בית פורומים עצור כאן חושבים

שאלות בהלכות כפרות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-2/10/2003 20:30 לינק ישיר 
שאלות בהלכות כפרות

תרנגול שכיפרו בו פעמיים

מה דין התרנגול ?

ומה דין המתחטא הראשון וכנ"ל השני ?




תוקן על ידי עצכח ב- 07/10/2008 16:53:26




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/10/2003 21:48 לינק ישיר 

קטלא קניא

השאלה נראית מחוסרת ערך, כיון שהיא עוסקת במנהג. ומנהג, שלא כהלכה, הוא בר שינוי. אם נגדיר שתרנגול אחד עולה לכמה כפרות רצופות, הרי זה מועיל, ואם לא לא.

אמנם, כיון שהרעיון של כפרות מבוסס על קרבן, הרי מסתבר שכפי שקרבן אינו ניתן לשימוש פעמיים, כך גם הכפרות.
לפיכך, אם כיפרו בתרנגול על ראובן, ובא שמעון וביקש לעשות כפרות בתרנגול על עצמו, נמצא שהתרנגול הזה כבר שימש לכפרה והכפרה החדשה אינה "מועילה" (המרכאות נועדו כדי לציין שזה לפי הבנת המשתמש. כפרות אינן עושות מאומה, פרט לצורך הפסיכולוגי של המשתמשים בהן).

יש אמנם לדון אם עשו כפרות בתרנגול, ונתנוהו להישחט ולצדקה. והשוחט או אדם אחר גזלו את התרנגול לפני שחיטה, האם נאמר שייתכן כאן שילוב של יאוש, שינוי רשות, שינוי השם (בנסיבות שונות) ועוד, כך שהתרנגול יהיה פנוי לכפרות פעם נוספת?
הרי הגוזל קרבן חבירו והשתמש בו לעצמו, הקרבן - לפי לשון אחת בגמרא - קרב מתקנת חכמים אם לא היתה ידיעת הכהנים בגזילה, כדי שלא יחששו הכהנים להקריב ולאכול את הבשר שמא הביאו להם קרבן גזול.
ויש לפלפל בזה עוד ועוד, להגדיל תורה ולהאדיר.

שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/10/2003 09:49 לינק ישיר 

ומה דין המוכר אותו תרנגול ל2 "מתכפרים"? הרי אם זהו מנהג חסר בסיס, אין בכך כל רע. עם זאת, יש בכך גניבת דעת וכו'.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/10/2003 10:18 לינק ישיר 

שאלת חכם חצי תשובה.


שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/10/2005 23:56 לינק ישיר 

מי שהתרגל עד היום לקיים "מכירת חמץ" באינטרנט, ישמח בודאי לדעת שהשנה יש חידוש מרענן - כפרות באינטרנט

http://www.e-dologic.co.il/kapara/

הכתיבה ככה-ככה,
החתימה טובה!





דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-11/10/2005 15:34 לינק ישיר 

שכן, נראה שהתרנגולים שלך סוברות דלא כמיימוני. לשיטתן יש כפרה חוזרת. ודוק'.

אגב, מי נתן את ההכשר לאתר ההוא? כל החולק על מיימוני כחולק על השכינה (אמנם הגאונים והרמ"א עם החולק, אך הם בטלים בשישים מול ר' גדליה ו-24,000 תלמידיו).



מיכי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/11/2005 00:21 לינק ישיר 

אי שחיטת תרנגול לשם כפרות
http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=620704

בברכה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/11/2005 03:59 לינק ישיר 

מיכי, את מי שכנעת גם אם נניח שהכרת את הגאונים ואת הרמ"א? (אגב, עדיפים שני תלמידים הלומדים להיות אוטודידקטיים מחמישים אלף אומרי הן)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/11/2005 11:17 לינק ישיר 

mdabraham:



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/11/2005 16:17 לינק ישיר 

בוגי, אנ לא יודע מה פירוש 'תלמידים שלומדים להיות אוטודידקטיים'. מי שהוא אוטודידקט הוא תלמיד של עצמו ולא לומד להיות כזה.
אולי כוונתך לומר תלמידים שמתחנכים לאוטונומיה חשיבתית.
יש לי כמה דוגמאות לתלמידים כאלו (לזה קוראים בד"כ 'תלמיד חכם'): הרמ"א והגאונים.
ובהחלט גם רג"נ וכמה מתלמידיו.
ואם כבר עוסקים באומרי הן, הרי בכל מקום ישנם כאלו, ואפילו לא מעטים מבין ה- 24,000 דנן.
ובהנחה שבכל ציבור הרוב הם אומרי הן, השאלה עוברת להיות למי אומרים את ההן. אז אני מעדיף את אלו אומרים את ההן לרמ"א ולגאונים. עניין של טעם כמובן...


מיכי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/11/2005 14:28 לינק ישיר 

מיכי

תלמידים שרבם לימדם לעצמאות חשיבתית עד לרמה שזה הופך אותם לאוטו דידקטיים. לפי מדד זה כמה שקראתי דברים מהאחד וכמה שקראתי דברים מהשני (אני מתכוין בעיקר מכאן בפורום ומהספר 'בתורתו'), השואתך מגוחכת. (לא נקבתי בשמות כי בכלל אינני חושב שזה הפורום המתאים לתחרויות אישיות.)

אתה מוסיף לעשות מזה כולהו 'ענין של טעם', עזוב. אבל האם כאשר אתה אוהב סוג מאכל או משקה אחד ורעיתך אוהבת סוג אחר, אתה לועג לה על זה כמו שלמעלה למיימוני? מסכנה

תוקן על ידי - בוגיעלון - 30/11/2005 14:33:14



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/11/2005 15:51 לינק ישיר 

אם הוא אכן קשור לדיני קרבנות, ולטענת מיימוני אי אפשר לכפר על שניהם.
יש עליה תשובה.
כלום אין קרבן שותפין בעולות ושלמים?

מה שנשאר בצ"ע האם תרנגול לכפרות נחשב כקרבן חטאת, או כעולה ודומיה?




תוקן על ידי - האזיני_ארץ - 30/11/2005 16:13:16



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/11/2005 20:05 לינק ישיר 

בזמן הבית, שני שעירים כיפרו על כל ישראל.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-30/11/2005 20:55 לינק ישיר 

mdabraham
לא הבנתי מדוע יצא קצפך על על מיימוני. וכי בגלל שאמר את דעתו על מהות הכפרות (שאינה כלל דעת מיעוט, ראה ערך שולחן ערוך ועוד כידוע), ושאם יש בזה משהו אזי זה רק פסיכולוגי, מכאן שהוא פוסל כל מי שאומר הפוך כרמ"א ועוד.
בסך הכל הוא אמר את דעתו, היכן מצאת בדבריו פסילה טוטאלית של כל החולקים?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/12/2005 01:27 לינק ישיר 

בוגי ומרובקה,
רבנו המיימוני חביב עליי כגופי ממש, והידע שלו ושיקול דעתו היו לשם ולתהילה.
לא התכוונתי ללגלג על כ"ת, ורק כתבתי בהומור על דעתו הרציונליסטית שהיא כדעת רבו (הרג"נ), ועל נחרצותם בדעתם זו.
אני אכן לא מסכים לרציונליזם מן הסוג של הרג"נ, אבל זוהי מחלוקת לש"ש, ובאמת לא היתה כוונתי לזלזל.
אם כך השתמע כאן, אני ממש מתנצל.
לשון אחר: אירוניה והומור היה כאן, אך לגלוג ממש לא (לפחות מבחינת הכוונה).
ייתכן שהתחושה הפשוטה של ההערכה שיש לי כלפי מיימוני גרמה לכך שאהיה פחות זהיר בגחלתו שכן לא היה לי חשש לטעות. מי שקורא את הדברים בלא זה, אכן יכול אולי להתרשם שיש כאן לגלוג.


מיכי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/12/2005 08:10 לינק ישיר 

א. איני מקפיד כלל, ובמיוחד לא על רבנו מיכי.

ב. עם זאת, תודה לבוגי, שהפעם התייצב לימיני...

ג.


להאזיני ארץ ולאראל סגל למה יש לדמות את הכפרות, לקרבן שבא בשותפות או לא.

אמנם, לפי המנהג הרווח היום (ונישטאיך ודאי יכול לספק מקורות קדומים יותר) צאו וראו כי לוקחים כפרות נפרדים למעוברת ולצאצאיה.

מסתבר לי שהדברים הם, כרגיל, הגישה ההמונית, של אדם שמרגיש שמאיים עליו משהו וצריך לגלגלו על דבר אחר. ולכן יש להדר ולעשות את המירב כדי להתפטר מן הסיכונים.

ומחליפים תשובה בכפרות...



שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > שאלות בהלכות כפרות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.