בית פורומים עצור כאן חושבים

מי עמד ולמה? מי לא עמד ולמה?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-25/4/2004 20:01 לינק ישיר 
מי עמד ולמה? מי לא עמד ולמה?



בצפירה



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/4/2004 20:55 לינק ישיר 

עמד היום מי שעמד בצפירה ביום השואה
לא עמד היום מי שלא עמד בצפירה ביום השואה.

מי שלא עמד ברשות הרבים חמור.

ומי ששואל את השאלה הזו לגבי יום הזכרון ולא לגבי יום השואה, עושה זאת משום ששם סיכוייו לקבל תשובה "אבא שלי ניצול שואה, ועדיין אני לא עומד" גבוהים יותר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/4/2004 22:36 לינק ישיר 

לא עמדתי, כי את הצפירה לא שומעים אצלנו בחו"ל.

אבל כן השתתפתי, באמירת משנה, יזכור, קל מלא רחמים וקדיש, באותה עת בערב זיכרון לחללי צה"ל ולנופלים בפעולות הטרור - הי"ד.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/4/2004 02:39 לינק ישיר 

שחרית
אני הייתי שואל (מחר) קצת אחרת: מי אמר הלל ומי לא אמר. והרשימה היתה שונה לגמרי.
לא כך?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-26/4/2004 08:05 לינק ישיר 

עמד המשויך למסגרת החברתית המחוקקת של הצפירה, לא עמד מי שלא מזדהה עמה.

אגב, לגבי הנחת אזר"ק, דומני כי גם אילו הייתי עומד ביום זה לחללי הצבא, לא הייתי עומד ביום השואה משום התוספת שנוספה לה "השואה וה...גבורה", כפי שחידד זאת ווטו. דומני שביום אבל, לפחות אז על הכנות להיות טהורה ועל האבילות להיות מושלמת, ולא נסיון נחמה בדבר שלא הצליח וכשל, דבר שגם נראה לא הגיוני.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/4/2004 10:00 לינק ישיר 

אם כבר מדברים על הנושא.

מדי פעם אני שומע ש"גדולי הדור" אוסרים על עמידה בצפירה משום "חוקות הגויים".

אשמח לשמוע על פסקי הלכה בנושא.

כן, אני עמדתי.
(אבל אני לא דוגמה, אני גם גולש באינטרנט)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/4/2004 16:32 לינק ישיר 

הלכתי במדרגות (למרות שאבי נפגע במלחמת השחרור) וכשהגעתי לרחוב עמדתי. כמו כן אם היה שייך, לא הייתי אומר 'יזכור' בחגים, כי זה מגוחך שצורת התיחסות אישית תהיה מוכתבת על ידי אחרים.

בכלל, שחרית, אל תשלי את עצמך שבכך שתעמדי חצי שעה לפני וחצי שעה אחרי תתהוי בכך טובה יותר לגבי הקרבנות! סך הכל תפגיני בכך שאת בובה בידי המחוקקקקקקים בכנסת הנכבדה וברבנות הכבודה!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/4/2004 17:37 לינק ישיר 

מה ענינו של הסקר הזה, שחרית?

טוב, לומשנה, אשמח להשתתף בו.

אז ככה. אתמול נסעתי לטקס יום הזיכרון באחד מהישובים בשומרון. בשעה שמונה הייתי סמוך ונראה לאחר מכפרי אויבינו ימ"ש. מסיבה זו לא עמדתי. לא משום מנהגם שלהם שלא לעמוד בעת הצפירה, שאז הייתי עובר על חוקות הגוים (), אלא משום שחמירא סכנתא מאיסורא, ק"ו ממצות עשה של עמידה בצפירה.

היום עמדתי במשרדי, עם הלקוח שלי, ושתקנו שתי דקות. יש בזה הרבה. מנגד, מזכירתי שהיא חניוקית מדרג א', נהגה כדין רבותיה הליטאים, ונכנסה בחמש דקות לפני אחת עשרה לשירותים, ולא יצאה עד שנדמו הדי הצופרים המרוחקים ביותר. אם עמדה או ישבה שם - לא שאלתי.



