בית פורומים עצור כאן חושבים

מי שעומד מאחורי, מלפני ומצדדי הוא העומד

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-4/4/2004 22:22 לינק ישיר 
מי שעומד מאחורי, מלפני ומצדדי הוא העומד

זהו.
נגמר המשחק. משחק המחבואים.
הם החביאו. זה לא היה קל, אבל מצאתי.
האמת, היה עידוד מהיציע, קצת רמזים פה ושם, אבל המלאכה הושלמה.
הם בידי. הפירורים. כל העשרה, עד האחרון הפירורים של בדיקת החמץ.
(רגע, הגם אתה, ר' מיימוני, אוחז בעשיריה פותחת זו מבית מדרשנו אשר בעיה"ק צפת?)

הרי לך כרוניקה של "כל חמירא" ידועה מראש.

על אף העובדה שהייתי בגלגול קודם חוקר פרטי (עם מקטרת), אין הרי סיכוי שבשעת העבודה שלי, בה אני מסתובב עם נר (כשהרעייה אומרת תהילים בבכיות נוראיות שלא אשרוף את הבית על תכולתו ובפרט בארון בגדיה הדברים אמורים) ונוצת זאבו, אצליח למצוא חמץ שלא נמצא בכל שפשופי ומירוקי החודש האחרון.
כולם אפוא יודעים שזה לא ממש רציני, אפילו הילדים הקטנים. סוג של משחק.
אז למה ?
האם אין בכך זילות ?



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/4/2004 22:27 לינק ישיר 

סיכום: הכל התחיל במדרשה הצפתית, והגיע הזמן לפרק את החבילה. נקודה.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-4/4/2004 22:29 לינק ישיר 

מספרים על החזון איש שהיה מאריך מאוד בחיפוש החמץ. כששאלו אותו מה הטעם בכך, הרי ממילא מנהגינו לנקות את הבית לפני ערב פסח ? הוא ענה: חז"ל תיקנו לחפש חמץ, הם לא תיקנו בהכרח למצוא חמץ !

[לא שאני אישית מאריך בחיפוש, אבל אני אוהב את הסיפור הזה]



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/4/2004 22:46 לינק ישיר 

האזרח

אני הייתי מבטל לגמרי את משחק המחבואים, אך הוא טוב לילדים. וזה צורך חינוך. זו עוד דוגמא למה שכתבתי באשכול אחר שהלכה שנשתגרה מקבלת טעמים חדשים.

עם זאת, הנהגתי שני תיקונים בביתי.

א. אין מחביאים פירורים כלל, אלא רק חתיכות נייר כסף שבהן אחרים מחביאים פירורים.

ב. שמים רק תשע חתיכות...



שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/4/2004 22:49 לינק ישיר 

הלבן!
רק אל תחשדני, בגלל קורטוב של הומור בזלזול בתורת הנסתר !!

הרי אני הקטן מנוטריה מאז ומקדם.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/4/2004 23:37 לינק ישיר 

מימוני הנכבד
את המנהג לשים רק 9 אני המצאתי, וזאת משום שכל שנה אנחנו בלחץ שלא מצאים משום-מה את הפירור העשירי.
עד שהחלטנו להניח אחד פחות ומאז הבדיקת חמץ שלי פחות לחוץ.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-4/4/2004 23:39 לינק ישיר 

פני יהושע

אם תדקדק בסעיף א' בדברי, לא תצטרך להיות לחוץ...



שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/4/2004 23:53 לינק ישיר 

כולם תוהים, משחקים מחבואים, מתחבטים מה עם הברכה וכו'.

אינני מבין על מה המהומה. אפשר להשאיר מספיק דברים לבדיקה, מאלה המוגדרים ממש 'מקום שמכניסים בו חמץ' והמחויב בדיקה מדינא. הערב מצאתי חמץ. נכון שלא מצאתי כזית, אבל מצאתי מספיק פירורים.

הילדים שלי ב"ה לא מכירים את המנהג של החבאת עשרה פתיתים, שום לבטים וממילא שום טריקים. תחת זאת הם בהחלט רואים בדיקת חמץ רצינית הממלאת את ייעודה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/4/2004 00:19 לינק ישיר 

אולי נתן לראות את הבדיקה כחזרה גנרלית.עשית מעשה ממשי (נקיון זה לא רק מחמץ)לפני החג שיזעק הריחוק מהחמץ והכנסת המצה.תקנה שנועדה לחזק את ענין הפסח בליבנו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/4/2004 00:20 לינק ישיר 

http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=377118


בברכה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/4/2004 11:26 לינק ישיר 

בבית אבי לא נהגו במנהג עשרת הפתיתים, ונפטרתי מהשאלה.

איני מאריך בבדיקה, כדי לא לעשות ממנה בדיחה.

בעיני בנותי, הבדיקה היא סיום למעשה הנקיון. היינו, אנחנו בודקים שהכל אכן נוקה והוכשר.

ותתפלאו, בסוף מצאנו חמץ בעין בלקוט ישן שנשכח לו בירכתי חדר הארונות. הבדיקה גרמה שניזכר שלא כובס יחד עם שלל התיקים, ובכיסו שקית ניילון ובה חמץ למהדרין.

חג שמח וכשר



אוי לשכן ואוי לשכנו



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-5/4/2004 12:52 לינק ישיר 

בעיקרון בדיקת חמץ לא נועדה לוודא שאין חמץ בבית , אלא נועדה להוציא את כל החמץ שישנו בבית שעדיין לא נוקה.
העובדה שבימינו מנקים את כל הבית לגמרי מחמץ עד שכמעט אין סיכוי למצוא חמץ - יתכן שמבטלת לגמרי את תקנת חכמים לבדוק בליל יד . שהרי תקנת חכמים היתה לבדוק ולבער את החמץ , ולא לערוך טקס "ווידוי הריגה" לחמץ.
ובמידה וכל הבית בדוק מחמץ מעיקר הדין אין חובה לבודקו מחמץ שוב.ופקעה תקנת חכמים.

על כן אני משתדל להשאיר מקום שלא ניקיתי מחמץ ולכוון עליו בעת הברכה על הבדיקה , ובכך לקיים את תקנת חכמים כלשונה וכמטרתה המקורית.

אגב תקנת חכמים לבדוק בליל יד מראה שחזל סברו שיש זמן מספיק לבדוק ולבער את החמץ מכל הבית ,בלי הכנות מוקדמות בימים הקודמים לליל יד.
בימינו שההלכה הלכה ונפרטה דבר זה הפך להיות בלתי מעשי לחלוטין.
וזה מראה עד כמה הלחץ שמתלווה לניקוי הבית מחמץ אינו היה בכונתם המקורית של חזל.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/4/2004 14:05 לינק ישיר 

ההיבט ההלכתי ידוע ונדון גם פה.
לי הפריע מה שנראה קצת כמו משחק וממילא אקט אפילו בלתי חינוכי.

ואמנם, מהתשובות פה בהחלט למדתי איך לעקר את אותו מימד משחקי"

חג שמח



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מי שעומד מאחורי, מלפני ומצדדי הוא העומד
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר