י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מאיר שלם

כל הכתבות של מאיר שלם

המתיישבים מגבירים את הלחץ על הממשלה

בעקבות הדחייה בהחלטה לאשר את הסדרת הישוב אביתר שבשומרון, מתוכננת צעדת ענק אל המקום בחול המועד פסח במטרה להגביר את הלחץ על ממשלת הימין - שהתחייבה להסדיר  

13.03.23

בהייטק מתחננים לממשלה: "תעזרו לנו"

על רקע המחאה של חלקים מהענף ואף הוצאת הכספים מהמדינה, איגוד חברות ההייטק פונה לממשלה ומבקש את הסיוע שלה וגיוס הציבור לעזרה לטובת החברות שנקלעו לצרה בעקבות קריסת "בנק הייטק"

12.03.23

24

ביקור סמוטריץ' בארה"ב: מוחרם ותחת ביקורת

ברקע הביקורת נגדו, שר האוצר פתח את ביקורו בארצות הברית אך הוא לא הצליח לקבוע שם כמעט שום פגישה. במקביל, מאות יהודים אמריקאיים מתכוונים למחות נגדו בזמן נאומו

12.03.23

8

ימין "מלא-מלא"? הדיון בבנייה נדחה

הישיבה במועצת התכנון העליונה שנקבעה להמשך החודש בנושא הבנייה באזור e1 הסמוך לירושלים, אזור שנחשב קריטי, נדחתה בשלושה חודשים. הרקע: ההתחייבות לארצות הברית להקפיא את הבנייה בירושלים ושומרון 

12.03.23

1

אגף התקציבים: "הכלכלה הישראלית בסכנה"

בפנייה מיוחדת לשר האוצר ראשי אגף התקציבים לדורותיהם מזהירים מפני ההשלכות הכלכליות מהרפורמה המשפטית: "הכלכלה הישראלית נכנסת לאזור סכנה מוגבר, המתווסף לאירועים חיצוניים עולמיים ולסיכונים ביטחוניים אזוריים"

12.03.23

12

נגיד הבנק האמריקאי תוקף: "ייגרם נזק אדיר"

נגיד הבנק הפדרלי של ארצות הברית לשעבר מזהיר כי שינויים מוסדיים פתאומיים יגבירו את חוסר הוודאות והסיכון של משקיעים זרים ויזמים ישראלים: "ישראל צריכה לבנות קונצנזוס בעניין כל שינוי משמעותי במערכת המשפט"

11.03.23

9

על רקע הרייטינג: ערוץ ימני מתחרה לערוץ 14?

על רקע הזינוק באחוזי הצפייה של ערוץ 14, במשרד התקשורת שוקלים לאפשר פתיחה של ערוץ ימני מקביל שיתחרה בצופים. בערוץ 14 זועמים: "כמו שלפיד לא הצליח לסגור אותנו, גם קרעי לא יצליח" | השר קרעי: "שוק חופשי ותחרותי. יותר ערוצים. יותר קולות. מגוון דעות"

09.03.23

11

דרישה מגלנט: עצור את התרומות לכפר חווארה

פעיל שמאל אסף אלפי שקלים עבור הערבים בכפר חווארה, בו התבצע רצח האחים יניב הי"ד, לאחר המהומות שהיו במקום. כעת, חבר הכנסת צבי סוכות דורש משר הביטחון למנוע את העברת הכספים בעקבות החשש שהם ילכו לתומכי טרור: איסוף כספים והעברתם למחבלים משוחררים ותומכי טרור זו עבירה על החוק"

09.03.23

4

עשרות אלופים נגד סרבנות: "הטלטלות מדאיגות"

שורה של אלופים במילואים חתמו על עצומה חדשה, בה הם מביעים התנגדות נחרצת לקריאות מצד מתנגדי הרפורמה המשפטית לסרבנות מצה"ל: "אנו דורשים להימנע מכל שיח או פעולות של סרבנות וקוראים לחיילי המילואים כולם, להמשיך להתנדב לשירות מילואים להגנת מדינת ישראל"

09.03.23

3

בבתי הספר: המחדל בהיערכות לרעידות אדמה

פרויקט מיוחד שנערך בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ המכין את התלמידים לאפשרות של רעידת האדמה נעצר, זאת על רקע הרעידות התכופות שהתקיימו לאחרונה בארץ. הסיבה: מחסור בתקציב | משרד הביטחון: "פועלים למציאת פתרון זמני"

