בית פורומים עצור כאן חושבים

הלכות אוסטרליה (ביעור חמץ)

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-1/4/2004 11:43 לינק ישיר 
הלכות אוסטרליה (ביעור חמץ)

איש\אישה דרים באירופה\ארה''ב\ישראל ונוסעים לאוסטרליה לחג הפסח.

עקב ה - time zones השונים, חג הפסח באוסטרליה יחל מספר שעות לפני המקומות הנזכרים.

נשאלת השאלה ממתי חל חיוב ביעור חמץ שברשות הנוסעים הנ''ל ואשר ממוקם ב time zone אחר.

........


מענין לענין באותו ענין. שמעתי כי הרבי מחב'ד נ''ע הורה לחסידיו לא לטוס מאוסטרליה לארה''ב בימי ספירת העומר. אבקש מידע נוסף.

...................


וכאן המקום לאחל לחברי פורומינו אשר בכל אתר ואתר חג פסח כשר ושמח (אויי ויי איז מיר!!! נגמרה לי האקונומיקה הכשרה לפסח).



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2004 11:48 לינק ישיר 

יש שלושה זמנים אפשריים:

איזור הזמן בו נמצאים הבעלים.

איזור הזמן בו נמצא החמץ.

כשניהם להחמיר.

(המשך יבוא).

איפה הדרושע לחג המאצעס?



שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2004 11:57 לינק ישיר 

השאלה היא האם הזמן הוא חלק מהחפצא של בל יראה או שמא רק אכתפיה דגברא רמיא .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2004 12:26 לינק ישיר 

אגיב לפחות לאחת:
לדעת הרבי, ספירת העומר שסופר כל אחד היא ספירת ימים כפשוטו, ולכן אם עובר את קו התאריך, ונוסף לו פעמים יום חמישי, אינו יכול לספור את שני הימים באותו מספר, אלא היום השני הוא יום נוסף בספירה.
כיון שחג השבועות בא עם תום ימי הספירה, לכן יש מקום לומר שגם חג השבועות שלו יחול יום אחד לפני של כולם (שלא כמו בשבת, שהוא נמשך אחרי יש השבת של המקום הזה).
וכדי לחסוך את הבעיה הזאת, טוב יותר לנסוע דרך אסיה, שאז לא יתווסף לו יום ולא יחסר לו יום.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-1/4/2004 12:56 לינק ישיר 

הלבן

האם תוכל בבקשה לציין מראי מקומות המזכירים את שיטת הרבי?

כמו'כ האם יש נפקא מינא בספירת שבעה נקיים?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2004 13:41 לינק ישיר 

לסיינפלד.

ראה באריכות בשערי הלכה ומנהג, חלק ב.

אם תעיין שם, תראה, שתחילה חשב כ"ק אד"ש ש"אולי" זה כך, ורק מאוחר יותר, הוא החליט, ש"ככה זה", הרעיון לא נתקבל בצבור החרדי,מלבד אצל חב"ד, ואפילו אצל נשותיהם הפטורות מספירת העומר.

מקור הרעיון הוא: חג השבועות הוא ביום החמישים לספירה, של כל אחד ואחד-"וספרתם לכם- ספירה לכל אחד ואחד, ולכן ייתכן שאחד יספור 49 יום לפני חברו, אך הרעיון הוא בעייתי, שהרי אעפ"כ אין מי שיאמר, שמי שלא ספר ספירת העומר, או שכח לספור, אין לו חג השבועות, דבר שלכאורה יכול להעיד, שאף שחג השבועות תלוי בספירה, ולא בתאריך, והספירה היא ספירתו של כל אחד, עדיין ייתכן לומר, שחג השבועות תלוי בספירת הרבים.

אפסיק כאן, לפני שיאשימו אותי בזלזול, בנשיאם של ישראל.

כוכבי, אני מצפה לתגובתך, ואתה צפה לתגובתי.

הרב שלמה גורן, דן בנושא ז, בספרו "מועדי ישראל", בפרק: "ספירת העומר וחג השבועות, לחוצים את קו התאריך", (עמודים שי-שכב).

שבת שלום.




תוקן על ידי - נישטאיך - 01/04/2004 14:12:59



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2004 13:50 לינק ישיר 

אבל יש הרי עוד בעיה בנסיעה בכיוון ההפוך - אובדן יום ובעינן שבע שבתות תמימות .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2004 15:20 לינק ישיר 

רב געצל
וספרה לה הוא בודאי חיוב אישי. ואין ספק בדבר, שאם תעבור את קו התאריך, לדוגמה ביום שלישי בצהרים, ופתאום נעשה אצלה יום שני בצהרים, ולמחרת ביום שלישי ספרה שוב, בודאי נחשבים לספירת שני ימים, ולא תצטרך לספור יום נוסף.

נישט איך
יפה הסברת וציינת, אמנם בשום מקום לא מבואר שחג השבועות תלוי בעובדה הזאת, אם האדם ספר ספירה או לא. אבל זאת מפורש בתורה, שחג השבועות הוא ביום החמישים לספירת העומר.
והשאלה היא אם ספירת חמישים היום היא כמו בוספרה לה דלעיל או כמו ביום השביעי דשבת, שהרי בראשון כתוב וספרה לה משא"כ בשני.

מציץ
כנראה לא הבנת את העובדה הפשוטה, שכאשר טסים דרך אסיה, לא מרויחים יום ולא מפסידים יום (רק שהיום מתארך), משא"כ כשטסים דרך קו התאריך, אזי מרויחים יום או מפסידים יום (תלוי באיזה כיוון).



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-1/4/2004 15:29 לינק ישיר 

הלבן

שלום לך ולביתך.

צדקת, אבל מפורש, שחג השבועות בא אחרי ספירת 50 יום.

המסקנה מכך היא פשוטה: מי שלא ספר 50 יום, אין לו את חג שבועות.וכך גם הקטן שהגדיל בימי הספירה, מאחר שמעולם לא היה עליו חיוב ספירה, בהיותו קן, מלבד חיוב ה"חינוך", ואיני רוצה להרחיב בזה.

השאלה הנשאלת על דינו של קטן שכזה היא: "האם עליו לברך בשם לאחר שהגדיל", ולא היה מי ששאל אם יש לו לחוג את חג השבועות.

מסקנתי היא: חג השבועות קשור לספירה פרטית רק עד גבול מסויים.

אם לדעתך טעיתי, התוכל להסביר למה?



תוקן על ידי - נישטאיך - 01/04/2004 15:39:20



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2004 15:31 לינק ישיר 

הלבן
כנראה לא הבנת את העובדה הפשוטה שדיברתי כאשר עוברים דרך קו התאריך ולא בנסיעה דרך אסיה .

תוקן על ידי - מציץ_ונפגע - 01/04/2004 15:32:07



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2004 16:09 לינק ישיר 

מציץ
אתה צודק. לא הבנתי אותך.

נישט איך
במקורות שציינת דן גם בקטן שהגדיל, אם חג השבועות שלו הוא מה"ת או מדרבנן.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-1/4/2004 16:20 לינק ישיר 

וכי במה יש לדון? הרי הדבר ברור, שהוא לא ספר 50 יום?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2004 17:12 לינק ישיר 

מתוך הספר "פסקי תשובות":

"ובמקרה שבעל החמץ נמצא הרחק מעבר לים בהפרש של כמה שעות ממקום חמצו, נחלקו הפוסקים אם תחילת זמן איסור החמץ הוא כפי מקום הימצאותו של החמץ, או כפי מקום הימצאותו של בעל החמץ.

יש מי שאומר שאזלינן כפי מקום הימצאותו של החמץ בין להקל ובין להחמיר (שו"ת עונג יו"ט סי' לו, וגם כף החיים הביא דבריו), והרבה חלקו על דבריו והסכימו שיש לחשב זמן איסורו של החמץ לפי המקום שנמצא בעל החמץ (שו"ת ארץ צבי, חסד לאברהם ועוד).

ולמעשה אף כי לדינא נקטינן שהולכים אחר מקום הבעלים מ"מ לכתחילה יש להחמיר לילך כפי הזמן המקום שנמצא שם החמץ" (פסקי תשובות, סי' תמ"ג, אות א', עמ' לא)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/4/2004 17:14 לינק ישיר 

האם יש ראיות מהגמרא לכאן או לכאן ? ואם כן מה הם ?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2004 17:21 לינק ישיר 

כתוב שם רק שבעל "עונג יו"ט" מביא ראיה מהגמרא בפסחים לב ע"א. ( http://kodesh.snunit.k12.il/b/l/l2302.htm )

אבל לא הצלחתי להבין מאיפה בדיוק (אולי למישהו יש פרויקט השו"ת ?)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/4/2004 17:22 לינק ישיר 

נישט איך
יש דברים שפעולה שמדברי סופרים מועילה לדאורייתא. וגם כאן אפשר שהן תמימות. והרי נוהגים שממשיכים לספור בברכה.
אמנם הרי תוכל לבדוק בעצמך במקורות שציינת הדוגמאות לזה.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > הלכות אוסטרליה (ביעור חמץ)
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.