בית פורומים עולם הגאולה והעידן החדש

על הטעות של הרב אמנון יצחק (2)

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-16/3/2012 16:34 לינק ישיר 
על הטעות של הרב אמנון יצחק (2)

בס"ד וגם זאת נוסף על הראשונים המשך (הרצאה 2) לכבוד הרב החשוב הרב אמנון יצחק שליט"א עכשיו שמעתי הרצאה נוספת של הרב חדשה כנראה ושוב הרב אומר טעויות קשות הגובלות בכפירה לצערי,ובעיקר בחוסר הבנה. א.הרב אומר שכל מה שאומר רבי נחמן כבר כתוב בראשונים ולכן עדיף הראשונים. א.תשובה. איפה כתוב בראשונים ליקוטי מוהר"ן, אני המום איך אפשר לומר טעות כזאת הרי כל ליקוטי מוהר"ן זה תורות וחידושי תורה שלא היו בעולם, איפה יש בראשונים לדוגמא תורה א? שכתוב שם שיעקב הוא חכמה ורומז לאות ח' ונון זה מלכות תיו זה חקיקה ויחד זה נחת וזה הפרוש של דברי חכמים בנחת נ ח ת נשמעים ושאיש ישראלי צריך להסתכל בשכל של כל דבר וכן על זה הדרך כל תורה ותורה בליקוטי מוהר"ן וכו?'. היש שטות והבל כזה לומר טעות כזאת איפה בראשונים יש את סיפורי מעשיות של רבי נחמן? איפה בראשונים יש ספר המידות? (אומנם ספר "המדות" לקוח מכל חלקי התורה שזה זה גדולתו שאסף מכל התורה כולה את העצות למעשה וספר זה עשה רבי נחמן בגיל שש דרך אגב מי בראשונים עשה עבודה כזאת? ,לא הלכות,אלא עצות מכל דף ודף בעבודת השם),היכן יש בראשונים ליקוטי הלכות שמסביר את כל שולחן ערוך בדרך של פנימיות סוד וחסידות?,איפה יש בראשונים השתפכות הנפש המראה כיצד להתבודד ומעלת התפילה כפי שמובא שם? מי גילה את התיקון הכללי בעולם איפה זה כתוב בראשונים?.(עיין בהקדמה של תיקון הכללי). כל ילד מבין שהתשובה הזאת היא שטות הבל וטעות במקרה הטוב ושקר גס במקרה הרע אנחנו בברסלב שופטים לכף זכות באמת ולכן מאמינים שזאת טעות של כבודו ולא שקר. ואולי התכוון הרב שמצאנו חלק מהעצות של רבי נחמן גם בראשונים אז אדרבא יגיד הרב שרבי נחמן הולך בדרך התורה וישראל סבא, ועוד אם עדיף הראשונים אז כבוד הרב יותר אחרון מרבי נחמן אז לפי דרך כבודו בטח שצריך להקשיב לרבי נחמן ולא לרב אמנון יצחק כי הוא יותר ראשון מכבוד הרב אמנון יצחק. וגם אם מצאנו עצות של רבי נחמן בראשונים, הצורה והדרך שהוא רבי נחמן מסביר את הדברים היא הנכונה לדור הזה לפי הדור ובהתאם למצב הדור (שהרי אחד הדברים שרבי נחמן כול כך מיוחד בהם שהכין דרך לפי מצב הדור עד שיבוא משיח וראה במכתב הקודם מה אמר האדמור מסאטמר על ספרי רבנו,וכן בספר המצורף "שבחו של צדיק",ואולי יקשיב כבודו לעצת עצמו ויקשיב לזקנים החכמים שיסבירו לו באמת איך ללמוד כי כבודו הוא בעל תשובה מתחיל יחסית לאדמור מסאטמר ובטח יחסית לרבי נחמן מברסלב כבודו אפילו לא יתוש, במחילה מכבודו). ובכלל כל התשובה של כבודו היא טעות מפני שתמיד האחרונים מסבירים את הראשונים גם בפשט והלכה לא פוסקים הלכה מהרמב"ם אלא מהשולחן ערוך אז כל הרעיון של כבודו הוא טעות גמורה אנחנו תמיד הולכים לפי הרבנים של דורות אחרונים להסביר ראשונים, אנחנו לא יכולים לפסוק הלכה מגמרא, יותר מזה אפילו להבין את הגמרא בלי הראשונים רש"י שהם אחרונים ביחס לתנאים ואמוראים וכו' אנחנו לא יכולים להבין בלי אחרונים, לכן כל התשובה טעות גמורה ושטות והבל. ועוד הרב בעצמו אומר בהמשך שאנחנו צרכים להקשיב לזקנים בני דורנו שלמדו 70 שנה וכו' כמו שאומר בהמשך והרי סותר את עצמו כי הם לפי שיטת הרב לא חשובים עדיף הראשונים אז שיחליט הרב ויפסיק לבלבל יהודים בדמגוגיה. ב.שואל אותו יהודי, למה הרב לא מביא (כמו שערי תשובה ומסילת ישרים ואורחות צדיקים) את ספרי רבי נחמן? עונה הרב "אני יגיד לך את הבעיה הרבה אנשים לומדים את הספרים של רבי נחמן ולא מבינים ומגיעים אפילו לכפירה מפני שהם אומרים שמי שלא יתקרב לצדיק האמת לא יזכה לתשובה ולא יזכה לזה ולא יזכה לזה ("לזה ולזה ולזה" ...מה קרה נגמרו הדוגמאות?) ומדברים שטויות שאין אפילו מי שידריך אותם לכן זה לא כל כך פשוט וודאי שמי שלומד בספרים עם תלמיד חכם אמיתי ולא יבוא לידי בלבול אז אין שום בעיה אבל שאנשים קוראים ספר לבד והם בעלי תשובה מתחילים וכו' ואם הם לא יהיו באומן בכלל לא ישיגו את התשובה ואין מי שיוציא אותם מהגהנום וכל מיני דיבורים כאלה זה בעיה" עד כאן דברי הרב בהרצאה. ב.תשובה. הרב בכלל לא ענה על השאלה למה הרב לא אומר ללמוד בספרים? אם הבעיה היא בלבולים וטעויות את זה אפשר לומר על כל ספר אני ראיתי אנשים שטועים בגמרא, בשולחן ערוך, וגם בספרי המוסר שהרב הביא למה רק בספרי ברסלב הבעיה?, שיגיד הרב שאת כל התורה כולה וכל ספר צריך ללמוד עם תלמיד חכם,והרב בטח מחזיק את עצמו לתלמיד חכם שלא מתבלבל מכלום והכול מבין נכון אז למה הרב בעצמו לא מלמד או אומר דיבורים ומביא מאמרים מספרי ברסלב??? הרמב"ם" מורה נבוכים" יותר מסוכן ויותר מביא לכפירות (עד שהרבה צדיקים וגם רבי נחמן אומר שאסור ללמוד את זה בכלל וכן כול הספרים והמפרשים שהלכו לפי פילוסופיה של אריסטו וחבריו הכופרים.למה הרב לא מזהיר מפני ספרים אלו ועוד מצטט מהם ולא מזהיר לא ללמוד בלי מדריך ת"ח וכו' התשובה כי יצר הרע נלחם ברבי נחמן יותר מכולם כי ממנו באמת מפחד! ועיין במכתב הקודם) אני ראיתי איך הרב בעצמו אומר כפירות ממש בגלל שהוא לא לומד ספרי רבנו, אני חוזר הרב מלמד כפירות! (ועוד מעיז לומר שמספרי ברסלב מגיעים לכפירות) ראה בהמשך. ולפני שאני ימשיך אני כבר יקדים ויאמר שהרב בעצמו מוכיח שבלי הצדיק האמת שבדור אי אפשר לחזור בתשובה בשלמות כפי שאומר רבנו,הרב בעצמו הוא ההוכחה כי הוא תלמיד חכם וכאילו הדוגמה לחוזר בתשובה המושלם ההולך בדרך הנכונה ועוד מדריך אחרים לחזור בתשובה, ובהמשך המכתב תראה איך אתה כבודו בעצמך לומד ומלמד כפירות ושקרים ואתה בעצמך ההוכחה שבלי רבנו אי אפשר לחזור בתשובה שלמה באמת לאמיתה עיין בהמשך ותבין אם באמת אתה חכם ואיש אמת המסוגל להודות כיהודה "היא צדקה ממני" שזה יראה ויוכיח האם מה שחשוב לך זה כבוד השם או כבודך האם יש לך כוח להודות בטעות שעל זה אנחנו נקראים יהודים על שם יהודה שהודה באמת וחזר בתשובה על טעותו. 1.על השאלה והכפירה שהעולם תמיד היה חס ושלום? בלי רבנו לא יכול לענות בכלל רק התורה נב המהלך יחידי בלילה ליקוטי מוהר"ן מסבירה ועונה על טעות זאת ומאין נמשכת עיין שם (ועוד ואיפה זה בראשונים?) הרב בורח בתשובה זאת למדענים וזאת לאחר שהוא בעצמו מראה שאי אפשר לסמוך על מדענים ולכן נאלץ לשקר (או שטועה),וראה מה כתבתי על זה במכתב הראשון.(וכן כל שאלות שמעל הזמן,אי אפשר לענות בשכל רק אמונה וראה את המשך המכתב). 2.ובאחד ההרצאות של כבודו,שאל מישהו "אם אלוקים בכל מקום איך יש בחירה אני אדם או אלוקים? והרב ענה אתה רוצה לומר שאתה כאן עם חולצה אדומה זה האלוקים שואל את עצמו שאלה? וכו' ורוקד עושה תזמורת כפיים וכו'? ( בטח כבודו זוכר, זה אני חושב בשאלת השאלות חלק א או ב או אחד הדסקים אני כבר לא זוכר) הרב אמר שהוא אותו שואל הוא לא אלוקים אז בעצם כבודו אומר שאלוקים לא נמצא בכול מקום חס ושלום (ובאמת כבודו כפר בתשובה זאת) ואם יגיד שהוא אותו השואל הוא כן אלוקים אז כמו שהרב ענה "אז אלוקים עושה עכשיו תזמורת עם חולצה אדומה" או במילים אחרות אז איך יש לי בחירה ואני מציאות נפרדת? וכו',בקיצור כול פעם ששואלים את הרב שאלה של שני הפכים במושג אחד והרב ענה אחד משני ההפכים באותו רגע שענה כך כפר ופגם והחטיא את הרבים (אומנם בשוגג ולמען מטרה טובה לקרב רחוקים אבל בלי אמת לאמיתה אלא בלבלבל ובדמגוגיה ושקר) ולמה הרב טועה? כי לא למד בליקוטי מוהרן תורה סד' "בא אל פרעה" ולכן הגיע לכפירות ולא זכה להשקפה יהודית אמיתית ולא לתשובה שלמה כי כפירה זה עבודה זרה וזה כנגד כול התורה כולה ועל כבודו נאמר הפוסל במומו פוסל והכול בגלל שלא התקרב לצדיק האמת שבדור ועוד חולק עליו ולכן כבוד הרב אמנון יצחק הוא בעצמו הוכחה שבלי הדרכת צדיק האמת אי אפשר לחזור בתשובה באמת ובשלמות. והבן היטב. התשובה לשאלה הזאת היא כן ידידי בעל החולצה האדומה או כבודו בעל התזמורת,אלוקים בכול מקום גם בך, ובכול זאת יש לך בחירה, ואי אפשר להבין זאת בשכל רק באמונה וראה את המשך המכתב התשובה היא בדיוק כמו על שאר השאלות שיש שני הפכים במושג אחד אני בן אדם או אני אלוקים? (שהרי אין מקום שהוא לא נמצא) או הידיעה והבחירה איך יש לי בחירה אם השם יודע מה אני יבחר? וכו' ואם חס ושלום לא יודע אתה אומר שהוא לא היה הווה ויהיה וזאת כפירה(כבר כול גדולי ישראל דברו מזה הרמב"ם וכו' הכול צפוי והרשות נתונה) וכבר אמר הרמב"ם אין דעתו כדעתנו אבל ההבנה האמיתית והחידוש הגדול נמצא אצל רבי נחמן בתורה סד בא אל פרעה ליקוטי מוהר"ן ושאר התורות וזה רק רבי נחמן יודע ללמד לדור הזה איפה להשתמש בשכל במקום שבירת הכלים שעל זה נאמר דע מה שתשיב לאפיקורס, לבין שאלות מחלל הפנוי ששם צריך רק אמונה,ומי שכמוך הופך את הדברים הוא כופר ממש אומנם בשוגג אבל כופר ממש,אני לא מבקש אני מתחנן תקרא את התורה הזאת בא לפרעה ותבין גדולת רבנו רבי נחמן. התשובה האמיתית היא שאני בן אדם בעל בחירה ובכול זאת גם אלוקים בכול מקום והכול צפוי, ובכול זאת יש לי בחירה, איך? התשובה האמיתית זה לא יודע בשכל! אבל אני מאמין שזה ככה וכול תשובה אחרת היא כפירה והאמונה הזאת זה בדיוק מה שעושה אותי יהודי שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד, כול הפעולות משתנות באים מאחד הפשוט כך אני מאמין, לא מבין,רק מאמין.אמונה אמונה אמונה. נעשה ונשמע כוח היהדות האמיתי ברסלב,זה בדיוק גדולת עם ישראל וזה מה שגויים לא יכולים לתפוס איך הקדמנו נעשה לנשמע ואמונה זאת היא גדולתנו ותפארתנו,ואת האמונה הזאת מחזק רבנו הקדוש. ובאמת פרעה לא הכיר את השם הוויה רק אלוקים כי ויקום מלך חדש אשר לא ידע את יוסף (צדיק האמת) אז גם כפר בהשם הוויה שאמר לא ידעתי והבן היטב וראה הסבר בהמשך המכתב על קוץ דאות ד' וכו'. 3.וכן שאלו את הרב האם האלוקים יכול לעשות אבן שהוא לא יכול להרים? עונה הרב (על פי הגאונים, שרבי נחמן אומר שגם גדולי ישראל טעו שהלכו עם חכמה במקום שהיה צריך אמונה ואף על פי שהם גדולי ישראל הם טעו בזה והאמת עד לעצמו,ולפני שכבודו קופץ להגן על כבודם יראה את המראה מקומות ואם באמת מחפש אמת ויש לכבודו שכל אז שיראה מה האמת לאמיתה לפי המראה מקומות שאני הביא בהמשך ואל יתפלא כבודו שגם גדולי ישראל יכולים לטעות, תלמד "מסכת הוריות" או "חומש ויקרא" בית דין שטעה איזה קורבן מביא או סנהדרין שטעו או נשיא שטעה וכו').ונחזור לעניין תשובת הרב הייתה שהכל יכול ביכולתו להיות לא יכול ואז אומר דוגמא אני יכול להרים את הספר ואני לא מרים את הספר עד כאן תשובת הרב, וזה טעות!!! מפני שהתשובה האמיתית היא שהשכל האנושי לא יכול להבין שני הפכים במושג אחד אי אפשר לתרץ קושיות כאלה בשכל רק באמונה. והאמת היא שהשאלה הייתה על מקום אחד והרב ענה על שני מקומות ואני יסביר, השאלה הייתה בעצם האם האלוקים יכול להיות לא יכול, והכול יכול, באותו דבר באותו מקום? האם האלוקים יכול להרים אבן שהוא לא יכול להרים? ואתה בדוגמה שלך טעית פעמיים פעם אחת שהדוגמא לא מתאימה לתשובת אותו גאון ז"ל ופעם שנייה הטעות של אותו גאון עצמו. הטעות בדוגמה היא "כאילו הכול יכול" שיכול לבחור לא להרים את הספר לא כי הוא לא יכול, אלא כי הוא לא רוצה! לכן זה סתם קישקוש במוח והבל, בקיצור הרב לקח את יכול ולא יכול וענה שני מקומות "יכול" "ולא רוצה" לכן הרב לפי הדוגמא אפילו על הטעות שאותו גאון ז"ל גם בזה טעה בקיצור טעות על טעות כפירה על כפירה. וגם התשובה האמיתית של אותו גאון שבמסגרת הכול יכול יש יכולת להיות לא יכול, גם זה טעות ודוחק כי באותו רגע שאומר שהכול יכול, יש לו יכולת להיות לא יכול, אז האי יכולת חוזרת להיות יכולת ועוד פעם הוא כול יכול וחוזר חלילה.ואם באמת שכל לך אתה יודע שמה שאני כותב זה אמת. התשובה האמיתית היא שהשאלה לא שאלה, כי השואל לא מבין מה שואל, אני יכול לכתוב את השאלה כתשובה וזה מה שכבודו עשה אני יכול לשאול האם הכול יכול יכול להיות לא יכול? כקושיה ואני יכול לענות את אותו דבר כתשובה הכול יכול יכול להיות לא יכול! כתשובה וזה יצא אותו דבר כי כפי שאמרתי ואני חוזר ואומר התשובה המוח האנושי לא יכול להבין שני הפכים במקום אחד ומי שמנסה לתרץ שאלות כאלה בשכל והבנה ולא באמונה הוא פשוט טועה או טיפש או שקרן אחד מהשלושה או כולם. האם אתה יכול לצבוע את הקיר בלבן ושיהיה שחור? האם השם יכול לברוא בקבוק שיהיה ריק ומלא באותו זמן? התשובה היא כן רק שבשכל אי אפשר להבין רק באמונה. תורה סד ליקוטי מוהר"ן בא אל פרעה מסביר רבנו כול כך יפה וברור שאין כזה דבר בעולם רבנו מחזיר בתשובה באמת לאמיתה בלי שקרים, איפה שצריך שכל אז רבנו הכי חכם בעולם, ואיפה שצריך אמונה פשוטה רבנו יש לו כוח לחזק לעורר ולגלות את האמונה הפשוטה, ואתה כבוד הרב אין לך מושג איך לחזק יהודים באמונה לכן אתה דוחק גם דברים שצריך להשתמש באמונה דוחק להסביר בשכל ומה שיוצא זה שקר שקר שקר,לכן אתה מפחד מרבנו כי רבנו שיש לו אמונה ביהודים שהם מאמינים בני מאמינים ולא צריך לשקר ולעבוד עליהם,אבל מה שכן צריך זה, להיות מאמין כזה בעצמך, כי