בית פורומים עצור כאן חושבים

במדבר

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-13/5/2007 05:23 לינק ישיר 
במדבר

(אשכול זה נפתח בהתאם לנכתב כאן ובהודעה הפותחת שם)



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/5/2007 12:32 לינק ישיר 

בשבת קראנו בפרשה על היובל, ושם נאמר וקראת- דרור ליושביה.. מיד צצה השאלה, דרור קוראים לעבדים, ולאלו שהשתעבדו כלכלית. מה זה ליושביה? למה צריכים לקרא דרור לכל יושבי הארץ? הרי הם לא עבדים יושבי הארץ ברובם אנשים חופשיים.
התרוץ לפי מה שלמדתי, כי רק אדם שיש לו מחשבות והבנות של דרור, הוא מבין את מהותו של הדרור והחופש,. אדם המשועבד מחשבתית ולא מרגיש חופשי , לא יוכל לתת את החופש לאחר.

היתי רוצה הפעם לחשוב עם כולם מחשבות חופשיות על פרשנויות והסברים, שלא כפופים למחשבות ופרשנויות של  פרשנים אחרים, אלא כל אחד והגיגוו הוא. בקיצור הגיגים

ספר במדבר , שבו אנחנו פותחים השבוע, מעורר אצלי שאלה, למה היו צריכים לקרא לאחד מהספרים בשם של מדבר.

ספר בראשית, מובן זה ראשיתו של העולם מכאן הכל מתחיל, אנו נזכור תמיד שזה בראשית

ספר שמות מובן כאן אנו יודעים מי הם אבות האומה, ומי ירד למצריים, ומי המנהיגים שהוציאו אותם, ואותנו והקים את העם

ספר ויקרא מובן אנו מקבלים את הציווים מאלוקים שמשה נענה לקריאתו, אנו נזכור שאנו נקראים, כמשה לקיים המצוות
.
ספר דברים מובן נזכור שבספר הזה נאמרו דברים קשים של תוכחה ודברי שירה  על ידי משה, וננסה ללמוד מהדברים הללו
.
אבל במדבר מה זה צריך ללמד אותנו? מה אנחנו צריכים לזכור, איזו אסוציאציה זה אמור להביא לנו??? המילה מדבר?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/5/2007 15:11 לינק ישיר 

במדבר זה אומר - כל ההרפתקאות של אבותינו במדבר - מסעות הדגלים, יתרו, תבערה קברות התאווה, ויותר מהכל - המרגלים - ומה שבא אחריהם במדבר - קורח ובלק ומדין וכו'.

לדעתי המסקנה החשובה ביותר מהספר הזה - שבכינו בכייה של חינם. כי במדבר לא היה כ"כ טוב. (חוץ מזה שזכינו לברכה המשתרעת על פרשה שלמה).

תוקן על ידי מיכההמרשתי ב- 13/05/2007 15:11:58




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/5/2007 12:52 לינק ישיר 

מיכה
אני חושב  שהכותרת צריכה להכליל בתוכה את התוכן. זה שזה מזכיר לך ולי את מה שקרה, זה מעיד שאתה ואולי אני עוברים על הסידרה כל שבוע, אבל לטעמי עדיין אני מחפש את המשמעות הטמונה בשם מדבר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/5/2007 13:47 לינק ישיר 

לא הצלחתי להבין - במה בראשית שמות ויקרא ודברים מכילים יותר תוכן?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/5/2007 14:54 לינק ישיר 

מיכה
 כפי שפירשתי לעיל, אם לא הובנתי כנראה שלא אוכל גם להסביר יותר טוב.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/5/2007 21:25 לינק ישיר 

שאלה בהגיון פשוט
בפרשת במדבר יש את רשימת הנשיאים של כל שבט ושבט.  ולאחר מכן יש את רשימת המפקד של כל שבט ושבט   
   ושאלתי היא: בכל הרשימות של שמות הנשיאים וכן רשימת השבטים של המפקד, מופיע למד- המשייך. כלומר , לבני ראובן, לבני שמעון ,לבני אשר, לבני בנימין. וכו, כל השבטים, גם במפקד וגם  בשמות הנשיאים.  ורק לפני בני נפתלי אין ל כתוב רק בני נפתלי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/5/2007 21:36 לינק ישיר 

עד שאתה שואל למה אצל נפתלי לא כתוב, שאל למה אצל האחרים כן כתוב?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/5/2007 22:27 לינק ישיר 

מיכה
זה מתבקש לפי חוקת הלשון.


הזכרת לי. שני בחורים ישבו בבית המדרש והתקשו  בהבנת רבי עקיבא אייגר. והנה נכנס לבית המדרש יהודי נאה לבוש כרבנן הדור עם ארשת פנים מכובדת, שאלו אותו הבחורים, אולי יוכל מעלת כבודו להסביר לנו את  קושיתנו? התישב הרב על ידם הוריד את מגבעתו, הוציא מכיסו את משקפיוו, הסתכל לתוך הספר, ואמר, עד שאתם שואלים כך. לי יש שאלה הרבה יותר גדולה.
מה השאלה? שאלו בלהט הבחורים, מה? איך אתם מסוגלים לקרא את האותיות הקטנות והמשונות האלו?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/5/2007 23:11 לינק ישיר 

מצטער, אני לא מכיר חוק לשוני כזה.

