בית פורומים עצור כאן חושבים

פ' טואף: מדוע לא לפרסם שיהודים לשו מצות בדם נוצרים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-28/2/2007 00:42 לינק ישיר 
פ' טואף: מדוע לא לפרסם שיהודים לשו מצות בדם נוצרים

בהפנייה של קעלעמר בסוף האשכול על הבלוגים של החסיד המורד, קראתי הרהורים של כותב אחד לגבי ההבדל בין מה שעשה טואף לבין מה שהוא עצמו עושה כשהוא 'מכבס את הכביסה החרדית המלוכלכת' בחוץ. יש כמה חילוקים ברורים, ולא על כך באתי לדון.
הדבר עורר בי כמה הרהורים לגבי פרשת טואף עצמה, שמשום מה עדיין לא נדונה בפורומנו. מה באמת לא בסדר במה שהוא עשה?
הדבר תלוי כמובן בשאלה העובדתית-ראייתית (עד כמה יש לו ראיות לדבריו), ולא קראתי את הנאמר בספרו. שמעתי ראיון ברדיו עם עמית שלו מהאוני' העברית שאמר שהוא קורא איטלקית וקרא את הספר, ולדעתו אין כל ראיה לדברים והם בהחלט מהווים הסתה מסוכנת ופופוליזם ירוד. טואף אינו הממציא של המגמה הזו, בפרט בחקר ההיסטוריה.

בהנחה שטואף עצמו יודע שאין ממש בראיותיו, מעשהו חמור משתי בחינות: 1. השקר המחקרי. 2. הסכנה ליהודים וליהדות שעלולה להיווצר מספר כזה.
אך אם הוא עצמו חושב שיש ממש בראיות הללו, האם היה עליו לבלוע ולא לפרסם את הדברים? מחד, הסיכונים בהחלט קיימים. מאידך, לכאורה חובתו כאיש אקדמיה היא לרדת לחקר האמת, גם אם היא לא נעימה (ואולי במקרה של סיכון מיידי יש לוותר על כך, אבל איני יודע אם זהו המקרה כאן).
על כן נראה לכאורה שהטענות הקשות כלפיו חייבות להיות מבוססות על שני המישורים גם יחד: הרשלנות המחקרית והסיכון שהמסקנות הללו יוצרות. רק הצירוף הזה, ולא אף אחד משני הרכיבים לחוד, יכול להוות בסיס לביקורת הנוקבת שהוא נתון בה.

אז מדוע כולם מבקרים אותו אפילו בלי לקרוא את הספר. לכאורה הביקורת של מי שלא קרא את הספר מניחה שדי בסיכון בלבד כדי למנוע פירסום, בלי קשר לעוצמת ותוקף הראיות שלו. או שמא המבקרים מניחים שהדבר פשוט אפריורי לא ייתכן, ולכן גם בלי לקרוא ברור להם שאין כל ראיות לכך. זה נראה לי מעט פזיז, לאור העובדה שבתולדות היהדות היו הרבה מנהגים משונים ודברים תמוהים.
כמובן אין צורך לציין שלראות במנהג כזה מיין סטרים הלכתי, או להציג אותו ככזה, זוהי בורות דמוכח ואווילות. אבל להצביע על תופעה היסטורית מקומית כזו, אני הייתי מחכה לשמוע את הראיות שלו.

מה דעתכם?

_________________

מיכי



תוקן על ידי עצכח ב- 28/02/2007 12:19:09




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/2/2008 23:47 לינק ישיר 

נו, באמת



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/2/2008 12:50 לינק ישיר 

אתה לא מאמין בתשובה?

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/2/2008 12:45 לינק ישיר 

זה רק מראה את הרצינות של פרופסורים להיסטוריה למיניהם, אחרי שפירסם את הסקופ והתפרסם בכל העולם הוא יכול חזור בו ולהתקבל שוב כאיש טוב



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/2/2008 03:21 לינק ישיר 

"לא היה רצח נוצרים בידי יהודים"
מאת עדי שורץ
מהדורה שנייה: ההיסטוריון טואף משנה גרסתו על עלילות הדם


http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=957353&contrassID=2&subContrassID=1&sbSubContrassID=0




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/4/2007 16:17 לינק ישיר 

דגים

לא עקבתי אחרי האשכול מתחילתו. הגעתי לכאן דרך לינק של לינקזעצער.

אבל האיקון הירוק שלך חייב להינתן.

אמשלום

ראיתי את הערתך וכיון שמדובר בספר החביב עלי:

וונדי עפה מכוח אבק הפיות של טינקרבל או כל פיה אחרת.

ושאלה אופטופיק: בוודאי ראית את הספר החדש, פיטר פן בארגמן? (אשכול אחר, אשכול אחר!)

_________________

שומר פיו ולשונו - שומר מצרות נפשו




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/3/2007 12:57 לינק ישיר 

והואיל ואתינן לאגדת החורבן, נימא בה מילתא:
"סבור רבנן לקרוביה משום שלום מלכות אמר להו רבי זכריה בן אבקולס יאמרו בעלי מומין קריבין לגבי מזבח סבור למיקטליה דלא ליזיל ולימא אמר להו רבי זכריה יאמרו מטיל מום בקדשים יהרג. אמר רבי יוחנן ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו והגליתנו מארצנו."

הרב מיכי, 
זו העת להדר במצות בכל עת יהיו בגדיך לבנים?
[וה"ה לדילמה הכללית של האשכול]



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/3/2007 12:49 לינק ישיר 

.


בתוך הספר מופיע הצור בשלמותו - ובו רואים גם את האיל. העלמת האיל מהכריכה, אומרת דרשני.

 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/3/2007 12:10 לינק ישיר 

טוב מראה עיניים מהלך נפש.
כפי שיראה כל רואה, לכאורה זה ציור אנטישמי מובהק, שמטרתו לומר לצופה,
הנה רב יהודי בשעת מעשה, בשעת שחיטת ילד נוצרי,
ובאופן טקסי (נא לזכור שבעלילת טרנטו, ראשי הקהילה והרבנים
התאספו בחשאי בבית הכנסת והניחו את הילד על הבימה,
מול ארון הקודש, ואז שחטוהו לקרבן וכו' וכו',
ואת היין חילקו בין יהודי הקהילה לשימוש במצות שיאכלו בליל הפסח,
וזהו כמובן פירוש הכותרת: פסחים של דם
[דוק: לא פסחים של עלילת דם, אלא פסחים של דם, עפ"ל].

אמנם מתברר שאין זה כלל ציור אנטישמי, אלא זהו טריק ערמומי ומרושע,
ובלא ספק של המחבר עצמו [טענתו שהמו"ל (הגוי?) בחר בציור, הוא בודאי שקר].
הציור לקוח מספר יהודי עתיק, והוא ציור של עקידת יצחק . . .!
הטריק המלוכלך כאן הוא, שלגבי כל גוי באירופה הרי לך רב יהודי שוחט ילד נוצרי,
לגבי היודעים והמבינים את הרמז המרושע (שנזכר גם בגוף הספר לעדות מבקריו), הוא
לומר: המנהג, הנטייה, הפולחן, המצווה (בחר את הרצוי),
לשחוט ילדים למטרות דתיות הוא עתיק מימי אאע"ה !
אין זה איפוא רק שנאה לאשכנזים, שנאה לפונדמנטליסטים, לקבוצות מסוימות,
אלא זה על ה' ועל משיחו ועל ננתקה ...
זוהי 'מרכזיותו של הדם בטקסים הדתיים של היהודים' שמדבר עליו המטואף הזה.

על מדאברהם הנני תמה, איך הוא מסוגל בדיון כזה, להעלות טענות של אמת, של
ביקורת עצמית, של תיקונים וכו' וכו', הלוא עסק לנו כאן עם העמדות השפלות
והמאוסות ביותר. העניין הוא דומה ל'רבן דקרו'. אכן, יש פקודות ויש חוקים, ויש
איסור לצאת מירושלים, וחובת השומרים לבדוק כהוגן שלא יערימו, מכל מקום
הבינו שלא יתכן, לעשות דבר, שיאמרו עליו 'רבן דקרו'. וכעין מעשי טיטוס שדקר
את הפרוכת.

שמעתי שהמטואף היה מתפאר מזה זמן רב בפני תלמידיו, שלקראת פרישתו יפרסם
ספר, והשמים יפלו.

_________________

עינא פקיחא ונהורא מעליא




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/3/2007 01:36 לינק ישיר 

לבקשת דגים:

כריכת הספר


http://www.mulino.it/edizioni/volumi/scheda_volume.php?vista=scheda&ISBNART=11516

_________________


בברכה




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/3/2007 01:47 לינק ישיר 

טוב שאותו אחד מזהיר אותנו באופן עקבי מפני אותם יפי נפש ליברלים שעושים את אותם מעשים שגורמים לאותם תוצאות ידועות,
מי יתן ואותם ברכות יחולו על אותם אנשים שחפצים במה שטוב וצריך לעשות לפי אותן דעות הנכונות,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/3/2007 18:35 לינק ישיר 

