בית פורומים עצור כאן חושבים

קירוב רחוקים ביהדות, (ביקורת)

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-19/6/2011 21:52 לינק ישיר 
קירוב רחוקים ביהדות, (ביקורת)

כידוע יש הרבה יהודים שמשקיעים את כל חייהם במסירות נפש ממש וגם על חשבון חיי משפחתם,
הכל בכדי לקרב אפי' יהודי אחד ליהדות,
וגם משקיעים בזה הרבה כסף ומתרימים את כל האומה בשביל כך,
וכל זה הוא מתחילה דבר טוב מאוד, וזו חלק של הערבות שיש לכל יהודי כלפי יהודי אחר באומה,
ומרגש ומשמח שאנו כאומה רוצים ודואגים לזולת, ודווקא מזולת של האומה שלנו, 
כי עניי עירך קודמים לפי כל קנה מוסר ושכל,

אבל !!!! (כן ברור שאין בלי ה"אבל" הגדול הזה) האם הדרך היא נכונה ? ולדעתי לא ולא !!! ואני אסביר למה,

קודם למה לא נכון הדרך,

1, פירוק משפחות,

והיות שאתם מחזירים בתשובה פירושו שהאדם יהפוך לחדרי ?! אז בעצם אתם מפרקים משפחות !
ניכנס לרגע לנעליים של הורים שעמלים להוליד ילדים ולחנך אותם ולגדל אותם עם כל הכרוך בכך,
ואתם באים פשוט חוטפים להם את בניהם מתוך ידיהם,
הרי אין לך רישעות יותר גדול מזה,

מה שאין כן אם לא היינו מחזירים בתשובה בדרך הזאת, כלומר לא צריך להחזיר בתשובה בכלל, (פתרונות בהמשך)
מאיפה המצאנו את הדבר הזה ?? בתורה זה לא קיים כלל,
מי מהגדוילים בדורות העברו עסקו בכך ? מי חטף ילדים מהוריהם ? (כן כן אפי' שהם כבר בוגרים,)

ומה אנו (= האומה כולה) מפסידים מכל זה ?! שיש מלחמת אחים באומה ומסיון מטורף וכל הכרוך בזה,
כל אחד נשמר מהשני כמו מאש, ואז אין אימון ברבנים וחילול השם גדול וענק, ושנאת אחים גדולה,


2, מלחמה במדע 

צריך הם להילחם נגד המדע, להגן על כל אגדה ומשל ומליצה בתנ"ך ובחז"ל,
ומשקיעים מיליונים של כסף להוכיח את גיל העולם וכל שאר השטויות,
עושים הם מעצמם צחוק אחד גדול,

ושוב חוסר אימון ברבנים וחילול השם,

3, ביזיון התורה,

בכדי לומר ולשכנע כמה טוב היא תורתינו הקדושה ?! אז מגייסים את כל השטויות שקיימות,
מי הצופן התנכי ועד אמונה בשדים וגילגולים וכדומה,


ועכשיו ברצוני להציע דרך יותר נכונה ופחות עמל ופחות כסף ציבורי, והיא 

1, רק להטיף מוסר, כלומר כמו נגד עישון בנאורות. כך בעד כיבוד הורים וזקנים למשל,

כלומר במקום לקשקש לגבי אמיתות התורה ?! פשוט למכור את תובנות התורה שכל ילד\אבא\אימא יקבל כנכון,
ולמכור זאת ברציולאיות, לא עם הבטחות אגדות וכדומה,
פשוט להוכיח שכיבוד הורים וזקים מביא את האנושות לאריכות ימים באמת,
אפשר לעשות יום מיוחד בשנה לנושא כיבוד הורים וזקנים, (כמו שיש יום ה"אם" בנאורות למשל)

וכן על זו הדרך בכל המצוות השכליות שכל אדם באומה יכול לקבל ולהבין,

עוד דוגמא:
סעודת ליל שבת, להטיף על חשיבותו של סעודה אחת בליל שבת בכל משפחה ומשפחה,
לדעתי אפשר להטיף לכך וכל ראש משפחה יקבל זאת כדבר טוב ומיוחד באמת,
ראו כמה "אבות ובנים" הצליחה אצלינו (החרדים) 
מישהו המציא רעיון מעניין שהאבות ילמדו שעה בכל שבת עם ילדיהם את הלימוד שלמדו בכל השבוע בבית ספר,
ובכל הקהילות כבר כמה שנים זה קיים ומצליח מאוד,

2, סיפרות

לדעתי הסיפרות צריך להיות סיפרות מוסריים, כמו סיפרות על לשון הרע, סיפרות על שבת, סיפרות על מידות טובות,
כלומר במקום סיפרות להוכיח את התורה ונגד המדע ?! דווקא סיפרות למצוות ולמוסר ולערכים בעצמם,
הרי כל מצווה אפשר להסביר את חשיבותה בעצמה בלי כל הסביב,
כיבוד אב ואם צריך להוכיח שזה מאלוקים ???
לא תגנוב צריך להוכיח ??
לא תחמוד צריך להוכיח ??

3, דרשות רבנים לציבור הכללי
 
חייב להיות כמו אצלינו, לדבר רק לתוכן, כלומר כל כנס והרצאה צריך להיות נושא מסויים מהתורה,
אם זה כיבוד הורים ואם זה לא תרצח ואם זה לא תגנוב, ואם זה על מידות טובות,
הרי כמו אצלינו הדרשות הם בתוכן ואף אחד לא צריך לדבר על להוכיח את התורה ודעה מהתורה, כך כאן לא צריך כלל להוכיח כלום פשוט לדבר לגבי התוכן הפשוט של המצווה או המידות ומוסר,

מה נרוויח מזה ?
שהאימון ברבנים יחזור אצל הציבור הכללי, אף הורה לא יפחד שהולכים לגנוב להם את בנם או בתם,
אף הורה לא יחשוש מהרבנים כי הרבנים לא באים להזיק להם רק להפך. איזה אבא\אימא לא ירצה שבנם ישמע מוסר לגבי כיבור הורים וזקנים ???