דברים היוצאים מהלב נכנסים אל הלב,רק מי שבאמת צדיק אמיתי צדיק שמקיים את התורה לא רק לומד אותה אלא נקי לגמרי מכול מידות רעות ותאוות רעות מגיל 6 ולא פגם בברית מעולם יש לו את הכוח הזה שרק מסתכלים עליו עושים תשובה,פרוטה לצדקה ותיקון הכללי בציון רבנו מעורר את האדם לאמונה יותר מ1000 הרצאות והוכחות של כבודו,וזה מפחיד אותך אם באמת היית אוהב את השם היית שמח שהשם נתן כזה צדיק והוריד נשמה כזאת לעולם,אבל אתה מעדיף את הכבוד שלך אתה רוצה שיגידו: הרב אמנון יצחק החזיר בתשובה,תשמח לשם שמיים תשמח שמתקרבים להשם באמונה פשוטה תלמד ספרי רבי נחמן ותלמידיו ותהיה שותף בגאולה לשם שמיים מספיק עם השקר די עם ישראל רוצה אמת לאמיתה. ההבדל (נוסף) בין הדרך שלך להחזיר בתשובה ובין דרכו של רבנו רבי נחמן היא,שאתה אין לך כוח לדבר ישר לנשמה אתה נלחם עם היצר שאלה תשובה נלחם כול פעם בקליפה אחת ואחר כך עוד אחת אתה נלחם ברע,אבל רבנו הקדוש בגלל שניקה את עצמו לגמרי מכול רע מכול התאוות הרעות מכול המידות הרעות ובעיקר הגיע לענווה וביטול כזה נהיה בבחינת אין לכן יש לו כוח כזה לדבר ישר לטוב של יהודי וכול הקליפות נופלות בבת אחת כי האדם הוא עולם קטן ודי לחכם וכו', שמשה רבנו ע"ה אמר "ואם אין מחני נא" תקרא את זה הפוך זה אני נחמן כי רבנו הוא נשמת משה רבנו ועוד גילוי של יחידה שביחידה של משה עיין בסוף המכתב ותבין מה ההבדל בין רבי נחמן לשאר הצדיקים כמו ששאל כבודו. ונחזור להרצאה הדברים שאני כותב כאן צריך הרבה אמת כדי להבין משהו וקשה להסביר לאחד שהולך בדרך שלך שנים, בלי הדעת של רבי נחמן להבין,אתה הולך בפילוסופיה של הרמב"ם ורבנו זה פנימיות התורה.אתה כמו החכמים במדינה של חכמים שהם לא החכמים שבחכמים רק שאר המדינה וכן אותם הנפשות שהצלחת לקרב להשם יתברך (חזק וברוך אשריך שבחר בך השם הצדיק למטרה זאת,ולכן חבל עליך כי עם רבנו רבי נחמן היית עושה את זה בשלמות והכול היה נכון ישר ואמת לאמיתה) תראה בסיפורי מעשיות בבקשה תראה תפנים ותבין איזה אור וגובה של קדושה יש שם ותבין מה כתבתי כאן זה חילוק עדין לאנשים שיש להם באמת שכל תראה את תחילת המעשייה משבע בעטלירס (שבע קבצנים) המעשייה ה13 האחרונה בספר סיפורי מעשיות על הבן מלך שאהב חכמה ושכח תכסיסי מלחמה "וחכם ותם" והכי חשוב תקרא את תורה סד "בא אל פרעה" ליקוטי מוהר"ן ואז תבין בכלל מה זה יהדות ולמה אנחנו נקראים עבריים על שם אברהם אבינו ראש המאמינים ותראה איך כול הדרך שלך בלקרב יהודים היא טעות טעות טעות! יתגלה לך דבר קשה ולא נעים, שלא רק שאתה טועה ומטעה, אתה אפילו לא יודע מה זה יהדות. ואם אתה גבר המודה על האמת אתה תצעק: טעיתי רבי נחמן זה צדיק האמת שבדור ותבין את האמת לאמיתה ואתה כבודו מהתורה הזאת תוכל להבין גדולת רבנו ולמה הוא צדיק האמת שבדור אם תקרא באמת לשם שמיים ולא בנצחנות כי רבנו אומר שמידת הניצחון שונאת את האמת. אני מתחנן אל כבודו אם יש לך טיפה אמת (אני יודע שיש לך אמת אבל אצל רבי נחמן צריך כוח חדש להתגבר על היצר הרע כי רבנו הוא אמת לאמיתה נקודת האמת שבין הצדיקים הוא כמו יוסף הצדיק שהיה נקודת האמת לאמיתה בין אחיו שגם הם היו צדיקים ענקים כמובן אבל מכרו אותו,וכול עשרה הרוגי מלכות זה בגלל הנקודה זאת אבל לא כאן המקום) אם אתה מחפש אמת אז בבקשה תראה את א.ליקוטי מוהר"ן סד "בא אל פרעה" ואת תורה נב "הנעור בלילה" ו חיי מוהר"ן פרק "שיחות השיכות לתורות" סימן כד', לא עמוד, סימן כד" מהתחלה עד הסוף כשלושה דפים קטנים בחיי מוהר"ן ו"ספר סיפורי מעשיות" שבע בעטלירס ההתחלה לפחות.ואז אני מאמין שאדם חכם הרוצה אמת כמו כבודו יתחיל להבין קצת שרבנו רבי נחמן זה דבר מיוחד ואנחנו לא סתם בעלי תשובה מתלהבים שלא יודעים אות א וכבר אנחנו באות ת אנחנו למדנו שנים בישיבת "נתיבות עולם" וכוללים מכול הסוגים אנחנו 20 שנה בתשובה וחיפשנו הרבה ולמדנו הרבה עד שהגענו לרבנו, אל תהיה גאוותן בגלל שהחזרת יהודים בתשובה והשם חנן אותך בלשון חדה כי לפעמים גם אתה טועה ואתה הרבה משתמש בכוח של צחוק הצגות וקהל בלי תוכן אמיתי לפעמים בלי אמת לאמיתה אז אנא תראה את המקומות שכתבתי ואל תחשוב שאתה יודע הכול קצת ענוה. *ולפני ההמשך חשוב מאד מאד שתקרא בלקוטי מוהר"ן תנינא תורה ז' בעיקר סימן קטן ח' כי מרחמם ינהגם,ולפי זה הבן את המשך המכתב וראה את גדולת רבנו רבי נחמן.ובלי תורה זאת לא תוכל להבין באמת. 4.ותדע שאפילו במקומות שכן אפשר להשתמש ולהסביר בשכל, רבנו אומר שעדיף אמונה פשוטה כי לפעמים נסתמים שבילי השכל או שלוקחים את השאלה למעל הזמן,למשל אפילו שהבניין מעיד על הבנאי והבריאה על הבורא בסוף באמת לאמיתה גם זה אמונה אף על פי שכאן השכל נוטה לכיוון הנכון בסופו של דבר הכול אמונה, כי עד שהשם לא מדבר אליי בנבואה ישירות תמיד זה אמונה ולא שכל, כי מעיד זה כמו עדות בבית משפט שבית משפט מאמין לעדים כי לזה נוטה השכל כמו שבגמרא בריא ושמה, בריא עדיף וכו' בית משפט מאמין לעדים כי מסתבר כך בשכל, אבל בכול זאת מאמין! לא יודע אלא מאמין! ,ואמונה היא לפני השכל כי מי שלא מאמין לאבא שלו שהאות א' זה באמת א' לא ידע לקרוא וכן על זה הדרך, או שמוחזק אבא שלא ישקר את בנו(מוחזק, זה בדרך כלל אבל יש יוצא מהכלל) או מיליונים עדים שישקרו את בניהם זה לא סביר ולכן אני מאמין להם אבל תמיד בסוף זה אמונה אמונה אמונה. וכן תמיד אפשר לעלות בשאלות למקום שהוא מעל הזמן ואז הכול מתפרק. לדוגמה באמת אפילו אם נדבר על ההוכחה שלך שכול דבר שיש לו סדר ותכלית לא יכול להיות במקרה ( הכוונה היא שאדם לא מאמין שיכול להיות במקרה נכון שהשכל נוטה לכך אבל בכול זאת בסוף זה אמונה),או הסתברות כמו שאתה אומר בהרצאה ששופכים דיו אז כמה פעמים עד שיצא אות א? וכו' ואמנון כפי שאתה ממשיך להסביר שאמנון החי שמדבר ונושם קל וחומר שלא יהיה במקרה, גם הוכחה זאת עומדת בסוף על אמונה, כי אני לא מאמין שדבר שיש לו סדר ותכלית יהיה במקרה אבל אדם חכם היה מתעקש ואומר לך שבאין סוף זמן יכול להיות אין סוף דברים וחוק ההסתברות לא חל על אין סוף זמן, כי אין לו סוף! והיה גורר את השאלות למקום שמעל הזמן (תראה דברי רבנו על שאלות מעל הזמן בתורה כי מרחמם ינהגם ועוד בחיי מוהר"ן ושיחות הר"ן) ושוב היית עונה טעות, לכן גם זה בסוף רק אמונה,או כפי שכתבתי למעלה שהעולם תמיד היה תוכיח שהעולם לא תמיד היה (כי עוד פעם זה שאלות מעל הזמן שרק רבנו יכול להסביר מאיפה הטעות תורה נב וכו') אז כבר אתה בעצמך בורח למדענים שמעתי וראיתי אותך עושה את זה, אבל מדענים טועים אי אפשר לסמוך עליהם, גם את זה אתה אומר, לכן אם אני יפתיע אותך בשאלות בפרט עם הידע שלי בספרי רבנו שמגלה את האמת לאמיתה אז אולי רק בנשק של קהל מטומטם וצחוקים ובדיחות תוכל לצאת מהאמת הפשוטה שהדרך שלך היא טעות! וצריך אך ורק לחזק באמונה בלי שכל וחוכמות, לחזק את האמונה הפשוטה, וזה כבודו בכלל לא יודע איך עושים לזה זוכים רק בהתקרבות לרבי נחמן (נכון יש עוד צדיקים אבל רבי נחמן מיוחד אני יסביר בהמשך לכן לא רוצה להכפיל הדברים). בהמשך לדברי הרב בהרצאה איך הרב יודע אולי באמת אי אפשר לחזור בתשובה בשלמות בלי צדיק האמת? הרי עכשיו הוכחתי שהרב בעצמו אומר טעיות וכפירות בגלל שלא למד את ספרי צדיק האמת, אולי אתה הכופר בזה שאתה אומר שאפשר להיות יהודי טוב בשלמות בלי הצדיק?,האם הרב שמע פעם על הספר תולדות יעקב יוסף תלמיד של הבעל שם טוב שכול חסיד שתשאל יאמר לך שהוא גאון והיה אב בית דין,בבקשה שהרב יקרא את סיפור ההתקרבות של רבי יעקב יוסף לבעל שם טוב והסיפור יראה שבאמת אי אפשר לתקן באמת בלי הצדיק האמת שבדור,כבודו פשוט טועה, וכאילו דבריו מובן מאליו שנכונים, אתה טועה תקרא ותראה.אבל אתה לא תקרא כי אתה חושב שאתה יודע הכול וזאת כול הבעיה אתה לא מתבטל לגדולים תראה את הספר המצורף שבחו של צדיק,אנחנו הולכים על פי הגדולים ואתה זה שחולק על כולם ומזלזל בגדולי ישראל. ג.מצד אחד כבודו אומר שאנחנו לא מבינים מצד שני שאומרים לך רבי נחמן אמר שכול "הרהור תשובה נמשך ממנו" הרב לא אומר אתם לא הבנתם נכון ומסביר את הנכון אלא הרב עונה בזלזול "הוא יכול להגיד", ככה מדברים על צדיק? זה הכבוד שלך לגדולי ישראל? מה זה "הוא יכול להגיד" בכזה זלזול? אם אנחנו לא מבינים אז תסביר, אבל אתה חולק על רבי נחמן כאילו אתה והוא שווים ואז אחרי שהרב מגלה את פרצופו האמיתי שחולק על רבי נחמן ישירות ולא בגלל שאנחנו לא מבינים. ד.הרב ממשיך ושואל לפני זה מה היה? מי שנמצא עכשיו באוסטרליה ולא מכיר את רבי נחמן וחזר בתשובה הוא יהיה בגן עדן או לא? אז לפני הכול הרב שאל כאן 3 שאלות ולא נותן להשיב 1מה היה לפני? 2יהודי באוסטרליה שלא מכיר את הצדיק? 3האם בלי הצדיק הוא יהיה בגן עדן או לא? ובכך מבלבל את השואל המסכן והמפוחד מקהל. ד.תשובה. מהשאלות של הרב רואים שהוא זה שצריך רב (או אפילו חוזר בתשובה מתחיל אבל בעל אמונת חכמים באמת שיסביר לכבודו) ותלמיד חכם שיסביר לו כי כרגיל בדמגוגיה והוספה על דברי הצדיק (כמו הנחש שהוסיף אסור לגעת והשם ציוה אסור לאכול) מוסיף למה הוא צריך להיות "מחובר ותלוי בהרהור שלו ברבנו" איזה סילוף קלאסי ואני יסביר רבנו הקדוש אמר כול הרהור תשובה בדור הזה נמשך ממני זה ברוחניות גם באוסטרליה וגם בארץ וגם ההרהור של הרב אמנון יצחק,מתי שהרב אמנון יצחק לקח קיצור שולחן ערוך כמו שמספר והתחיל לקרוא וקיבל הרהור תשובה, אותו הרהור תשובה בראשו של הרב אמנון יצחק נמשך מרבי נחמן,בגלל שרבי נחמן הגיע למקום רוחני כזה שנקרא עתיק דאצילות זקן בקדושה הבעטלר העיור בסיפורי מעשיות (שנכלל באין סוף) נשמת סבא דסבין(המופיע בזהר הקדוש) שגילה סודות תורה לרבי שמעון בר יוחאי (שהרי כול הנשמות שבגן עדן ירדו לגלות סודות לרשבי וכול המלאכים וכו' עיין באידרא) יחידה שביחידה של נשמת משה רבנו,הוא גילה בעבודתו חסדים ורחמים של השם יתברך שלא נתגלו מעולם כמו לדוגמה שרבי שמעון בר יוחאי אמר שהוא יכול לפטור את כול הדור שלו מהגהנום אפילו יהודי באוסטרליה שלא מכיר את רבי שמעון וכו', אותו דבר רבנו עשה עבודת השם כזאת שכול הרהור תשובה נמשך ממנו "אמר ממני עד משיח לא יהיה חידוש", לפני זה היה צדיקים אחרים אחרי שרבנו בא לעולם מכאן והלאה כול הרהור תשובה נמשך ממנו,זה התשובה על שאלה אחת ושתיים, וזה שכבודו אין לו אמונת חכמים ולא מאמין ברבי נחמן שכול דיבור שיצא מפיו הקדוש הוא אמת לאמיתה לא עושה את זה לא נכון, זה רק אומר שהרב אמנון יצחק לא מאמין לרבי נחמן, לעומת כל גדולי ישראל (המופיעים בספר המצורף שבחו של צדיק) שכן מאמינים לרבי נחמן, וכן מאמינים כול היהודים שיש להם אמונת חכמים,שיגיד הרב אמנון יצחק שהוא לא מאמין ונדע אחת ולתמיד שהוא חולק על רבי נחמן וחושד אותו שהוא שקרן חס ושלום, וכול עם ישראל יבחר האם להקשיב לאמנון יצחק או לרבי נחמן מברסלב. אבל אני חושב שכבודו כן יש לו אמונת חכמים רק הוא מופתע שיש צדיק כזה גדול בעולם מופתע שכול הרבנים שהוא מכיר לא ספרו לו על זה, מופתע שהם בעצמם לא יודעים, ואם הרב יקרא את ההקדמה לספר שבחו של צדיק יבין כמה מהסיבות לזה, (למרות שיש עוד) וכבודו לא יודע איך להסתדר עם הדיבורים האלה ואיך לסדר את זה עם כול מה שלמד עד היום, אבל לאט לאט הוא ירגיש את נשמתו צועקת יש כאן משהו זה אמת, רק בתחילת ההתקרבות לרבי נחמן יש הרבה בלבולים (לא ביבולים כמו שאמר הרב אלא בלבולים שעושה היצר הרע להרחיק מרבנו ולא להאמין לו) כי שמתקרבים לרבנו מרגישים שפלות כי רבנו זה אמת לאמיתה, ועוד אחרי שכבר חשבתי שאני מבין ויודע ועוד הסברתי לאחרים, אז אל תתבלבל ואל תיבהל כי רבנו אמר שזה בדיוק הכוח של צדיק האמת מראה לקטנים שהשם עדיין איתם ולגדולים שלא השיגו כלום ,אז אתה נבהל כי פתאום אתה רואה שאתה לא יודע כלום (אם אתה מהגדולים) אז אל תיבהל ותתעצבן, רק תברר ותתפלל, אין מה לעשות זה האמת וכולם בסוף יקבלו את זה, התמימים והפשוטים מהר, והחכמים בעיני עצמם לאט יותר, מצד שני כאשר אתה תתקרב אז באמת תוכל לעזור לגאולת ישראל כי תדע את דרך האמת לאמיתה ובכוחו של רבי נחמן עם הפה שלך תוכל להחזיר הרבה יותר בתשובה והפעם בדרך האמת לאמיתה. ה.הרב שואל צדיק אמת זה כול צדיק אמת למה רק אחד? כאן ממש הרב מראה שאין לו מושג בכלל מה ההגדרה לצדיק האמת, התשובה בקצרה היא שצדיק האמת ממתן תורה זה רק נשמת משה רבנו (תראה דרך השם החילוק בין משה לשאר הנביאים והצדיקים) ואני יסביר יותר בתשובה ו' צריך להבין את ההגדרה של צדיק האמת הוא שהוא מתאים לכולם ויודע ללכת כנגד רוחו של כול אדם כמו משה רבנו וכמו שהתפלל משה רבנו,התורה היא נצחית וכול מה שיש בתורה יש בכול דור ודור וכן בכול אדם שהוא עולם קטן כפי שכתוב בכול הספרים הקדושים,ובדורו של משה רבנו היו עוד צדיקים אבל רק משה רבנו הוא צדיק האמת שהוא מקבל מהשם וכול השאר מקבלים ממנו, גם שאר הצדיקים מקבלים ממנו והמשך התשובה בשאלה תשובה ו',עיין בהמשך. הרב שואל מי אומר שהשאר לא? בגלל שהם לא כתבו על עצמם? כך שאל כבודו, התשובה היא כן! הצדיקים לא משקרים והם לא יתפארו בדבר שהוא לא נכון בדיוק כך, רק רבנו כתב את זה כי רק הוא צדיק האמת בבחינת משה! ,והם צדיקים, ואפילו צדיקים גדולים שרי עשרות שרי מאות ושרי אלפים ושבעים זקנים ולו' 36 צדיקים שראויים שתשרה וכו' אבל מי שהוא באמת נשמת משה רבנו צדיק האמת על שיבוא משיח זה רבנו רבי נחמן ולכן רק הוא כתב את זה ועיין במכתב הקודם "שאל נא לימים ראשונים וכו'". אחר כך עונה הרב ואת הדבר הזה לא מקבלים כל גדולי ישראל, ועוד פעם מדבר בשם גדולי הדור,בשם מי? עיין בספר שבחו של צדיק שכול גדולי ישראל מאמינים לרבי נחמן ואתה טועה אין כאן אמצע אם רבי נחמן צדיק אז כול מה שאומר זה אמת לא יכולים להחליט פעם כך ופעם כך. האם הרב הלך לגדולי הדור ושאל על כול דיבור של רבנו האם זה נכון או לא? למשל הדיבור "שכול הרהור תשובה נמשך ממני"? ועיין במכתב הראשון כבר בהתחלה על כול התשובות האלה כאילו כול גדולי הדור בדעה אחת, ובכלל מי הם גדולי הדור? הרי גם על זה יש מחלוקת בקיצור סתם מילים בלי שום דבר מאחורה,כול פעם שאין לך מה לומר אתה בורח לתשובה "גדולי הדור" וזה קישקוש סתם. וכבר כתבתי מזה הרבה במכתב הראשון על "גדולי הדור" עיין שם אין צורך להכפיל את הדברים. ואחר כל אומר על הפתק שקיבל סבא, שהגיע מאיזה ישיבה, זה מצחיק ממש, יש חסיד קארלין אחד שטוען שהוא נתן את הפתק, יש חסיד סלונים שקראו לו בכולל אז הליצן שטוען שהוא נתן את הפתק, אז תחליטו לאיזה שקרן מבניהם אתם בוחרים?,כי הרב משה פיינשטיין (גדול הדור,והרב מקשיב לגדולי הדור לא?) נתן הסכמה על הפתק, וכן תקרא בספר "ישראל סבא" איך אחרי שקיבל את הפתק כול הישיבה הכניסה לו פתקים, ובאמת כול אלה פתקים של ליצנים קטני אמונה, אבל תקרא את הסיפור על הפתק הראשון איך סבא מצא אותו,ואיך כתוב בפתק שלא צם, ואף אחד לא ידע מזה וכו' ותראה אמת אם עיני אמת לך.אבל תקרא ואחר כך תדבר וכן הרב פינשטיין האמין ואתה חולק שוב פעם על אחד מגדולי ישראל.ועוד תראה איזה איש אמת היה סבא ותראה באיזה מסירות נפש עבד את השם ואיך מסר נפשו להתקרב לברסלב ואיך ברח מכבוד,והוא סבא הדוגמה לתלמיד אמיתי של רבנו כך צריך להיות תלמיד של רבנו כמו סבא,וכבודו אומר שזכה לראות אותו, השאלה האמיתית מה סבא ראה בך? ולפי זה מה החליט להראות לך והדברים ידועים למי שבקי בדרכיו של סבא.סבא ברח מדרך של חכמות וכבוד רק מסירות נפש ואמונה פשוטה,ודי לחכימא ברמיזא. התייעצתי עם גדול הדור (כפי שכבודו אומר שצריך לעשות)הרב משה פיינשטיין והוא כותב שהפתק אמת אז מספיק לדבר כאילו "גדולי הדור" "וישוב הדעת" נמצא רק אצלך בכיס, ראינו איזה צחוק עשו גדולי הדור בפרט הרב עובדיה מהמלחמה של כבודו בזמרים, ימשיך כבודו בקרב "חשוב" זה, ואנחנו נקרב יהודים לאמת לאמיתה לרבנו רבי נחמן שיחזיר את כול עם ישראל בתשובה ויגלה בעולם שהשם הוא האלוקים בדרך אמת לאמיתה,שלא כמו כמה מהמחזירים בתשובה שכול פעם מחזרים את אותם אנשים בתשובה עם "ישוב דעת".אני יודע שכבודו אוהב לצחוק לכן הרשתי לעצמי קצת. ובאמת צודק כבוד הרב שאומר חומש לחוד כוונות לחוד גמרא לחוד ומי יפתח לנו את הכול? ועונה המומחים האמיתיים והצדיקים ויסבירו לנו איך מותר לפרש "ואיך אסור לפרש זאת הבעיה" הרב צודק רק שכח לומר מי הם אלה שיסבירו את התורה? והתשובה צדיק הדור רבי נחמן בן פיגא הוא ילמד אותנו ומתקן את הטעיות לא רק של דורנו,אלא אפילו טעיות שהשתרשו מהדורות הקודמים הוא מתקן ומחזיר לדרך ישראל סבא וכול הצדיקים האמיתיים שהיו בכול הדורות מהרועים הקדושים ועד היום,הוא צדיק האמת שבדור רבי נחמן מדריך אותנו ומציל אותנו שלא נגיע לטעויות בתורה כמו כבודו. ו.ועכשיו לשאלת הרב יש הרבה צדיקים למה צריך להתחבר לאחד? התשובה בפשטות היא שאדם צריך שיהיה לו רב מובהק אחד שמראה לו את הדרך ועל פיו הולך ונוהג בכול ואז יכול גם ללמוד את שאר הצדיקים, אבל בדורנו יש בעיה נוספת והיא ככול שהחולה יותר חולה ככה צריך רופא יותר גדול, והדור הזה זה הדור הכי חולה שהיה מעולם ירדנו ל50 שערי טומאה ואני יסביר בהמשך וכבר הסברתי הרבה במכתב הראשון וכאן אני ירחיב את הנקודה הזאת אבל שכבודו יקרא טוב ועד הסוף שלא כול פעם יחזור על אותם טעויות,ואספתי מכמה קדושי עליון צדיקים כדי להסביר אחת ולתמיד. ולעניין בעניין הקשיות של כבודו,אינני מוכן מטרדתי וקשה לי מאד לכתוב בפרט שכבר אמר רבנו שאלה שהורגלו בטעותם הזקנים בדרך מחשבתם קשה מאד לדבר על ליבם באמת והעיקר להשקיע בצעירים שעוד לא שקעו בטעויות כל כך ולא חושבים עצמם לחכמים בעיני עצמם עד שיעיזו לדבר נגד צדיק בגאווה ובוז בשכלם המגושם כנגד צדיק יסוד עולם,ובאמת היו צרכים להשליך את חכמות ההבל שלהם שהרי אין להם לא שלמות במידות ולא התחילו אפילו לעבוד על יציאה מתאוות ואין להם לא פשט ולא רמז ולא דרש ובטח לא סוד, ושום חכמה מחכמות התורה לא מסודרת ומושלמת בליבם ורק מתוך גאווה גדולה מאד יכולים לחשוב שהם יכולים להבין את הצדיק האמת,ולא לקבל את דבריו באמונה הרי היא אמונת חכמים שאנו מצווים בה. ובאמת המלה "קושיות" זה לא כדאי משום שקושיות שאל רק הרשע במה נשתנה רח"ל,ועונים לו הקהה את שיניו רח"ל משום שאם האדם עולים לו קושיות הוא צריך הרבה לצעוק להשי"ת ע"ז לבד שעולים קושיות שזה נקרא חורבן בית המקדש (שהמוח של האדם בחינת ביהמ"ק) שחיוב לבכות כל לילה בחצות ובין המצרים על חורבן בית המקדש בכלל ובפרט על עצמו למה רחוקים מהשי"ת ומהצדיק האמת עד שעולים קושיות ח"ו,משום שלא צריך להיות קשה בכלל רק להאמין באמונה שלמה בהשי"ת והצדיק האמת ובתורה הקדושה שהכול על נכון רק דעתי הוא קטן מדאי להבין משום שאני לא מספיק נקי וקדוש ולא צריך לרצות כלל לתרץ הקושיות עם השכל (משום שאז יבואו קושיות יותר גדולות) רק באמונה לבד להאמין שאני לא נקי מעוונות לכן עולים לי קושיות צריך אני לשתוק ולא לרצות לתרץ לעצמי,ואז הקושיות יתבטלו ממילא,ולתרץ לאנשים אחרים קושיות שלהם זה בודאי שטות,שאני לא מחויב לדאוג לכל העולם,מהיכי תיתי לקרב נפשות להשי"ת זה טוב מאד,לתת להם ספרים,לדבר אתם מעבודת השם ומהצדיק האמת, אבל אם ההוא מקשה קושיות שיחזיק אותם לעצמו עד שהשי"ת ירחם עליו ולא יהיה לו קשה,ולרחק את השני זה גם לא אלא רק שיעשה לו מה שרוצה,וכמה שההוא מקרב את עצמו זה גם טוב.