בית פורומים ספרים וסופרים

בא נחש על חוה והטיל בה זוהמא

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-27/4/2010 14:59 לינק ישיר 
בא נחש על חוה והטיל בה זוהמא

אני זקוק למצוא בדחיפות מקור בספרי המקובלים שקדמו לשל"ה כי בבא הנחש על חוה נעשה כביכול פירוד בזיווג שלמעלה .

תודה מראש למסייעים.



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2010 15:21 לינק ישיר 

בדוק נא, ולא בדחיפות אלא בזהירות, בספר הזוהר ח"ב קמד ע"א - ע"ב.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/4/2010 18:33 לינק ישיר 

שבת קמו, ב: "שבא נחש על חוה הטיל בה זוהמא". ורש"י שם.
קין נולד מזרעו של הנחש שהטיל בחוה כשבא עליה - פרקי רבי אליעזר פרק כא דף יד ע"ד, סביוניטה שכ"ז.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/4/2010 20:42 לינק ישיר 

חפש בריקנאטי בראשית. 


תוקן על ידי בחגוויהסל ב- 27/04/2010 20:50:43



תוקן על ידי בחגוויהסל ב- 27/04/2010 21:03:16




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/4/2010 14:44 לינק ישיר 

תודה רבה למסייעים ולעונים
אעתיק לכאן את דברי השל"ה הנוגעים לעניינו
"והנה אמרו רז"ל בא נחש על חוה והטיל בה זוהמא. ועל זה נסמך אחר כך פרשת סוטה. ועבר עליו רוח קנאה, כבר כתבתי מענין רוח, ורוח קנאה היא רוח הטומאה מצד הנחש שהיה באדם כשראה אותו משמש עם חוה. וכבר כתבו המקובלים שהפירוד שנעשה למטה על ידי הנחש מכח שבא עליה נחש, נעשה גם כביכול בזיווג שלמעלה, סוד ד"ו פרצופין קיצוץ.
" תורה אור נשא (אות ז).
לע"ע לא מצאתי מי שכותב דברים שוים ממש לדבריו אלא רק רמז וזכר (ומה שציינו בשל"ה מהד' יד רמה לפירוש הרקנאטי לבראשית דף כח ב* לא מצאתי שם אלא רמז רחוק שבדומה לו נמצא במקומות אחרים.)
ואגב. האם חזון נפרץ הוא לקרוא לספר הזוהר "כתבו המקובלים"?

·         אגב בסריקה של הספריה הלאומית נשמרו סימוני הדפים. אולם בשלושת המאגרים האחרים, כולל באוצה"ח שהשתמשו בעותק של הספרה"ל, הדפים אינם ממוספרים. וצ"ע




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/4/2010 00:52 לינק ישיר 

דברים מפורשים כתב ר' מאיר ן' גבאי, עבודת הקודש, חלק העבודה, פרק י:

והסוד הנעלם בברכת הרפואה שהרי הלבנה פגומה כי הטיל הנחש זוהמתו בחוה וטמא המקדש, ועתיד הקב"ה לרפאת המכה ההיא ולמלא פגימתה וחסרונה, והגורם הפגם והחסרון יעבירנו מן העולם, ואז יהיה אור הלבנה כאור החמה בסוד והיה אור הלבנה כאור החמה, ואור החמה יהיה שבעתים כאור שבעת הימים. והסוד כי יתיחד השם בכבודו, והכנפים מבחוץ כעבדים משמשים את מלכם, ואור שבעת הימים העליונים יתאצל על החמה, ואז יתמלא פגם הלבנה והאם העליונה תגלה בשעריה עליהם ואז יהיה יי אחד ושמו אחד:



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/4/2010 21:26 לינק ישיר 

[יש"כ גדול. ובזכות מעשה נדיבות זו יתוקן חטא הקדמון (ששורשו במידת הקנאה וצרות-עין) ונזכה לאור הגנוז בב"א]




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/5/2010 03:05 לינק ישיר 

מצאתי באר"י הקדוש (פרי עץ חיים, עמידה, פ"כ):
 "ומי שאינו כורע במודים נעשה שדרתו נחש לאחר ע' שנים. והטעם, כמו שהנחש הפריד אלופו של עולם" וכו'.
 
באמת, זה דומה למה שכתבו המקובלים כלפי אדם. ב'מעשה האלוקות' (לר"פ) פ"ט: "הוא קלקל ביחוד לחלק את הפועלים - לפיכך הביא שור בעל קרן אחת". 
וב'שערי אורה', שער ה' הספירה השישית, כתב "קיצץ בנטיעות והפריד אלוף".   



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/5/2010 09:23 לינק ישיר 

http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/mahanaim/motivim-2.htm



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/5/2010 16:34 לינק ישיר 

עיין נמי זוהר פרשת ויקרא דף טז ריש ע"ב על פסוק איש תהפוכות ישלח מדון ונרגן מפריד אלוף.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > שירה ספרות ופרוזה > ספרים וסופרים > בא נחש על חוה והטיל בה זוהמא
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר