בית פורומים בחדרי חרדים

הייליגער זיידע קרח

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-1/7/2005 11:12 לינק ישיר 
הייליגער זיידע קרח

שמעתי לאחרונה כי הרה"ק החוזה מלובלין זי"ע היה אומר "דער הייליגער זיידע קרח" (זקיני הקדוש קרח).

האמנם זה אמת, ומה פשר הענין.

אנא, האירו את עיני...



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2005 11:13 לינק ישיר 

"ובני קורח לא מתו". כך שזה ייתכן.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2005 11:14 לינק ישיר 

מה הבעיה בזה? מה אתה חושב שקרח היה סתם שבבניק?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2005 11:42 לינק ישיר 

זה נכון, כך אמר הרה"ק החוזה מלובלין זי"ע.

כידוע קרח הי' מנושאי הארון ומבעלי רוח הקודש (עי' רש"י, שקרח ראה (ברוח קדשו) שלשלת גדולה יוצאה ממנו וכו')
בכתבי האריז"ל מובא, הסופי תיבות של 'צדיק כתמר יפרח' הוא 'קרח'. ולעתיד לבוא יזכה קרח לכהן בכהונה גדולה.
דהיינו שהוא הי' צדיק גדול וקדוש. ומה שעשה מחלוקת לכהן בכהונה גדולה הי' לו בזה כוונות גדולות לשם שמים, שאי אפשר לאנשים כערכנו לעמוד על סוד דעתו. מסופר שהרה"ק הישמח משה זי"ע אמר שהוא הי' בגלגול קודם בזמן מחלקותו של קרח. והוא עמד מן הצד ולא הלך לא נגד משה רבינו ולא נגד קרח. הי' 'נסיון' מאד גדול, היות שגם קרח הי' צדיק וגדול מאד, והי' מאד קשה לילך נגדו, ולהתערב במחלוקת זה.
כנראה, לחוזה מלובלין זי"ע היו כוונות נעלות במה שאמר 'הייליגע זיידע קרח'. יכול להיות שעי"ז רצה להמתיק את הפגם של קרח, ולהחיש את תיקונו שיהי' בשלימות בביאת המשיח בקרוב



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2005 11:55 לינק ישיר 

מספרים על שני אדמו"רים שנפגשו בתקופת בקיץ.
ראה אחד את פני חברו עצובים מעט.
שאל אותו לפשר הדבר.
ענה לו, הפרשיות של הקיץ עושות לי רע. בני ישראל דור דעה, חוטאים וחוטאים וחוטאים.
ענה לו חברו, אדרבא. מהעברות שלהם נכתבה התורה. מי יודע מה יצא מהמצוות שלנו.


תוקנה שגיאת כתיב


תוקן על ידי - חיבורים - 01/07/2005 11:56:08



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2005 13:00 לינק ישיר 

בספר "גן רוה" יש ווארט מדהים על הפסוק הראשון שבפרשתינו !!!. מסביר מדוע קרח שהיה מגדולי הדור העיז לצאת נגד משה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2005 13:05 לינק ישיר 

ומה אני שאין לי את הספר גן רווה אמור לעשות?
אולי תצלם לנו את הקטע.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2005 13:20 לינק ישיר 

אין לי סורק פה.
אכתוב בקיצור את הדברים. (כמובן בע"פ. ולא כלשון הספר)

ויקח קרח . אומר רש"י "לקח את עצמו" "וקרח שפקח היה מה ראה לעשות שטות זו" "ראה שיצא ממנו שמואל הנביא ששקול כנגד משה ואהרן"

מה פירוש "לקח את עצמו" ??? ולמה היה צריך להגיע לזה ששמואל שקול כנגד משה ואהרן ???

מסביר הגן רוה. קרח פיקח היה ומגדולי הדור היה. וידע את מה שכתוב "אין ממנים מנהיג על הציבור אלא אם כן יש מאחוריו קופה של שרצים" !!. (הגמ' מביאה לראיה שהרי שאול המלך לא החזיקה מלכותו כיוון שהיה צדיק תמים ללא קופה של שרצים !!)

עשה קרח חשבון . משה ואהרן יש מאחוריהם קופה של שרצים מכיון שעמרם נשא את בת לוי . התחתן עם דודתו. וזה אסור ע"פ תורה !.
דוד המלך ג"כ יש אחריו קופה של שרצים מכיוון שיצא מגיורת. (הגם שהיום זה היחוס הטוב ביותר...)

אבל הוא קרח הרי צדיק תמים היה . ולכן אינו יכול להיות מנהיג ! . אבל אז ראה שיצא ממנו שמואל הנביא ששקול כנגד משה ואהרן. ואין לו קופה של שרצים אחריו.

אומר הגן רוה "אבל הוא לא ידע שהוא הוא (קרח). הוא הקופה של שרצים של שמואל הנביא".




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2005 13:56 לינק ישיר 

מצורף קובץ

יש לנו מושגים מעוותים בעניין אישי התנך. באחת החוברות המצויירות לילדים רואים את עם ישראל עוברים בים סוף וכולם עם שטריימל חוץ משני אנשים. נכון ניחשתם דתן ואבירם. אמרתי למישהו שאולי לילדים צריך להמחיש בצורה כזאת (אם כי לדעתי זה קיצוני מדי), אבל במציאות הסיפור הוא בדיוק ההיפך. אם היה שם מניין אנשים עם שטריימלך תהיה בטוח שדתן ואבירם הם שניים מאותם אנשים, כי הם היו מחשובי העדה.

אני פה מעלה קטע מספר, בשלב זה לא אגלה מאיפה זה לקוח, אבל תקראו ותפנימו.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2005 13:56 לינק ישיר 

מצורף קובץ

והנה סוף הקטע



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2005 14:24 לינק ישיר 

במחילה, למי שמדקדק בפסוקים, היכן בדיוק נכתב שקורח עצמו מת שם?
לי ידוע שבאיזור בו עמד המשכן , שם עמדו קרח,אהרון,ו250 זקני ישראל, מתו 250 איש, כך שאהרון וקרח לא מתו.
במקום בו עמדו אוהלי דתן ואבירם ,שוב נבלעו באדמה דתן ואבירם ובני משפחותיהם, שוב קרח לא .
מה שנכתב על קרח שכל רכושו נבלע באדמה, הוא הפך לעני וחסר כל מגדול עשירי המחנה,ועני חשוב כמת אבל לא נכתב שהוא נבלע או נספה בעת ההיא.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2005 14:39 לינק ישיר 

כך כתוב בחומש שלי:

כג וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. כד דַּבֵּר אֶל-הָעֵדָה, לֵאמֹר: הֵעָלוּ, מִסָּבִיב, לְמִשְׁכַּן-קֹרַח, דָּתָן וַאֲבִירָם. כה וַיָּקָם מֹשֶׁה, וַיֵּלֶךְ אֶל-דָּתָן וַאֲבִירָם; וַיֵּלְכוּ אַחֲרָיו, זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל. כו וַיְדַבֵּר אֶל-הָעֵדָה לֵאמֹר, סוּרוּ נָא מֵעַל אָהֳלֵי הָאֲנָשִׁים הָרְשָׁעִים הָאֵלֶּה, וְאַל-תִּגְּעוּ, בְּכָל-אֲשֶׁר לָהֶם: פֶּן-תִּסָּפוּ, בְּכָל-חַטֹּאתָם. כז וַיֵּעָלוּ, מֵעַל מִשְׁכַּן-קֹרַח דָּתָן וַאֲבִירָם מִסָּבִיב; וְדָתָן וַאֲבִירָם יָצְאוּ נִצָּבִים, פֶּתַח אָהֳלֵיהֶם, וּנְשֵׁיהֶם וּבְנֵיהֶם, וְטַפָּם. כח וַיֹּאמֶר, מֹשֶׁה, בְּזֹאת תֵּדְעוּן, כִּי-יְהוָה שְׁלָחַנִי לַעֲשׂוֹת אֵת כָּל-הַמַּעֲשִׂים הָאֵלֶּה: כִּי-לֹא, מִלִּבִּי. כט אִם-כְּמוֹת כָּל-הָאָדָם, יְמֻתוּן אֵלֶּה, וּפְקֻדַּת כָּל-הָאָדָם, יִפָּקֵד עֲלֵיהֶם לֹא יְהוָה, שְׁלָחָנִי. ל וְאִם-בְּרִיאָה יִבְרָא יְהוָה, וּפָצְתָה הָאֲדָמָה אֶת-פִּיהָ וּבָלְעָה אֹתָם וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר לָהֶם, וְיָרְדוּ חַיִּים, שְׁאֹלָה וִידַעְתֶּם, כִּי נִאֲצוּ הָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה אֶת-יְהוָה. לא וַיְהִי, כְּכַלֹּתוֹ, לְדַבֵּר, אֵת כָּל-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה; וַתִּבָּקַע הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר תַּחְתֵּיהֶם. לב וַתִּפְתַּח הָאָרֶץ אֶת-פִּיהָ, וַתִּבְלַע אֹתָם וְאֶת-בָּתֵּיהֶם, וְאֵת כָּל-הָאָדָם אֲשֶׁר לְקֹרַח, וְאֵת כָּל-הָרְכוּשׁ. לג וַיֵּרְדוּ הֵם וְכָל-אֲשֶׁר לָהֶם, חַיִּים שְׁאֹלָה; וַתְּכַס עֲלֵיהֶם הָאָרֶץ, וַיֹּאבְדוּ מִתּוֹךְ הַקָּהָל. לד וְכָל-יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר סְבִיבֹתֵיהֶם נָסוּ לְקֹלָם: כִּי אָמְרוּ, פֶּן-תִּבְלָעֵנוּ הָאָרֶץ. לה וְאֵשׁ יָצְאָה, מֵאֵת יְהוָה; וַתֹּאכַל, אֵת הַחֲמִשִּׁים וּמָאתַיִם אִישׁ, מַקְרִיבֵי, הַקְּטֹרֶת.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2005 14:47 לינק ישיר 

יש מחלוקת בסנהדרין האם קרח היה גם מן השרופין וגם מן הבלועין או שלא מאלו ולא מאלו. רש"י מציין שלפי השיטה הזאת קרח מת במגפה.

עיין גם בפינחס מיד אחרי שני.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2005 14:56 לינק ישיר 

בסהנדרין פרק חלק יש מחלוקת האם קרח היה גם מן הבלועין וגם מן השרופין או שלא מזה ולא מזה. רש"י מסביר שלשיטה זו קרח מת במגפה.

עיין עוד פרשת פינחס מיד אחרי שני.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2005 18:36 לינק ישיר 




בטח שהוא היה "היילגער" כולם יודעים שכמה שאתה יותר היילגער ככה אתה עושה יותר מחלוקתים...

והרבעס יותר מכולם



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2005 19:07 לינק ישיר 

פונביזער


אני לא חושב שמותר לדבר כך על קרח


תבדוק זאת



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > הייליגער זיידע קרח
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.