אבל אצלכם זה לא קושיות אלא רק שאלות וספקות כמו החכם והתם ושאינו יודע לשאול. ולכן אני כותב מכתב זה כי אני מאמין בכם שאין לכם קושיות רק שאלות כי קושיות יש לגאוותנים שחושבים שבם בדרגה של הצדיק ויכולים להבין ולא להאמין. ורבנו הקדוש אמר שבאמת חייבות להיות שאלות על השם שאם ידעתיו הייתי השם בעצמי והצדיקים האמיתיים דומים ליוצרם ולכן חייב להיות שאלות על הצדיק שכן אם היינו מבינים כל מה שחושב ומשיג בדעתו הקדושה היינו כמו הצדיק בעצמו ואנחנו אפילו לא התחלנו לעבוד על עצמנו ואיך נחשוב להבין אלא רק באמונה בלבד זאת היא אמונת חכמים. ואעפ"כ פטור בלא כלום אי אפשר,העניין הוא כך האמת שהיו הרבה צדיקים גדולים וקדושתם תמיד בכל דור ודור הנגלים והנסתרים וצריך להאמין בהם ובקדושתם זי"ע כאשר ידוע לכל אבל יחידי הדורות בחינת משה שעליהן נאמר: רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כולנה היו מרע"ה ורשב"י זיע"א והארי ז"ל והבעש"ט ז"ל ורבנו ז"ל שאמר שממנו עד משיח לא יהיה חדשות שמהם צריכים כל ישראל וכל העולמות לקבל תיקונם בשלמות והם כוללים כל נפשות ונשמות ישראל וכמובא בזוהר שאעפ"י שהיו צדיקים נוראים אהרון ובצלאל וכו' ואעפי"כ הכרחו לבוא למשה ויביאו המשכן אל משה ויקם משה את המשכן שיודע לעשות הייחוד קב"ה ושכינתי' שייפי בשייפי וע"כ בוודאי שאני צריך להאמין בכל הצדיקים שבכל הדורות ויהיו יקרים בעינינו ולהשתמש בזכותם ולהזכיר שמותם שזה עניין אמירת שמות הצדיקים(כפי שאמר רבנו) לעורר קדושתם עלינו אבל לידע שעיקר חיותנו ושורשינו הם הצדיקים הנ"ל ובפרט לנו העיקר הוא רבנו ז"ל שהוא קרוב לדורותינו והאש שלו תוקד על ביאת משיח וכל חיות העולם תלוי בו דייקא ואפילו שאינם יודעים ממנו (ואפי' המתנגדים עליו) מקבלים חיותם ממנו בהעלם (ואם תאמר אז מה אכפת לי במילא אני מקבל בהעלם, דע שטעות בידך כי כל היהדות ועבודת השם היא להוציא מההעלם אל הגילוי, שהרי גם את הרשעים השם יתברך מחיה, וכל ההבדל בן כופר רשע למאמין וצדיק זה לגלות את השם בעולם ושוב הצדיקים דומים ליוצרם ודי לחכם) ,ובוודאי הוא פגם להתקרב לאיזה איש אחר (ובפרט שכעת ההסתרה הוא גדול כ"כ שאיננו יודעים מהצדיקים שבדור הזה והם נעלמים מעינינו,כי אין לשטות א"ע שהמפורסמים הם צדיקים אמיתיים כי אעפ"י שיש הרבה כשרים בישראל אבל צדיק הוא עניין אחר לגמרי ובפרט להנהיג נפשות צריך לידע שורשן וקלקולם ותיקונם וגלגולים וכו') באמת אני צריך להאמין בהטוב שיש בכל איש ולדונו לכף זכות ולמצוא טוב אפילו בהגרוע שבגרועים שאין גרוע ממנו,אבל להתקרב ובפרט לקבל מרותו ולהסמיכו לרבי אפילו קצת דקצת הוא קלקול באמונת והתקשרות וההתקרבות להרבי שלנו ובוודאי אינני מחויב לתקן העולם לרצות לכוף שום איש אחר אפילו בדברי פיתוי ורצוי לאיזה איש שבעולם שיתרחק מהם (רבנים שלא בבחינת צדיק האמת),כי כל הזמן שאין בו הדעת מעצמו להבדיל בין שבת ליו"ט ובין שבת לחול לא יועיל לו הריצוי והפיתוי אדרבא יזיק לו עד שיהיה מתנגד ואז אפילו מה שהיה יכול להרוויח איזה דבר טוב מלימוד ספרי רבנו יפסיד זאת כי לא ירצה לקבל כלל,וגם כל הזמן שאין יודעים האמת מוכרח להתקרב לכל מי שאני חושב שיקרבני להשי"ת כמובא בדברי רבנו ז"ל ומהורנ"ת ז"ל שמי שהוא במדבר ואיננו יודע אימתי הוא שבת (הצדיק האמת בחינת שבת) יעשה לעצמו איזה יום הוא שהוא לשבת עד יעזרנו השי"ת שיגיע לישוב וידע איזה יום הוא שבת.אבל ברוך השם שאנחנו יודעים מתי שבת (מיהו הצדיק האמת) אנחנו צרכים לכבד את השבת ולקשר כל ששת ימי החול לקדושת שבת,ומה שאחר הבעש"ט ז"ל נעשו תלמידיו רביים (רבנים) והנהיגו העולם בוודאי היו צדיקים גדולים ונוראים זי"ע והלכו בדרך רבם הבעש"ט ז"ל ( כמו שאנחנו צריכים לילך עכשיו בדרך רבנו ז"ל בהתקשרות לרבנו ז"ל) וכל אחד היו לו אנשים ששייכו לו ושיכול לתקנם אבל בכוח הבעש"ט ז"ל אבל מעת שנתגלה דרך רבנו ז"ל בעולם אין לנו דרך אחר אלא דרכו וענינו והוא נקרא הצדיק האמת שבדור הזה וכל תיקוננו תלוי אך בו כי הוא כבר הכין רפואות למחלות שנתחדשו בדור הזה דייקא וע"כ אין רפואתינו אלא על ידו והוא יודע איך לקחת רפואות מכל התורה למשל את ספר התהילים של דוד המלך וללמד אותנו איך להשתמש נכון בבחינת ע'ש'ן עולם שנה נפש מתי לומר תהילים היכן לומר תהילים באיזה מצב נפשי וכו' (למשל הדוגמה של דוד המלך וספר תהילים.ומה זוכים ע"י תהילים עיין לקוטי מוהר"ן חלק א קנו, ובחלק ב עג מי שרוצה לזכות לתשובה יהיה רגיל באמירת תהילים וכו' עיין שם תורות צה ו ק' וק"א וקכ"ה ותבין מה התכוון רבנו בקשר לתהילים והתבודדות אם באמת רצונך בתשובה על סדר נכון ואמיתי. וכבר נתתי לכבודו הסבר מעמיק של הרב מורגנשטיין אבל שום דבר לא יעזור למי ששואל ולא רוצה תשובה שהרי לא רוצה להבין כי יודע בנפשו שהאמת מחייבת.(שלא כמו כבודו ששואל כי רוצה להבין את דבריי הצדיק באמת כדי לזכות לעצה נכונה לקרב את עצמו משפחתו ותלמידיו להשם ולכן אחרי ששאל בוודאי קרא את התשובה כי בוודאי אין כוונתו לקנטר סתם וזה מכתב המשך). והנה כבר מובן מדברי מהורנ"ת ז"ל היוצאים מדברי רבנו ז"ל המצורפים לדברי הזהר הקדוש וכתבי האר"י ז"ל שעיקר רעת הגלות ולהפך טובת הגאולה הוא ברוחניות להכרת החיים נצחיים בדבקות המוחין בעונג התורה שבנסתר המיוסדת על התורה שבנגלה. (שזה הוא אחד מסודות ועיקרי החסידות) ושמחמת זה לא היתה כלל השלמה בגאולתנו קדם קבלת התורה. (ולכן אף על פי שגם יעקב אבינו ויוסף שהוא עיקר התולדה היו בבחינת צדיק האמת "נתן אמת ליעקב" תולדות יעקב יוסף שהם קו האמצע שבין חסד לדין שזה הוא אחד הדברים של צדיקי אמת וסוד שהיתה מיטתו שלימה ולא היה בה רשע והוא זעיר אנפין ויסוד דאצילות כל זה לפני מתן תורה שהעיקר הוא ממתן תורה לישראל והבן היטב) וגם אחר כך מקבלתה על כל פנים בנגלה נתקלקל מחמת חטא העגל,שלא זכינו אחר כך לקבל את הנסתר שבה (שבזה היינו זוכים לחרות ממלאך המות),עיין האור הליקוטים של רבי אברהם בן רבי נחמן מטולשין על התורה בליקוטי מוהר"ן בסימן כ"ב לקוטי א תורה חותם בתוך חותם עיין שם. ועתה בירידתנו לזה הגלות האחרון בחורבן בית שני דחמיר לן,להשתקע בשער הנון ושבר הים דסטרא אחרא,יותר ויותר הקדים השם יתברך רפואה למכה,שנתעורר רבי עקיבא בערך עשרה שנים קודם החורבן ללמוד וללמד,עד שהיה ראוי שתינתן התורה על ידו,על שנתייחד בו אחר כך תלמידו רבי שמעון בר יוחאי,שנמצא בו פי שנים ברוחו.כי הוא שנתן לו רשות להוציא על פני תבל תורה שבנסתר (שהיא מצד שער הנון דקדושה.כי היה בו מנשמת משה,ועתה עלה יותר והתפאר בהאדרא...בלשון הכתוב: "ומשה לא ידע" וכו' ואנא ידענא).ואף על פי שמרוב קלקולי הדורות נסתתרה אחר כך תורתו בעצמה כמה מאות שנים,אבל בכל זאת גמר השם יתברך להוציאה שנית מתערה והסתרתה,עד שבאה וירדה אחר כך נשמתו ברבנו האר"י ז"ל להתחיל לגלות יותר תורה שבנסתר (עיין לקמן).וזאת אשר העתקתי מספר של"ה מפרשת ואתחנן וזה לשונו,ומשה עלה אל האלוקים שהיא הבינה,והשיג אף שער החמישים עד כאן לשונו.ועוד מבואר שם בתחילת העניין מה שמצא כתוב בשם המקובל מורנו הרב ר' חיים ויטאל,תלמיד מובהק של האר"י ז"ל....בכל דור בא משה בסוד העיבור...וקודם שחטאו ישראל היה משה בתכלית השלמות והיה משיג שער החמישים...וכשחטאו ישראל נעלם ממנו,וזה שאמר "לך רד" כנ"ל רד ממניין ל"ך(50).וזה שאמרו רבותינו ז"ל 'חמישים שערי בינה נבראו בעולם ונתנו למשה חסר אחד' פרוש,מעיקרא כולם נתנו לו,ואחר כך חסרהו אחד.וזה שכתוב: "ותחסרהו מעט מאלקים"..."ויעל מערבות מואב אל הר נבו" נ' בו.ונכנס הנון בשמו ונעשה נשמה(משה ואות נ' אותיות נשמה),וידוע כי נשמה בבינה..וזה נרמז בפסוק "נביא אקים להם מקרב אחיהם...הנה ישכיל עבדי" הוא משה הוא משיח,ואמרו רבותינו ז"ל 'כגואל הראשון כך גואל האחרון'.וכן הדור שהולך הוא הדור שבא... ואמר "הנה ישכיל" וכו' כי המעלות יהיו בהדרגה,בתחילה ישכיל ואחר כך ירום ואחר כך "ונשאו" ואחר כך "וגבה" וכו' והולך הפסוק ומגלה מה שיעבור עליו באלו הדורות.עד שבשביל כך ראוי לעלות לכל אותה מעלה.ואמר (ישעיה נב) "כאשר שממו עליך רבים כן משחת מאיש מראהו ותארו" ועליו מדברת כל הפרשה.ואמר "מי האמין וכו' וזרוע ה' על מי נגלתה" עד כאן לשונו.והנה בדבר הפסוק הנ"ל המגלה מה שיעבור עליו באלו הדורות,ועניין כל הפרשה הנ"ל הסובבת עליו,כל אשר יעיין בהם היטב יראה בעיניו שמבואר מהם כל אשר עבר על רבנו ז"ל מעניין המריבה והמחלוקת.ולעתיד בהתגלות האמת,יאמר כל אחד לחברו מי האמין לשמועתנו וכו'.ויעל כיונק לפניו וכשרש מארץ ציה.לא תואר לו ולא הדר,ונראהו ולא מראה ונחמדהו.נבזה וחדל אישים,איש מכאובות וידוע חולי.וכמסתר פנים ממנו... ואנחנו חשבנוהו נגוע וכו'.גם אם תוסיף לעיין שם בשל"ה אשר יסובב עליו גם הכתוב שבסוף הפרשה הנ"ל,וזה לשונו:לכן אחלק לו ברבים,רצה לומר שיקח שכר כנגד כולם...ואת עצומים יחלק פרוש הוא יקבל חלקו מהקדוש ברוך הוא ממש.ושאר הצדיקים יקבלו על ידיו.ותראה בעיניך שיש לבאר שזה מאמר רבנו ז"ל שיש לו ניגון לשיר,אשר יהיה העולם הבא של כל הצדיקים וחסידים (ושזה עניין מה שאמרו חכמינו ז"ל שר לא נאמר אלא ישיר) כי כבר נודע ומובן ...שכל שכר המקווה לצדיקים הוא באמצעות הניגון שיתער לעתיד.גם מכל דברי השל"ה הנ"ל ובשם האר"י ז"ל נראה מבואר גם כן בפרוש הכתוב "ולא קם" וכו' כנ"ל שבכל דור (הולך שהוא דור שבא עד כל הששים רבוא נשמות ישראל) לא נמצא ולא קם עוד מישראל כמשה,אבל הוא בעצמו נתעלה מדור לדור יותר ויותר ממדרגה למדרגה. וכתוב בתיקוני הזהר ס"ט דף קיג ע"ב ואתפשטותיה דמשה בכל דרא ודרא ובכל צדיק וצדיק,וכו' ...ובגין דא זכרו תורת משה עבדי ועיין שם כל העניין בשלמות. ותראה את דבריי הגר"א שאני חושב שכבודו ודאי מאמין לו (למרות שלא מובן למה? הרי גם הוא אומר את אותם דברים והדבר תמוהה מאד שדבריי הגר"א מקובלים בלי הבנה ודבריי רבנו רבי נחמן צריך להסביר)וזה לשונו וכן כל מה שכתוב באבות משה וישראל כולם בכל דור ודור,כידוע.וכן כל מעשיהם מאדם הראשון עד סוף התורה הוא בכל דור כידוע למבין,וכן הוא בכל אדם ואדם(ספד"צ נ"ה ע"א) . בכל דור ודור מתלבש משה בתלמיד חכם הגדול שבאותו דור(משלי ל' ד') כל חידושין דמתחדשין בעלמא הוא ע"י משה רבנו. (תקו"ז מב) לעתיד לבוא יתגלה כל הע' פנים וזהו יין המשומר שלא נתגלה מששת ימי בראשית יש ע' פנים לתורה שבעל פה ומ"ט פנים לתורה שבכתב וז"ש "ותחסרהו מעט" כי לא ניתן למשה רק מ"ט שערי בינה והמלאכים יודעים את כולם. שער הנון לא נתגלה לשום בריה, רק אדם הראשון הוכן להשיגה ובחטאו ויגרש וגו' וכיון שהוכן למות אי אפשר להשיגו וזהו סוד כי לא יראני האדם וחי (ספר יצירה פ"א מ"א אופן ג') לעתיד לבוא יגלה לנו משה רבינו ע"ה הכל (כל 50),ולא כמו שכתוב התורה עכשיו בלבוש הסיפורים שזה בשביל הערב רב שלא ילמדו הפנים עד כאן. ובפרושו על משלי טז פסוק ד כל פעל ה' למענהו "שהכול ברא לכבודו.וכו...ואמר:כל(50) פעל וגו' וגם לרשע וגו' כי חמישים שערי בינה נבראו בעולם,ושער החמישים לא נתגלה עד ביאת הגואל,שהוא סוד עלמא דחרות; והינו,כי להסטרא אחרא אינו רק מ"ט שערי טמאה,שער החמישים אין לו וכאשר נתמלא כל המ"ט שלו אז יתבער הוא מן העולם,כי יבער 'כאשר יבער הגלל עד תמו' ולכן יתגלה שער החמישים ויתבער הוא מן העולם וזהו 'כל פעל' וגו',הוא נ' שערי בינה,'וגם רשע' וגו' הוא מ"ט שערי טמאה,ליום רעה,כי בפרוח רשעים וגו' להשמדם וגו'.עד כאן מדברי הגר"א זצ"ל.(וכמובן שיש הבדל לתיקון הדור והרבים הסופי של כל ישראל לבין הצדיק האמת נשמת משה שהוא בוודאי זכה כן לשער החמישים וירד מ"ט ואז מסתדרים יפה וחלק דבריי הגר"א והאר"י והשל"ה יחד) ואור החיים הקדוש פרשת שמות ג פסוק ח וארד להצילו ולהעלותו וכו' ..הנה למה שקדם לנו כי עקר הגלות הוא לברר הניצוצות שנטמאו ב נ' שערי טמאה וכמו שציינתי דבר זה כמה פעמים בזה ינוח דעת בב' השאלות כי אם היה מוציאם קודם זה היו מפסידים ברור החלק ההוא,ותדע שעם ה' השיגו בבחינת כללותם הכלול במשה שנתייחס בשם עמו השגת מ"ט שערי בינה,וטעם הדבר שלא השיג שער החמישים הוא לצד שאין המושג אלא בהשתדלות המשיג ולצד שישראל לא נכנסו ב נ' שערי טמאה לברר אותו לא השיגו בחינת הקודש שכנגדו,והבטחנו כי לעתיד לבוא ישפיע בנו אל עליון תורת חיים שבשער החמישים והשגתו הוא באמצעות הגלויות ובפרט גלות אחרון אנו משיגים הדבר.וטעם שנסתכנו ישראל במצרים בברור שער הנון,לצד שלא היו בני תורה מה שאין כן הדורות האחרונים באמצעות תורתם ישיגו לכנס לשער הנ' ולהוציא בלעו מפיו,ואז ספו תמו בחינת הטומאה. והנה רואים מדבריו הקדושים של אור החיים הקדוש שהברור יהיה ע"י הכללות במשה כפי שאמר בבחינת "כללותם במשה" רק לעתיד בזכות שכבר אחרי מתן תורה נזכה שמשה רבנו יגלה תורה של שער החמישים.וכן כתוב בכל הספרים הקדושים והרעיון ברור ואעפ"י שאפשר למצוא קצת חילוקים הרעיון ברור ודברו מזה כל המקובלים והצדיקים וכן המקובלים והצדיקים שהבאנו עד כאן האר"י הקדוש השל"ה הקדוש והגר"א ואור החיים הקדוש רואים והעיקר מה שכתבנו בתחילת המכתב שמסביר את הדברים בצורה ברורה ומובנת לכול נפש (מספר כוכבי אור) שאף על פי שהדורות הולכים ופוחתים כפי שאמרו חז"ל אם הראשונים כמלאכים וכו' נשמת משה משיח הולכת ועולה ממש כפי המשל של רבנו ככל שהחולה יותר חולה כך צריך רופא יותר גדול ושהיינו במצרים במ"ט שערי טומאה שלחו לנו את משה רבנו שהיה בבחינת נפש דיחידה (וגם מידת נצח ומידת הדעת וכן רבי נחמן היה עולה רביעי לתורה כנגד מידת הנצח ואין סתירות והכול אמת ומובן ללומד ומבין, והדברים עמוקים וכאן לא המקום) ועכשיו שירדנו ל50 שערי טומאה באה נשמת משה רבנו בבחינת יחידה שביחידה אצל רבנו רבי נחמן שאמר אני נשמת סבא דסבין (הנשמה שגילתה את הסודות הכי גבוהים לרשב"י בזוהר הקדוש שהרי כל הנשמות שבגן עדן היו מגלות סודות לרשב"י (שהוא גילה רוח דיחידה נשמת משה משיח) וכל המלאכים כי רק הוא קיבל רשות מכל התנאים לכתוב ספר הזהר ולגלות את סודות התורה שער החמישים) שנשמת משה מתגלגלת ומתעלה ועולה עד שאמר רבנו הקדוש הנחל נבע מקור חכמה שכל טובות שיעשה משיח לישראל אני כבר הכנתי וכו' שרבנו רבי נחמן הוא נשמת משה רבנו והשיג יחידה שביחידה של נשמת משה שער החמישים של הקדושה. ועכשיו עלינו לברר: האם יש לי אמונת חכמים או לא? כי להבין צדיקים כאלה במוחנו הקטן אי אפשר רק לקרוא וללמוד מה אמרו על עצמם ולהתקרב ע"י אמונת חכמים ולימוד ספריהם וחידושי תורתם ולקיים את דבריהם ועצותיהם בפשיטות ותמימות ורק אז אולי זוכים לקצת הבנה ולאור האורות. לסיכום התשובה ניצוץ משה רבנו בכל דור ודור אצל גדול הדור, אבל נשמת משה רבנו בעצמה שבאה לגלות את שער החמישים של הקדושה פנימיות התורה סודות התורה ירדה 5 פעמים אצל משה רבנו ע"ה נפש אצל התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זצ"ל רוח אצל האר"י הקדוש זצ"ל נשמה אצל רבי ישראל בעל שם טוב זצ"ל חיה ואצל רבנו הקדוש הנחל נבע מקור חכמה רבנו נחמן בן פיגא יחידה שאמר ממני עד משיח לא יהיה חידוש ואפשר לראות בחוש ועל פי פוק חזי מאי עמא דבר וכי למה רק לתנא רבי שמעון יש חג ל"ג בעומר שחוגגים כל ישראל והעדה התורכית שרים בר יוחאי בהזכרות ואצל התימנים כל קבלת שבת בבית כנסת ,והאר"י הקדוש שכל המנהגים על פי קבלה בלי להבין נוהגים כל ישראל וכל המקובלים הולכים על פי דרכו הקדושה, והחידוש של תנועת החסידות שחידש רבי ישראל בעל שם טוב שכל החסידים מאמינים בדרכו הקדושה ואין ספק שמאז שבא לעולם עולם היהדות נראה אחרת לגמרי והמהפכה שמתחוללת כרגע שנמשכים כולם לרבי נחמן עד שהיום המניין הגדול ביותר בראש השנה נמצא באומן 50,000 איש (חוץ מלבד חסידי ברסלב שבארץ ובעולם) מכל הזרמים ומכל העדות שכן הוא הרבי ר"ת ראש בני ישראל (יודעת נפש העם מנהיגיה. חזון איש, באיגרת ) ורק קצת לפתוח את העיניים והלב ורואים שיש כאן משהו מיוחד אפילו מתוך המחלוקת עיין לקמן(שאדם ישאל את עצמו מה קורה לי שמדברים על רבי נחמן? עיין לקמן) רואים את זה ועתה מה נעימים ומובנים כל הדיבורים של רבנו והביא בהמשך כמה דוגמאות כטיפה מהים. עיין לקמן. ועוד צריך לדעת שיש מקבל התורה ויש מבארי התורה שכל פעם שצריך להוריד תורה חדשה זה נשמת משה שהוא מקבל ישירות מהשם וכל שאר הצדיקים מקבלים ממנו וכל פעם אחרי שיורדת נשמת משה לעולם שאר הצדיקים הם בבחינת מבארי התורה שהם זוכים לחדש בתורה כל אחד לפי דרגתו אבל הכול בכוח ניצוץ משה הבאה בכל דור אצל צדיק הדור וכל זה בפשט רמז דרש אבל בסודות התורה שער החמישים נשמת משה ממש ירדה בגלגול חמש פעמים לגלות שער הנון כי תורה זאת אפשר לגלות רק לנשמת משה בעצמו ורק הוא יכול לגלות לצדיקים ולישראל. וכן כתוב בנביא ספר יהושע א פסוק א רש"י משה עבדי מת ואילו היה קיים,בו הייתי חפץ ורבותינו דרשוהו (תמורה טז א) על שלשת אלפים הלכות שנשתכחו בימי אבלו של משה,בא יהושע ושאל,אמר לו הקב"ה משה עבדי מת,והתורה על שמו נקראת,לומר לך אי אפשר,צא וטורדן במלחמה.(מלחמה של תורה) לסיכום – לעיתים הרב עונה שאנו לא מבינים את הספרים של ר' נחמן וצריכים ללמוד עם אדם גדול שיסביר לנו ,פעם שניה הרב אומר (ששאלו אותו על כל הרהור תשובה שנמשך מר' נחמן) "אז מה ,אז מה אם הוא אומר" זאת אומרת שאין אנו לא מבינים את דברי ר' נחמן אלא שהרב בעצמו אינו מאמין בדיבור זה . פעם שלישית הרב תולה את דבריו ע"פ דברי "גדולי הדור" והם שאמרו לו להסביר כפי שהוא מסביר. אם כן מי הם אותם גדולי הדור? מה הם שמותם? אני מצרף בזאת דברי אחד מגדולי הדור הרב מורגנשטיין וכן ספר "שבחו של צדיק" שמראה שכל גדולי הדור ואף רבותם של גדולי הדור כולם מאמינים בדיבוריו של ר' נחמן. אז על מי אתה נסמך במחלוקת שלך על הצדיק? תשובה – רק על חוכמתך שלעומת ר' נחמן אינה חוכמה כלל. ברצוני לומר בנימה אישית שתמיד אני יכיר לכבודו טובה,בבחינת מה שכתוב שאפילו לומד דבר הלכה אחד צריך לנהוג בו כבוד כרבו על אחת כמה וכמה אתם שעזרתם לנו בהתחלה לי ולחבריי להתקרב לדרך ה' לימדתם וברוך השם היה לכם חלק בלעשות ממני ומחבריי יהודים כשרים לה',אבל שלמות ואמת לאמיתה זה רק רבנו רבי נחמן ותלמידיו האמיתיים(כבוד כרבו כן אנו חייבים בזה , אבל רבי הוא רק רבנו רבי נחמן ותלמידיו האמיתיים). הריני מצהיר בזאת שאני אוהב אותך ואוהב אותך תמיד אהבה שאינה תלויה בדבר (כול עוד לא תחלוק על רבנו ממש במזיד),ומי אני ומה אני שאסביר לכם משהו בכלל בעבודת השם,אבל וכך כתוב בכל הספרים צריך להעריך לפחד ולאהוב את האמת יותר מכל דבר אחר שהרי אמת היא התכלית וההתקרבות להשם שהוא אמת וחותמו אמת ותורתו תורת אמת, וכמו שאומר ר' ישראל דב אודסר "אל תתבלבל ואל תיבהל כי ברוך השם יש לנו כתפיים רחבות לסמוך עליהם. רק החיסרון הגדול של דרככם הוא חיפוש וקיום העצות וההתקרבות לצדיק האמת שבדור ובכלל ההבנה מה היא אמונת חכמים ודבר זה הוא העיקר והיסוד שכל היהדות עומדת עליו להתפלל להתקרב להצדיק האמת שבדור שבלי זה אי אפשר להיות יהודי כשר באמת ברצון במחשבה דיבור ומעשה ולעלות מדרגה לדרגה ולשמור על הלב הבוער להשם ועבודת השם בחיות והתלהבות כפי שצריך להיות יהודי באמת. תודה וכול טוב עד כאן מכתב תגובה על הרצאה 2



דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/11/2012 19:05 לינק ישיר 

אחרי כל הדברים הנפלאים האלו, מה יש עוד להוסיף? מבחינת שיבוליסטית צרופה מדובר בחכמה עצומה.
אבל עדיין לא נחה דעתי, שמא השיבוליסט בסגנונו המעודן אנין הטעם, לא יראה את החכמה בדברים, ומבחינתו עדיף לדבר על פרות / אחוריים / זונות וכדו', לכן כתבתי במיוחד דבר חכמה עבורו, ברמה שלו, הנה:





בע בע בע בע בע בע

עע בבבבבבבבבבבבבבבבבבב אימש'ך עעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע
מי נתנ'ך רישיון מי??? פפפפפפפפפפפ קחקחק ייויוי


עד כאן, מובן שרק גאונים שיבוליסטיים יכולים להבין את החכמה הנוראה, התואמת למתודה השיבוליסטי הכללית



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
   
בית > פורומים > רוחניות > עולם הגאולה והעידן החדש > על הטעות של הרב אמנון יצחק (2)
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר