בית פורומים עצור כאן חושבים

וירא

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-17/11/2019 20:43 לינק ישיר 

אכן, בחלומות אכן רצף האירועים אינו הגיוני. אני מניח שאתה גם מקבל את דבריי כי בכלל מדובר בחלום של אדם הראשון שהתחיל בפרק ב (בניגוד לאברהם שבו אין שום רמז לחלום, על אדם כתוב במפורש שהוא ישן, ולא זו בלבד אלא שאכן בשום מקום לא כתוב שהתעורר!). כך נוכל להסביר את כל הסתירות בכל התורה, ובכלל את כל הקושיות, כי הרי אין לצפות מהתורה שתהיה הגיונית אם היא בעצם חלום.
אברם העברי בטוח ישמח מהרעיון הזה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/11/2019 08:05 לינק ישיר 

כיוון שנשאו את שמי לשווא, הריני לצטט מה שכתב דרום_חוקר באשכול המקביל באותו עניין:

כותב התורה האמין אמונת אומן, שמלאך יכול להגשים את עצמו, ומעולם לא חשב שמלאך הוא הכח המדמה כדברי הרמב"ם. ומה שנאמר וביד הנביאים אדמה, ביאורו שיש נבואות שהם אכן בדמיון הנביא, אולם אין זה אומר שכל נבואות הנביאים הם בדמיון, אלא יש נבואות שהם במציאות בצורה מוחשית. וכל המעשים בספר בראשית המספרים על מפגש עם מלאכים, אירעו במציאות, וזו היא אמונתו של כותב התורה.

ודפח"ח. ובפשטות נראה כדעת המפרשים ש"וירא אליו ה'..." הוא הכותרת, והגעת שלושת האנשים (שאחד מהם הוא ה' עצמו) היא הפירוט – בלי צורך להסביר שמדובר בחלום.
ודאתינן להכי, לדעתי יש מקום אחד ויחיד בתורה בו הדעת נוטה לומר שמדובר בחלום, והוא סיפור אתונו של בלעם ש"תקוע" בפרשה שם כנגלה לעין כל (השוו כב, כ עם כב, לה) – מה שמסביר כמה קשיים בפרשייה שם. עוד מקרה הוא בספר יונה, שמעבר לעובדה שכולו משל, נראה שהמחבר התכוון לרמוז שכל סיפור הסערה והדג אירע בחלום ("וְיוֹנָה יָרַד אֶל יַרְכְּתֵי הַסְּפִינָה וַיִּשְׁכַּב וַיֵּרָדַם").



תוקן על ידי אברם_העברי ב- 18/11/2019 06:04:52




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/11/2019 08:30 לינק ישיר 

אברם_העברי כתב:

כיוון שנשאו את שמי לשווא, הריני לצטט מה שכתב דרום_חוקר באשכול המקביל באותו עניין:

כותב התורה האמין אמונת אומן, שמלאך יכול להגשים את עצמו, ומעולם לא חשב שמלאך הוא הכח המדמה כדברי הרמב"ם. ומה שנאמר וביד הנביאים אדמה, ביאורו שיש נבואות שהם אכן בדמיון הנביא, אולם אין זה אומר שכל נבואות הנביאים הם בדמיון, אלא יש נבואות שהם במציאות בצורה מוחשית. וכל המעשים בספר בראשית המספרים על מפגש עם מלאכים, אירעו במציאות, וזו היא אמונתו של כותב התורה.

ודפח"ח. ובפשטות נראה כדעת המפרשים ש"וירא אליו ה'..." הוא הכותרת, והגעת שלושת האנשים (שאחד מהם הוא ה' עצמו) היא הפירוט –בלי צורך להסביר שמדובר בחלום.
ודאתינן להכי, לדעתי יש מקום אחד ויחיד בתורה בו הדעת נוטה לומר שמדובר בחלום, והוא סיפור אתונו של בלעם ש"תקוע" בפרשה שם כנגלה לעין כל (השוו כב, כ עם כב, לה) –מה שמסביר כמה קשיים בפרשייה שם. עוד מקרה הוא בספר יונה, שמעבר לעובדה שכולו משל, נראה שהמחבר התכוון לרמוז שכל סיפור הסערה והדג אירע בחלום ("וְיוֹנָה יָרַד אֶל יַרְכְּתֵי הַסְּפִינָה וַיִּשְׁכַּב וַיֵּרָדַם").



תוקן על ידי אברם_העברי ב- 18/11/2019 06:04:52




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/11/2019 09:25 לינק ישיר 

חתם סופר על התורה

והוא יושב פתח האהל, רצה לומר יושב ולא נופל על פניו כמו קודם המילה.

וירא והנה ג' אנשים וירא וירץ, הוא פלא שני שראה ראיה רוחנית שכינה שורה על גביו, וראה ראיה גשמית ג' אנשים ערביים לפי דמיונו. והוא פלא כעין נבואתו של משה רבנו עליו השלום שבעודו מדבר עם אנשים שכינה מדברת מתוך גרונו.

(ההפנייה לחתם סופר, הובאה בדעת מקרא)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/11/2019 12:37 לינק ישיר 

את שיעורי הרב קאפח למורה נבוכים ניתן להשיג במכון מש"ה


כל שיעורי הרב קאפח במחשבה, הומרו מקלטות ל- MP3, וכעת ניתן לשמוע את הרב קאפח בקולו מלמד את ספרי המחשבה.

מורה נבוכים
אמונות ודעות
גן השכלים
חובות הלבבות
ספר יצירה
הקדמה למשנה
הקדמה לפרק חלק


תוקן על ידי דרום_חוקר ב- 18/11/2019 11:10:51




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/11/2019 13:26 לינק ישיר 

יש3 כתב:


(על אדם כתוב במפורש שהוא ישן, ולא זו בלבד אלא שאכן בשום מקום לא כתוב שהתעורר!).



"וייקץ האדם משנתו, ויקם ביום השישי"



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/11/2019 15:42 לינק ישיר 

מה עניין ספר היובלים לכאן?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/11/2019 10:30 לינק ישיר 

יש3 כתב:
מה עניין ספר היובלים לכאן?


את זה, רק דוקטורים יכלים להבין.

https://youtu.be/xtB1UozVySg



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > וירא
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 18 19 20 סך הכל 20 דפים.