בית פורומים עצור כאן חושבים

מילים חיוביות ומילים שליליות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-31/1/2007 14:00 לינק ישיר 
מילים חיוביות ומילים שליליות

לכאורה יש בשפה שלנו יותר מילים שליליות לתיאור דברים מאשר מילים חיוביות.
דוגמא: נסו למצוא הפכים חיוביים לתיאורים הבאים:
1. מגעיל, מטונף, מסריח, מזוהם. וכו'.
2. טפש, טמבל, פסיכי, מפגר, מטורף וכו'.
האם זה אומר שהאנשים הם שליליים יותר או שרק השפה היא כזו?


_________________




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 14:03 לינק ישיר 

שכחתי לומר שאני חבר חדש בבית מדרשכם.
מעריץ נלהב של רבינו מיכי, ואוהב את דרך החשיבה העצכחית שלכם.

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 14:09 לינק ישיר 

זה סימן שאנחנו אנשים חיוביים, פשוט מושלמים. ובשביל לתאר את עצמנו ודאי שאיננו צריכים מילים, הרי אנו מכירים את עצמנו היטב. נשאר לנו לתאר רק את האחרים.
[שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו.]

תוקן על ידי גדוראובן ב- 31/01/2007 14:14:39




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 14:13 לינק ישיר 

נ.ב. אינני נוהג להשתמש במילים (אם אפשר לקרוא לזה מילים) שהזכרת לעיל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 14:36 לינק ישיר 


.....אמר ר' יהושוע בן לוי, לעולם אל יוציא אדם דבר מגונה מפיו, שהרי עיקם הכתוב שמונה אותיות ולא הוציא דבר מגונה מפיו, שנאמר "מן הבהמה אשר איננה טהורה" ולא כתיב "מן הבהמה הטמאה" (ריש פסחים)

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 14:38 לינק ישיר 

מושך, (ההיפך של מגעיל), נקי, זך, טהור, מזוקק,

חכם, נבון, משכיל, יודע ספר,




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 14:55 לינק ישיר 

אני לא חושב שהשפה אשמה. שיר יפה ומעורר מחשבה של עמיחי:

דיוק הכאב וטשטוש האושר. אני חושב
על הדיוק שבו בני אדם מתארים את כאבם בחדרי רופא.
אפילו אלה שלא למדו קרא וכתוב מדיקים:
זה כאב מושך וזה כאב קורע, וזה כמו מנסר
זה שורף וזה כאב חד וזה קהה. זה פה, בדיוק פה
כן. כן. האושר מטשטש הכל. שמעתי אומרים
אחר לילות אהבה ואחר חגיגות, היה נפלא,
הרגשתי כמו בשמים. ואפילו איש החלל שרחף
בחלל קשור לחללית רק קרא: נפלא, נהדר, אין לי מלים.
טשטוש האושר ודיוק הכאב
ואני רוצה לתאר בדיוק של כאב חד גם
את האושר העמום ואת השמחה. למדתי לדבר אצל הכאבים.

כפי שאפשר לראות, אפילו אלה 'שלא למדו קרוא וכתוב' מתפיטים בצערם, 'לומדים לדבר אצל הכאבים'. השפה נוצרת בדמות החיים, לא ההפך.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 15:13 לינק ישיר 

חושב את עצמו
א. האם בדקת ביסודיות את קביעתך ??? להגיד משפט כה מוחץ, צריך הוכחה יותר מכמה מילים
ב. בית שמאי ובית הלל נחלקו כבר, מה יש יותר מצוות עשה, או לא תעשה. מנו  את המצוות.
ג. כפי שגוונא ציין לכל עמק יש את ההר שלו, לכל שלילי יש את החיובי שלו.


בחורה צרפתיה התלוננה על השפה העצובה שלנו.- נחמדה, חתיכה, נפלאה,. וכו וכו,,והוסיפה
 אבל בכל זאת מצאתי בשפה שלכם גם מילה עם שמחה= אוממללללה!!

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 16:09 לינק ישיר 

ר' ירוחםשמ
א. בדקתי ביסודיות? לא, לכן כתבתי לכאורה, כי לפי מה שעלה בידי בענין זוהי המציאות. זו הסיבה שהפנתי את השאלה לת"ח.
ב. איפה נחלקו על כך ב"ש וב"ה?
ג. לדעתי, ההשוואה אינה נכונה.

יתכן, שענין זה קשור גם ליכולת ההגדרה שלנו, הרבה יותר קל להגדיר דברים ע"י מילות שלילה מאשר ע"י מילות חיוב. יש דברים שההגדרה היחידה אליהם תהיה הגדרה שוללת. (מו"נ)
אולי יֶראה שאני מערבב כאן בין הסברים שונים למילה שלילי.

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 16:18 לינק ישיר 

חושב בעצמו
עירובין יג. למה ההשוואה אינה נכונה הם רצו להכיח משהו לא התעצלו ומנו את המצוות
בענין יכולת ההגדרה: זה תלוי בבן האדם. הרואה חיוב או הרואה שלילה- אני תמיד אחפש ואמצא את המילה החיובית.
למרות שהמו"נ כתב את זה, זה עדיין לא חייב להיות נכון.

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 16:48 לינק ישיר 

ר' ירוחם שמ
כשכתבתי ההשוואה וכו' התכוונתי להיקש מהר ועמק לשלילה וחיוב
תוכל להוכיח מספרם של הרים ועמקים אך לא של מושגי שלילה וחיוב.
זאת מקוצר המשיג/המושג.
תודה על התגובה.

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 17:12 לינק ישיר 

חושב
ולכן תמהתי מדוע אתה כותב אפילו לכאורה?

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 17:23 לינק ישיר 

ולחיזוק טענתך לכאורה, בברכות השחר אנו מברכים.
שלא עשני אשה   שלא עשני עבד   שלא עשני גוי.  למה אנחנו לא מברכים? שעשני גבר, שעשני בן חורין, שעשני ישראל. למה לא לא לא . למה לא חושבים חיובי?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 17:40 לינק ישיר 

ירוחם,
אגב, גירסת הריפורמים בברכות השחר היא חיובית ולא שלילית,
אני בטוח שאימשלום תדע יותר לפרט...




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2007 18:14 לינק ישיר 

לא בדקתי את כל המילים בשפה, אבל חקרתי את המושגים שמתארים טיפוסים ותכונות בספר משלי: http://www.tora.us.fm/tnk1/ktuv/mjly/tipusim.html מתברר שמספר הביטויים החיוביים די דומה למספר הביטויים השליליים (אבל לא בדקתי את כולם)



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-31/1/2007 18:29 לינק ישיר 

מזכיר לי מכתב ששלח מאן דהו לישעיהו ליבוביץ ושאלו מה הקשר בין המלים: כעסן, רתחן, רגזן, חרון, קצף ועוד.
ליבוביץ השיבו כי אלה מלים נרדפות, וכיוצא בזה, יש גם: כסיל, בער, פתי, אויל, טיפש, שוטה.

[הסיבה לכך שאדם זוכר את הכינויים השלילים היא, כנראה, כיון שבשעת כעס, המוח פועל בתפוקה גבוהה יותר, ואז מתפרצות כל המילים ה"רלוונטיות" לצורך גידוף. התארים החיוביים פשוט פחות שימושיים מסיבה זו ] 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מילים חיוביות ומילים שליליות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.