בית פורומים עצור כאן חושבים

יום ירושלים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-18/5/2004 16:14 לינק ישיר 
יום ירושלים

מי חוגג ולמה (וגם איך )
מי לא חוגג ולמה ?



דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/5/2004 17:22 לינק ישיר 

אישציפ
לרשותך:
בית המדרש אלול ומשיב הרוח, בית מורשה, הטיש של משה להב, נפקא מינא, מפגש לא-כלה, ישיבת הכותל, ככר ציון, ככר ספרא, גן העצמאות, ישיבת מרכז...


סתם, ממש סתם.
ובפוליטיקה שיתעסקו אחרים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/5/2004 17:27 לינק ישיר 

תמי"ל
לא מחפש אטרקציות . (זה יש בשפע כפי שכתבת...)

שואל על קו התפר בין פוליטיקה, ערכים , "ערכים יהודים" (יש דבר כזה ) וכו' .
נראה לי שזה מקום מתאים לדון בזה , לא ?




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/5/2004 17:49 לינק ישיר 

בישיבת חברון בירושלים אז בגאולה
מיד אחרי המילחמה ציוה ראש הישיבה
מרן הגאון ר' חסקל סרנא לומר הלל.
כל ימי חיו ציוה לשים בקבוק יין על השולחנות
בצהרי יום ירושלים והיה אומר שיחה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/5/2004 18:05 לינק ישיר 

ר' חצקל אמר במלחמת השחרור על הפגזים שנתכו על ירושלים (בתרגום מאידיש) "אלו לא פגזים, זה קול דודי דופק" (עדות מממי שהיה נוכח בשעת מעשה).



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/5/2004 18:09 לינק ישיר 

יום ירושלים הוא כנראה החג היחיד שנחגג רק בציונות הדתית.

את יום העצמאות לפחות גם החילונים חוגגים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/5/2004 19:01 לינק ישיר 

כמדומה שר' יחזקאל סרנא נלב"ע באלול תשכ"ט, ובאחרית ימיו היה חולה, כך שלא ברור מתי וכמה פעמים נהג לציין את יום ירושלים כנ"ל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/5/2004 19:03 לינק ישיר 

יצחק_יונתן
יותר מג"פ שו"ע חזקה
בשו"ט.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/5/2004 19:13 לינק ישיר 

"מי חוגג ולמה (וגם איך )
מי לא חוגג ולמה ? "

קשיא דיוקא דרישא אדיוקא דסיפא . ממנ"פ אם יהודי צריך סיבה כדי לחגוג מה השאלה על מי שלא חוגג ואם לא צריך סבה מה השאלה על מי שחוגג ? אלא הא גופא מבעיא ליה האם צריך סבה כדי לחגוג או לא .

(נכתב סתם כדי לעצבן)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/5/2004 09:33 לינק ישיר 

כל אחד והאובססיות שלו...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/5/2004 09:55 לינק ישיר 

אשריך מציץ שכיוונת לדעת גדולים ,
זו בדיוק השאללה שרציתי הלעלות לדיון .

היחס המיוחד ליום ירושלים או בגדול למלחמת ששת הימים [אתה תקרא לזה מלחמת 67 אולי?! ] ולהשלכות הנובעות ממנה .

אם ביחס ליום העצמאות ,קל יחסית לדון בשאלה מה משמעות הקמת המדינה . (שמחד היתה קטליזטור לעזיבת הדת , ומאידך
נעשה על ידה הצלה לישראל וכד' [והנושא כבר נידון בפורום , אם כי לא מוצה להבנתי ...] ולפי מה שנראה חשוב יותר בעיני כל אחד וכד')
מלחמת ששת הימים [67 בלע"ז ] טרפה את כל הקלפים ...
כי "קרה" לציונות (שבסיסה לא דתי/עקרוני וכד') מה שהיא לא רצתה ולא היתה מסוגלת להעלות בדעתה שיקרה . (והעתיד באמת הוכיח ומוכיח , שמדינת ישראל לא ידעת/יודעת להתמודד עם השלכות המלחמה הזו ...)
איך צריך להתייחס למלחמה הזו ובעיקר לתוצאותיה ?
מה היא אומרת לנו , באופן כללי , ובפרט בהקשר לציונות ולמדינה בכלל , ולמקומינו כיהודים החיים בא"י [וכן ליהודים החיים בגולה] ?
אני בטוח שיש הרבה מה לדון בזה , ושיהיו כאן דעות מגוונות בענין ...
אשמח לשמוע את דעתכם ...
נ.ב. נראה שלא אהיה כאן במשך היום ו/או הערב .
אז אל תתפלאו אם לא הגבתי כ"כ מהר .
כל טוב .



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/5/2004 10:16 לינק ישיר 

הרב שריה דבליצקי כתב בזמנו מאמר שהתפרסם בספרו של פרופ' נחום רקובר על יום העצמאות ויום ירושלים. לצערי, המאמר אינו אתי ואני מצטט מהזכרון.
הרב דבליצקי מגיב על ההתיחסות החרדית ליום ירושלים ומדגיש שבעוד שבעבר יהודי ירא שמים היה מי שרואה את יד ה' בכל אירוע הרי כעת יהודי ירא שמים הוא מי שאינו רואה את יד ה' באירועים שהיו במלחמת ששת הימים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/5/2004 10:39 לינק ישיר 

אריק

אי משום הא אין ראיה . בודאי יר"ש מאמין שיש יד ה' בכל אירוע . השאלה מה זה בדיוק אומר .

וכבר בתשי"ח התריע רבינו הקוה"ט שיכולים להיעשות נסים גם לסטרא אחרא .

ובאמת האם לא היו בהיסטוריה נצחונות מדהימים ובלתי נתפסים לכוחות רשע ?

(ולא שאני אומר שהציונות היא כח רשע , אלא שהעובדה שזכו לנצחון למעלה מדרך הטבע (אם זה אמנם כך...) אינה מלמדת כלום.)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/5/2004 10:49 לינק ישיר 

וכבר פירש הרב קוק:
מדוע נאמר כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה שנאמר שישו איתה משוש כל המתאבלים עליה
ומדוע לא נאמר שכל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בבינינה
אלא לומר לך-
לא ימותו הרשעים לפני נחמת ציון וירושלים - כולם יזכו ויראו בבנינה. אלא אותם שהתאבלו עליה באמת, אותם שכאב ליבם שעיר הקודש מושפלת עד שאול תחתיות, הם יזכו ויבנו כי ניחם ד' ציון ובנה חורבותיה
ואילו האחרים. אנשי הגלות יאמרו: אך מעשה שטן הוא.
אין זה אלא נסיון, אין זה אלא כמטעטה וכו' וכו' כנהוג.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/5/2004 11:16 לינק ישיר 

ידוע שהסטיפלער אמר שיתרבו חיבי כריתות כי יעלו להר הבית.ושאין לשמוח על זה. האם לא הכיר שיש רווח ההלכתי של כיבוש עוד חלק מהארץ ע"י כלל ישראל? כנראה דבר שיש לו השלכות חיוביות ושליליות ביחד הוא לא רצוי.אך האם אין להפריד ולשמוח על ההישג ולהצטער על הבעיה שתווצר ?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/5/2004 14:19 לינק ישיר 

מציץ,
לשטן יש שלטון או שה' אחד?
וכמובן הרבי היה מוכרח לתרץ את מה שתרץ, כי הרי לשיטתו השואה באה כעונש על הפרת שלושת השבועות, וראה זה פלא כתוצאה מהעונש הזה קמה מדינת ישראל שהיא שיא המרידה באומות. יש כאן שתי אפשרויות, או לחזור מהתרוץ על השואה או לומר שהשואה מידי שמים והמדינה מעשה שטן (פרט לנס ההצלה הפרטי, כמובן). צא וראה איך תרוץ גורר תרוץ.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > יום ירושלים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.