נפסק בשו"ע תמ"ב ,ד' "דבר שנתערב בו חמץ ואינו מאכל אדם כלל או שאינו מאכל כל אדם, כגון התריאק"ה וכיוצא בו, אע"פ שמותר לקיימו אסור לאכלו עד אחר הפסח, ואף ע"פ שאין בו מן החמץ אלא כל שהוא, הרי זה אסור לאכלו" ובמשנ"ב סק"כב "ומ"מ בהנאה מותר כשנעשה התערובות קודם פסח" ולכן סבון,שמפו,דאודורנט,תמרוקים, בשמים,חומרי ניקוי,אבקת כביסה,כלים חד פעמיים תבניות אלומיניום (גם לא צריכים כשרות כל השנה,והתבניות לא צריכים הגעלה לפני שימוש ראשון וגם לא סירים{מנחת יצחק ח"ד סי' קי"ב,ציץ אליעזר י"ב סי' נ"ה}) וכדו' לא צריכים להיות כשרים לפסח וגם אם יש חומר גלם שמקורו מחמץ הוא נפסל לחלוטין מאכילת כלב וכן הדין במשחות וטיפות (אג"מ או"ח ,ג,סב / תוס' נידה לב. ד"ה כשמן, לעניין סיכה כשתיה כתבו הפוסקים שדין זה נאמר רק ביוכ"פ, ראה בפרי חדש או''ח ס' תרי''א,נקודות הכסף יו''ד סוס''י קי''ז,מחזיק ברכה לחיד''א ס' תרי''ד והחזו''א [דמאי ט''ו,א'] כתב שמה שאינו ראוי לאכילה אין בו איסור סיכה).
וכל "הפסטיבל" של המוצרים הנ"ל בכשרות לפסח ,הינו מיותר לחלוטין. זה פשוט פרנסה לעוד כמה יהודים.
משחת שיניים וסבון כלים, גם לא צריכים הכשר לפסח (שו"ת קנה בשם ח"א ס' כ"ה) ויש מחמירים.
 |
|
|