08.03.23

האם השכולה מגיבה: "החיסול לא מנחם"

לאחר שהמחבל שרצח את בניה חוסל, האם השכולה אסתי יניב, אימם של הלל ויגל הי"ד, הגיבה לחיסול: "הוא לא משלים את החיסרון. אנחנו אבל מאוד שמחים שהוא חוסל והוא לא יזכה לתנאים מפנקים על חשבוננו"

08.03.23

1

האזהרה של הרמטכ"ל לנתניהו: מודאגים מההתפשטות

הרמטכ"ל הרצי-הלוי שוחח עם ראש הממשלה באופן חריג בעניין מחאת מתנגדי הרפורמה המשפטית שמובילה לסרבנות של חיילי מילואים לשירות, והזהיר אותו מפני התפשטות התופעה | שר הביטחון קרא לקיים שיח: "אני פונה מכאן לכל חייל ולכל קצין - צה"ל הוא כלי המגן של מדינת ישראל ואנשי המילואים הם חלק ממקור עוצמתו הגדולה"

05.03.23

מכוער: העיתון לא כיבד את בקשת משפחת השכול

בני משפחת יניב, ששכלו את הבנים יגל והלל הי"ד, התראיינו לעיתון 'ידיעות אחרונות' לאחר הפיגוע המתועב, תוך שביקשו מפורשות שלא לערב את הטרגדיה עם האירועים בחווארה. אלא שהעיתון בחר לעשות ההפך | אחד מבני המשפחה: "לא מאחל לשונאיי לראות את אחותם שקברה את בניה נשברת שוב אל מול העוול הזה"

04.03.23

אלפי חוקרים נגד החוק החדש: "בועט במורשת"

הצעת חוק חדשה של שר החינוך לשינוי הספרייה הלאומית, זוכה לביקורת מצד אלפי חוקרים, ששיגרו מכתב לראש הממשלה בו הזהירו: "השינוי המוצע מאיים על תפקודה, מעמדה ועתידה של הספרייה הלאומית כמוסד הלאומי האוצר את הזיכרון, התרבות והדעת של העם היהודי"

03.03.23

12

מאות בעצרת תמיכה באביתר: "עמלק מנסה לקרר אותנו"

מאות משתתפים הגיעו אחר הצהריים לישוב אביתר בשומרון בקריאה לממשלה להסדיר את הישוב, כפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני. יו"ר תנועת נחלה, דניאלה וייס: "אנחנו נחזור לאביתר. אנחנו נבנה שם מאות בתים. אנחנו עם הפנים לאביתר ולעוד מאות אביתרים"

03.03.23

שרה מגיבה לראשונה: "הרגשתי שהם יהרגו אותי"

אשת ראש הממשלה פרסמה התייחסות ראשונה למצור שחוותה אמש בתל-אביב על ידי אלפי מפגינים: "אני שמעתי קולות, בצעקות, סוג של טרלול. זה הלך בהדרגה בכל השבועות והחודשים האחרונים"

02.03.23

11

הספר של שרה נתניהו על המצור: "עברתי טראומה"

הסערה סביב חסימת אשת ראש הממשלה: משה, הספר של שרה נתניהו, הגיב מיד לאחר התקרית בו אלפים חסמו את מספרתו בכיכר המדינה: "אני עדיין בהלם ממה שקרה. אני בסערת רגשות, אני לא יכול לדבר"

02.03.23

4

ההטרלות הראשונות של מעוז: "חוזר לתפקד"

ההתפטרות של יו"ר מפלגת נעם מתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה נכנסה הערב לתוקף. במקביל למאמצים להגיע להסכמות, הח"כ הגיש מספר הצעות חוק חדשות כדי להטריל את הקואליציה: "אני מתחייב לממש מהכנסת את מה שהתחייבו לציבור"

01.03.23

6

פיגוע אבנים בשומרון: אם וילדיה ספגו סלע ברכבם

מחבלים ערבים יידו לפני זמן קצר סלעים לעבר בני משפחה מהשומרון שעשו את דרכם בכביש 505 הסמוך לאריאל. סלע פגע ברכב והפיל את החלון על הילדים שישבו במושב האחורי. "זה כבר הפיגוע השלישי שהמשפחה שלנו חוותה בחודשים האחרונים, הנסיעה פה הפכה לרולטה רוסית"

01.03.23

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... אחרון