בית פורומים עצור כאן חושבים

בשלח

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-13/1/2008 02:32 לינק ישיר 
בשלח

(אשכול זה נפתח בהתאם לנכתב כאן ובהודעה הפותחת שם)



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/1/2008 09:14 לינק ישיר 

באיזה יום התרחש קריעת ים סוף? (חלמישצור)
http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=387816

מי קפץ ראשון לים סוף? (נישטאיך)
http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=1102796

קריעת ים סוף אפשרית גם בדרך הטבע (מקשן)
http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=777331

קשין מזונותיו של אדם כקריעת ים סוף? (מה הקושי?) (ירוחםשמ)
http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=2140983

אם תמלא שפורפרת של ביצה טל (הרשבא)
http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=1257467

השמדת עמלק והרג בני המן, מוסרית? (מוישה גרויס)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=337835

ביד אשה ימכור ה' את סיסרא / הפטרת בשלח (riv)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1262310

_________________

בברכה




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/1/2008 08:44 לינק ישיר 

נושאי פרשת בשלח

ממצרים עד הים י"ג י"ז-י"ד י"ד
קריעת הים י"ד ט"ו-י"ד ל"א
שירת הים ט"ו א'-ט"ו כ"א
מים סוף עד סין ט"ו כ"ב-ט"ז א'
מן ומתן השבת ט"ז ב'-ט"ז ל"ו
מריבת רפידים י"ז א'-י"ז ז'
מלחמת עמלק י"ז ח'-י"ז ט"ז


סיכום פרשת בשלח לנושאיה

פרשת בשלח היא פרשת ביניים בתהליך היות ישראל לעם השם. בפרשת בא הקודמת הוצאו בני ישראל ממצרים ובפרשת יתרו הבאה קיבלו את תורת השם "על ההר הזה" כפי שנאמר למשה בפרשת שמות כאשר התמנה לשליח השם להוציא את בניו ממצרים. בתחילת הפרשה נסע העם ממצרים עד הים . שם התרעמו כאשר השיגם פרעה וחילו. הובטח להם כי "השם ילחם לכם" ואכן ניצלו בקריעת הים . על נפלאותיה שר העם את שירת הים . משה הסיע את העם מים סוף עד סין דרך מרה שם נמתקו המים המרים ודרך אילים שם היה שפע מים ותמרים. כאשר באו מדבר סין התלוננו על לחם ובשר והשם בישר על מטר לחם ועליית שליו וציום על המן ומתן השבת . בהמשך המסע ממדבר סין היתה מריבת רפידים . בהתלונן העם על חוסר מים ולאחר מכן באה להם שם מלחמת עמלק.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/1/2008 11:51 לינק ישיר 

צנצנת המן, משה - ירמיה - היום

http://bh.hevre.co.il/forum/topic.asp?topic_id=1803788     


שמעתי מהרב יעקב מדן שפירוש המילים 'ושלישים על כולו' הוא, שברכב מלחמה היו שלשה חיילים: הרכב, המורה בחצים והשלישי. תפקידו היה לשמור על שיווי המשקל של הרכב בתנודות הקרב. כנראה שצבא מתקדם היה כזה ששם שלישי על כל רכב.

 
 
 
-------
מאיר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/1/2008 12:02 לינק ישיר 

ויקח שש מאות רכב בחור - בשם אביו של הרא"ש אם תקח שש - מהאות רכב -תקבל- בחור



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/1/2008 12:13 לינק ישיר 

ירוחם

כמה אותיות היו באלפא ביתא של אבי הרא"ש? האות רכב, מה צורתה?

 
 
 
-------
מאיר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/1/2008 12:27 לינק ישיר 

ליטואק נשאר ליטואק

רכב=  222  -
בחור=216

    =      6



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/1/2008 12:33 לינק ישיר 


פרש"י לשאלת מאיר:

האות רכב, מה צורתה - כלומר, אמאי קרי לרכב אות, הא תיבה היא.

 

_________________

רודולף 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/1/2008 12:41 לינק ישיר 

אההה אזוי
 אז הטעות היא שלי ולא של אביו של הראש ה"צ לכתוב תיבה,- למרות כשקראתי קראתי אות!!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/1/2008 12:43 לינק ישיר 


תוספות ישנים:

תימה, דמשמע דדריש מהאות - מן האות (מפי רבי).

_________________

רודולף 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/1/2008 14:17 לינק ישיר 

רודולף

זה על הראשון
וזה על השני


יישר, וכן אמינא אנא.

 
 
 
-------
מאיר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/1/2008 14:51 לינק ישיר 

 

 סוטה דף לו: דתניא, היה ר"מ אומר: כשעמדו ישראל על הים, היו שבטים מנצחים זה עם זה, זה אומר אני יורד תחלה לים וזה אומר אני יורד תחלה לים  , קפץ  שבטו של בנימין וירד לים תחילה, שנאמר: +תהלים סח+ שם בנימין צעיר רודם, אל תקרי רודם אלא רד ים,
( גם נחשון בן עמינדב מוזכר לא לצעוק)


עם ישראל שיהיו בריאים כולם כולם מתנדבים, וקופצים לדבר מצווה ולשליחות לאומית, עד לשעת המבחן האמיתית, ששם לא הדיבור הוא הקובע,
 צעיר השבטים הוכיח כי הם רק מדברים, כמו שנאמר-פקה. פקה.

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/1/2008 20:14 לינק ישיר 

פירוש טעון, ולמרות זאת.

שמעתי כעת בסעודה שלישית אצל אדמו"ר שליט"א (הפרטים אצלי) הרגש נורא.
הוא שאל מדוע ויאמינו בה' ובמשה עבדו נאמר לאחר הנס, והלא הקונץ הוא להאמין קודם, אר כך זו כבר לא אמונה אלא ראיה בעין? (השאלה פחות חשובה)
התשובה היתה לפי דברי המדרש על וחמושים, שרובו הגדול של העם נכחד במצרים. אם כך, הרי שלא היה מי שלא שיכל בן משפחה קרוב, ולמרות הכל הם נשארו באמונתם עד שיכלו לומר שירה.

כמובן שהדברים נאמרו בהקשר מפורש לדורותינו אלו ובהתרגשות גדולה עד דמעות.

אם העם קם מאפרו וזוכה לומר שירה, זוהי פסגת האמונה.

 
 
 
-------
מאיר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/1/2008 21:02 לינק ישיר 

מאיר

מה זה האמינו?? חבל על הזמן על האמונה הגדולה שלהם! הם האמינו אפילו פחות משאמינינו היום, מה לא קראת  את הפרשה עד הסוף? המן המים והשלו, הדיבורים שם היו מתוך אמונה שלימה??

אגב -וחמושים- ארבע חמישיות שמתו במצריים- מי שמקבל את הסיפור הזה כפשוטו- נו שיהיה.
הרי עם ה600 אלף גברים יש בעיה הגיונית- זה בערך 2000000 אנשים, איך הצליחו במשך 210 שנה, להפוך שבעים איש ל שני מיליון? לאור כל הילוד ליאור תשליבהו. לאור התנאים ההגיינים הבלתי אפשריים, הטבעיים, וזה של עבדים? נו חז"ל מצאו פיתרון- שישה בכרס אחד, יופי. אבל משום מה בכל יוצאי מצריים המופעים בתורה, אין ששה אחים,  והופיעו הרי השמות והיחוסים, מספר פעמים? נו  שויין, אבל להפוך את זה לעשרה מיליון, זה לא קצת מוגזם?

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/1/2008 23:06 לינק ישיר 

ולפי האומר אחד מחמש מאות, הרי לך מיליארד נפש. כמה מיליארדים היו אז בכל העולם?

לגבי האמונה של אותו דור, הרי באותה שעה הם האמינו ואמרו שירה.
ומה שחשוב כאן זו האמירה על רקע דור זה ולא השאלה ההסטורית. זה הלא בין כך לא הפירוש בפסוק.

 

 
 
 
-------
מאיר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/1/2008 23:21 לינק ישיר 

מאיר
הבעיה היא שכולם ? יודעים שזה לא פרוש הפסוק, אבל הנכדים סיפרו לי השבת את זה, כאילו זה כתוב בתורה ממש, -והם כבר לא טף.

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > בשלח
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 ... 6 7 8 לדף הבא סך הכל 8 דפים.