בית פורומים עצור כאן חושבים

חגי ולנטיין/ט"ו באב - אנטישמי/יהודי?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-10/2/2008 12:09 לינק ישיר 
חגי ולנטיין/ט"ו באב - אנטישמי/יהודי?

ישנם ששוללים את חגיגת יום ולנטיין (הקרב ובא השבוע) על ידי יהודים בטענה שהרקע שלו אנטישמי!

בלדד השוחי דוחה את השלילה אגב כך שהחליט כי גם חג ט"ו באב הדומה והמיוחס לימי השופטים, מקורו חיצוני:

'ויש לי חדשות למי שמתכנן לתבוע בתגובה נזעמת את כבודו של חג האהבה היהודי, ט"ו באב. גם ט"ו באב לא התחיל כחג יהודי. ט"ו באב חל בליל הירח המלא הסמוך ליום הארוך ביותר בשנה, תאריך שנחוג ברוב זימה בדתות פאגאניות עתיקות בהרבה מהיהדות. כשהיהדות התבססה, חכמינו החליטו לתפוס טרמפ על הגל ולקבוע חג אהבה משלנו באותו תאריך עם צידוקים רטרואקטיביים (מחילת מתי-מדבר, התרת נישואים בין השבטים, התרת נישואים עם בני בנימין, הפסקת כריתת עצי המערכה, קבורת הרוגי ביתר, וביטול הפרדיסאות).

ובלדד שואל, אם תפיסת הטרמפ הזו היתה מספיק טובה לחכמינו, למה לא לנו? הארבע-עשרה בפברואר הוא עוד חג של אהבה (כן ירבו), למה לנו להתנגד? בואו נחגוג אותו, ושיהיו כל ימינו חגיגות של אהבה.'

לכתבה המלאה הדנה על יום ולנטיין אם הוא חג אנטישמי: http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=105691

לערך הויקיפדי על ט"ו באב ומקורותיו היהודיים: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%22%D7%95_%D7%91%D7%90%D7%91_%28%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93%29



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/2/2008 12:28 לינק ישיר 

למיטב זכרוני (עם מקורות?) נחגג היה ה 14 לפברואר כיום בו היה ישו חתן שמיימי שהתחתן בחתונה שמיימית. אבל סיבה זו נשכחה והחלו ליחס את היום ל'קדושים' המעונים שנקראו ולנטיין.

בכל אופן, מאחר ונשכח המקור וגם לחוקרים הוא נתון רק להשערות, נראה שאין סיבה מספקת למנוע את חגיגתו בין יהודים (ומי שרגיש, ישמור את הרגישות לעצמו ואל יטילנה על אחרים).

גם הערך הויקיפדי העברי (שם מובא מאמרו של בלדד) המיחס את היום למאורעות אנטישמיים יודע לציין שציון זה נשכח.

תוקן על ידי בוגיעלון ב- 10/02/2008 12:31:59




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/2/2008 19:01 לינק ישיר 

... חג המולד הוא בראש ובראשונה חג דתי ואופיו העליז אינו משנה זאת כמלוא הנימה. יום ולנטיין, למשל, יכול היה להיות אחרת, משום שהוא מדבר על אהבה - רגש בסיסי שאינו בלעדי לאמונה ספציפית והיחס אליו חוצה קווים אתניים ודתיים.

http://www.aplaton.co.il/thread?rep=3157
בסוף הפוסט הראשון

_________________

בברכה




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/2/2008 12:47 לינק ישיר 

שתי הערות:

1. אף אחד אינו יודע מי היה בדיוק אותו קדוש ולנטיין, אפילו הכנסיה הקתולית לא בטוחה בכך ולכן הטענה כאילו מדובר באדם שקיבל תואר קדוש בשל רדיפת יהודים נשמע תמוה.

2. הסטורית אין לנו אפשרות לדעת אם אמצנו חג פגאני/חג חקלאי או אולי בכלל מדובר בחג ישראלי שהגויים אמצו לעצמם.  מה שידוע לנו זה שההלכה אינה רואה בחיוב הליכה בדרכי הגויים.
ברור שעם השנים חלחלו השפעות חיצוניות ליהדות, השאלה כאן היא באימוץ מודע של דרכי הגויים והעדפה לחגיהם על חגנו.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/2/2008 23:32 לינק ישיר 

ט"ו באב ההודי, באביב -

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/4409641.stm

_________________

בברכה




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/2/2009 17:14 לינק ישיר 

ואם כבר היידפארק הקפיצו את האשכול, אשאל ביחס לאבחנתו של לינקי בין חג המולד לולנטיין, מה זה משנה על מה מתבססות החגיגות, על רגש או על אמונה דתית. ביחס ליהודים תמיד יש את האפשרויות: א. אין צורך להתיחס למקור של החג כמו גם לכונותיהם של מיסדיו, אפשר לחגוג וזהו. ב. כל חג שקבעו הגוים יש לו משמעות בתורה כחג של ע"ז, וממילא אינו מן הראוי או שאסור להראות השתתפות בחגיגות משום שזה כהכרה מסוימת בנוצרי ובאמונתו. אם כן אין מקום לחילוק שעשה לינקי, כי הנדון הוא בכללות,אם ישנה הזדהות או לא. או שהכונה למשמעות האקטואלית.

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-16/2/2009 08:45 לינק ישיר 

לא אבחנתי אלא ציטטתי מהלינק (כשמי כן אני)

_________________

בברכה




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/8/2009 22:27 לינק ישיר 

אוהב_התורה: ט"ו באב - חג האהבה. ( מצונזר )

דייי !!!  נמאס לנו מהריטואל הקבוע והמפורסם של :  ניסו להרוג אותנו - ניצלנו - נשב לאכול. הבה נעשה לנו חגים המבוססים על משהו יפה יותר, מעודן יותר, אשכרה חגיגי יותר. כזה שיאות לתת לו שם "חג".

חיפשנו ונברנו בשני דברים. בעולם ובתורה. בעולם מצאנו שערך האהבה הרקיע שחקים. הודות לתרבות הנוצרית מושג האהבה מתפרש לנו כמגע נשיקה מזכר לנקבה וההיפך. ובזמן האחרון גם היפוכם של כל ההפכים. אהבה היא דבר המסור ללב, וכל אחד יעשה מה שבלב שלו. הכל לגיטימי. אז סכימנו: האהבה היא אחלה עילה פוזיטיבית לחג חגיגי במיוחד.

כל שנותר לנו הוא למצוא משהו דומה ביהדות...

איזו אהבה יש בסוכות? כולה סוכה וענפים מנוענעים. איזו אהבה יש בפסח? כולה מצה וסדר מדכא. איזו אהבה יש בשבועות? כולה...הממ..כלום בעצם. פורים זה חגיגת שפיכות דמים של מסטולים וחג החנוכה לאומנות דתית חשוכה. 
ראש השנה הוא סבבה אבל לא קשור לאהבה , ויום כיפור...חבל בכלל לדבר. אז מה עושים? איך פותרים את הבעיה?

מצאנו !!! יש איזו גמרא שמספרת שט"ו באב היה "יום טוב". עכשיו זה לא סתם יום טוב כזה דוסי מעפן, מדובר כאן במשהו רומנטי וסקסי לאללה. מסופר שם שיום ט"ו באב היה היום שבו ( שימו לב ללשון המעונגת הנמרחת מגעגועים) "בנות ישראל יוצאות וחולות בכרמים". אוחח איזה יופי. בכלל כבר מהתחלה אנחנו אוהבים לשמוע את המושג הנשי הזה "בנות ישראל" מרגש ! עכשיו הן לא סתם חולות בראש, הן "חולות בכרמים". לא שפעת החזירים או החזירות. פשוט רוקדות במעגלים. פסטיבל מחולות . אבל שלא כמו הדוסים בימינו, הן היו חולות ( רוקדות- מענטזות ) לעיני הגברים. כך אנחנו מבינים. והיו מודיעות לגברברי ישראל את יתרונן. אחת אומרת קחו אותי כי אני יפה, השניה קחו אותי כי אני ממשפחה טובה, והשלישית אומרת קחו אותי כי אני עשירה, וכן הלאה.

למעשה, זהו חג של כמיהה, שהרי אנחנו היינו מתים שנגיע למצב כזה שבנות ישראל ( כן המושג ההוא..) יתחננו שניקח אותן. למעשה כיום, הגברים מחזרים אחר הנשים כמו אלכוהוליסט אחר היין. שווה לעשות חג לזכר ימים עברו, בהם הדברים היו כתיקונם. הגבר היה האדון, השליט, והאשה מתחננת לחסות בצל כנפיו. הרי לנו אחלה עילה שבעולם לתקן חג בשם האהבה. גם הטיימינג מעולה. חודש אב חמים ונפלא, ההורמונים שוצפים והבנות חשופות עד לשד עצמותן מהחום. ( לא של ההורמונים חלילה.. רק הלחות והשמש הקייצית כמובן).

אז יש לנו חג מושלם, כיפי זורם, עוסק באהבה ובזמן הראוי. והכי חשוב: שום דבר לא אסור בחג הזה. מותר ליסוע ברכב, מותר לעשן, מותר לעשות על האש. הכל מותר. איזה כיף! ( ומקור לכיף הזה נמצא בגמרא שביעית ירושלמי, על ארץ טוב)


טוב אז מה אני מחדש כאן? כלום למעשה. ככל שאתאר יותר ויותר את עניין ה"חג" הזה, לאט לאט אני מבין עד כמה החג הזה הוא יום אומלל ועצוב. לא יודע מה היה בזמנם. ולא כל שהיה בזמנם מקודש לדעת חכמים חשוכים. המקור התלמודי נראה לי מאולץ ושקרי. חתוך למחצה לשליש ולרביע ואינו מביט על המכלול של ההויה, ממנה הוא מנסה להקיש להויה העכשוית.

אבל, למה לי להתחרבש ( בלע"ז להסתבך ) בספקולציות אינסופיות עם ציטוטים וצידי ציטוטים להוגיע בהם את מוחי ? מוטב שנביט נכוחה על ההויה הנגלית לנו מול העינים. וחג האהבה הזה , המחודש, כולו עצב יגון ואנחה, עד שהיה ראוי לקובעו לפני תשעה באב כזכר לחורבן עם ישראל. כאומר: ראו את מצבכם המושפל!

אין שום אהבה ב"חג האהבה"!  ישנה רק כניעה לתרבות אוייבינו, להפקרת בנותינו, להזניית ערכינו וכל רגשותינו. הספד אהבתינו וחגיגת תאוותינו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > חגי ולנטיין/ט"ו באב - אנטישמי/יהודי?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר