בית פורומים עצור כאן חושבים

האם השכולה שגרמה גם לרב הראשי לענות אחריה אמן

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-2/7/2014 19:00 לינק ישיר 
האם השכולה שגרמה גם לרב הראשי לענות אחריה אמן

תחילה העתקתי לינק לאשכול הכתבות, אך במחשבה שניה, אולי ראוי לפתוח אשכול מיוחד.
הכתב, מצביע על תופעה מעניינת של פמיניזם הלכתי המחוייב להלכה במובן האורתודוקסי המלא.
מה שברור שאין שום מניעה הלכתית לאמירת קדיש על ידי אישה, אם כי גם בתוך השיח ההלכתי נטו, יש הסתייגות ברמת כבוד הציבור צניעות וכיו"ב.
לכאורה, עיקר ההתנגדות היא יותר מאימת המדרון, מאשר מאימת החשש שח"ו יתגדל ויתקדש שמיה רבה על ידי אישה.
ייתכן וזו סנונית עם פונטציאל כדור שלג לשטוף גם את החברה החרדית.
(בזכרון משה הייתה אישה שנהגה לבא בקביעות לאמירת קדיש).
ואולי לא.
ימים יגידו.




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/7/2014 19:07 לינק ישיר 

דוגמת הקדיש היא דוגמה מצויינת להתעקשות מטופשת וחסרת כל בסיס שראוי לה שתעבור מן העולם (במאמרי במקור ראשון כתבתי, בין היתר, על ה"היתר" של רבני בית הלל לקדיש יתומה, שמנוסח בצורה לא מוצלחת. הם מביאים מקורות וכו' לדבר שכלל אינו זוקק מקור. פשוט כל מה שלא אסור מותר). ואכן הקדיש הזה היה צעד יפה בדרך לכך.
רחלי פרנקל היא תלמידתי, ואני יודע שזה בא אצלה ממקום אמיתי ופשוט לגמרי. היא לומדת גמרא והלכה ברמה גבוהה, ואין לה עניין מיוחד להתריס. היא פשוט עושה מה שנכון בעיניה וזהו. ממנה תראו וכן תעשו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/7/2014 19:16 לינק ישיר 

מפורום השכן,

בשכונת זכרון מאיר בב"ב הוקם מעון לנערות (בנות 18-19) מפליטות השואה, שנקרא 'בית שרה שנירר' קשה ולמותר לתאר את מצוקתן וסיבלן של הנערות. במעון דאגו להן למקורות מחיה ותעסוקה נפשית, בצורות שונות, במטרה להשכיח מהן את המחשבות הקשות אותן עברו. בכל לילה היתה מתרחשת במקום טרגדיה, היו הבנות נחרדות מהשמועות המגיעות מגיא ההריגה באירופה, זו על שכנראה איבדה את כל משפחתה, זו שהוריה נעלמו, וזו שכבר שבועיים לא ידעה ממה ששכנתה לחדר כבר ידעה... היו הבנות מייללות בבכיות נוראות, והמחזה היה נורא ומחריד.
בסעודת שבת אחת פצחו הבנות בשירה אדירה, שירה לבורא עולם, אב הרחמים. חלונות הבית היו פתוחים וקול השירה הדהד למרחוק. שכנים מן הבנינים הסמוכים למוסד באו אל מרן החזו"א כשתלונה בפיהם: הרי 'קול באשה ערוה' והאם יש להם ללכת ולהעיר להן על כך. תגובתו הראשונה של אביהן של ישראל למשמע השאלה הייתה: זיי זינגען שויין? איך פרייזיך זייער! [הן כבר שרות? אני מאוד שמח!] (ספר מעשה איש ח"ד עמ' קעז מפי הרבנית פינקל)








תוקן על ידי חסדא ב- 02/07/2014 19:17:34




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/7/2014 19:24 לינק ישיר 

אם זה יישאר תמים כמו שהרב מיכי טוען, אז נכון מאוד ולא צריך לעשות מיזה עניין, אבל אם הגברת התמימה תשתף פעולה עם תנועות הפמיניסטיות בהמשך ? אז בוודאי שתהיה מלחמת עולם על כך !



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/7/2014 22:59 לינק ישיר 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/7/2014 23:49 לינק ישיר 

אגב, כעת שמעתי את הסרטון והוא לא בהכרח ענה אחריה אלא אחרי בעלה (הם אמרו קדיש יחד).



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/7/2014 00:52 לינק ישיר 

שלום לכולם. שאלה- maxmen, מדוע מלחמת עולם? על פי גישתך, אסור לפמיניסטיות להתאגד? ובכלל, לא ניתן להיות פמיניסטית בתום לב? ונסי.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/7/2014 10:00 לינק ישיר 

.

כאשר אבי היה ילד בצריף בתל אביב, על יד המושבה הגרמנית סרונה, גרה בשכנותם משפחה. למשפחה היתה ילדה בת גילו. בשלב מסויים, נפטר אבי המשפחה בדמי ימיו. סיפר לנו כי בחופש הגדול, שניהם היו ממהרים יחדיו למנחה בבית הכנסת. הוא - כי בנים בגיל חינוך מתפללים במניין, והיא - כי המבוגרים זירזו אותה להגיע לומר קדיש על אביה שנפטר.

אני מכיר עוד מקרים רבים, ופעם נתקלתי באחת מהתשובות של הרב פיינשטיין בנושא צדקה, כמשיח לפי תומו הזכיר את אותן נשים שהיו נכנסות לבית הכנסת "כדי לבקש צדקה או כדי להגיד קדיש". הוא דיבר על מקום מגוריו בליטא.





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/7/2014 10:38 לינק ישיר 

מואדיב, את המקרים הללו ודומיהם הביאו רבני בית הלל בהיתר שלהם לקדיש יתומה.
אבל אותי זה מקומם (כפי שכתבתי בתגובה במקור ראשון), מפני שבה במידה יכלו להביא דוגמאות שאבותינו בליטא או במרוקו חתכו את הלחם בסכין, או לבשו חולצות, ולכן מותר לחתוך לחם בסכין וו/או ללבוש חולצות. אין שום סיבה בעולם להביא תקדימים כדי להתיר משהו שאין בו שום בדל איסור. חובת הראיה היא על מי שאוסר לא על מי שמתיר. על פי ההלכה, כל מה שלא אסור מותר. זה הכל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/7/2014 11:26 לינק ישיר 

ונסי כתב:
שלום לכולם. שאלה- maxmen, מדוע מלחמת עולם? על פי גישתך, אסור לפמיניסטיות להתאגד? ובכלל, לא ניתן להיות פמיניסטית בתום לב? ונסי.


באותה מידה שלשובניסטים מותר להתאגד, כמו-כן, ניתן להיות שובניסט בתום לב.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/7/2014 11:33 לינק ישיר 

mdabraham כתב:
אגב, כעת שמעתי את הסרטון והוא לא בהכרח ענה אחריה אלא אחרי בעלה (הם אמרו קדיש יחד).
 

מצווה גדולה עשית, שהעמדת את העולם על טעותו הנוראה כאילו הרב הראשי  שליט"א חטאה חטא גדול כל כך, וענה אמן אחרי האשה. דבריך הם כשמן רענן בעצמותיהם של מכבדי ומוקירי הרב שליט"א.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/7/2014 11:49 לינק ישיר 

מיכי
אתה לא מכיר את הכלל שמה שאסור אסור, ומה שמותר מיותר.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/7/2014 12:07 לינק ישיר 

בעל
יש כלל ויש הנהגות.
יש האומרים שהכל מותר חוץ ממה שאסור.
                  הכל אסור חוץ ממה שמותר
                  הכל מותר אפילו מה שאסור
                  הכל אסור אפילו מה שמותר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/7/2014 12:19 לינק ישיר 

גם בלי להיות קיצוני (או קוצני) כבעלבעמיו: האם כל דבר שמותר עושים? איני יורק ברחוב אף שלא נראה לי שיש איסור - (ואני לא משווה חלילה בין יריקה ברחוב ובין אמירת קדיש ע״י אשה, אלא רק מוכיח ש)האסור והמותר אינו הקריטריון היחיד שצריך להילקח בחשבון.

לגופו של דיון, הוא נראה לי לא רלוונטי. אמירת הקדיש אינה אסורה, והשיקולים האחרים (כבוד הציבור, צניעות) אינם רלוונטיים במקרה של אשה שבמשך למעלה משבועיים כבר נשאה דברים באוזני עם ועדה - אמירת הקדיש לא תעלה ולא תוריד.

בכלל, הדיון בנושא נראה לי לא יאה על רקע הסיטואציה בה הוא עולה. אמירת הקדיש ע״י מי שעברה מה שעברה ועוברת נסלחת גם ע״י השוללים אמירת הקדיש ע״י נשים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/7/2014 12:27 לינק ישיר 

Maxmen

>אבל אם הגברת התמימה תשתף פעולה עם תנועות הפמיניסטיות בהמשך? <

הזכרת לי את הפוביה מ"אם יתנו להן אצבע...", שעליה כתבתי באשכול ישן שלי:

ממשגיחת כשרות לנשיאת מדינת ישראל

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=1178195&forum_id=1364




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/7/2014 13:12 לינק ישיר 

 זיהויה של האם השכולה.


שלא במפתיע, לרחלי פרנקל, שגברים ונשים רבים מכירים אותה בשם רחלי פרנקל־שפרכר, יש מניות יסוד בסצנה הזאת. היא עומדת בראש התוכנית ללימודי הלכה במת"ן, בית מדרש גבוה ללימודים תורניים לנשים בירושלים, שחרף חלוציותו הפמיניסטית לא הוצא מחוץ לגדר ההסכמה בחברה האורתודוקסית. פרנקל־שפרכר גם מלמדת הלכה במדרשת "נשמת" בירושלים, ובשני המקומות היא נקראת "רבנית", תואר השמור בדרך כלל לאשת רב, אבל אצלה הוא עומד בזכות עצמו, ומציין את היותה תלמידת חכמים, או תלמידה חכמה. כבר שנים שיש נשים וגם גברים שפונים אליה ואל נשים אחרות, כאל "יועצות הלכה", אבל כעת, לראשונה, בנסיבות הטרגיות של רצח בנה, רבבות בני אדם גם ענו אחריה "אמן".




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > האם השכולה שגרמה גם לרב הראשי לענות אחריה אמן
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.