בית פורומים עצור כאן חושבים

האם ושתי אכן נהרגה?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-6/3/2006 15:03 לינק ישיר 
האם ושתי אכן נהרגה?

שאלתי חבר שאלה זו.

- מה השאלה?!
- היכן זה כתוב?
- במגילה, מפורשות! כל העולם יודע!!!

פתחתי לו מגילת אסתר, וזה מה שנמצא כתוב שם (א, יט):

"...אשר לא תבוא ושתי לפני המלך אחשורוש ומלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה".

תרגום חופשי: תפוטר המלכה ושתי מן המלוכה!

(השאלה היא; מתי "כל העולם" הרג אותה?)




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 16:39 לינק ישיר 

עיין בתרגום יונתן תחלת פרק ב, שאמנם טען אחשורוש כי מעולם לא צוה להרגה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/3/2006 16:40 לינק ישיר 

זכות השתיקה.
יש דברים שלומדים מתוך הגיון. (למרות שאני בטוח שיש גם מדרש איזהשהו)
אשת מלך לא מתפטרת או מפוטרת. אפילו בימנו ודאי שלא אז. האם אתה
מעלה בדעת. כי ושתי מגורשת ,מפוטרת, או נשלחת לחופשי. יוצאת מבית המלך
וממשיכה בחייה. מתחתנת או שוכבת עם אחד העם? האם המלך הקדום היה
מסכים לכך. כפאראפרזה כלי שהשתמש בו מלך ישתמש בו פשוט. איזה ביזיון
וקצף מה ירננו יושבי קרנות ובתי המרזח. נראה לך הגיוני שישאירו אותה בחיים? מודה ועוזב



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 16:43 לינק ישיר 

ברור מהמגילה שהמלך גזר עליה משהו בלתי הפיך .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 16:45 לינק ישיר 

השאלה שלי; מי הראשון שהתחיל לדבר על "נהרגה", בזמן שלא מוזכר דבר כזה אפילו ברמז...




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 16:52 לינק ישיר 

שמעתי פעם מהרב יעקב מידן, בתוך חלק ממהלך ארוך על המגילה, שאכן אחשורוש לא ציווה אלא זו הייתה יוזמה פרטית של המן, וזה היה חלק מן הסיבות בסופו של דבר לכעס של אחשורוש על המן



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/3/2006 16:54 לינק ישיר 

תוספת קטנה.
וודאי הוא הדבר שמדובר בתקופה שבה היד היתה קלה על ההדק (החרב), וזה בוודאי מקור ההשראה לפרשנות מובנת מאליה זו, שהשתרשה כה עמוק במדרשים ובמפרשים, ועדיין אני שואל; היש לכך בסיס פרשני אמיתי במקרא??? 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 17:00 לינק ישיר 

ושמא תאמר מן הכתוב (ב, א) "זכר את ושתי ...ואת אשר נגזר עליה", וצריך להבין מדוע לא יכול היה להחזירה למלכות.
התשובה היא פשוטה בתכלית הפשטות. נאמר "אשר לא תבוא ושתי...", כלומר; הגזירה היתה אכן בלתי הפיכה, שתשולח מן המלוכה באופן שלא תוכל לשוב לעולם על פי החוק המלכותי...

***
ניסוי

תוקן על ידי עצכח ב- 21/02/2007 10:05:59




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 18:14 לינק ישיר 

זכות בעבר דנתי בשאלה זו. וכתבתי כי לדעתי זה חלק מאחד מכללי העריכה של המגילה, שהיא מכילה צנזורה פנימית כדי לא לעורר את חמת הפרסים. לכן, הרבה ביקורת על אחשוורוש מובלעת ואינה נאמרת במפורש. ולכן גם הריגתה של ושתי נזכרת רק במרומז. אם תרצה, ניתן למצוא זאת במילים כי המלך זכר את מעשה ושתי ואת אשר נגזר עליה. שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 18:29 לינק ישיר 

מיימוני

טענתך האחרונה הופרכה על ידי בתגובה שמעליך.

מקובל מאוד שישנן עובדות שאינן מופיעות במפורש, אך לכל הפחות הכרח כלשהו או רמז יש.
בנדון שלנו - אין לענ"ד לא זה ולא זה...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 18:35 לינק ישיר 


זכות השתיקה

רמז? יש ויש, מה דינו של מי ש'מורד' במלך? רק אצלנו היהודים היה מקובל כך?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 18:46 לינק ישיר 

זה לא בדיוק רמז, אלא הסתברות לוגית - שגם עליה אני חולק.

וכי כל מלך שאשתו תרגיז אותו מדי פעם (איך לא?) ישלוף את חרבו עליה?
לגרש אותה? וודאי! (כמו שכל אחד מאתנו עשוי להגיב...) אך איזו הצדקה יש לו להרוג את אשתו, בתרבות אנושית כלשהי בכל הזמנים???



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 19:04 לינק ישיר 


זכות השתיקה,

יש את עניין הפרהסיה, והשפלת כבודו של המלך. גם ביהדות יש הבדל בין מעשה שנעשה בחדרי חדרים , לבין מעשה שנעשה בפרהסיה.

אף אחד לא טען שיש הצדקה , ובטח שלא אני ..
תוקן על ידי - riv - 06/03/2006 19:21:25



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 19:30 לינק ישיר 

מרובקה,

אני באמת לא חושבת שהמות של ושתי מרומז במגילה. מצד שני, נראה לי שכדאי לשים לב, שכל נאומו של ממוכן והתנהלות המלך בהקשר של ושתי, מוצגת במגילה באור מגוחך ומוגזם, פארודי-סאטירי וכמעט סרקסטי. חלק מן הפואנטה היא, שאין לאחשורוש סיבה אמיתית לקחת מושתי את מלכותה או להרגה (ובודאי לא להוציא צוים איומים על כל הנשים בממלכתו) בדיוק כפי שאין לו סיבה אמיתית להשפיל את מרדכי או לצוות על רצח כל היהודים - ובכ"ז הוא עושה את כל אלה.

[תוקנה שגיאת הקלדה לבקשת אמשלום]


תוקן על ידי - מנהלי_משנה - 07/03/2006 12:08:01



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 20:46 לינק ישיר 

למאי נפ"מ אם נהרגה או גורשה?
לקידושי אסתר!

ומניין למדה:
"אשר לא יקרא אחת דתו להמית"
אלא נשאה ק"ו בעצמה:
אם מי שלא באה כשקראו לה נהרגה הרי מי שתבוא כשלא קראו לה לא כל שכן.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2006 20:54 לינק ישיר 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > האם ושתי אכן נהרגה?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.