מאחר ואתה רואה את עצמך כמייבין אולי תסביר לי את המשפט:

"ויהיו בני ראובן בכור ישראל תולדותם למשפחותם לבית אבותם, במספר שמות לגולגלותם" כיצד כל המילים ואותיות השימוש האלו מתבקשים ע"פ חוקת הלשון.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/5/2007 00:09 לינק ישיר 

מיכה
בא בא אני לא מבין גדול ולא מייבין גדול בלשון. יש כאן את מואדיב ושטיינר אולי יעזרו לך.
אבל נחזור לשאלתי איך אפשר לכתוב את הכתוב בלי ה ל

במדבר פרק א

לִבְנֵי מְנַשֶּׁה תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כֹּל יֹצֵא צָבָא:

(לה) פְּקֻדֵיהֶם לְמַטֵּה מְנַשֶּׁה שְׁנַיִם וּשְׁלֹשִׁים אֶלֶף וּמָאתָיִם: פ

(לו) לִבְנֵי בִנְיָמִן תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כֹּל יֹצֵא צָבָא:

(לז) פְּקֻדֵיהֶם לְמַטֵּה בִנְיָמִן חֲמִשָּׁה וּשְׁלֹשִׁים אֶלֶף וְאַרְבַּע מֵאוֹת: פ

(לח) לִבְנֵי דָן תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כֹּל יֹצֵא צָבָא:

(לט) פְּקֻדֵיהֶם לְמַטֵּה דָן שְׁנַיִם וְשִׁשִּׁים אֶלֶף וּשְׁבַע מֵאוֹת: פ

(מ) לִבְנֵי אָשֵׁר תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כֹּל יֹצֵא צָבָא:

(מא) פְּקֻדֵיהֶם לְמַטֵּה אָשֵׁר אֶחָד וְאַרְבָּעִים אֶלֶף וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת: פ

(מב) בְּנֵי נַפְתָּלִי תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כֹּל יֹצֵא צָבָא:

(מג) פְּקֻדֵיהֶם לְמַטֵּה נַפְתָּלִי שְׁלֹשָׁה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף וְאַרְבַּע מֵאוֹת:


 

תנסה לכתוב את זה בלי הלמד,

תוקן על ידי ירוחםשם ב- 20/05/2007 0:16:12

 



תוקן על ידי ירוחםשם ב- 20/05/2007 0:16:59

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/5/2007 13:06 לינק ישיר 

מה קורה כאן אפילו שלשה ימים לפני מתן תורה לא טורחים לתת תשובה??

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/5/2007 13:31 לינק ישיר 

ניסיתי לכתוב בלי הל זה מה שיצא

 

בְנֵי מְנַשֶּׁה תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כֹּל יֹצֵא צָבָא:

(לה) פְּקֻדֵיהֶם לְמַטֵּה מְנַשֶּׁה שְׁנַיִם וּשְׁלֹשִׁים אֶלֶף וּמָאתָיִם: פ

(לו) בְנֵי בִנְיָמִן תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כֹּל יֹצֵא צָבָא:

(לז) פְּקֻדֵיהֶם לְמַטֵּה בִנְיָמִן חֲמִשָּׁה וּשְׁלֹשִׁים אֶלֶף וְאַרְבַּע מֵאוֹת: פ

(לח) בְנֵי דָן תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כֹּל יֹצֵא צָבָא:

(לט) פְּקֻדֵיהֶם לְמַטֵּה דָן שְׁנַיִם וְשִׁשִּׁים אֶלֶף וּשְׁבַע מֵאוֹת: פ

(מ) בְנֵי אָשֵׁר תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כֹּל יֹצֵא צָבָא:

(מא) פְּקֻדֵיהֶם לְמַטֵּה אָשֵׁר אֶחָד וְאַרְבָּעִים אֶלֶף וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת: פ

(מב) בְּנֵי נַפְתָּלִי תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כֹּל יֹצֵא צָבָא:

(מג) פְּקֻדֵיהֶם לְמַטֵּה נַפְתָּלִי שְׁלֹשָׁה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף וְאַרְבַּע מֵאוֹת:


 

לא הבנתי מה הבעיה




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/5/2007 14:43 לינק ישיר 

מיכה
זה שאתה כביכול מקשה על האחרות. לא פתרת את השאלה אלה הגדלת אותה, (אני באמת רואה בעיה בהצגה שלך של הפסוקים) לו יהי כדבריך,, אבל חזרה עם כן השאלה,
 לשיטתך למה באחד עשרה שבטים התורה כתבה עם ל ובאחד לא?

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/5/2007 14:54 לינק ישיר 

זה בדיוק העניין -  אני לאמבין לא את הל שכתובה ולא את הל שלא כתובה, אני גם לא מבין מה זה "תולדותם למשפחותם לבית אבותם במספר שמות לגולגלותם כל זכר מבן עשרים שנה ומעלה כל יוצא צבא".
מבחינתי היה מספיק לכתוב, פקודי מטה ראובן כך וכך. פקודי מטה שמעון כך וכך. אם לך כל זה לא מפריע, שיערב לך. אבל אני רוצה שגם עלי יערבו דברי התורה. מה רק לך מגיע? אני עדיין מחכה שמומחי הלשון יסבירו לי מה זה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/5/2007 15:00 לינק ישיר 

מיכה
ההבדל הוא, לי יש תשובה הגיונית למה חסרה ל אצל בני נפתלי.  ואתה מחזר אחר התשובה אצל אחרים. אתה מכיר את רש"י משל למה הדבר דומה לשולחני.......

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > במדבר
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 ... 5 6 7 לדף הבא סך הכל 7 דפים.