בית פורומים עצור כאן חושבים

על גרי הצדק ועלינו רות אמה של מלכות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-7/6/2003 22:25 לינק ישיר 
על גרי הצדק ועלינו רות אמה של מלכות


אלימלך נמלט מטרדתם של אנשי בית לחם
האם הוא עושה זאת משום קמצנות או שטירדתם
בבקשת עזרה היתה טרחנית ומעבר לסבלנותו
זאת אין יודעים ניתן לשער כי לחץ השנור
הוא שגרם להחלטתו
רות מצדקניות אומות העולם יציאתה מהעיר עושה רושם רש"י משווה יציאה זו ליציאתו של יעקב
מבאר שבע בודאי שהיתה אישיות מקובלת וחשובה
גם שם בארץ מואב
אך היא בוחרת ללכת עם חמתה לארץ אחרת לא נודעת
לה
בדרך נעמי מלמדת את נעמי מספר הלכות לאו דווקא
מהחשובות שבהם (מה שמובא בשם הרב חיים קניבסקי
שאת שאר המיצוות למדה אצל בעלה כחלון לא זכיתי להבין לא מיסתבר שקיים מיצוות בארץ מואב
כאשר הוא נשוי לנוכרית)
רות ונעמי נכנסות לעיר מלבד קבלת פנים רועשת
רכילותית וצהובה הם נעזבות ועד רבנים לעניני צדקה לא מיתכנס להושיט להם יד עוזרת
כרזות חוסו על האלמנה לא מיתפרסמות ומצבם של נעמי ורות נואש ואומלל
בלית ברירה נעמי שולחת את רות לפשוט יד ולקבץ נדבות וכמנהג אז ללקט בשיבולים
יד המיקרה והיא מגיע לשדהו של בועז
גם הוא בן משפחתה של נעמי לא מגלה היתלהבות
המרבה שהוא מאפשר לה ללקוט עם הנערים
נעמי רוקמת מיזימה היא שולחת את רות אישה צדקנית כבר אמרנו המאמינה בתום באלוקי ישראל
ובהשגחתו למפגש לילי עם בועז
אין לתאר כי אילו היתה נישאלת שאלה כזו בבית המדרש היו אפילו דנים בה קרוב לודאי נעמי היתה מושלכת לחוץ
פשקווילים היו עפים על מחשבת ההפקרות
והרבנים היו מכנסים עצרת לחיזוק גדרי הצניעות
ועל כך שלא תצא בת ישראל לרחובה של עיר בשעת לילה
אך נעמי לא שאלה רות המאמינה באלוקי ישראל עושה מעשה
השחר המפציע מאותו לילה מביא את אור הגאולה
אורו של דוד ומלך המשיח



דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/6/2003 02:11 לינק ישיר 

"האם הוא עושה זאת משום קמצנות או שטירדתם
בבקשת עזרה היתה טרחנית ומעבר לסבלנותו"

איזה ברברנות.הפורום כאן ממש מתדרדר.
הסבר בבקשה את הניתוח שלך.מהו החילוק? ואיזה צד ממנו יש לגיטמציה.קמצן טוב? או שאם טרחו בו אז ראוי לא לתת צדקה.
נו..סיפרת את הסיפור! עכשיו זה מובן? נכון שאם זה היה פה היו מוצאים פאשקווילים.מה אתה היית ממליץ?זה נראה לך נורמלי? נורמטיבי?
נכונה המסקנה שמכל זה זורח אורו של משיח אבל התרד לעומק הבנת התהליך?
אני לא כ"כ



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/6/2003 16:33 לינק ישיר 

להעיר
מציע לך לעין במידרש רבה על רות
כל מה שכתבתי מצוי בספרי רז"ל
ספרי חסידות וספרי מוסר
שכפי הניראה משניהם אין לך



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/6/2003 01:23 לינק ישיר 

אני משוכנע שתמצא לי את המקור במוסר או בחסידות או במדרש רבה לפרשנותך בעניין:
"האם הוא עושה זאת משום קמצנות או שטירדתם
בבקשת עזרה היתה טרחנית ומעבר לסבלנותו"

אני ממתין בקוצר רוח



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/6/2003 16:48 לינק ישיר 

להעיר
עין פירוש בעלי התוספות
פלפולא חריפתא בשם הכלי חמדה
הדרת קודש לרב מנשה יוסף מילר ירושלים
ועוד ספרים שמפני עמלי עכשיו קשה לי הכתיבה
בודאי גם באלה תימצא ותן לחכם ויחכם עוד



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/6/2003 18:23 לינק ישיר 

חלמיש



זה עתה ראיתי - ונהניתי טובא (בשבילך לא צריך לתרגם את הארמית. בשביל אחרים - הרבה).
יישר כוח.

להעיר

בפירוש "נחלת יוסף" על מגילת רות, של אחד מתלמידי תנועת המוסר, הריהו אומר במפורש כדברי חלמיש כאן. ומן הסתם לקח זאת מהמקורות שחלמיש ציין לדבריו. ואכן, זה גם הרושם המתקבל מן הפסוקים. כפי שציינו גם נחלת יוסף וגם חלמיש שלנו, יש ניגוד ספרותי בין העשיר שנטש את עמו בשעת משבר וירד לחו"ל, לבין העשירה הנוכרית הנוטשת את כל המנעמים שעליהם גדלה כדי להצטרף לאשה אלמנה ועניה כדי לעזור לה לעת זקנתה. וזו, מציין ה"נחלת יוסף", המעלה שזיכתה את רות להפוך ל"אמה של מלכות".

(בעל עגלה, שמעת! ראית? פשט, לא סוד! לא מוותר לך. תתייחס!).

שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/6/2003 00:59 לינק ישיר 

אני לא חושב שהכתובים, ע"פ פשטם דורשים את אלימלך לזכות, אבל אין שום סייעתא לפרשנות כה מרחיקת לכת כמו זו שהובאה פה.

זו פרשנות מעניינת, ספרות יפה, אבל לא יותר מזה .
אני באמת רוצה לראות בפנים, או שמישהו יעשה חסד וירחיב פה, מנין לקח זאת הפרשן.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > על גרי הצדק ועלינו רות אמה של מלכות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר