בית פורומים ספרים וסופרים

הסכמה של ר' משה פיינשטיין לש"ס שטיינזלץ?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-18/6/2009 13:56 לינק ישיר 
הסכמה של ר' משה פיינשטיין לש"ס שטיינזלץ?

אני זקוק למידע על הסכמה או מכתב תמיכה של ר' משה פיינשטיין לש"ס שטיינזלץ.
האם יש באמת כזה מכתב? היכן ניתן להשיגו?




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/11/2011 19:41 לינק ישיר 


...ובאיזה כולל לומדים כולם מתוך מהדורת שטיינזלץ ?

   http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=52920



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/6/2011 15:02 לינק ישיר 

ראש וראשון לפוגעים ב"עמל התורה" היה כמובן רש"י. לפני ימיו של רש"י, אפילו משפט קטן שבש"ס היה מצריך לימוד מרובה. בא רש"י, ובשלוש מילים, או בהפניה למקום אחר בש"ס, פתר ללומד את כל הקושי.

לולי באו בעלי התוס' והחזירו עטרה ליושנה, היינו גומרים את כל הש"ס בשבועיים.

ברוך שנתן עולמו למקשים. מקשים בלימוד ומקשים את הלימוד. ה' יצילנו מפרשנים שמפרשים את התלמוד, וירבה עלינו פרשנים שמעקמים את הכתוב, מבלבלים את הסוגיה וטועים בדבר משנה. העיקר שיהיה לנו "עמל תורה".





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/5/2011 11:07 לינק ישיר 


http://news.walla.co.il/?w=/1/1828170



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/11/2010 23:23 לינק ישיר 

כהן_גדול כתב:
לאחר דבריו הוא מפנה למורה נבוכים ח"ב פ"א, ואכן מענין לבדוק מה נכתב שם בענין זה.

סביר יותר שהכוונה לח"א פ"ב.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/11/2010 23:18 לינק ישיר 

יש לי תחושה שתגובתי הקודמת אינה מביעה את מה שרציתי לומר, ובדיוק היום ראיתי קטע מאדמו"ר מליובאוויטש זי"ע המבטא בדיוק את מה שרציתי לומר.

הליובאוויטשער מתייחס לדברי רש"י עה"פ "ויאמר יעקב אל לבן הבה את אשתי כי מלאו ימי ואבואה אליה", וברש"י: "והלא קל שבקלים אינו אומר כן, אלא להוליד תולדות אמר כך".

ואלו הם דבריו: "לכאורה, סוף סוף אמירה זו היא היפך הצניעות. ויש לומר, שמכיון שהאבות היו 'קדושים ומובדלים מעניני עולם הזה... כל ימיהם' (תניא פכ"ג), לא ראה יעקב אבינו ב'ואבואה אליה' שום דבר אחר מלבד הולדת תולדות. ועל דרך 'ולא יתבוששו' שלפני חטא עץ הדעת".

לאחר דבריו הוא מפנה למורה נבוכים ח"ב פ"א, ואכן מענין לבדוק מה נכתב שם בענין זה.

אין לי מה להוסיף על דברים יפים אלו.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/11/2010 08:50 לינק ישיר 

אני רוצה להתייחס אל הטענה המרכזית המופנית לשטיינזלץ ולמשנתו, והיא התבטאויותיו כלפי האבות, התנאים והאמוראים, בעיקר בספריו "אישים במקרא", "נשים במקרא", "אישים בתלמוד", והדומים להם.

הרי כל המעניין בגמ' ובכל דברי חז"ל מוצא דברים "חמורים" בהרבה. אלא מאי? משיבים לי, שטיינזלץ הוא תנא, הוא אמורא?

ובכן, במדה רבה, שטיינזלץ אינו מתאים לבני דורנו. חד משמעי. שטיינזלץ, האיש שגילה את אלוקיו בגיל 10, האיש אשר בירכו ה' בכשרון נדיר, יכולת ניתוח, זכרון פנומינלי, הבנה עמוקה וכו', לומד ובוחן את דברי חז"ל והתלמוד באופן סובייקטיבי משוחרר מהנחות קודמות שהצטברו זה על גב זה מאות שנים.

לעתים זה מרגיז, אבל לעתים אינך יכול שלא להתפעל מהמסקנות אליהם הוא מגיע רק מתוך יכולת לימודית זו. לחרדי מן השורה קשה לקבל זו, משום שרק המלה "רומאניים מודרניים" מעלים לו את הסעיף. עלינו להבין שבעיני שטיינזלץ שכל חייו הם מקשה אחת של עבודת האלוקים, ביטויים שונים אינם מעלים אצלו את אותן קונוטציות שהן מעלים אצלינו. ולכן במידה רבה ההתיידנות אודות דרך לימודו וביטוייו השונים הם בבחי' שיחת חרשים.

לולא דמסתפינא הייתי אומר, כן, הוא תנא, כן, הוא אמורא. ואני אומר זאת במובן של אופן החשיבה המשוחרר מכל קיבעון מחשבתי.

עד כאן בנתיים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/11/2010 06:59 לינק ישיר 


סיום הש"ס

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3981098,00.html




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2009 21:34 לינק ישיר 

מהכירות קרובה ביותר אל שני האישים,
ברור שר"ב רבינוביץ ז"ל מעולם דיבר כך נגד הרב שטיינמן - ובודאי שר"מ ובר ז"ל לא אמר דבר נגד הרב שטיינזלץ ולא נגד שום אדם, הכל בלוף מצוץ מהאצבע,

(ובענין משיח, הלא בימים ההם רוב החב"דניקים אמרו כמו שאמר ר"מ, וגם היום הרוב סובר כך)





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2009 11:22 לינק ישיר 

אני גם זוכר את ר' משהו וובר טוען בריתחה במשך כל השנים, שהאדמו"ר מליובאוויטש מעולם לא רמז על עצמו שהוא משיח.
אני חפץ לדייק בדברים של מה בכך: תשובתו של ר' בנימין רבינוביץ מחברי בית הדין של העדה החרדית, שלא רצתה להחרים את הרב שטיינזלץ, היתה זו: אני מכיר אותו אישית שהוא מתפלל שמו"ע ארוכות. "ליינגע שימען עשרע'ס". לימים, כאשר אמר כל דבר אסור על הרב שטיינמן (שהוא מכוון עליו בכל ברכת ולמלשינים, וכדומה), אמרו לו שיש אומרים שאף הוא מתפלל שמו"ע ארוכות...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2009 03:49 לינק ישיר 

המדפדף
מה זה מה'מהרהרים'? כל מי שלא נכנס לשטאנץ כבר נהיה מהרהר? ומההקשר לגודלי ליטא?
 אני מניח שאתה לא מכיר את הרב עדין , כי אם היית מכירו וודאי שלא היית מפקפק ביהודי קדוש וצדיק זה שמוסר את נפשו על ענייני יהדות, גם אם לא במעגלים המוכרים לך. בן אדם מעל גיל 70 עם חיות של נער.
שמעתי  פעם שכשחכמי בני ברק  רצו להחרים את הרב הם באו לבית דין של העדה"ח וניסו להחתים אותם על החרם. ר' יעקב ישראל פישר זצ"ל שהכיר את הרב מיד  סירב  וציווה שיביאו ש"ס שטיינזלץ וישימו אותו  בחדר הקבלה למען יראו. ראו הרבנים שלא עלתה ידם והלכו לר' בנימין רבינוביץ', חסיד באיאן שישב אז בבית הדין. אמר להם איך אפשר להחרים אותו הרי הוא לומד כל היום? אמרו לו הרי כבר ראינו אפיקורסים שלומדים כל היום. אמר להם נכון, אבל לא ראינו אפיקורסים שגם מתפללים כל היום. וזה סיפור יפה. 
לעניין, דרכו של הרב בלימוד (ואת זה אני אומר לך כאחד ששמע ממנו שעות ארוכות של שיעורים) אין בה הרבה מן החידוש אלא בנתינת מבט רחב וכללי על הסוגייה, לעיתים דיון בסברות, עם בדר"כ הגררות לאספקטים ההסטורים והמדעים, החביבים על הרב, של הדברים.    הרב מעודד לחשיבה פתוחה וכנה, ועולם המחשבה והאסוציאציות  שלו הוא רחב להפליא,  אבל הדברים שהוא אומר, בטח בגמ', הם דברים פשוטים. (הנקודה היא רק איך הוא אומר אותם)
תסתכל בספריו הרבים ותראה שם דברים פשוטים, דברים שנועדו לקהל היהודי הרחב ביותר  ושמטרתם היא  להתמודד עם הקשייםהכי בסיסים של יהודי, אם זה בהקשר של לימוד, תפילה או קיום מצוות. זו גם כל המטרה של כתיבת הש"ס- להפוך את הגמ' לספר שאדם מודרני יוכל לקרוא. אני לא יודע אם יצא לך, אבל אני לומד לפעמים בכל מיני קבוצות לימוד של דתיים וחילונים והגמ' היחידה שהחבר'ה שם יכולים לקרוא היא שטיינזלץ. אז נכון, שוטנשטיין מוכר יותר (פי שבע אם זה מעניין אותך) אבל שטיינזלץ, בעיקר בגלל העימוד וניקוד, הוא חיבור שפותח את שערי הגמ' לכל אדם, ולא רק מועיל לאנשים שרוצים לעבור  על הדף יומי. (וגם לא צריך ספרייה שלמה רק בשבילו)  

לעניין הקשר עם הרבי, אני לא יודע ונראה לי שהקשר השתנה עם השנים אבל פעם שאלו את הרב אם הוא חבדניק והוא ענה שהוא לא יודע אם הוא ראוי להיקרא חסיד, אבל הוא יודע שהרבי תמיד ראה בו אחד משלו, one of his, כדבריו.  

זהו, סליחה ששפכתי קצת
שיהיה לילה טוב.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/11/2009 18:36 לינק ישיר 

אני קורא את הודעתי ורואה שמישיטפא דלישנא לא כתבתי תואר "הרב" על שטיינזלץ. אז הנה התיקון: הגאון האדיר הרב עדין שטיינזלץ [אבן ישראל] שליט"א אשר בקי בש"ס ובקבלה וחיבר ספרים נחמדים בזה ובזה ויושב באהלה של תורה זה קרוב לחמשים שנה ברציפות והעמיד תלמידים הרבה.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/11/2009 18:31 לינק ישיר 

בתוך ים הטירדות והלימודים העיוניים היתה לי שעת קורת רוח וצחוק מה"מאמרים" בקובץ אור ישראל" ובפרט ממאמרו של הרב רפפורט מלונדון שמדייק, בצירוף מראי מקום,  בכל שטות שכותב מישהו. 

בטוחני כדבר הכי פשוט שכאשר הגיעו למשך חכמה לבקש הסכמה על הספר הנזכר שם בכתבה היה בשמחה רבה ועצומה שלימוד התלמוד לא ישתכח בדור הבא על ידי ספר שמקרב את התלמוד לדור. סביבו של המשך חכמה כולם נהיו סטודנטים ועזבו את הדת ואת לימוד הארמית שבגמרא וכו' והנה קם לה לגמרא גואל.

יש מישהו שמתייחס ברצינות לכל השטויות האלה?

ברור שבישיבות לא לומדים שוטנשטיין אלא מתייגעים וברור שמלבד הישיבות יש ברוך השם עוד רבבות יהודים שלומדים גמרא,  והם זקוקים מאד לשוטנשטיין וכיו"ב. 

[אם היינו בונים את העברת המסורה רק על תלמידי הישיבות ועל חולמי הכוללים  הרי מזמן דבריו של רבי סעדיה גאון 'אין לנו שיור אלא התורה הזאת' היו הופכים לאליגוריה].

שלשת ה"טעויות" שמצא רפפורט בשוטנשטיין רק מלמדים כי אכן ראוי וראוי ללמוד בגמרא זו ואין בה מאום גם כשחיפשו בזכוכית מגדלת מצאו רק שלשה ואף הם לפי כמה שיטות שהיו מקובלות ביהדות.

לגבי אלה שאומרים כאן שהאדמו"ר מליובאוויטש אישר ונתן הדרכות לשטיינזלץ:

זכורני בשנת תשמ"ט שהחסיד הירושלמי הנודע ר' משה וובר שוחח עם יהודים אודות ש"ס שטיינזלץ ואמר בפה מלא שהרב שטיינזלץ לא שומע להוראותיו של האדמו"ר.

זו השמועה שרצה בירושלים בשעתו. אין לי כלים לבדוק דברים כאלה שמועות, אבל מה שברור שכל מי שקצת קורה את 'דפי חב"ד' המחולקים בבתי כנסת ואת תורתו של האדמו"ר רואה ששטיינזלץ רחוק מדרכו כרחוק הארץ משמי השמים.

האדמו"ר מלא באמונה בכל מילה, בכל אמורא, בכל אגדה ושטיינזלץ הוא מ"המהרהרים". דרכו של שטיינזלץ קרובה יותר לדרך הלימוד של חכמי ליטא בדור האחרון.
 לענ"ד רוב גדולי ליטא כולל הגר"ש שקופ הביטו על התלמוד כמו שטיינזלץ, אלא שלא זכינו להינות מפירושי האגדתות של ר' שמעון [וסבורני שמעולם לא למדם. כך קראתי באיזהו מקומן] ולכן כועסים אנו רק על שטיינזלץ. אבל אף הם חשבו באותו כיוון.

וכל זה פשוט וברור.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/11/2009 03:49 לינק ישיר 

כתבו פה:
"הרב רפפורט מלמד בישיבת "חובבי תורה" בניו יורק, מקום ששייך לאגף השמאלני של ה"מודרן אוטודוקס"

ויש להעיר שבמאמר ב"אור ישראל" כתוב עליו
"הרב חיים רפופורט דומ"ץ בעיר לונדון יצ"ו"






דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/11/2009 23:12 לינק ישיר 

כל מי וכל דבר שעוזר לפחות ליהודי אחד להבין דף גמרא אין שיעור וחקר לגדלותו וכל המלעיזים עליו יתנו את הדין.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/11/2009 20:43 לינק ישיר 

הרב רפפורט מלמד בישיבת "חובבי תורה" בניו יורק, מקום ששייך לאגף השמאלני של ה"מודרן אוטודוקס".   אפשר לדייק בסגנונו שהוא כותב דעות אולטרא חרידיים, יש בזה לא מעט ליצנות.  ואכמ"ל 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > שירה ספרות ופרוזה > ספרים וסופרים > הסכמה של ר' משה פיינשטיין לש"ס שטיינזלץ?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.