כל זמן שאין אימון ברבנים ובצדק, האומה מפסידה ללמוד באמת את התורה,
הרי אם היינו עושים כך היינו כל האומה מקבלת מוסר מרבנים. למה לא באמת,

ולכן אני טוען שכל העמל שלכם וכל הכסף המגוייס מהציבור צריך לכוון לכיוון הזה ואז תצליחו באמת,
כך נהגו בכל הדורות הדרשנים למיניהם,
וכך נהגו כל מנהיגי הדורות,
אף אחד לא גייס נפשות לקהילה שלו (לפני שהיו קהילות נפרדות,)
כך גם אנו צריכים לבטל את המושג הזה קהילות נפרדות,
הרבנים צריכים ויכולים (גם מצד ההלכה וכוח הפסיקה שבידם) לוותר על כל התורה מי חילול שבת עד כיפה מטומטמת,
ופשוט להתחיל לדאוג לדרוש מוסר וערכים וצדק חברתית,
הייתי מפנה הרבה מהמאמץ נגד ריביות הבנקים, כלומר להילחם בשביל הציבור הכללי נגד לקחת ריבית קנסות וריבית בנקים בחובה ובמשכנתאות,

בקיצור הרבנים צריכים להיות משענת לציבור הכללי נגד עוולות השילטון וחברות כלכליות שמשעבדים את ההמון עד התחתית,
הרבנים צריכים להילחם נגד האלימות שיש במקומות בילוי בכל הארץ, רצח וגניבה וכדומה,
כלומר הרבנים צריכים לכנס צעירים לדרוש מהם אך ורק לעניין זה, (לא חזרה בתשובה ולא כל השטויות) נגד אלימות ונגד רצח ובעד רחמים ועשיה לזולת,

עד היום התקשורת כביכול נילחמת בשביל ההמון ולכן הם מצליחים כל כך,
אבל אנו הרי יודעים שהתקשורת הם חלק של המשעבדים את הציבור. בזה שהם חלק מהכלכלה והשילטון הנ"ל,

ולדעתי זה צריך להיות תפקידם של הרבנים כי לגבי רבנים יש יותר אימון בההמון, (אם היית אימון כמובן)

לסיכום:
אסור בתכלית האיסור להחזיר אדם בתשובה במובן הקלסי של החזרה בתשובה,
חייבים לדרוש צדק ומוסר מהשילטון והחברות הגדולות, לטובת ההמון המשועבד להם,
חייבים לדרוש מההמון בעד כיבוד הורים ובעד המשפחה ובעד עשיה לזולת,
ונגד כל החוליים שיש בציבור בההמון, מי המעמד הגבוה עד העבד לבנק,
מי הגנבים הגדולים שגונבים כסף בשם החוק המטומטם של הריבית. (שאסור מהתורה ממש, וזה רוח החוק של התורה,
חייבים לבטל את ההתר עיסקה וכל הליצנות הזאת מהתורה ומהאלוקים, גיל העולם מעניין אותם הא הא,,,,,, תלחמו נגד לקחת ריבית) ועד הנער ששולף סכין בקלות דעת שכזו בדיסקוטק ובכל מקום בילוי אחר

זו לא התפקיד של התקשורת (הם במילא לא עושים כלום בעניין, הם הרי חלק של המעמד הגבוה בחברה)
זו התפקיד של כל אלה שרוצים ודואגים את טובת האומה ואיכותה המוסרית והערכית ולכל המעמדות בציבור,
הרבנים גם צריכים להילחם בעד דיור לצעירים חינם, המדינה לא שייך לאף אחד זה שייך לציבור. המדינה היא רק ועד בית של האזרחים, ושכזה חייבים להילחם בשביל הצעירים,
כן כן דיור חינם ומיד לחפש את אהובת ליבו ולהקים משפחה כמה שיותר מהר,

הרבנים חייבים להיות מעל הפוליטיקה בכל העניינים שלעיל,
כל מי שמתעסק בעשיה הנ"ל חייב לא להיות שייך לשום קהילה, אך ורק לעשיה לטובת כל האומה,
ואז יחזור האימון של האומה ברבנים ובחכמים ובעוסקים לטובת האומה,

ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב נאום השם אמן ואמן ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 


תוקן על ידי maxmen ב- 19/06/2011 22:21:40





דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/6/2011 22:18 לינק ישיר 

מכתיבת דרשות ארוכות באינטרנט לא יקרה כלום. אם אתה חושב שאתה צודק, תעשה  משהו. אתה מוזמן להיות הרב שידרוש לחילונים תוכן [איפה? איך? למי?] וידרוש את הצדק הזה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/6/2011 02:31 לינק ישיר 

יהיאור כתב:
מכתיבת דרשות ארוכות באינטרנט לא יקרה כלום. אם אתה חושב שאתה צודק, תעשה  משהו. אתה מוזמן להיות הרב שידרוש לחילונים תוכן [איפה? איך? למי?] וידרוש את הצדק הזה.


צדיק אני לא מדבר עלי או עליך,
אני מדבר לאלה שכן עושים כנסים והרצאות במקום לדבר על גיל העולם והצופן התנכי וגילגולים ועוד שטויות,
שיעשו משהו יותר מועיל ונכון לאומה ולתורה ולאלוקים,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/6/2011 23:33 לינק ישיר 

טוב אז כך
אחרי שסיימתי בס"ד ובמסירות נפש להכניס את כל ההרצאה שלי להפורום, משום מה הדברים נמחקו. ותוכ"ד נזכרתי שיש לבקש אישור מהרב המנהל שיחי' לפתוח אשכול חדש וכדו'. לפיכך הריני להעתיק הדברים באשכול שאינו חדש כי אם משומש, ויצאתי ידי חובת התקנה הנ"ל, ויועיל בעז"ה.

