בית פורומים עצור כאן חושבים

אלוהים טוב או רע

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-9/3/2014 09:36 לינק ישיר 

אילו היה ברור שלמען יאריכון ימיך זה לכלל, מדוע הגמרא אמרה לעולם שכולו טוב?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/3/2014 09:53 לינק ישיר 

יתכן

תודה איש יקר, אין צורך בעזרתך. בכל הדיבורים שהיה לי אתך בשבועיים האחרונים, לא קרה פעם אחת שהתייחסת באופן ישיר לטיעון הלוגי, ותמיד פנית אל האליבי התחכום וכל מיני מליצות מיתד נאמן.

יש בתורה הרבה דברים שבאים גם ליחיד, השגחה פרטית, לטוב ולרע. אבל לא כ'גמול', דהיינו שכר מקיף והשוואתי, כמו תלוש משכורת, יחסית לכל פעולה שנעשתה. רק בונוסים. וכאן יש חילוק: ליחיד אין הבטחות, רק מקרים שמתוארים. ולציבור יש הבטחות. כל זה ברור בתורה. מכל זה שום דבר לא נסתר. אלא להיפך, קוים מיוחדים מתוארים בעתידו של עם ישראל ואלו מתגשמים במשך אלפי שנים ללא שום הגיון.

הנושא של הגמול המקיף והשיטתי, ואם רואים שאלהים הוא טוב לא עמד על הפרק. אעפ"כ קורות הנשמה אחרי העולם הזה מתוארות במקרא בהרבה מקומות, ואין שום ספק שענין זה היה ברור להם, האופציה של 'מצרי שאול' מול 'נעימות בימינך נצח'.

ירוחם

תודה על הגמרא, באמת לא ידעתי. אני הרי דיברתי על פשט התורה, שמדברת לעם כפי שמפורש "למען יאריכון ימיך על האדמה אשר ה"א נותן לך".

בעל בעמיו

הקושי שעליו הגמרא עונה לא נוצר בכלל במישור הפשט, ולכן גם התירוץ שלו אינו במישור הפשט. חכמים האמינו ברובד הדרש כחשוב ובלתי נפרד מהטקסט לא פחות מהפשט.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/3/2014 10:17 לינק ישיר 

את השיפוט על ההתייחסות שלי לדברים, אשאיר לגולשים. הם הקהל אליו אני מכווין.

אפשרויות החילוקים בין עם ויחיד, שכר מקיף והשוואתי ובונוסים, ובתוך הבונוסים, חילוקיהם וחילוקי חילוקיהם, הם, כידוע, אינסופיים.

כמובן ש"נושא של הגמול המקיף והשיטתי, ואם רואים שאלהים הוא טוב לא עמד על הפרק".

העיקר, שאין שום אפשרות לבדוק את הדברים.

רק "קוים מיוחדים מתוארים בעתידו של עם ישראל ואלו מתגשמים במשך אלפי שנים ללא שום הגיון".

כידוע, לפי התורה, עם חילון רוב עם ישראל, הוא יזכה לשוב לארצו.

בהצלחה.

 

אולי תפנה ל"קורות הנשמה אחרי העולם הזה מתוארות במקרא בהרבה מקומות, ואין שום ספק שענין זה היה ברור להם, האופציה של 'מצרי שאול' מול 'נעימות בימינך נצח'".

בתורה, נביאים כתובים.

 

על הדרש שלך בגמרא, אשאיר לר' ירוחם ובעל לדון אותך.

הם ייטיבו לעשות זאת.

וגם הגולשים.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/3/2014 13:11 לינק ישיר 

טעות גדולה עשיתי שטרחתי להביא גמרא להסביר דבר ברו ואלמנטרי.
התורה מדברת על שכר ועונש, חומרי בלבד, אין שכר רוחני. כשהתורה מונה את השכר ואת העונש, בדרך כלל היא מדברת אל הפרט, ובחלקה  לכלל שהם הרבה פרטים.
ועל היהודי שחושב שהתורה מדברת רק על הכלל ולא על הפרט, אומרת התורה

דברים פרק כט

יח) וְהָיָה בְּשָׁמְעוֹ אֶת דִּבְרֵי הָאָלָה הַזֹּאת וְהִתְבָּרֵךְ בִּלְבָבוֹ לֵאמֹר שָׁלוֹם יִהְיֶה לִּי כִּי בִּשְׁרִרוּת לִבִּי אֵלֵךְ לְמַעַן סְפוֹת הָרָוָה אֶת הַצְּמֵאָה:
(יט) לֹא יֹאבֶה יְקֹוָק סְלֹחַ לוֹ כִּי אָז יֶעְשַׁן אַף יְקֹוָק וְקִנְאָתוֹ בָּאִישׁ הַהוּא וְרָבְצָה בּוֹ כָּל הָאָלָה הַכְּתוּבָה בַּסֵּפֶר הַזֶּה וּמָחָה יְקֹוָק אֶת שְׁמוֹ מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם:





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/3/2014 14:05 לינק ישיר 

ייתכן, אתה לא צריך להטריח את הגולשים לבדוק מה כתבת לעיל וכו', מספיק שיסתכלו בהודעתך הנוכחית. אתה שואל 'קושיא', ולאחר מכן מלין שיש אפשרויות אינסופיות לתרץ אותה, באמת בעיה חמורה למי ששאלת עליו את הקושיא.. הלוגיקה שלך מסתכמת בבנק מליצות מהם אתה שואה לפי הצורך.

