמובן, סגולה. לא יותר.

היא אשה צדיקה, ולא תעלה על דעתה לעולם לעשות כסף מאמונתם של אנשים תמימים.

שנית, אני סבור שאלו שטענו שמדובר גם בלקט של פטנטים שנחשבו ליעילים - צדקו. צריך לזכור כי בתקופות ההן הידע הצטבר טיפין טיפין, והיתה תערובת של ידע אמיתי בהסברים מוטעים ובהשערות שגויות. צריך גם לזכור כי מה שנחשב בימינו ל"סגולה" היה פעם שם נרדף להשערה מדעית - לפי כלי הזמן ההוא.

אי אפשר לומר זאת לגבי כל הסגולות שהבאת, אך זה נכון לגבי חלקן.

כמו כן, חלק מהאנשים שהעתיקו אותן עשו זאת בכוונה טובה, להועיל למישהו שחולה או זקוק לעזרה בתחום כזה או אחר.

בעינינו היום, אנו יכולים לפסול בנקל את רובן או כולן של רפואות אלו. אבל מי שעסקו בהן לא ידעו את מה שאנו יודעים היום. ומי יודע מה יאמרו עלינו בעתיד ועל אמונותינו.



שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/8/2004 02:09 לינק ישיר 

אלימאיר,

השארת אותנו ממש במתח, האם הסגולה עם הקברים עבדה? כלומר, מה קרה לו לאותו שונא? אנחנו נמות כאן מסקרנות.


שמתם לב שכל הסגולות המרתקות האלה אמורות להתבצע עם חומרים בלתי שגרתיים ומוזרים? אין שם שום סגולה הנעשית למשל באמצעות לחם ועגבניה רגילים, או כוס קפה...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/8/2004 02:13 לינק ישיר 

אלימאיר

לדעתי הכותרת של האשכול אינה מדוייקת, מפני שהיא הייתה צריכה להיות:

"פלא שהכישוף מושרש כה עמוק אצל בני האדם".

באמת שאינני חושב שיש הבדל כמותי או איכותי בעניין זה בין דתיים לבין לא דתיים. צא ולמד מכמויות החנויות שעוסקות במיסטיקה, ניו אייג', קריסטלים, וכן מדורי האסטרולוגיה שקיימים ברוב העיתונים, סדנאות שונות וכו' וכו'.

המשיכה לכישוף הינה תכונה אנושית מובהקת. היא הייתה קיימת לכל אורך ההיסטוריה אצל כל התרבויות, ולכן חלקם של הדתיים אינו שונה משאר האנושות. ואף על פי שהתורה אסרה דברים אלה, הרי אפילו שאול המלך נכשל בכך כשהלך לדרוש אצל בעלת האוב, וכן התנ"ך מעיד על משיכתם העזה של בני ישראל לפולחן האלילות ולכל הכרוך בו. כמו כן הרמב"ם פוסק שגם אסטרולוגיה אסורה מהתורה למרות שידוע שחלק גדול מחז"ל (אם לא כולם...) האמינה בדבר.

כך שלסיכומו של דבר אל לנו להתפלא על הינטע שחשבה שחלב ארנבות (אולי חֵלב, ועל כל פנים הארנב הוא אכן יונק) מסוגל להועיל וכו'

(כמובן שלא באתי להצדיק את התופעה, וכן ידועה ומפורסמת דעתי האישית בנושאים מסוג זה, אלא כל כוונתי היא להעמיד דברים על דיוקם)



תוקן על ידי - רב_צעיר - 27/08/2004 2:23:07



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/8/2004 02:43 לינק ישיר 

למיימוני: לא אני הכנסתי את הרבנית, אבל אם הזכירו, על מה המחאה?
לגבי הישיבה על הכסא, הדבר ידוע לי מכלים ראשונים, וכפי שגם אתה יודע זאת, אלא טענתך על הכסף? הסטייפלר עדיין מתהפך אם או בלי כסף שמגיע איכשהו למעטפות המוטמנות בארון הספרים ואכמ"ל. נו, גם צדיקה צריכה לחתן את הילדים...

אם היה מדובר על כמה תרופות-סבתא עממיות שאם לא יועיל לא יזיק, אך עיקר דבריי לא היה עליהן אלא על הסתה לעבור על איסורי התורה וגניבת דעת הבריות ושיבושן, וגם עליהן כתרופות העליתי כמה תמיהות:
האם עלה אי-פעם בידי מישהו לייצר דבר אחד מכל האמור בספרים אלה שגם חוקרים שיודעים כל מה שידעו ב'זמנם' ועוד הרבה לא מסוגל? האם זה אפשרי בכלל במציאות או שהוא רקח אותם בהזיותיו? האם ראה פעם ארנבת? האם דבר מכל זה הועיל לאיזה חולה? בנוגע לתרופות של היום, אני מסכים שהם לא הרבה יותר טובות.

לאקדמאי: אני זה שכמעט מת מפחד... סתם, רציתי רק לבדוק אם העסק עובד שיהיה לי נשק קסמים אבל בסוף פחדתי וזרקתי את זה בדרך בפרדס.

והנקודה המעניינת בכל זה:
הרי ברור שהתורה מדברת על כשפים אמיתיים, לא היה כ"כ הרבה איסורים אלמלי הדבר היה קיים בפועל במציאות ומן הסתם היו נגועים בזה והיה צריך להזהיר על זה. על סתם אחיזת עינים היה כתוב מקסימום 'אל תאחוז עינים'. מדובר על 'לחבור חבר', דברים ספציפיים שאנחנו לא מבינים מהם, מצרים היתה מלאה כשפים, אמיתיים. שלא לדבר על בלעם.
איך זה היה מתבצע? הוגעתי את מוחי רבות בעניין זה. והעיקר, איך זה נעלם פתאום מהעולם?

מי ששם לב לאשכול הקודם שלי 'מיהו הרש"פ' (רבי שלמה פפנהיים, האם ניתן להשיג את ספריו: חשק שלמה ויריעות שלמה?) בפסוק שהבאתי מובא בשמו הסבר ל'וילך שפי' (של בלעם) ומסביר כיצד היו מבצעים את הכישוף ע"י הליכה מיוחדת זו, ומכאן גם שמם 'שף' ו'מכשף'.

ל'רב צעיר':
אצל אומות העולם זה לא פלא, הפלא הוא על היהודים שומרי התורה שעושים מעשי הגויים והיפך תורתם.

אצל החילונים זה רק בשנים האחרונות עם התפרקות הציונות. לפני זה לא היה קיים דבר כזה. אצל הדתיים זה טבוע כל הזמן ועוד כחלק מהדת.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/8/2004 03:16 לינק ישיר 

לאלו שהשלכת שכלם מנגד היא היסוד לחייהם והאור לנתיבתם והספקנות על כל מטרת חייהם הינו מהם והלאה ו "יוסיף סכלות יוסיף אושר" שגורה בפיהם, האם חידוש היא שההפתייה להאמין בכל דבר היא נר לרגלם?
אם כבר משמיא קא זכו להו לקיים רישא דקרא של "איך בין א נער אין איך גלייב" אני "פתי מאמין" אז בוודאי מקיימין הסיפא, ה "לכל דבר"




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/8/2004 03:23 לינק ישיר 

השאלה היא איך לא הרבנים לא יצאו נגד זה ואיפשרו זאת בהסכמה שבשתיקה להחזיקם בבית מדרשם.
כנראה שיודע צדיק נפש בהמתו...

מלבד יציאה אחת של ר' יעקב עמדין נגד ר' יונתן אייבשיץ שביסודה היה עניין אישי, לא נרשמה אף יציאה נגד העניין.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/8/2004 03:48 לינק ישיר 

בנוגע לההלכה כמדומה שהדבר תלוי אם נתמחה הדבר היינו שנבדק באופן "אמפירי" אז כבר בגדר רפואה יחשב ואין זה משום דרכי אמורי
ואנו המאמינים בני מאמינים כבר השגנו המדרגה של ידיעה גמורה ולא של אמונה גרידא, כתשובת החסיד על החילוק באמונתו בינו לבין המשרתת "זי גלייבט, איך ווייס"
וכנ"ל שכל פסוק דלא פסקיה משה אנן לא פסקינן אז בוודאי חל כח האמונה הזאת ל "כל דבר"




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > פלא שהכישוף מושרש כה עמוק אצל הדתיים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 6 לדף הבא סך הכל 6 דפים.