אוי לשכן ואוי לשכנו



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-26/4/2004 17:59 לינק ישיר 

שחרית

עוררת נושא לא קל עבורי.

יש לי רגשות מעורבים בקשר ליום הזה.

אולי זה בגלל שאני חש שאנו, כחרדים, מתנתקים באופן מוצהר ורשמי מיום הזכרון ומהמדינה בכלל. וזו לדעתי טעות. שהרי, כידוע, הנני ציוני ותלמידו בזה של הרב סולוביצ'יק זצ"ל, בעל "קול דודי דופק".

כתבתי "מוצהר ורשמי" מפני שגם חרדים מתגייסים לצבא, וגם חרדים שילמו את מחיר הדם הנורא שתובעים החיים במדינה שהיא ראשית צמיחת גאולתנו. רק שהם לא זוכים לפירסום.

בחזרה לנושא שהעלית:
האם ישכנו חרדיות וציוניות בנפש אחת?

אמש הייתי בנסיעה. והצפירה תפסה אותנו על אם הדרך. יצאנו החוצה ועמדנו. אני אמרתי תהלים והתפללתי. מה עשו אחרים איני יודע. אני משער שכל אחד לפי כוחו.

יסולח לי, כי יש טוענים שהצפירה היא חוקות הגויים ומביאים ראיה לדבר (כך באהלה של יהדות, שם טוען הרב שלמסקנה חוקות הגויים נאמר על כל דבר שהוא מנהג הגויים, גם אם אינו מנהג רע או אלילי).

אך אני, בתוך ליבי, לא מצאתי מעולם סיבה לצאת נגד הצפירה. להפך. אני סבור שזה מנהג יפה, לאפשר לכל הבריות לעמוד רגע אחד פעם בשנה ולחשוב על אלו שנהרגו בנסיון להגן על עמנו.

איני סבור שזה מועיל למתים. איני סבור שהם יודעים מזה. הגמרא נשארת בספק אם המתים יודעים מה שקורה בין החיים. היום מקובל לטעון שהמתים יודעים הכל, אך ר' אלעזר מוורמס, למשל, סבר שמעלימים מן המתים את מה שקורה בעולם.

אך אני סבור שזה חשוב עבור החיים. גם עבור המשפחות השכולות, שרואות שלא שכחו את מתיהן. גם עבורנו, שנלמד להעריך את מסירות הנפש שכרוכה בהגנה מפני אויבינו.

(ונקודה אחרונה זו היא, חוששני, אחת הסיבות לכך שבתור חרדים אנו מסתייגים מזה. מישהו עוד עלול להשתכנע מזה שיש מצוה ללכת לצבא...).

עתה, אני מתכונן ליום שמעורר רגשות מעורבים עוד יותר. יום העצמאות, יום ציון הנקישה שנקש הקב"ה על דלתות ליבנו והראה לנו שהוא מוכן להחזירנו לארצנו.

איפה כל הציונים? היכן אנחנו?



שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2004 11:36 לינק ישיר 

הבעיה הקשה בעיני היא זו המובלעת בסוף דברי מיימוני.

הבעיה אינה מי עומד בצפירה ומי לא (לפחות כל אימת שהדבר לא נעשה בחוצות העיר ובהתרסה).

הבעיה היא שבחלקים רבים בציבור החרדי אין כל אלטרנטיבה ליום הזיכרון. הוא בכלל לא קיים. או למצער, מנסים שלא יהיה קיים. אני יודע שבישיבות רבות אין כל אזכור של היום הזה. בישיבות רבות (אולי כולן?) לא אומרים אפילו תפילה לשלום חיילי צה"ל.

אני גם יודע שבישיבות רבות מתוך רצון לחנך לחשיבות לימוד התורה מזלזלים בריש גלי בחיילי צה"ל לרבות בחללים.
זה לא נובע מרוע לב, אני מקווה, זה נובע בעיני מחסור רגישות משווע שהוא בעיני חילול ה'.

נכחתי פעם באירוע משפחתי שבו במהלך דבר תורה דיבר איזה ישיבע בוחור ליטאי על כך שמה שברור שמה ששומר עלינו זו התורה, ולא איזה חייל ששומר בגבול ש'כל מה שהוא מתמאץ לא שווה כלום בלי לימוד התורה'. בתור מי שבילה ומבלה עד היום תקופות לא קצרות במדים, תוך סיכון חיים, זו אמירה מזעזעת בעיני. החייל הזה אולי לא יקים בית, לא יממש את עצמו, יפסיק לחיות בגיל 20. ולעיתים זה לא 'אולי'.

ואגב, נכון שיש גם חיילים חרדיים. למשל נ' ששירת איתי באותו גדוד בחי"ר, שכשהיה חוזר לבית הוריו בבני ברק בסוף השבוע היה מחליף בגדים וטומן את הנשק בתוך התיק, כדי לא לבייש את המשפחה. ושמעתי שהוא לא היחיד שנהג כך, מתוך כיבוד הורים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/5/2004 20:52 לינק ישיר 

כך כתב איש אחד שבדרך כלל לא כדאי לקרוא את הגיגיו ("הארץ")

האתוס של הצפירה

קשה למצוא חדשות שיש להן זקן ארוך כל כך כאותה חדשה מרעישה בת יותר מחמישים שנה, ששודרה ב"מבט" של מוצאי יום העצמאות (ערוץ 1, שלישי, 21:00), על כך שחרדים אינם עומדים דום בעת הצפירה ביום הזיכרון לחללי צה"ל ואינם חוגגים את יום העצמאות, ומקיימים ביום זה לימודים כסדרם, גם בבתי ספר הנתמכים על ידי המדינה, שלא מכבר היא הקצתה להם, לבתי ספר חרדיים אלה, 80 אלף שקל לאבטחה. הכתב הנועז שהביא את החדשה גם חדר אל אולם בבני ברק, וגילה שלא זו בלבד שאין עומדים דום בעת הצפירה של ערב יום הזיכרון, אלא שחוגגים שם מסיבת בר מצווה עליזה.

הדבר הבלתי נסבל ביותר בעיני החילוני הטיפוסי הוא שיתקיים בעולמו חוסר איזון בין נתינה ללקיחה. ואין לזה ולא כלום עם דת או עם לאומיות אלא לכל היותר עם תרבות המבצעים והמתנות בסופרמרקט. לאמור: תעמוד דום בצפירה, ותקבל מתנה אבטחה לבית הספר ב-9.99 שקלים. עולמם של אלה שערכיהם אינם מושתתים על האיזון האוטומטי בין גובה הקנייה לנייר הטואלט שיקבלו בהנחה של 20 שקל נראה להם כל כך זר, שאין באפשרותם להאמין שהוא ישנו בנמצא. ואז הוא מתגלה להם פתאום, העולם המוזר הזה, והם רצים להכין עליו כתבה ל"מבט".

ובכלל, מתי קיבלה הצפירה עצמה של יום הזיכרון לחללי צה"ל מעמד מאגי שכזה, כאילו מי שאינו עומד בה מתחייב במיתה? הדבר היחיד שאפשר לומר בבטחה הוא שההקפדה הדתית היתרה על טקסי המדינה החילונית הולכת תכופות יד ביד עם מתן ההרשאה למדינה לעשות ככל העולה על רוחה מהבחינה המוסרית. היסטוריון היה קורא לתופעה הזאת פאשיזם.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/5/2004 07:16 לינק ישיר 

אזרח יקר,
"כל המביא דבר בשם אומרו" וגו'...

את המאמר כתב בני ציפר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/5/2004 08:50 לינק ישיר 

בתור אחד שעומד בצפירה וסובר שצריך לעמוד בצפירה, ושאין בזה חשש של בחוקותיהם יותר מאשר בפראק ועניבה, אני מרגיש חובה למחות על העליהום החילוני.
כיום הציבור החילוני דורס בריש גלי את השבת, את הפסח ואפ' את יום כיפור. מקפידים להצעיד מצעדי גאווה בפרהסיא תוך כדי פגיעה עמוקה ברגשות חלק גדול (לאו דווקא חרדי) מהצבורי, ודווקא אי העמידה בצפירה היא הפגיעה היותר עמוקה ברגשות?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-16/4/2007 11:31 לינק ישיר 

שלום כולם!
לא אני לא חרדית אבל אני אוהבת מחבדת ותומכת... (ומה שבטוח אני לא מקבלת כלום בחזרה אבל אין תלונות!)

רציתי לעלות את השאלה של הצפירה?
האם חרדים באמת לא עומדים בצפירה של יום הזיכרון לשואה? ויום הזיכרון לחללי צה"ל?
ומה הסיבות?
שזה אקט של ארצות המערב? שזה תוצאה של ציונות? אני באמת לא צבינה למה?
הם פשוט ממשיכים ללכת בזמן הצפירה כאילו זה לא נוגע אליהם ביכלל????
מה הם לא חלק מעם ישראל?
הנצים לא פגעו בהם?
מה החיילים ונפגעי הטרור מתו על קידוש ה'???
אז למה אין ביכולתם לעמוד בזמן הצפירה ולכבד אותם לדקה אחת? דקה אחת????
אז יכול להיות שהם חושבים עליהם תמיד??? אבל מה אם המראית העין???בכל הדברים האחרים הם ימתו על מראית עין ועל מה שאנשים אומרים? אז למה פה שזה דבר שכל כך חשוב לאנשים מסוימים? למה למצא עוד משהו לשינאת אחים????

מקווה לתגובות יום טוב :)
באמת שלא מתכוונת לפגוע באף אחד! לא שופטת ולא מבטלת פשוט שזה באמת פוגי בי אישית כאשר אנשים מדלגים על הצפירה כאילו זה סתם נגע?!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/4/2007 11:33 לינק ישיר 

דין_ודיין:

הסיבה העיקרית נראית לי סוציולוגית. החרדים לא מרגישים חלק מהחברה הישראלית, ולכן לא מרגישים קשר לטקסים שקבעה החברה הזו.

בנוסף, זה פועל יוצא מכך שהחרדים מתנגדים למדינה, שהרי זה טקס שנקבע על ידי המדינה.

*****

מצאתי:

אבל לכבד????
ומה זאת אומרת לא חל מהחברה הישראלי?
מה הם לא יהודים לא גרים בישראל????
אפילו ערבים מכבדים????




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/4/2007 11:34 לינק ישיר 

mdabraham:

מצאתי,
לא, אני לא חילוני (וגם לא חרדי ולא ציוני-דתי), אבל מאד מכבד, ולא ממש אוהב ותומך (מה שבטוח שלפעמים אני לא זוכה ליחס הדדי, אבל אין תלונות!).
האם זה נכון שהחילוניים מחללים שבת, חופרים קברים, הולכים לדיסקוטק בתשעה באב, ונוסעים על אופניים ביום כיפור? האם הם לא יהודים? האם לא ניתן להתאפק מתאוות הקניות/בילוי/עבודה יום אחד? מה הם לא חלק מהחברה היהודית? הם לא גרים בישראל? אפילו ערבים מכבדים!!

ועוד הערה על מה ששאלת: נפגעי הטרור והחיילים (רובם) לא מתו על קידוש השם. ממש לא. הם מתו על הגנת ארצם, ואני אסיר תודה להם ומוקיר מקרב לבי את קרבנם. אבל קידוש השם הוא מעשה דתי, וללא אמונה וללא תודעה שהמעשה הוא מעשה של אמונה (=אוטו דה פה, בלטינית של ספרד במאה ה-15), אין לו משמעות הלכתית ודתית.
ודווקא בגלל זה (ולא בגלל קידוש השם, ושאר פראזות פשיסטיות נבובות) אני באמת לא אוהב את ההתגרות והזלזול בזכרם של אלו. אבל אני גם לא אוהב עוד מעשים, כמו חלק ממה שהבאתי בתחילת דבריי.

שלך,
יגעתי.

*****

הנביאשלך:

הרב מיכי
"נפגעי הטרור מתו על הגנת ארצם" - אתה כנראה רוצה לתקן את המשפט הזה.
מקובל לומר כי מי שנרצח בידי גוי משום שהוא יהודי - הרי זה מות קדושים לכל עניין ויש לכך השלכות הלכתיות לנהלי הקבורה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מי עמד ולמה? מי לא עמד ולמה?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.