דגים,
האם לא ייתכן שמשהו מזה באמת קרה (קשה לי להאמין שברמה כה סיטונאית)? אם כן, אז לדעתי יש בהחלט מקום לבדק בית. ואם יחששו מפרסום של דברים כאלה הם לעולם לא ייבדקו ולא יימנעו. זה מחיר הכיבוס של הכביסהף או שהיא תכובס או שלא. אין ייבוש של כביסה לא בשמש.
אמנם התביעה המצרית היא מגוחכת, לאור יחסם החביב לשבויים שלנו (ואני מניח שגם אצלם היה רצח של שבויים, שלא לדבר על שימוש בגזים בתימן). אבל אנחנו צריכים לבדוק את הדברים הללו למען עצמנו.
למיטב השגתי, כל חברה שמהססת מכיבוס הכביסה המלוכלכת בחוץ אינה מכבסת אותה בכלל, ודוגמאות יש למכביר.
יבדקו את הדברים, ואם הם אכן היו חשוב לדעת ולתקן את מה שאפשר. ואם לא היו ולא נבראו, אז נהיה יותר רגועים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/3/2007 17:51 לינק ישיר 

מודה בהכנעה, אני מיושן, איני מן ההולכים קדימה, ועל כן לכאורה אין זה נוגע לי מה קורה בערוצי התקשורת השולטים בעולמנו. מכל מקום חדר לידיעתי מבעד למסכים המבדילים והחוצצים, הנאמר והמתפרסם היום בעלילת הדם החדשה (וכמלך מצרים, לא חדשה חדשה ממש, אלא שנתחדשה, לרגל צמאון הדם של אנשי האמת והצדק, היושר והשלום) שבמלחמת 6 הימים, רצחו היהודים ואבד חמש מאות איש מהמצרים השבויים. שומו שמים, וזעקי ארץ. 

ואני תמהתי האם אין יד א' ט' באמצע?   על כל פנים, המצרים, בוודאי לא ישבו בחיבוק ידיים, וכבר רבי המדינה שלנו טורחים ומתאמצים להפיס את דעתם של המצרים, ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה, זה כבר יעלה למדינה מה שיעלה, כדי להשתיק לפי שעה את העלילה הזו. 

וכלפי המזלזלים ברשעתם ובאכזריותם וברדיפתם של ההיסטוריונים החדשים ואנשי השמאל, דיינו אם נחשוב על הסכנה של רבים וטובים מצה"ל ונושאי תפקידים שונים, בצאתם לחו"ל, להתפס ולהעצר בהאשמות פליליות שונות, שבאו לעולם בחסדי אוהבי הצדק והשלום העולמי. 




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/3/2007 17:40 לינק ישיר 

מה שמייחד את אוני' בר-אילן, בעיקר בשנים האחרונות, הוא הפחד מהצל של עצמה. יש שם חשש מכך שהאוני' תצטייר כמוסד דתי מדיי, שמרני מדיי, סגור מדיי, ימני מדיי וכדו' (כלפי 'חוץ' לשטיבל). אמנם יש גם חשש מהצטיירות כמהפכני מדיי (כלפי 'פנים' השטיבל). בחינת אוי לי מיוצרי ואולי לי מיצרי. הסה"כ הזה מוליך לבינוניות מובנית, ולהיעדר אמירות פרט לבנאליזציות קונצנזואליות. לעולם לא תשמעו מהנהגת בר-אילן משהו לא קונצנזואלי.
לכן גם בהקשר זה האוניברסיטה כמובן מגנה עמדה חריגה, מחד, ומאידך חוששת מלהצטייר כרודפת את החופש האקדמי. כידוע, אנחנו יותר 'פתוחים' מהאפיפיור (אפילו ממנו ). טואף צדק בכך שלא חשש, שכן למרבה האירוניה בכל אוניברסיטה אחרת מעמדו היה מעורער הרבה יותר.

_________________

מיכי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2007 14:21 לינק ישיר 

ממה חוששים שם, בבר אילן / ראובן בונפיל

חלפו שלושה שבועות מאז החל מחול השדים סביב ספרו השערורייתי של אריאל טואף "פסח של דם". אך המבוכה, הבלבול והחרדה שנגרמו בעטיו לא נמוגו. אדרבה, בעקבות התנהגותו ההפכפכה של המחבר והעמדה העמומה של אוניברסיטת בר אילן, ויותר מכך בעקבות התגובה של ועדת החינוך של הכנסת, שעוררה אצל רבים וטובים חשש להתערבות שלטונית בחופש המחקר במוסדות להשכלה גבוהה, מוסט עתה הדיון לכיוון עוד יותר בעייתי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/3/2007 09:51 לינק ישיר 

http://news.walla.co.il/?w=/4110/1072496

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3374523,00.html
_________________

 



תוקן על ידי לינקזעצער ב- 18/03/2007 0:47:12


בברכה




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > פ' טואף: מדוע לא לפרסם שיהודים לשו מצות בדם נוצרים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.