על אבולוציה של נחשים וכלבים (מסונת על פלורליזם)

בכמה מקומות טענתי לאמור, שתורת הנביאים הבסיסית, שהיתה רווחת גם בעם כולו, נעדרת בתורה. כל הרעיון של יום ה', המשיח, המשפט עם כל העמים, הפיכת כולם דעה את ה', נהירת הגויים אל בית המקדש וכו'. התורה כלל לא מזכירה את כל האידיאלים האלו. כי הם מחידושי הנביאים שדברו עליהם בתקופות מאוחרות. וזה כמובן אות לקדמות התורה.

אמנם לדעתי ישנו ענין בסיסי מאד בתחום זה, שכן תלוי בדברי התורה, אם כי בצורה אחרת, מכיון שמדובר בתקופה אחרת.

הצורה בה דת מעוצבת, היא הצורה בה היא יכולה לשרוד. דת המעוצבת לעם החי בארצו קיימת כל עוד העם בארצו. דת המניחה את המלך במרכז הפולחן, כמו הדת המצרית למשל, לא יכולה להתקיים ללא מלך, ללא נילוס, ללא קברות פרעונים, ללא חיפושיות זבל, וכל שאר האלמנטים הדתיים שלה. מה שקרה לרוב הדתות, הוא שהן היו מעוצבות לפי תנאים מסויימים, שברגע שתהפוכות הגורל שינו את התנאים, התבטלה הדת. ובמקומה באה הדת שהיתה מעוצבת לפי התנאים החדשים.

ומה קרה אצלינו? הדת היהודית היתה מעיקרה מעוצבת למצבים שונים. האבות מתוארים בתורה כעושים את רצון ה' תוך כדי נדודים ורדיפות, ללא עם וללא מנהיג וללא כהן. בני ישראל מקבלים את התורה במדבר, ללא ארץ. ה' זכר אותם וגאל אותם גם כשהם היו בבית עבדים, לא הקריבו לו קרבנות ולא עבדו אותו. כי היתה להם זכות אבות. וגם התורה עצמה מתארת כמה תרחישים.

מה שאני טוען הוא, שבני ישראל הבינו בצאתם ממצרים שלא כל כך מהר הם יגיעו לאידיאלים של התורה. זה לא ענין פשוט לבנות מדינה כפשוטו מא' ועד ת' שתהיה מושלמת מכל הבחינות, כמו מדינת האידיאל של התורה, שרק 'והיה אם שמוע' מושלם מביא ל'ונתתי שלום בארץ'. הרעיון של היעדר 'המנוחה והנחלה' שחוזר בתורה ובנביאים ראשונים, אינו איזה מצב מסויים שנקלעו אליו בטעות, אלא משהו שהיה ברור שהוא רק אחרית הימים, עתיד.

כל אדם ריאלי שעמד במדבר, הבין שעם ישראל אינו יכול להגיע למצב אידיאלי במהרה. הוא מוקף כולו בעמים אויבים, מלבד הכנענים יש את עמון ומואב ואדום וארם, הוא נוטה עדיין לפולחן צמוד אליו, ולא הפנים עדיין מספיק את הערכים של התורה. לפיכך המצב בו מדינת ישראל תהיה בפסגה המדינית דתית וכו' היה ידוע בתור עתיד של אחרית הימים.

בשביל יעקב (בראשית מט') אחרית הימים היא התנחלות בני ישראל בארץ. זה המצב האידיאלי, שיעקב כאשר היה במצרים, הבין כי אינו קרוב, בידעו גם את הבטחת ברית בין הבתרים.

בשביל בלעם אחרית הימים היא התקופה בה ישראל יכניעו את אדום עמון מואב ועמלק. (במדבר כד').

לפי משה אחרית הימים תהיה אחרי שיבואו על ישראל צרות והוא יפוץ בעמים, אז באחרית הימים הוא ישוב אל ה' וה' ימלוך עליו (דברים ד' ל'. לא' כט').

לא נראה שאף אחד מהמקורות האלו שבתורה מתכוין לאחרית הימים כפי שהוא בלשוננו ובלשון התקופה המקראית המאוחרת, סוף העולם, הזמן בו העולם הולך להתמוטט אחרי שכבר ההיסטוריה נגמרה. אלא בתורה הוא להיפך: בסוף התקופה הזו, הימים האלו, באחרית התקופה המבולגנת הנוכחית, יהיה סדר. כאשר הדברים יסתדרו. השאיפה של יעקב היא ההתנחלות, בזמן היותם במדבר השאיפה המתבקשת היא הכנעת עמי האיזור. ומשה מתנבא ויודע כי יהיו עוד חטאים, הוא יודע שהעם לא בשל להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש, והוא יודע שהצרות והקללות יטהרו את החטאים האלו. אבל אחרית הימים של משה גם היא לא סוף העולם, אלא הזמן בו ישובו בני ישראל לה', ואז יתקיימו בהם הברכות וכו' ואז רק תתחיל התכנית ההיסטורית של ישראל. להגשים את ייעודם. ואז יאמרו כל העמים רק גוי חכם ונבון וכו'. ואז יהיה מטר הארץ בעתו וכו'.

אחרית הימים של דניאל (י' יד') היא הקץ, משהו פלאי שנקבע לו תאריך ויבא בסוף כל הדורות. אחרי שיעברו כל המלכויות למיניהם. זו התחלה של רעיון מלכות השמים, והמשך של רעיונות יום ה' שרווחו לכל המאוחר באמצע ימי הבית הראשון (כבר עמוס, מסביר להמון שמתאוים ליום ה', שיום זה יהיה גם יום דין, ולא רק רווחה. יבואו עמו חושך ועונשים וכו').

מה שאני מתכוין לומר בכל זה הוא שכשדברים אומר 'והיה בהניח ה' אלהיך לך מכל אויבך', אינו רק ענין פורמלי, כמו 'כי תבואו אל הארץ', אלא משהו שברור מתחילה שהוא יהיה סוף התהליך, שהרבה מלחמות ובירורים ותיקונים יבואו לפניו. משהו עתידי, תורה של ימות המשיח. התורה שמשה לימד את בני ישראל ארבעים שנה היא ס"כ. ורק לפני מותו, כמו יעקב, הוא צופה את העתיד ומורה הוראות בקשר אליו. אבל בינתיים העיקר הוא ויקרא.

כדי שהיהדות תשרוד, היא היתה צריכה מתכון לימות הבירורים האלו, בדמות תורת ויקרא, שמסתדרת יפה בלי מלך, בלי מקדש מרכזי, ועוד ענינים כאלו. ושמעניקה פולחן צמוד כדוגמת במות. ולא מצמצמת אותו רק למקום שעולים אליו לעתים. כשם שבראשית הוא מתכון ליהדות של גלות, ונותן השראה לקיום התורה והתאמתה לתקופה בה אין נוהגים דיני ויקרא ודברים גם יחד (וחלק גדול מהתאמת חז"ל את התורה לזמן הגלות, הוא בהשראת בראשית והמצבים המתוארים בו. ביקש יעקב לישב בשלוה, עשיו שונא ליעקב, מדוע מקיימים את המצוות בחו"ל, גורל של אדם יחיד גם כשאין עם, ללא מקדש וקרבנות וכו'. גם כך ממשיכים את רוח התורה. וכמה השתמשו בזכות אבות והבטחת הארץ כבסיס לחיי העם בזמן הגלות). כך ס"כ הוא מתכון ליהדות בלי פסגה מדינית.

ולכן אנו רואים את אנשי הדור מתפלאים, גדעון הסולד ממלוכה כי ה' הוא המולך, נתן הנביא הסולד מהרעיון של בניית בית ארזים לה', הם רוצים להמשיך את המתכונת הזו, ולא להחיל את הרעיונות שמיועדים לעתיד לאחרית הימים ולזמן בו ישראל יהיו בפסגה, כמו שהיה בזמן שלמה. ולכן גם מיד לאחר שלמה היתה הסתייגות מהתנהגותו, שכנראה לא היתה נראית לבני אפרים כפסגת הרוחניות של העתיד לבא, הסתייגות שגרמה לביטול השלטת תורת דברים בישראל.

ואילו בימי יאשיהו, כשנמצא ספר הברית עצמו (הטופס הספציפי שעליו כרת משה את הברית) פתאום הבינו שהגיעה העת להגשים את דברי הספר הזה, והכו על חטא שזנחו את דברים. ובאמת בימי יאשיהו היתה הזדמנות כזו, אחרי ששארית ישראל נטפלה במדה מסויימת ליהודה, והיה אפשר להפוך את כל המדינה למדינת משיח של אחרית הימים. (וכבר התבאר באריכות במקומו, שמתוך הפרשה מוכח שדברי הספר היו ידועים כבר קודם לכן, וכל הענין היה מציאת העותק הספציפי המקורי שעליו נכרתה הברית). ההדגשה של הקללות בבהלת יאשיהו היא משום שמשה תולה את הקללות באחרית הימים שהן יביאו לתשובה, ואכן בתקופה זו נפוצו רבים מישראל וגלו, ויאשיהו ניסה להגיע לשלב התשובה של אחרית הימים.

זה הנראה בעיני בענין היחס בין ויקרא לדברים לאורך ההיסטוריה. ומכיון שכמעט מעולם לא שלט דברים באופן מוחלט על כל ישראל, קבעו חז"ל במקרים שדברים קובע חוק אחר מויקרא בהתאם לתנאי עיר הבחירה, שאין לבטל את חוק ויקרא, כפי שמשמע לפי הפשט, אלא לקיים את שני החוקים יחדיו במקביל.

בכלל הרעיון שהחוקים אינם מאובנים אלא ביטוי לתפיסות העולם ורצון האל, והעיקר בהם המטרה. עולה מחוסר התיאום שבתורה (כמו שכותב הרמ"א בתורת העולה, שדוקא משום שהתורה נצחית, היא כוללת גם את התקופה בה היתה המצבה אהובה, ואת התקופה בה נשנאה. הגם שיעקב לקח שתי אחיות, אנו מבינים שבתקופה אחרת לא היה הדבר כשר ללמוד ממנו. כשם שאיננו לומדים מיהודה שראוי ללכת לקדשה). ברעיון זה השתמשו הנביאים רבות לטעון שאין הקרבנות חשובים אלא התכלית היוצאת מהם, אם היא יוצאת, ואם לא עדיף לוותר עליהם. ולא רק הקרבנות, אלא גם בפרשכם כפיכם גם כי תרבו תפלה צום ועצרה קרא מקרא וכו'. גם דברים עצמו מדגיש מה ה' אלהיך שואל מעמך וכו', אבל הנביאים הם הראשונים בעולם ששמו את מטרת החוק, מעל החוק, ואפילו מעל החוק האלהי. וההשראה לתפיסה זו, היא מהתורה עצמה, שרואה את החוקים כאידיאות, שההלכה בפועל לא נגזרת מהם בצורה לקונית, אלא בהתאם למצב. ודוגמא לדבר מאהרן בשעיר החטאת, משה המחוקק קוצף על אהרן ששרף את השעיר, ואהרן מסביר לו שהוא הבין מעצמו שלא מתאים לו לחגוג על הקרבנות כשבניו מתו, "הייטב בעיני ה'". משה המחוקק שומע את החוקים מפי ה', ואהרן מסביר למשה, שכך וכך "לא ייטב בעיני ה'" כי כך נראה לו.

מכאן היסוד לחופש מסויים שנטלו לעצמם הקדמונים מול החוק, כי "הייטב בעיני ה'". נראה לי שקשה למצוא בעמים אחרים הפרת חוק על בסיס תחושות. החוקים היו הדבר הראשון והנכבד בעיני כל אומה ולשון, והיו נכונים להרוג את כל העובר עליהם. ובודאי על רצון האלים. בת יפתח הוא סיפור מייצג את התרבות של ימי קדם, ולא פדיית יונתן. ואילו בישראל, ברור שגם במקומות שהחוק היה קיים היתה כאילו הצדקה להגמיש אותו. יואב מתחנן לדוד שלא לספור את בני ישראל, שאול יודע שעמלק הם חרם ואעפ"כ הוא מחליט שיש לחמול על בהמתם, בניגוד לחוק החרם. ונראה שהרבה מן הויכוחים התיאולוגיים והחוקיים שמתבטאים בנביאים ראשונים ואחרונים, ענינם סביב הנושא של ימות המשיח או לא ימות המשיח. החוקים מתאימים לעכשיו, או שכעת באה הנהגה חדשה. ובפרט מעשי שלמה, ומגמתו של אחיה השילוני כנגדם. וזה סוד יחזקאל ונבואתו.

ובזכות הגמישות הזו, יכלו חז"ל להתאים את החוקים של התורה לתקופות מאוחרות ושונות מאד. כי גם הם הבינו שגם אם החוק לא נוהג באופן מסויים, יש להנהיג אותו מדרבנן, וכן להיפך, לפעמים לא מתאים עונש המוות, או עונש אחר, ויש לבטל אותו "מדרבנן". לפעמים יש להרחיב דין מאד (כמו 'לפני עיור), ולפעמים להיפך, לצמצמו (כמו 'בן סורר', 'נגעי בתים'). הרעיון שמופיע הרבה בחז"ל שמשה עשה דברים מדעתו, ושהנביאים עשו דברים מדעתם. ושרבי עקיבא עשה מה שמשה לא ידע. שיא הגמישות והליברליות לכאורה, בדת, שמאידך החזיקה מעמד בצורה הכי קיצונית והכי חזקה.

המצוות שאנו מקיימים נתפסות כשיקוף מקסימלי של מצוות התורה. דרישה שהיתה לאורך כל הדרך מרגע מתן תורה. מעולם לא בוטלה ואפילו לרגע, דרישה לקיים את כל דברי התורה במקסימום האפשר. ואעפ"כ התורה בעלת הדרישות המרובות כ"כ הותאמה לכל צורות החיים. (הנצרות למשל, במדה ויש לה דרישות, אין הן מעוגנות בבסיסה, הן לא מתימרות להיות ציווים של ישוע מפי האל או להיות כתובות בטקסט הקאנוני. ובכל מקרה אין הן מהוות שום נטל על החיים. אין שום דרישה ספציפית מאדם בחיי המעשה. מלבד ענין כללי מאד של 'ערכים'. דת בלי דרישות תשרוד לנצח נצחים, שהרי הכל 'מקיימים' אותה בעל כרחם. כמו שאמר מוהרנ"ת ז"ל שהכל הם ברסלב אלא שאינם יודעים זאת). והוא אשר התבאר, שהתורה מעיקרה תוכננה לשרוד בכל מצבי הצבירה האפשריים לעם במשך ההיסטוריה. וזה סוד נצחיותה.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/6/2011 23:33 לינק ישיר 

וכשם שכל דרוש מסתיים בענין אקטואלי, גם אנן נימא: יש שמתנגדים מאד לריבוי הדעות השונות בפרשנות היהדות, מזעיפים פנים מחמיצים מצח ומחדדים לשון, כל שאין מדובר במה שהם התרגלו מהגן או מהגנן שהחבית"ם. צריך לחשוב כמו כולם וכמו עוילם כזה ועוילם אחר. וכו'. אבל שמעתי מחכם אחד שאמר, שאף אם אני דעתי שונה מכל בעלי הדעות השונות, יש לשמוח לריבוי הדעות והאפשרויות. כי אין לדעת איזה נסיונות וגזרות מתחדשים בכל דור ובכל מקום, וככל שיש יותר וריאציות הסיכויים להישרדות יותר טובים. כך למשל ייתכן שהכלבים שרדו תנאים פיזיים קשים בזכות תכונות מסויימות, גם אם הם היו מכוערים, הרי בניהם יכולים להתפתח להיות יפים, אבל בזכות ריבוי הוריאציות שורד המין כולו. כך הדת, שורדת בין השאר בזכות ריבוי הוריאציות שבה, וגם אם יש דעות הנראות 'מכוערות' על דרך המליצה (כמובן לא מכוערות באמת) למישהו, בסופו של דבר הן ערובה להישרדות. עד כאן דברי אותו חכם. ואף שאיני מסכים עם דעתו, אולי היא תעזור להישרדות של משהו, על כן אני מביא אותה.

במה דברים אמורים, בדעות המפרשות את היהדות באמת ובתמים, דעות המייצגות את דעת האומרן. לא גיבובים שגם האומרם אינו מאמין בהם. (ואין כוונתי כאן להחבת"ה, שבודאי מאמינים במה שאומרים, במקרה הגרוע משתמשים בהוכחה שאינה עומדת בפני הבקורת, ובמקרה עוד יותר גרוע משתמשים בה אפילו כשיודעים שאינה עומדת בפני הבקורת, אבל במסקנה הם באמת מאמינים).

על מה ירזמון מלי? אל הנחשים הערומים החיים בתוכינו, אלו שכבר מזמן נמנו וגמרו שאינם מאמינים בתורה משמים, ולא בתורה שבעל פה הנמשכת מאז ומעולם. ואעפ"כ הם מעמידים פני תם, ומושכים את הקורא התמים בחלקות לשונם, כאילו הם מאמינים בני מאמינים, אלא שהם באים בגישה שכלתנית ורציונלית, שאפשר לפרש פסוק מסויים כך או אחרת. הגם שבאופן כללי הרי פרשנות שכלתנית תמיד היתה זרם קיים ביהדות, הני מילי כאשר האמינו בה באמת ובתמים, ולכן היו הדברים חלק מהדת. משא"כ אלו שאינם מאמינים כלל, ולא טורחים שדבריהם יסתדרו באמת עם משהו אמיתי, שניתן משמים, אלא סתם לנסות ולחסר מה שאפשר מחלקת הדת, מותר לומר שזה לא היה, מותר לומר שזה לא כפשוטו, וכו' אך ורק על מנת לכרסם, מבלי לבנות דעה שיטתית שנובעת ומסתמכת על הדברים כאמיתיים. (כמו המשכיל שחיבר ספרות שלמה להוכיח שאין שדים וכשפים וכו', ושכך הוא על פי התורה ועל פי דעת כל חכמי ישראל וכו', בזמן שברור שלא האמין לא בסמכות התורה ולא בסמכות חכמים).

לפעמים אותם הנחשים אינם שמים לב מה הם עושים, הם לא הפנימו לגמרי שהם אינם מאמינים בתורה משמים, ולכן הם מרגישים טוב כשהם מנסים להביע את פרשנותם בעניני הדת כביכול הם באמת מאמינים אולי באיזו פשרה רציונלית. ואין זה דבר חדש, רבים ממשכילי גליציה היו כאלו, פוסחים על הסעיפים ומליטים פניהם באדרתם, כמתלהלה היורה חצים בתוך הברד. כלפי חוץ דברו רק על תורה שכלתנית ונבחנת בסעיפי המחקר ומלוטשת בהלמות מכושי ההגיון והממצאים וכו'. ובאמת לא היה בידם כי אם עסה בלוסה, פשרת חמר גמל בסוד גם לי גם לך לא יהיה. עורות תחשים מאדמים ששש ומתפאר בגוונים שלו, ואינו אלא חמת מלא צואה ופיו מלא דם והכל רצין אחריו.

דומים הנחשים האלו, למין של כלבים, המפתח כאילו יכולת הישרדות, יש לו כאילו פרוה, יש לו כאילו טפרים חזקים, יש לו כאילו כח סבל גדול. ועיני כל הביולוגים נשואים אליהם שיסייעו למין במלחמתו לשרוד. אבל ביום מבחן, ביום מלחמת הקיום, כל הכאילו מתמוגג, ומתברר שאין כאן שום דבר שיכול לשרוד. רק מה שיכול לכרסם מהיערכות המין כולו למלחמת הקיום. גייס חמישי של מוטציות דמה. סוס טרויאני של דנ"א פגום. דלקת אוטואמונית הנוגסת בעצמה, ונחש המשיך את זנבו.

כאלו הם חלק מהמדברים בעד יציאת האברכים לעבוד, וטורחים להסביר מדוע הלימוד חשוב מאד, אבל צריך שיהיו גם כאלו שיעבדו וכו'. אבל באמת, הכל הצגה אחת גדולה, הלימוד לא חשוב בעיניהם, ולא ברור להם כלל אם ניתנה תורה בסיני או לאו. כל הענין לא מענין אותם, והם רק מגבשים נוסחאות שירוצו בציבור. כמובן שיש גם רבים שבאמת באים מנקודה של פרשנות הדת וכו' לא עליהם אני מדבר, אלא על אנשים ספציפיים מאד, שיש להם שם וכתובת, העוסקים במלאכת הנחשים, לכרסם כל מיני חלקים מאמונת המאמינים, במסוה של משנה דתית סדורה ורציונלית, ומאחורי המסוה אין כלום, יש אסטרטגיה פלשתינאית של שיטת הסלאמי. קודם נגיע להסכם שיכול להיות שהתורה רק השתמשה בטקסט קיים של מיתוס בריאה, ולאחר מכן נכבוש את אל קודס. וכאשר מישהו ישים לב מה עשינו, כל היהודים כבר יהיו בים.

תורת ברסלב למשל, מחוסנת מול כל המצבים האפשריים, חוץ מהמצב של 'שכל'. לפיכך היא שורדת נפלא כל היכן שאין שכל. (שזה אגב יש לציין חלק גדול מאד מהעולם). היהדות ככלל עשויה לשרוד גם היכן שיש שכל מסוגים שונים. אבל מול תרמית שכל מדומה היא פחות מחוסנת. כפי שראינו באירופה של המאה ה19. משיכת כל מי שהיה לו קצת שכל לכיוון של מצגי שוא של כאילו יהדות הגיונית ומותאמת לכל מיני זמנים ודברים, גרמה להישרדות של סוג מסויים של מאמינים.

על כן אני ממליץ, כל מי שמנסה את כחו בעיצוב מחדש של פני הדת, יבדוק היטב קודם אם הוא מאמין באמת בתורה משמים במובן המסורתי (קשה לקבוע את הגבול). ואם הוא מתעקש להיות כנחשים הערומים, לכל הפחות השומע את דבריו יערוך את הטסט הנ"ל בצורה ברורה.

נ.ב. אין שום קשר לתורת הממי"ם האוילית של דוקינס. נא לא לערבב. אע"פ ששתי האשכולות של ייתכן (על המונותיאיזם, ועל טיעון המסורת), קשורים בתורת הממים, ובתורת המשחקים. הנושא שלי הוא אחר.

עד כאן להיום ותודה על הקשבתכם.

כיבוד קל.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/6/2011 10:11 לינק ישיר 

ארתח, ברוך שובך !



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/6/2011 10:15 לינק ישיר 

בן דינו היקר:

אני לא מצליח להבין איך כל דברך שייך לאשכול זה שהנושא היא ביקורת כלפי קירוב רחוקים בדרך הלא נכונה לדעתי,
או שתפתח אשכול מיוחד או חפש אשכול ששם שייך דבריך ולדעתי יש הרבה אשכולות כאלה כאן בפורום,

לעצם דבריך:
על איזה הישרדות אתה מדבר ? שהישארנו במצריים חמש יהודים על כל יהודי שיצא ממצרים ?
על עשרת השבטים אולי אתה מדבר ?
אולוי אתה מדבר על 90% שהתבוללו בזמן ההשכלה ??
אולי אתה מדבר על 95% חילוניים בכל העולם ??

ברסלב היא הוכחה לטמטום ולא להישרדות, ברסלב היא ראיה שעוד קיים משוגעים בעולם היהודי,
מי הוא הטיפש שיעזוב את ארץ ישראל ביום הדין להתפלל ולדרוש במתים בחוץ לארץ,


תוקן על ידי maxmen ב- 21/06/2011 10:55:40





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/6/2011 10:55 לינק ישיר 

מקסמן,

למה אתה קורא לבנו של דינוזאורוס בשם בן הנידה ?
הלא אמרת פעם שאתה מכיר את האבא באופן אישי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/6/2011 10:58 לינק ישיר 

שותפיסוד כתב:
מקסמן, למה אתה קורא לבנו של דינוזאורוס בשם בן הנידה ?הלא אמרת פעם שאתה מכיר את האבא באופן אישי.


תודה טעות שלי והצלחתי עוד לתקן, במקום בן דינו כתבתי בטעות בן נידה, סליחה מבן דינו ומכל שהבין ח"ו אחרת 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/6/2011 14:00 לינק ישיר 

לפותח האשכול.

יש לך הסתכלות מקורית ומענינת בהרבה נושאים,וזה דבר חשוב.

מה שאתה אומר בהחלט זה רעיון חיובי,אבל לדעתי זה לא במקום הפעילות הקיימת היום.

יש כאלו באמת שדוקא בדרך שלך יחזרו בתשובה,אבל רבים אחרים לא.
כי את כל  הרעיונות הנעלים שניתן להסביר לציבור אפשר לעשות ביחד עם כל העבירות שבתורה,וביחד עם אי אמונה באלוקים,כך שמבחינת היהדות זה אולי דבר חשוב,אבל לא המטרה הסופית.

בקשר לדבריך שזה עוול שחוטפים את הילדים מההורים,אינני מבין את דבריך,כבר נפסק להלכה שכבוד אב ואם לא דוחה אף מצוה מהמצוות שבתורה,אז מה אתה רוצה שהבנים ימשיכו לעבור עבירות ולא לקיים מצוות בגלל שזה ירגיז את ההורים שלהם?.

אז לפי איך שראיתי את דעתך במקומות נוספים,תאמר,אין לי בעיה שישמרו תורה ומצוות,אבל שלא יפרשו מהמקום,מהקהילה שלהם,אבל זה לא נכון,אף אחד שחוזר בתשובה לא אמור להגדיר את עצמו שהנה אני פורש ממכם,נותן לכם גט כריתות,ועוזב למקום חדש ,אלא באופן טבעי,כשהאדם שומר תורה ומצוות,הוא פורש מהציבור החילוני,וזה לא ממש משנה איך תגדיר את זה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/6/2011 14:31 לינק ישיר 

מה עם הנושא הירוק?
יום אחד בשבוע בלי פיח בלי זיהום אוייר בלי תאונות דרכים קצת שקט מכל הטירוף מסביב.
שמיטה פעם בשבע שנים לתת מנוחה לאדמה.
צער בעלי חיים.
בגדול התורה גם מצפה מאיתנו שלא נהיה חזירים שרוצים לבלוע את העולם למצוץ את מה
שיש לו להציע את הטיפה האחרונה.
קצת ענווה להבין שאנחנו בסה"כ קטנים ומוגבלים לא צריך לרצות רק עוד ועוד ועוד
הסתפקות במועט כמו שהטיפו לנו כל הזמן חכמי ישראל לדורותיהם.





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/6/2011 18:07 לינק ישיר 

קסת כתב:
לפותח האשכול.יש לך הסתכלות מקורית ומענינת בהרבה נושאים,וזה דבר חשוב.מה שאתה אומר בהחלט זה רעיון חיובי,אבל לדעתי זה לא במקום הפעילות הקיימת היום.יש כאלו באמת שדוקא בדרך שלך יחזרו בתשובה,אבל רבים אחרים לא.כי את כל  הרעיונות הנעלים שניתן להסביר לציבור אפשר לעשות ביחד עם כל העבירות שבתורה,וביחד עם אי אמונה באלוקים,כך שמבחינת היהדות זה אולי דבר חשוב,אבל לא המטרה הסופית.בקשר לדבריך שזה עוול שחוטפים את הילדים מההורים,אינני מבין את דבריך,כבר נפסק להלכה שכבוד אב ואם לא דוחה אף מצוה מהמצוות שבתורה,אז מה אתה רוצה שהבנים ימשיכו לעבור עבירות ולא לקיים מצוות בגלל שזה ירגיז את ההורים שלהם?.אז לפי איך שראיתי את דעתך במקומות נוספים,תאמר,אין לי בעיה שישמרו תורה ומצוות,אבל שלא יפרשו מהמקום,מהקהילה שלהם,אבל זה לא נכון,אף אחד שחוזר בתשובה לא אמור להגדיר את עצמו שהנה אני פורש ממכם,נותן לכם גט כריתות,ועוזב למקום חדש ,אלא באופן טבעי,כשהאדם שומר תורה ומצוות,הוא פורש מהציבור החילוני,וזה לא ממש משנה איך תגדיר את זה.

 

קודם כל תודה לך זה מחמם את ליבי, ושוב תודה,

1, המטרה  הסופית יבוא לבד, ככה לא תגיעו לסוף סופי בכלל,
2, לגבי כיבוד הורים\חטיפה:
תראה אתה מדבר כלפי הפרט שמין התורה כפרט האדם חייב לשמוע לתורה ולא להורים,
קודם כל זה לא נכון, כיבוד הורים מבטל הרבה מצוות,
רק במצוות שכל התורה תלויה בהם, כמו לחלל שבת לעבוד ע"ז וכדומה,
אין לבטל כיבוד הורים בכל מצב אפי' הם משמידים את כל רכושך,

אבל אני לא דן בפרט אני דן בהנהגה שמחזירה בתשובה איך הם עושים דבר כזה ? אייך הם מטיפים לדברים כאלה ?
(כמובן לא ישירות אבל זו התוצאה הישירה ממעשיהם)
ולכן אני טוען שבמקום לחטוף עוד אחד ועוד אחד ולא נגמר לעולם המלחמת אחים הזאת,
וגם לא ירצו לקבל אפי' מוסר אמיתי של תורה וגם יצטרכו לקצץ בנטיעות בגלל זה,
הרי כל דבר גורר את השני כל עבירה גוררת עבירה חדשה,

הם נלחמים ביהדות כי גונבים להם את ילדיהם,
אנו (החרדים) נסגרים עמוק בבונקר מפני פחד וחררדה מהם (כי הרי הם חייבים להכחיש הכל כדי להציל את ילדיהם מידינו,)
ואז ילדינו מרגישים חנק (בבונקר), ואז גם ילדינו בורחים מאיתנו (= חזרה בשאלה),
בקיצור חכמי חלם אנו,
האם אנו צריכים להישאר כאלה חכמי חלם ????

אני מציע להחזיר את אימון הציבור ברבנים, לא נבקש מהם רק מה שהם מבינים כנכון,
והאור שבתורה יחזיר את כולנו למוטב,
אמן ואמן,,,,,,,,,,,



 

רציתי להוסיף משהו,
אני לא אוהב לצטט את הספרים החיצוניים שלנו במסורת, אבל לצורך העניין אני אצטט,

בוא נבדוק את התובנות של חם ובניו (= בנו של נח,)
(כדאי מאוד לעמיק בהם, התובנות של פעם יותר מחכימים מהתובנות של האחרונים)
אייך הוא משכנע את בנו כנען לא לעשות את המעשה הזה, והנה

לט) בשנה הראשונה לשבוע הרביעי ליובל החמשה ושלושים נפוצו בארץ שנער. (מ) וילך חם ובניו אל הארץ אשר נפלה לו בגורל נחלתו אל ארץ הנגב. (מא) וכנען ראה את ארץ הלבנון עד נחל מצרים כי טובה היא מאוד, ולא הלך אל ארץ נחלתו מערבה לים. (מב) וישב בארץ לבנון ממזרח וממערב לארץ הירדן ועש שפת הים לארכו.
(מג) ויאמרו אליו חם אביו וכוש ומצרים אחיו לאמור:

<*>הן נאחזת בארץ לא לך, אשר לא נפלה לנו בגורל. (מד) לא תעשה כן, כי אם תעשה כה אז נפול תפול בחרב גם אתה גם בניך בארץ והייתם לאלה. (מה) כי בחוזק החרב נאחזתם, ובחזקת החרב יפלו בניך ונכרת לעולם. (מו) אל תשב בארץ מגורי שם, כי לשם ולבניו נפלה בגורל לנחלה. (מז) ארור אתה וארור תהיה מכל בני נוח, באלה אשר נשבענו לפני השופט הקדוש ולפני אבינו נח.

(מח) ולא שמע בקולם, וישב בארץ לבנון מן חמת עד לבוא מצרימה, הוא ובניו עד היום הזה, על כן קרא לארץ ההיא כנען.

מה אבא ואחיו אומרים לו ? תשמע ידידי כנען חרב זה חרב כל מה שמגיע בכוח יחזור בכוח,
כי לא לעולם יהיה הכוח אצלך ואז כל צאצאיך יצטרכו להילחם לעולמים עד שלא ישאר מהם כלום,
(מה) כי בחוזק החרב נאחזתם, ובחזקת החרב יפלו בניך ונכרת לעולם.
הם לא אומרים לו שהוא בעצמו יפול, הם אומרים לו שבניך = צאצאיך יפלו ונכרת לעולם = כרת

כל כך פשוט התובנות האלה,
כך זה גם אצלינו, לחטוף ילדים שהם עמלם של כל אדם ביקום, יביא בסוף שיחטפו את בנינו,
כך היית בכל הדורות ובכל ההיסטוריה וכך קורה לנו היום, 



תוקן על ידי maxmen ב- 21/06/2011 18:37:17





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/6/2011 22:33 לינק ישיר 

בן דינו

ברוך אל הפורום!

כתבת יוצא מהכלל.

אני מציע שתפתח אשכול חדש בכותרת "התורה הגמישה" ושם אשתדל בל"נ לענות לכל מה שכתבת. יש לך  תובנות שעבורי הן חדשות וכדאי להעניק להן את המקום הראוי: אשכול ייחודי.

_________________

שומר פיו ולשונו - שומר מצרות נפשו < type="text/">document.write("");




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-22/6/2011 02:23 לינק ישיר 

מקס
סליחה אבל למיטב ידיעתי אלה שאתה מדבר אליהם לא שומעים אותך, לא קוראים ולא מבקרים כאן.
אולי תהיה קצת יותר מעשי.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/6/2011 15:17 לינק ישיר 

יהיאור כתב:
מקס סליחה אבל למיטב ידיעתי אלה שאתה מדבר אליהם לא שומעים אותך, לא קוראים ולא מבקרים כאן.אולי תהיה קצת יותר מעשי.

 
ברגע שהגיעו הכלבים והנחשים לאשכול הזה ?! אני מיד מבין שזה פועל לטובה ב"ה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2011 18:16 לינק ישיר 

(בזמן אחרון באים כאן כל מיני מחב"תים לטעון שלא נורא הרבה אלילים ביהדות, והנה דעת חז"ל בעניין)
קחו לכם מחתות,,,,,, ותנו בהן אש: מה ראה לומר להם כך, אמר להם בדרכי עכו"ם יש נמוסים הרבה וכומרים הרבה ואין כלם מתקבצין בבית אחד, ואנו אין לנו אלא ה' אחד ותורה אחת ומשפט אחד ומזבח אחד וכהן גדול אחד ובית המקדש אחד ואתם ר"נ איש (250 ראשי ישיבות או אדמורים = אלילים) מבקשים כהונה גדולה אף אני רוצה בכך לכך אתה וכל עדתך היו לפני ה' להלן פס' טז זאת עשו קחו לכם מחתות ותנו בהן אש הרי לכם תשמיש החביב מן הכל היא הקטורת חביבה לפני הקב"ה מכל קרבנות וסם המות נתן להם בתוכה שבו נשרפו נדב ואביהוא לפיכך התרה בהם,
(תנחומא ה)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > קירוב רחוקים ביהדות, (ביקורת)
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.