לפי התורה העם ישוב לארצו לא רק אם יחזרו בתשובה, לך נא ראה בפרשת האזינו ורענן את זכרונך.

ולגבי הישארות הנפש, בקטע שציטטת מדברי כבר מובאים שני פסוקים המתארים את שני הצדדים. הישארות הנפש היתה עובדה פשוטה, וכששמואל מועלה ממקומו זה 'מרגיז' אותו, השאול מתואר בהרבה מקומות במקרא על התרחשויות שונות הקורות בו, היאספות הנפש אל עמיה לעומת הכרת, הנפש הצרורה בצרור החיים עם ה' (זה לא לקוח מהמצבה כי אם מספר שמואל) לעומת נפש האוייבים המתקלעת בכף הקלע (גם זה מהפסוק). כל הרעיון של תחית המתים באליהו ואלישע וכן זו המוזכרת לעתיד בישעיהו דניאל ויחזקאל, אין לה משמעות בלי הישארות הנפש ומציאות חשבון פתוח עמה, ועוד רבים.

ירוחם

מעולם לא טענתי שאין עונש ליחיד, טענתי שאין הבטחת גמול דהיינו שיקבל בעולם הזה חשבון מותאם למעשיו.  והעונש המתואר בתורה מדבר בזמן שהעם  עומד בהסכם ויחיד פורש ממנו, ולא כשהעם מיפר את ההסכם ואנכי הסתר אסתיר פני.


ולגבי דבריך 'טעות גדולה', אתה מזכיר לי בדיחה:

ירחמיאל היה רגיל לצאת מדי פעם לרחוב עם חסה על הראש. ובני האדם היו מסובבים אחריו את האצבע על הרקה, יום אחד ההין ילד לשאול אותו "כבודו, מפני מה לך חסה על ראשך?", השיב המשוגע: "אני נוהג בימי ראשון שלישי וחמישי ללכת עם חסה על הראש".

שאלו הילד: והרי יום רביעי היום.

הסמיק הלה עד תנוכי אזניו, ואמר "איזו פשלה, טעות גדולה עשיתי, נראה לך שמישהו ראה אותי"?

והנמשל מובן.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/3/2014 15:36 לינק ישיר 

לא טעיתי ביום. טעיתי- בלמי  אני עונה!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/4/2019 08:23 לינק ישיר 

ארתח_זוטא כתב:

יתכן

תודה איש יקר, אין צורך בעזרתך. בכל הדיבורים שהיה לי אתך בשבועיים האחרונים, לא קרה פעם אחת שהתייחסת באופן ישיר לטיעון הלוגי, ותמיד פנית אל האליבי התחכום וכל מיני מליצות מיתד נאמן.

יש בתורה הרבה דברים שבאים גם ליחיד, השגחה פרטית, לטוב ולרע. אבל לא כ'גמול', דהיינו שכר מקיף והשוואתי, כמו תלוש משכורת, יחסית לכל פעולה שנעשתה. רק בונוסים. וכאן יש חילוק: ליחיד אין הבטחות, רק מקרים שמתוארים. ולציבור יש הבטחות. כל זה ברור בתורה. מכל זה שום דבר לא נסתר. אלא להיפך, קוים מיוחדים מתוארים בעתידו של עם ישראל ואלו מתגשמים במשך אלפי שנים ללא שום הגיון.

הנושא של הגמול המקיף והשיטתי, ואם רואים שאלהים הוא טוב לא עמד על הפרק. אעפ"כ קורות הנשמה אחרי העולם הזה מתוארות במקרא בהרבה מקומות, ואין שום ספק שענין זה היה ברור להם, האופציה של 'מצרי שאול' מול 'נעימות בימינך נצח'.

ירוחם

תודה על הגמרא, באמת לא ידעתי. אני הרי דיברתי על פשט התורה, שמדברת לעם כפי שמפורש "למען יאריכון ימיך על האדמה אשר ה"א נותן לך".

בעל בעמיו

הקושי שעליו הגמרא עונה לא נוצר בכלל במישור הפשט, ולכן גם התירוץ שלו אינו במישור הפשט. חכמים האמינו ברובד הדרש כחשוב ובלתי נפרד מהטקסט לא פחות מהפשט.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > אלוהים טוב או רע
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 6 7 8 סך הכל 8 דפים.